۴ مرداد
از سردیس شهید جمهور شهید آیتالله سید ابراهیم رییسی در ایستگاه راهآهن مشهد رونمایی شد
کانال راه آهن ایران
@Railway
۱۴:۴۶
گوشههایی از مراسم رونمایی از یادمان شهید سید ابراهیم رییسی در ایستگاه راه آهن مشهد
کانال راه آهن ایران
@RaiLway
۱۵:۲۵
۱۵:۲۵
۱۵:۲۵
۱۵:۲۵
۱۵:۲۵
۱۵:۲۵
۱۵:۲۵
۱۵:۲۵
قابی زیبا از #شهید_جمهور و #مدافع_قرآن شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی، ربیس سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران
ایستگاه مشهد
۱۸:۴۲
۵ مرداد
۷:۰۰
مدیرعامل راه آهن اعلام کردارتقای ایستگاه راه آهن مطهری به «دهکده لجستیک» شهید مطهری
روز پنجشنبه چهارم مرداد، با حضور دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه افزایش ظرفیت حمل و نقلی ایستگاه راه آهن شهید مطهری واقع در ۴۵ کیلومتری مشهد مقدس به بهرهبرداری رسمی رسید.دکتر صالحی در این مراسم ارتقای ایستگاه راه آهن شهید مطهری به دهکده لجستیک شهید مطهری را اعلام نمود.
ویژگیهای این پروژه که ارزش روز آن بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد میشود عبارتند از:
افزایش تعداد خطوط ایستگاه از ۱۴ به ۲۵ خط ریلی
احداث ۳ سکوی تخلیه و بارگیری هر کدام به طول ۴۵۰ متر و عرض ۱۷ متر
افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری همزمان واگن از ۲۵ به ۳۰۰ واگن
احداث دو خط تخلیه و بارگیری برای بارهای بدون سکو
احداث ۳۰۰۰ متر مربع انبار کالا
احداث ساختمان خدمات حمل و نقل بین الملل به متراژ ۲۰۰۰ متر مربع
کانال راه آهن ایران
@RaiLway
روز پنجشنبه چهارم مرداد، با حضور دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه افزایش ظرفیت حمل و نقلی ایستگاه راه آهن شهید مطهری واقع در ۴۵ کیلومتری مشهد مقدس به بهرهبرداری رسمی رسید.دکتر صالحی در این مراسم ارتقای ایستگاه راه آهن شهید مطهری به دهکده لجستیک شهید مطهری را اعلام نمود.
ویژگیهای این پروژه که ارزش روز آن بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد میشود عبارتند از:
۷:۴۳
معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن:
رشد ۱۱ درصدی شاخص حمل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹ / برخی افراد با وجودیکه میدانند، حقیقت را کتمان میکنند
مهندس مرتضی جعفری معاون بازرگانی و بهرهبرداری راهآهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به برخی مطالب بیان شده از سوی رئیس جدید انجمن صنفی کارفرمایی حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته گفت: با توجه به اینکه شبکه و ناوگان ریلی به صورت مشترک برای حمل بار و مسافر مورد استفاده قرار میگیرد، شاخص حمل ریلی (یعنی مجموع حمل بار و مسافر ریلی) با توجه به ظرفیت شبکه و ناوگان، تعیین کننده عملکرد راه آهن است.
وی افزود: اگر شاخص حمل سالانه را در سال آخر دولت قبل یعنی سال ۱۳۹۹ در نظر بگیریم، به جهت شیوع بیماری کرونا و حذف تعداد زیادی از قطار های مسافری در این سال، تقریبا غالب ظرفیت ناوگان کشنده ریلی (لکوموتیوها) و ظرفیت خطوط شبکه در بخش باری مورد استفاده قرار گرفت و عملاً توانستیم رکورد حمل بار را در آن سال ثبت نماییم. اما با کنترل بیماری کرونا از سال ۱۴۰۰ به بعد و لزوم بازگشت قطار های مسافری به حالت قبل از کرونا، ظرفیت شبکه و لکوموتیوها و ظرفیت خط به تدریج برای هر دو نوع قطار مسافری و باری تخصیص یافت که بدیهیست منجر به افزایش قطارهای مسافری و محدودیت تردد قطارهای باری و افزایش جابجایی مسافر و کاهش حمل بار نسبت به دوران کرونا میگردد.
اما آنچه تعیین کننده عملکرد راه آهن است، نه حمل بار و نه حمل مسافر به تنهایی است بلکه شاخص حمل ریلی است که مجموع عملکرد حمل بار و مسافر ریلی را نشان می دهد و این شاخص در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۱۱ درصد رشد داشت. البته این در شرایطی بود که عدم تامین منابع لازم برای نگهداری و تعمیرات به موقع ناوگان از سال ۱۳۹۷ به بعد، آماده به کاری لکوموتیوها از سال ۱۳۹۹ رو به کاهش بود که با تلاش ها و پیگیری های شبانه روزی مدیرعامل و همکاران راهآهن جمهوری اسلامی ایران و تامین بخشی از منابع مورد نیاز در دولت سیزدهم تا حدودی کنترل شد.نکته دیگر اینکه طبیعتا در شرایطی که لکوموتیو به گلوگاه حمل تبدیل شده، افزایش تعداد واگنهای باری به افزایش بار کمکی نمیکند و بدیهیست که بار حمل شده به ازای هر واگن کاهش خواهد یافت.معاون بهرهبرداری راهآهن در خصوص برخی نکات بیان شده در فضای مجازی بیان کرد: برخی افراد با وجودیکه میدانند حقیقت را کتمان نموده و به جای استفاده از شاخص های مرسوم در راه اهن و دنیا، صرفا از شاخص های محلی (local) استفاده می نمایند.وی با اشاره به ثبت رکورد جدید جابجایی مسافر ریلی گفت: در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف برخی اظهارنظرهای غیر کارشناسی، در سه سال اخیر با رشد همراه بوده است.
رشد ۱۱ درصدی شاخص حمل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹ / برخی افراد با وجودیکه میدانند، حقیقت را کتمان میکنند
مهندس مرتضی جعفری معاون بازرگانی و بهرهبرداری راهآهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به برخی مطالب بیان شده از سوی رئیس جدید انجمن صنفی کارفرمایی حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته گفت: با توجه به اینکه شبکه و ناوگان ریلی به صورت مشترک برای حمل بار و مسافر مورد استفاده قرار میگیرد، شاخص حمل ریلی (یعنی مجموع حمل بار و مسافر ریلی) با توجه به ظرفیت شبکه و ناوگان، تعیین کننده عملکرد راه آهن است.
وی افزود: اگر شاخص حمل سالانه را در سال آخر دولت قبل یعنی سال ۱۳۹۹ در نظر بگیریم، به جهت شیوع بیماری کرونا و حذف تعداد زیادی از قطار های مسافری در این سال، تقریبا غالب ظرفیت ناوگان کشنده ریلی (لکوموتیوها) و ظرفیت خطوط شبکه در بخش باری مورد استفاده قرار گرفت و عملاً توانستیم رکورد حمل بار را در آن سال ثبت نماییم. اما با کنترل بیماری کرونا از سال ۱۴۰۰ به بعد و لزوم بازگشت قطار های مسافری به حالت قبل از کرونا، ظرفیت شبکه و لکوموتیوها و ظرفیت خط به تدریج برای هر دو نوع قطار مسافری و باری تخصیص یافت که بدیهیست منجر به افزایش قطارهای مسافری و محدودیت تردد قطارهای باری و افزایش جابجایی مسافر و کاهش حمل بار نسبت به دوران کرونا میگردد.
اما آنچه تعیین کننده عملکرد راه آهن است، نه حمل بار و نه حمل مسافر به تنهایی است بلکه شاخص حمل ریلی است که مجموع عملکرد حمل بار و مسافر ریلی را نشان می دهد و این شاخص در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۱۱ درصد رشد داشت. البته این در شرایطی بود که عدم تامین منابع لازم برای نگهداری و تعمیرات به موقع ناوگان از سال ۱۳۹۷ به بعد، آماده به کاری لکوموتیوها از سال ۱۳۹۹ رو به کاهش بود که با تلاش ها و پیگیری های شبانه روزی مدیرعامل و همکاران راهآهن جمهوری اسلامی ایران و تامین بخشی از منابع مورد نیاز در دولت سیزدهم تا حدودی کنترل شد.نکته دیگر اینکه طبیعتا در شرایطی که لکوموتیو به گلوگاه حمل تبدیل شده، افزایش تعداد واگنهای باری به افزایش بار کمکی نمیکند و بدیهیست که بار حمل شده به ازای هر واگن کاهش خواهد یافت.معاون بهرهبرداری راهآهن در خصوص برخی نکات بیان شده در فضای مجازی بیان کرد: برخی افراد با وجودیکه میدانند حقیقت را کتمان نموده و به جای استفاده از شاخص های مرسوم در راه اهن و دنیا، صرفا از شاخص های محلی (local) استفاده می نمایند.وی با اشاره به ثبت رکورد جدید جابجایی مسافر ریلی گفت: در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف برخی اظهارنظرهای غیر کارشناسی، در سه سال اخیر با رشد همراه بوده است.
۹:۳۶
معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن: رشد ۱۱ درصدی شاخص حمل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹ / برخی افراد با وجودیکه میدانند، حقیقت را کتمان میکنند
مرتضی جعفری:اگر شاخص حمل سالانه را در سال آخر دولت قبل یعنی سال ۱۳۹۹ در نظر بگیریم، به جهت شیوع بیماری کرونا و حذف تعداد زیادی از قطارهای مسافری در این سال، تقریبا غالب ظرفیت ناوگان کشنده ریلی (لکوموتیوها) و ظرفیت خطوط شبکه در بخش باری مورد استفاده قرار گرفت و عملاً توانستیم رکورد حمل بار را در آن سال ثبت نماییم. اما با کنترل بیماری کرونا از سال ۱۴۰۰ به بعد و لزوم بازگشت قطار های مسافری به حالت قبل از کرونا، ظرفیت شبکه و لکوموتیوها و ظرفیت خط به تدریج برای هر دو نوع قطار مسافری و باری تخصیص یافت که بدیهیست منجر به افزایش قطارهای مسافری و محدودیت تردد قطارهای باری و افزایش جابجایی مسافر و کاهش حمل بار نسبت به دوران کرونا میگردد.
بنابراین شاخص حمل یعنی مجموع عملکرد راه آهن در بار و مسافر، در ۱۴۰۲ نسبت به ۱۳۹۹ ، یازده درصد رشد داشته است.
@railnews_ir
مرتضی جعفری:اگر شاخص حمل سالانه را در سال آخر دولت قبل یعنی سال ۱۳۹۹ در نظر بگیریم، به جهت شیوع بیماری کرونا و حذف تعداد زیادی از قطارهای مسافری در این سال، تقریبا غالب ظرفیت ناوگان کشنده ریلی (لکوموتیوها) و ظرفیت خطوط شبکه در بخش باری مورد استفاده قرار گرفت و عملاً توانستیم رکورد حمل بار را در آن سال ثبت نماییم. اما با کنترل بیماری کرونا از سال ۱۴۰۰ به بعد و لزوم بازگشت قطار های مسافری به حالت قبل از کرونا، ظرفیت شبکه و لکوموتیوها و ظرفیت خط به تدریج برای هر دو نوع قطار مسافری و باری تخصیص یافت که بدیهیست منجر به افزایش قطارهای مسافری و محدودیت تردد قطارهای باری و افزایش جابجایی مسافر و کاهش حمل بار نسبت به دوران کرونا میگردد.
بنابراین شاخص حمل یعنی مجموع عملکرد راه آهن در بار و مسافر، در ۱۴۰۲ نسبت به ۱۳۹۹ ، یازده درصد رشد داشته است.
@railnews_ir
۱۰:۰۱
در گفتوگو با ایلنا مطرح شد:سانحه برخورد قطار با سکوی راهآهن تهران تکذیب شد/ اورژانس اطلاعرسانی نادرست نکند
جلال مختاری، مدیر روابط عمومی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران:
هیچ قطار مسافری در ایستگاه تهران با مسافر یا سکو برخورد نداشتهاست
در روند معمول پارک واگنها در پارکینگ، واگنها در خطوط تعریف شده و مشخص حرکت میکنند و با تکیه بر مانع نصب شده در انتهای ریل متوقف میشوند که در انجام علمیات پارک باید تمام ماموران از قطار خارج شده باشند.
متاسفانه در این علمیات پارک، ماموران و مهماندار علیرغم دستورالعمل ایمنی، واگن را ترک نکردند و در حال نظافت واگن بودند در حالیکه نظافت باید دقیقا پس از توقف کامل واگن انجام شود
هیچ سانحهای رخ نداده و برخوردی هم صورت نگرفته است
از عوامل اورژانس درخواست داریم درباره موارد تخصصی که اطلاع دقیقی از آن ندارند مصاحبه یا خبری را منتشر نکنند چراکه اطلاعات نادرست منجر به نگرانی جامعه میشود
@RailNews_ir
متاسفانه در این علمیات پارک، ماموران و مهماندار علیرغم دستورالعمل ایمنی، واگن را ترک نکردند و در حال نظافت واگن بودند در حالیکه نظافت باید دقیقا پس از توقف کامل واگن انجام شود
۱۳:۳۳
تکمیل و افتتاح ساختمان مرکزی راه آهن خراسان پس از ۱۳ سال
ساختمان مرکزی شهدای راه آهن خراسان با حضور دکتر سید میعاد صالحی افتتاح شد.
این ساختمان با زیربنای ۷ هزار متر مربع و در سه طبقه و با هدف تجمیع ادارات مختلف راه آهن خراسان احداث شده است.
شایان ذکر است پروژه احداث این ساختمان از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا قبل از دولت سیزدهم ۵۵ درصد پیشرفت کرده بود و ۴۵ درصد پایانی در ۳۳ ماه دولت سیزدهم به انجام رسید.
کانال راه آهن ایران
@Railway
ساختمان مرکزی شهدای راه آهن خراسان با حضور دکتر سید میعاد صالحی افتتاح شد.
۱۶:۴۹
۱۶:۴۹
۱۶:۴۹