عکس پروفایل راه آهن ایران ر

راه آهن ایران

۲,۵۲۶عضو
عکس پروفایل راه آهن ایران ر
۲.۵هزار عضو

راه آهن ایران

کانال اطلاع رسانی راه آهن ایران و جهان

undefined پشتیبانی کانال @pejmands
undefinedتماس با بخش مسافری راه آهن 0215149

۴ مرداد

thumnail
از سردیس شهید جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در ایستگاه راه‌آهن مشهد رونمایی شد

undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۴:۴۶

thumnail
گوشه‌هایی از مراسم رونمایی از یادمان شهید سید ابراهیم رییسی در ایستگاه راه آهن مشهد

undefined کانال راه آهن ایران
undefined @RaiLway

۱۵:۲۵

thumnail

۱۵:۲۵

thumnail

۱۵:۲۵

thumnail

۱۵:۲۵

thumnail

۱۵:۲۵

thumnail

۱۵:۲۵

thumnail

۱۵:۲۵

thumnail

۱۵:۲۵

thumnail
undefined بماند به یادگار در دل تاریخ...

قابی زیبا از #شهید_جمهور و #مدافع_قرآن شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی، ربیس سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران

ایستگاه مشهد


undefined کانال راه آهن ایران
undefined @RaiLway

۱۸:۴۲

۵ مرداد

thumnail
undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۰:۲۷

thumnail
undefined پس قطار رو چرا نیاووردی …؟!undefinedگفتگوي صميمانه با محمدعلی اسدی آموزگار رئیس قطار باری راه آهن شمالغرب
undefined ويژه برنامه ميدان راه آهن

undefined کانال راه آهن ایران
undefined @RaiLway

۷:۰۰

thumnail
مدیرعامل راه آهن اعلام کردارتقای ایستگاه راه آهن مطهری به «دهکده لجستیک» شهید مطهری
روز پنجشنبه چهارم مرداد، با حضور دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه افزایش ظرفیت حمل و نقلی ایستگاه راه آهن شهید مطهری واقع در ۴۵ کیلومتری مشهد مقدس به بهره‌برداری رسمی رسید.دکتر صالحی در این مراسم ارتقای ایستگاه راه آهن شهید مطهری به دهکده لجستیک شهید مطهری را اعلام نمود.
ویژگی‌های این پروژه که ارزش روز آن بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود عبارتند از:
undefinedافزایش تعداد خطوط ایستگاه از ۱۴ به ۲۵ خط ریلی undefinedاحداث ۳ سکوی تخلیه و بارگیری هر کدام به طول ۴۵۰ متر و عرض ۱۷ متر undefinedافزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری همزمان واگن از ۲۵ به ۳۰۰ واگنundefinedاحداث دو خط تخلیه و بارگیری برای بارهای بدون سکو undefinedاحداث ۳۰۰۰ متر مربع انبار کالا undefinedاحداث ساختمان خدمات حمل و نقل بین الملل به متراژ ۲۰۰۰ متر مربع

undefined کانال راه آهن ایران
undefined @RaiLway

۷:۴۳

thumnail
undefined معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن:
رشد ۱۱ درصدی شاخص حمل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹ / برخی افراد با وجودیکه می‌دانند، حقیقت را کتمان می‌کنند

مهندس مرتضی جعفری معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به برخی مطالب بیان شده از سوی رئیس جدید انجمن صنفی کارفرمایی حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته گفت: با توجه به اینکه شبکه و ناوگان ریلی به صورت مشترک برای حمل بار و مسافر مورد استفاده قرار میگیرد، شاخص حمل ریلی (یعنی مجموع حمل بار و مسافر ریلی) با توجه به ظرفیت شبکه و ناوگان، تعیین کننده عملکرد راه آهن است.
وی افزود: اگر شاخص حمل سالانه را در سال آخر دولت قبل یعنی سال ۱۳۹۹ در نظر بگیریم، به جهت شیوع بیماری کرونا و حذف تعداد زیادی از قطار های مسافری در این سال، تقریبا غالب ظرفیت ناوگان کشنده ریلی (لکوموتیوها) و ظرفیت خطوط شبکه در بخش باری مورد استفاده قرار گرفت و عملاً توانستیم رکورد حمل بار را در آن سال ثبت نماییم. اما با کنترل بیماری کرونا از سال ۱۴۰۰ به بعد و لزوم بازگشت قطار های مسافری به حالت قبل از کرونا، ظرفیت شبکه و لکوموتیوها و ظرفیت خط به تدریج برای هر دو نوع قطار مسافری و باری تخصیص یافت که بدیهیست منجر به افزایش قطارهای مسافری و محدودیت تردد قطارهای باری و افزایش جابجایی مسافر و کاهش حمل بار نسبت به دوران کرونا میگردد.
اما آنچه تعیین کننده عملکرد راه آهن است، نه حمل بار و نه حمل مسافر به تنهایی است بلکه شاخص حمل ریلی است که مجموع عملکرد حمل بار و مسافر ریلی را نشان می دهد و این شاخص در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۱۱ درصد رشد داشت. البته این در شرایطی بود که عدم تامین منابع لازم برای نگهداری و تعمیرات به موقع ناوگان از سال ۱۳۹۷ به بعد، آماده به کاری لکوموتیوها از سال ۱۳۹۹ رو به کاهش بود که با تلاش ها و پیگیری های شبانه روزی مدیرعامل و همکاران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و تامین بخشی از منابع مورد نیاز در دولت سیزدهم تا حدودی کنترل شد.نکته دیگر اینکه طبیعتا در شرایطی که لکوموتیو به گلوگاه حمل تبدیل شده، افزایش تعداد واگنهای باری به افزایش بار کمکی نمیکند و بدیهیست که بار حمل شده به ازای هر واگن کاهش خواهد یافت.معاون بهره‌برداری راه‌آهن در خصوص برخی نکات بیان شده در فضای مجازی بیان کرد: برخی افراد با وجودیکه میدانند حقیقت را کتمان نموده و به جای استفاده از شاخص های مرسوم در راه اهن و دنیا، صرفا از شاخص های محلی (local) استفاده می نمایند.وی با اشاره به ثبت رکورد جدید جابجایی مسافر ریلی گفت: در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف برخی اظهارنظرهای غیر کارشناسی، در سه سال اخیر با رشد همراه بوده است.

۹:۳۶

thumnail
undefined معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن: رشد ۱۱ درصدی شاخص حمل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۹ / برخی افراد با وجودیکه می‌دانند، حقیقت را کتمان می‌کنند
مرتضی جعفری:اگر شاخص حمل سالانه را در سال آخر دولت قبل یعنی سال ۱۳۹۹ در نظر بگیریم، به جهت شیوع بیماری کرونا و حذف تعداد زیادی از قطارهای مسافری در این سال، تقریبا غالب ظرفیت ناوگان کشنده ریلی (لکوموتیوها) و ظرفیت خطوط شبکه در بخش باری مورد استفاده قرار گرفت و عملاً توانستیم رکورد حمل بار را در آن سال ثبت نماییم. اما با کنترل بیماری کرونا از سال ۱۴۰۰ به بعد و لزوم بازگشت قطار های مسافری به حالت قبل از کرونا، ظرفیت شبکه و لکوموتیوها و ظرفیت خط به تدریج برای هر دو نوع قطار مسافری و باری تخصیص یافت که بدیهیست منجر به افزایش قطارهای مسافری و محدودیت تردد قطارهای باری و افزایش جابجایی مسافر و کاهش حمل بار نسبت به دوران کرونا میگردد.
بنابراین شاخص حمل یعنی مجموع عملکرد راه آهن در بار و مسافر، در ۱۴۰۲ نسبت به ۱۳۹۹ ، یازده درصد رشد داشته است.
@railnews_ir

۱۰:۰۱

thumnail
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:سانحه برخورد قطار با سکوی راه‌آهن تهران تکذیب شد/ اورژانس اطلاع‌رسانی نادرست نکند
undefinedجلال مختاری، مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:undefinedهیچ قطار مسافری در ایستگاه تهران با مسافر یا سکو برخورد نداشته‌است
undefinedدر روند معمول پارک ‌واگن‌ها در پارکینگ، واگن‌ها در خطوط تعریف شده و مشخص حرکت میکنند و با تکیه بر مانع نصب شده در انتهای ریل متوقف می‌شوند که در انجام علمیات پارک باید تمام ماموران از قطار خارج شده باشند.
متاسفانه در این علمیات پارک، ماموران و مهماندار علیرغم دستورالعمل ایمنی، واگن را ترک نکردند و در حال نظافت واگن بودند در حالیکه نظافت باید دقیقا پس از توقف کامل واگن انجام شود
undefinedهیچ سانحه‌ای رخ نداده و برخوردی هم صورت نگرفته است
undefinedاز عوامل اورژانس درخواست داریم درباره موارد تخصصی که اطلاع دقیقی از آن ندارند مصاحبه یا خبری را منتشر نکنند چراکه اطلاعات نادرست منجر به نگرانی جامعه می‌شود
undefined @RailNews_ir

۱۳:۳۳

thumnail
تکمیل و افتتاح ساختمان مرکزی راه آهن خراسان پس از ۱۳ سال
ساختمان مرکزی شهدای راه آهن خراسان با حضور دکتر سید میعاد صالحی افتتاح شد.
undefinedاین ساختمان با زیربنای ۷ هزار متر مربع و در سه طبقه و با هدف تجمیع ادارات مختلف راه آهن خراسان احداث شده است.undefinedشایان ذکر است پروژه احداث این ساختمان از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا قبل از دولت سیزدهم ۵۵ درصد پیشرفت کرده بود و ۴۵ درصد پایانی در ۳۳ ماه دولت سیزدهم به انجام رسید.

undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۶:۴۹

thumnail

۱۶:۴۹

thumnail

۱۶:۴۹

thumnail
ساختمان شهدای راه آهن خراسان

undefined کانال راه آهن ایرانundefined @Railway

۱۹:۵۱