بسم الله الرحمن الرحیم
۱۴:۳۹
فهرست
۱۴:۳۹
امام خمینی، خطاب به علمای اسلام:
به فکر علاج بدبختیهای #مردم باشید. مباحثه به تنهایی فایده ندارد؛ مسئله گفتن به تنهایی دردها را دوا نمی کند. در شرایطی که دارند اسلام را از بین میبرند، بساط اسلام را به هم میزنند، خاموش ننشینید مانند نصرانیها که نشستند دربارۀ روح القدس و تثلیث صحبت کردند تا آمدند آنها را گرفته از بین بردند.
بیدار شوید و به این حقایق و واقعیتها توجه کنید. به مسائل روز توجه کنید. خودتان را تا این اندازه مهمل بار نیاورید. شما با این اهمالکاریها می خواهید که ملائکه اجنحۀ خود را زیر پای شما پهن کنند؟! مگر ملائکه تنبل پرورند؟!
ملائکه بالشان را زیر پای امیرالمؤمنین (ع) پهن میکنند، چون مردی است که به درد اسلام می خورد؛ اسلام را بزرگ میکند؛ اسلام به واسطۀ او در دنیا منتشر می شود و شهرت جهانی پیدا میکند؛ با زمامداری آن حضرت جامعهای خوشنام و آزاد و پرحرکت و پرفضیلت به وجود میآید.
البته ملائکه برای حضرتش خضوع میکنند. و همه برای او خضوع و خشوع میکنند. حتی دشمن در برابر عظمتش تعظیم می کند. برای شما که جز مسأله گفتن تکلیفی ندارید خضوع معنی و مورد ندارد.(
نشانی در همه پیامرسانها:
۱۱:۲۲
نشانی در همه پیامرسانها:
۱۶:۱۰
دانشمند فرزانه، آیتالله سید علی حسینی خامنهای:
(
نشانی در همه پیامرسانها:
۳:۵۹
شرح کافی 138 21-12-01 (Trimmed).mp3
۰۵:۳۲-۵.۰۷ مگابایت
نشانی در همه پیامرسانها:
۱۹:۳۴
دو روز پیش بود که در جمع ۲۵۰نفر از فرهنگیان از سراسر کشور، ذکر خیر این بزرگمرد شد؛ وقتی داشتم در پنل علمی "نسبتیابی تربیت و مسئله مقاومت"، از #تربیت_مقاومتی میگفتم و ضرورت نقشآفرینی معلمان و مربیان در تربیت نسلی مقاوم برای #امتداد_مقاومت.
حرفم این بود که اگر ساحتهای مختلف وجود معلم متناسب با #رشد جریان #مقاومت رشد نکند و مثلاً اگر #زیبایی_شناسی او با مقاومت نسبت نداشته باشد، چطور میتواند زیبایی و شکوه بعضی صحنهها را ببیند و به متربیانش نشان دهد.برایشان صحنهای را مثال زدم که یک پدر، دختر شهید خردسالش را در آغوش گرفته و پیش از کفن کردن، با چهرهای سرشار از ابتسام مؤمنانه و بی هیچ شکایتی در چهره و بر لب، برای آخرین بار با دخترک معاشقه پدرانه میکند.
گفتم: فقط #ما_دختردارها حال آن لحظات این پدر را میفهمیم، و فقط یک مؤمن حقیقی میتواند در این صحنه، زیبایی و شکوه ایمان یک پدر مجاهد را بسیار بزرگتر و پررنگتر از تلخی از دست دادن دخترش بداند و بفهمد که زینب کبری (سلاماللهعلیها) چگونه جمله "ما رأیتُ الا جمیلاً" را به زبان آورد.
همین دو روز پیش بود، و کسی چه میدانست که امروز باید خبر شهادت این پدر را بخوانم و وقتی برای چندمین بار فیلم لحظه وداع با دخترش را میبینم، باز هم شانههایم مردانه بلرزد و باز هم همان جملهای را به زبان بیاورم که دو روز پیش در آن سالن گفتم: تو چقدر بزرگی مرد!
حالا شیخ خالد به دخترش ریم پیوست.
پ.ن: این جلسه بخشی از همایش رهیاران تحول بود که بسیج دانشگاه فرهنگیان با همکاری قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین آ.پ. برگزار کرد.
️ @tarbiat_hokmrani
حرفم این بود که اگر ساحتهای مختلف وجود معلم متناسب با #رشد جریان #مقاومت رشد نکند و مثلاً اگر #زیبایی_شناسی او با مقاومت نسبت نداشته باشد، چطور میتواند زیبایی و شکوه بعضی صحنهها را ببیند و به متربیانش نشان دهد.برایشان صحنهای را مثال زدم که یک پدر، دختر شهید خردسالش را در آغوش گرفته و پیش از کفن کردن، با چهرهای سرشار از ابتسام مؤمنانه و بی هیچ شکایتی در چهره و بر لب، برای آخرین بار با دخترک معاشقه پدرانه میکند.
گفتم: فقط #ما_دختردارها حال آن لحظات این پدر را میفهمیم، و فقط یک مؤمن حقیقی میتواند در این صحنه، زیبایی و شکوه ایمان یک پدر مجاهد را بسیار بزرگتر و پررنگتر از تلخی از دست دادن دخترش بداند و بفهمد که زینب کبری (سلاماللهعلیها) چگونه جمله "ما رأیتُ الا جمیلاً" را به زبان آورد.
همین دو روز پیش بود، و کسی چه میدانست که امروز باید خبر شهادت این پدر را بخوانم و وقتی برای چندمین بار فیلم لحظه وداع با دخترش را میبینم، باز هم شانههایم مردانه بلرزد و باز هم همان جملهای را به زبان بیاورم که دو روز پیش در آن سالن گفتم: تو چقدر بزرگی مرد!
حالا شیخ خالد به دخترش ریم پیوست.
پ.ن: این جلسه بخشی از همایش رهیاران تحول بود که بسیج دانشگاه فرهنگیان با همکاری قرارگاه اجراییسازی سند تحول بنیادین آ.پ. برگزار کرد.
۱۵:۲۴
۱۵:۲۴