۱۹:۰۱
«از زمانی که رهبری به معظم له منتقل شده تا به حال حوادثی برای ایران از داخل و خارج پیش آمده که حتی روحانیون را مضطرب نموده ، معظم له با آغوش باز از آنها استقبال و با متانت بدون اضطراب از آنها پذیرایی و با مقاومت قولاً و عملاً از همه آنها جواب شافی و کافی فرموده و بعداً هم چنین خواهد بود.»۱۳۸۹/۸/۲۸
۲۰:۳۳
۲۰:۵۴
اعمال روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان
دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَهِ القَدْر،ِ و صَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیُسْرِ، و اقْبَلْ مَعاذیری، و حُطّ عنّی الذّنب و الوِزْرِ، یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.
خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهای مرا از سختی به آسانی و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بار گران را، ای مهربان به بندگان شایسته خویش.
ادامه در لینک زیر: https://rahtousheh.ir/ramazan-day27/
: https://rahtousheh.ir
: @rahtousheh1
دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَهِ القَدْر،ِ و صَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیُسْرِ، و اقْبَلْ مَعاذیری، و حُطّ عنّی الذّنب و الوِزْرِ، یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.
خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهای مرا از سختی به آسانی و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بار گران را، ای مهربان به بندگان شایسته خویش.
ادامه در لینک زیر: https://rahtousheh.ir/ramazan-day27/
۱:۳۹
دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان
اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ، و اکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ، و قَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل، یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین.
خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات و گرامی دار در آن به حاضر کردن و یا داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ام به سویت از میـان وسیلههای آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرارکنندگان
: https://rahtousheh.ir
: @rahtousheh1
اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ، و اکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ، و قَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل، یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین.
خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات و گرامی دار در آن به حاضر کردن و یا داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ام به سویت از میـان وسیلههای آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرارکنندگان
۱:۳۷
ضرورت عزم پس از یقظه در سیر الی الله
در سیر و سلوک الی الله یقظه و انتباه، لازم بوده و اجتناب ناپذیر می باشد، اما صرف یقظه و انتباه کافی نیست، چرا که آدمی را در حد آرزوی مقامات معنوی و کمالات روحی داشتن متوقف می کند و بدیهی است که آرزوی کمالی را داشتن، غیر از حرکت کردن برای آراستگی به آن کمال می باشد.
کسی که در کوهپایه نشسته است و آرزوی دیدن مناظر دل انگیز پشت کوه را دارد، اگر قدمی بر ندارد، در حد آرزو متوقف می شود و هرگز شاهد آن مناظر نخواهد بود.
کسی که به مجلسی می رود و حالی پیدا می کند و اشکی می ریزد، اما پس از اتمام جلسه، به همان کارهای گذشته مشغول می شود و مسیر اشتباه قبل را می رود، عازم نمی باشد بلکه آرزومند کمال می باشد.
سالک پس از یقظه و بیداری از خواب غفلت، باید بکوشد که صاحب “عزم” شود چرا که هر عزمی، بر یقظه و بیداری متوقف است، اما هر یقظه و بیداری، عزمی را به دنبال نخواهد داشت.
امیرالمومنین علی علیه السلام در یکی از مکتوباتشان فرموده: با دلی متوجه و از همه بریده و ترک دنیا نموده و با تصمیمی که شکست و بریدگی ندارد منقطع به سوی خدا شو؛ ” فانقطع إلی اللّه بقلب منیب من رفض الدنیا و عزم لیس فیه انکسار “(کافی جلد ۲ ص ۱۳۶).
سالک عازم همیشه در حرکت و مسیر بوده و رو به مقصد می باشد، اما کسی که از خواب غفلت بیدار شده در مبدا مسیر است نه در مسیر، مگر اینکه به دنبال بیداری اش، عازم باشد.
عنوان بصری به دنبال یقظه و انتباهی که پیدا کرد، حرکت کرد و با اراده ای قوی تلاش نمود تا از کوثر معارف حضرت صادق علیه السلام جام وجودی خود را پر نماید.
منبع: کتاب ساحل بقا. صفحات ۹۶ و ۹۷
: https://rahtousheh.ir
: @rahtousheh1
در سیر و سلوک الی الله یقظه و انتباه، لازم بوده و اجتناب ناپذیر می باشد، اما صرف یقظه و انتباه کافی نیست، چرا که آدمی را در حد آرزوی مقامات معنوی و کمالات روحی داشتن متوقف می کند و بدیهی است که آرزوی کمالی را داشتن، غیر از حرکت کردن برای آراستگی به آن کمال می باشد.
کسی که در کوهپایه نشسته است و آرزوی دیدن مناظر دل انگیز پشت کوه را دارد، اگر قدمی بر ندارد، در حد آرزو متوقف می شود و هرگز شاهد آن مناظر نخواهد بود.
کسی که به مجلسی می رود و حالی پیدا می کند و اشکی می ریزد، اما پس از اتمام جلسه، به همان کارهای گذشته مشغول می شود و مسیر اشتباه قبل را می رود، عازم نمی باشد بلکه آرزومند کمال می باشد.
سالک پس از یقظه و بیداری از خواب غفلت، باید بکوشد که صاحب “عزم” شود چرا که هر عزمی، بر یقظه و بیداری متوقف است، اما هر یقظه و بیداری، عزمی را به دنبال نخواهد داشت.
امیرالمومنین علی علیه السلام در یکی از مکتوباتشان فرموده: با دلی متوجه و از همه بریده و ترک دنیا نموده و با تصمیمی که شکست و بریدگی ندارد منقطع به سوی خدا شو؛ ” فانقطع إلی اللّه بقلب منیب من رفض الدنیا و عزم لیس فیه انکسار “(کافی جلد ۲ ص ۱۳۶).
سالک عازم همیشه در حرکت و مسیر بوده و رو به مقصد می باشد، اما کسی که از خواب غفلت بیدار شده در مبدا مسیر است نه در مسیر، مگر اینکه به دنبال بیداری اش، عازم باشد.
عنوان بصری به دنبال یقظه و انتباهی که پیدا کرد، حرکت کرد و با اراده ای قوی تلاش نمود تا از کوثر معارف حضرت صادق علیه السلام جام وجودی خود را پر نماید.
منبع: کتاب ساحل بقا. صفحات ۹۶ و ۹۷
۱۲:۲۹
دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان
اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَهِ، وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَهَ، وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیَاهِبِ التُّهَمَهِ، یَا رَحِیماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِین.
ای خدا در این روز مرا به رحمت خود درپوشان و هم توفیق و حفظ از گناهان روزی فرما و دلم را از تاریکیهای شکها و اوهام باطل پاک دار، ای خدای مهربان بر اهل ایمان.
: https://rahtousheh.ir
: @rahtousheh1
اللَّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَهِ، وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَهَ، وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیَاهِبِ التُّهَمَهِ، یَا رَحِیماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِین.
ای خدا در این روز مرا به رحمت خود درپوشان و هم توفیق و حفظ از گناهان روزی فرما و دلم را از تاریکیهای شکها و اوهام باطل پاک دار، ای خدای مهربان بر اهل ایمان.
۱:۲۵
انا لله و انا الیه راجعوناطلاع یافتیم که خانم اکرم اکبری ،خاله مکرمه صدیق عزیزمان جناب آقایان امیر نهاوندی و محسن نهاوندی دعوت حق را لبیک گفته و از سرای فانی به دیار باقی هجرت نموده اند.ضمن عرض تسلیت به این دو برادر عزیز و فرزندان و خانواده محترم ابوالحسنی، از خدای سبحان برای آن مرحومه طلب مغفرت نموده و حشر ایشان با ذوات مقدسه معصومین خصوصا حضرت زهرای مرضیه علیهم السلام را از درگاه الهی خواهانیم و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را آرزومندیم.هیئت رهپویان آل طه (علیهم السلام)
@rahtousheh1
۹:۳۹
۲۱:۲۸
۷:۲۱
یوم الله ۱۲ فروردین، سالروز تبلور مردم سالاری دینی و استقرار حکومت الهی در ایران است. وقتی ایران، یکدل و یکپارچه با فریادی رسا و رعدآسا به جمهوری اسلامی "آری" گفت و نهال نوپای انقلاب به بلوغ و شکوفایی رسید و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستقر و تثبت شد.
حاصل این انتخاب امروز عزت و اقتدار ایران اسلامی است که با عزمی راسخ تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب به سمت آیندهای روشن گام بر میدارد.
دوازده فروردین، سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجلی اراده ملت ایران، مبارک باد.











•┈┈••✾••┈┈•
@rahtousheh1
حاصل این انتخاب امروز عزت و اقتدار ایران اسلامی است که با عزمی راسخ تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب به سمت آیندهای روشن گام بر میدارد.
دوازده فروردین، سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجلی اراده ملت ایران، مبارک باد.
•┈┈••✾••┈┈•
۹:۳۹
عزیزان! بینش پاک و نیت صادق و عمل صالح این عارف واصل کجا و دریافت حقوق های ناپاک و برخورداری از زندگی های اشرافی کجا؟
۱۶:۰۶
بازارسال شده از شبکه مربیان نخبه پرور
#شهید_مطهری#سختی_پذیری
۵:۳۶
عدم آسودگی در سلوک الی الله / تفالی بر حافظ
ای سالک عاشق! حال که نفحات الهی برای شادی تو وزیدن گرفته است، فرصت را غنیمت شمار و آسوده منشین و فراغ بالی را کنار بگذار و به ذکر و مراقبه شدید حضرت محبوب بپرداز، چرا که این فرصت ها همیشگی نبوده و این توفیقات همواره برایت میسر نخواهد بود و بهتر از معشوق حقیقی و جمال و کمال بی مثالش را نخواهی یافت؛ پس:
بنوش باده صافی، به ناله دف و چنگ که بسته اند بر ابریشمِ طرب، دلِ شاد
منبع: کتاب نسیم گره گشا، صفحه ۳۷۳
لینک در سایت: https://rahtousheh.ir/?p=10815
: https://rahtousheh.ir
: @rahtousheh1
ای سالک عاشق! حال که نفحات الهی برای شادی تو وزیدن گرفته است، فرصت را غنیمت شمار و آسوده منشین و فراغ بالی را کنار بگذار و به ذکر و مراقبه شدید حضرت محبوب بپرداز، چرا که این فرصت ها همیشگی نبوده و این توفیقات همواره برایت میسر نخواهد بود و بهتر از معشوق حقیقی و جمال و کمال بی مثالش را نخواهی یافت؛ پس:
بنوش باده صافی، به ناله دف و چنگ که بسته اند بر ابریشمِ طرب، دلِ شاد
منبع: کتاب نسیم گره گشا، صفحه ۳۷۳
لینک در سایت: https://rahtousheh.ir/?p=10815
۱۸:۲۰
اطلاعیه
شروع جلسه درس اخلاق و معارف
مبانی مکتب تربیتی و سلوکی دو فقیه عارف مرحوم آیتالله پهلوانی تهرانی و مرحوم آیتالله جعفری تهرانی و مشایخ این طریقه.
ادامه شرح مناجات تائبین
زمان: چهارشنبه - ساعت ۲۰ تا ۲۲ (شروع بحث رأس ساعت ۲۰/۴۵ )
مکان: تهران - جنب متروی شهید نواب صفوی - مسجد جامع لولاگر.
توجه: خواهران از درب خیابان آذربایجان مراجعه نمایند.#هیئت_ره_پویان_آل_طه_علیهم_السلام#هیئت_کریم_آل_طه_علیه_السلام#کانون_دانش_پژوهان_نخبه#شورای_فرهنگی_مسجد_لولاگر
@rahtousheh1
@kanoonnokhbeh_ir
۱۰:۱۰
۱۹:۲۲
بازارسال شده از شبکه مربیان نخبه پرور
۲۰:۲۴
عزم، رکن در سلوک
یکی از ارکان سلوک الی الله و پیمودن راه قرب الهی، عزم و اراده قوی است که از شئون عقل عملی می باشد و بدون آن سیر سالک به سامان نمی رسد چرا که "عزم" در حقیقت سنگِ زیرینِ سیر و سلوک و مراحل و مراتب معنوی آن می باشد.
"عزم" غیر از "اراده محض" می باشد، با اراده، انسان غیر سالک، سالک می شود و به او مرید راه آخرت گفته می شود، اما صرف اراده، برای رسیدن به مقصد کافی نیست، بلکه سالک باید صاحب عزم باشد و بدون عزم سلوکی محقق نمی گردد و آدمی در همین عالم ماده و طبیعت و حس باقی می ماند.
عزم عبارت است از اراده جازم و پولادین که وجود موانع نتواند صاحب آن را از تصمیمی که گرفته بازدارد.
عارف کامل، مرحوم آیت الله علامه طباطبایی می فرماید: عزم به معنای قصد جزمی چیزی است؛ "العزم القصد الجازم الی الشیء" سپس فرموده : "اینکه عزم بر صبر هم اطلاق شده است شاید از این جهت باشد که صبر امری دشوار بر نفس است و کسی می تواند صبر داشته باشد که دارای عزمی راسخ باشد و به همین مناسبت نام لازمه صبر را بر خود آن گذاشته اند"
منبع: کتاب ساحل بقا، صفحه 98
لینک در سایت: https://rahtousheh.ir/?p=10819
: https://rahtousheh.ir
: @rahtousheh1
یکی از ارکان سلوک الی الله و پیمودن راه قرب الهی، عزم و اراده قوی است که از شئون عقل عملی می باشد و بدون آن سیر سالک به سامان نمی رسد چرا که "عزم" در حقیقت سنگِ زیرینِ سیر و سلوک و مراحل و مراتب معنوی آن می باشد.
"عزم" غیر از "اراده محض" می باشد، با اراده، انسان غیر سالک، سالک می شود و به او مرید راه آخرت گفته می شود، اما صرف اراده، برای رسیدن به مقصد کافی نیست، بلکه سالک باید صاحب عزم باشد و بدون عزم سلوکی محقق نمی گردد و آدمی در همین عالم ماده و طبیعت و حس باقی می ماند.
عزم عبارت است از اراده جازم و پولادین که وجود موانع نتواند صاحب آن را از تصمیمی که گرفته بازدارد.
عارف کامل، مرحوم آیت الله علامه طباطبایی می فرماید: عزم به معنای قصد جزمی چیزی است؛ "العزم القصد الجازم الی الشیء" سپس فرموده : "اینکه عزم بر صبر هم اطلاق شده است شاید از این جهت باشد که صبر امری دشوار بر نفس است و کسی می تواند صبر داشته باشد که دارای عزمی راسخ باشد و به همین مناسبت نام لازمه صبر را بر خود آن گذاشته اند"
منبع: کتاب ساحل بقا، صفحه 98
لینک در سایت: https://rahtousheh.ir/?p=10819
۱۰:۱۹