عکس پروفایل کارگاه تربیت مربی روش میزان ک

کارگاه تربیت مربی روش میزان

۱,۸۲۹عضو
عکس پروفایل کارگاه تربیت مربی روش میزان ک
۱.۸هزار عضو

کارگاه تربیت مربی روش میزان

ارتباط با ما : @ravesh_mizan

۱۰ مهر

thumnail

۱۰:۱۳

thumnail

۱۰:۱۳

thumnail

۱۰:۱۳

thumnail

۱۰:۱۳

thumnail

۱۰:۱۳

thumnail

۱۰:۱۳

thumnail

۱۰:۱۳

thumnail

۱۰:۱۳

thumnail

۱۰:۱۳

thumnail

۱۰:۱۳

بازارسال شده از خانم سبزقبايی
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و عرض ادب خدمت بزرگواران و اساتید محترم و تشکر بابت زحماتی که استاد اکبریان و فارسی جانب کشیدند که تشریف آوردن اهواز و مطالب و تجربیات خودشون رو در اختیار ما قرار دادند ما بتونیم از اون‌ها در کلاس‌هامون بهره ببریم و استفاده کنیم. در ابتدا استاد اکبریان طرح میزان رو برای ما معرفی کردند و از یه چالش برای ما شروع کردند اینکه برگه‌هایی رو در اختیار ما قرار دادند و در اون برگه‌ها سوالاتی بود ه ما باید از افراد مختلف می‌پرسیدیم به طوری که پاسخ‌هایی که دریافت می‌کردیم اگر شخص مورد نظر که ازش پرسیدیم پاسخش مثبت بود که اجازه داشتیم اسمش رو جلوی اون سوال بنویسیم اینکه تکراری هم نمی‌تونستیم استفاده کنیم استاد برای این چالش تایم هم در نظر گرفته بودند و همین داشتن تایم باعث شده بود که ما بیشتر به چالش کشیده بشیم و سعی کنیم سریع‌تر کارمون رو انجام بدیم و حواسمون هم باید می‌دادیم که اون نکاتی رو که استاد گفته رعایت کنیم که خیلی استرس ما رو بالا برد. استاد از بین این سوالات یک چند تا سوال دیگه پرسیدن از همون سوالاتی که برای پر کردن به ما داده بودند یکی اینکه فرق سوال و مسئله چیه و گفتند فرمودند که سوال یک پاسخ مشخص داره یعنی اگر از هر کس بپرسیم همون جواب رو به شما میده اما مسئله واب‌های متفاوت داره یکی دیگه از سوالاتی که پرسیده بودند فرق شادی و شادابی بود اینکه شادی مخالف کلمه غم هست و زودگذر بوده اما شادابی مخالف افسردگی یا نقطه مقابل افسردگی هست و پایدارتره یعنی ممکنه فردی در باطن شادابی داشته باشه ولی در لحظه غمی داشته باشه اما در درونش این احساس شادابی وجود داره. استاد در مورد تفاوت نظریه روش و الگو هم برای ما صحبت کردند توضیحاتی دادن اینکه انسان ها نظر میدن یعنی اینکه بر اساس ون چیزی که می‌دونن میگن که چه کارهایی رو باید انجام داد و چه کارهایی رو نباید انجام داد د افرادی میان این نظریه‌ها رو جمع آوری می‌کنند و بر اساس آنها یک شیوه یا روش طرح می‌کنند افراد دیگری این ر وش‌ها رو به صورت یک الگو در میارن و از اون‌ها بهره می‌گیرند استاد در مورد سه نظریه یادگیری رفتارگرا شناختگرا و ساختارگرا هم برای ما صحبت کردند اینکه رفتارگراها از روی رفتار خارجی افراد اون‌ها را قضاوت می‌کنند عد شناختگراها اومدن اون رو کامل‌تر کردن و گفتن رفتار تنها کافی نیست و احساسات هم باید به این مطلب اضافه بشه بعد از اون ساختارگراها اومدن و گفتند که باز هم دو نظریه قبلی نواقصی دارند ه باید برطرف بشه و موضوع رو کامل‌تر کنند که نظریه ساختارگراها رو مطرح کردن. بعد از اون استاد به معرفی حوزه‌ها و اصولی که طرح میزان نظر گرفته تا بتونه به سرمقصد برسه رو بیان کردند که حوزه‌ها ۵ تا بودن و اصول ۱۱ تا و افراد باید بر اساس این اصول و در همین حوزه‌ها فعالیت داشته باشند. بعد از اون استاد فارسی جانی در روز جمعه صحبت کردن در مورد ویژگی مربی و یک معلم صحبت کردند که چه خصوصیاتی باید داشته باشند اینکه یک مربی و یا یک معلم خوب همزمان که شنونده فعال هست باید بتونه با بچه‌ها ارتباط برقرار کنه به خوبی، شاد و با نشاط باشه مومن و مقید باشه و جستجوگر هم باشه. بعد از اون استاد نکاتی رو درباره برقراری ارتباط موثر گفتند که ما برای برقراری ارتباط باید هم اطلاعاتمون رو بالا ببریم اطلاعاتمون به روز باشه و اینکه بتونیم به طور موثر با فرد مقابلمون گفت و گو کنیم. طی این دو روز اساتید محترم برای ما یک کارهای گروهی در نظر گرفته بودند که ون کاری که در روز اول بعد از ظهر انجام شد و گروه‌ها به صورت ۲ به ۲ در روبروی هم قرار می‌گرفتند و کل افراد باید عددی فرد می‌بودند یا اینکه یک صندلی در نظر گرفته بشه که هر بار یک نفر از دور بازی خارج می‌موند بقیه افراد از توی بشقاب‌ها سوالاتی رو برمی‌داشتند و یک نفر سوال رو می‌خوند دیگری پاسخ می‌داد روز بعد هم یک کار گروهی انجام دادیم که همه افراد یک گروه برای گروه خودشون یه اسم انتخاب کردن و بعد با همفکری هم یک نقاشی در نظر گرفتن و قرار شد با گرفتن تایم هر یک از افراد یک قسمت از نقاشی رو بکشند که این هم خیلی جالب بود و در پایان استاد فارسیجانی برای ما صحبت‌های تکمیلی رو انجام دادن و بیشتر در مورد کلاس‌ها چگونگی پاسخ دادن معلم و طرح میزان و اینکه چگونه باید برنامه‌ریزی کرد و اینکه باید محیط رو در نظر گرفت و طبق اون داشته‌هامون برنامه‌ریزی کنیم رو برای ما مطرح کردند و سلام با آرزوی توفیق برای همه‌ی معلمان سرزمینم. با تشکر ندا سبز قبایی از اهواز.

۱۰:۱۳

بازارسال شده از الیزابت
با سلام خدمت همه عزیزان و اساتید محترم ممنون که این فرصت رو به ما دادید که بتونیم تو این دوره خوب شرکت کنیم بنده الهام مدرسی هستم توفیق داشتم توی دوره اهواز تاریخ پنجم و ششم مهرماه شرکت کنم میخوام سفرنامه این دو روز رو برای شما ارسال کنم.سفرنامه میزان به نام خدا از یک ماه قبل که جناب آقای قببیتی به ما گفته بودند که قراره این دوره برای ما برگزار بشه بسیار مشتاق بودم که هرچه زودتر تاریخ دوره سر برسه و بتونم توی این دوره شرکت کنم چون تعریف روش کار میزان رو خیلی شنیده بودم و تا حدی با روش میزان آشنایی جزئی داشتم روز موعود که فرا رسید خیلی مشتاقانه به سمت محل برگزاری رفتم و همکاران خودم رو در اونجا دیدم فضای برگزاری مراسم به زیبایی و تمیزی چیده شده بود با میز و صندلی‌هایی که می‌تونستیم به صورت گروهی و با دوستان خودمون دور اون بشینیم و دوره رو ادامه بدیم در اول جلسه فضای یک مقدار سنگین بود که جناب استاد علی اکبریان از ما خواستن کار انفرادی جالب رو انجام بدیم که باعث شدند یخ مجلس آب بشه و این یک یخ شکن محسوب می‌شد کار به این شکل بود که قرار شد اطلاعاتی رو نسبت به افراد گروهمون و کسانی که همراه ما در دوره بودند توی یک جدول علامت بزنیم جالب بود که هر اسم رو فقط یک بار می‌تونستیم تکرار بکنیم مثلاً کی می‌تونه رانندگی بکنه ؟کی توی بچگی دستش شکسته ؟کی حافظ قرآن هست و غیره.. این کار به صورت انفرادی انجام شد و شور و شوق خوبی رو به جلسه داد به نظرم این یک روش خوب بود که یخ مجلس آب بشه و برای شروع دوره چیز به جا و جالبی بود در ادامه دوره آقای علی اکبریان با توضیحات خودشون در مورد روش میزان و اینکه چه اهدافی دارند و کلیات اون صحبت کردند مورد انواع نظریه‌های یادگیری که ساختارگرایانه رفتارگرایانه و شناخت گرایانه بود صحبت کردن و به صورت خلاصه و مفید مطلب رو به کمک خود همکاران آموزش دادند. و در این بین کارهای گروهی و انفرادی که از همکاران می‌خواستند باعث می‌شد که شور و نشاط بیشتری به مجلس داده بشه و کمک به درک مفاهیم این دوره می‌کرد در ادامه جناب استاد از ۵ حوزه آموزش علوم اخلاقی معنوی اجتماعی ارتباطی حوزه عاطفی و بدنی و بهداشتی که در میزان وجود داره صحبت کردند و بعد ۱۱ اصل رو در ادامه توضیح دادند در روز دوم جناب آقای فارسیجانی هم به ادامه آموزش میزان پرداختند از قسمت‌های جذاب روز دوم ارائه روش تدریس در قالب بازی‌های گروهی خلاق بود که بسیار چیز جالبی بود و همه از این بازی‌ها استقبال فراوان داشتنداساتید محترم کلیات روش میزان در این دو روز برای ما مطرح کردند که بسیار خوب و جالب بود و کارهای عملی هم که انجام شد و تونستیم یک مقدار از تجربیات بقیه همکاران هم استفاده مفید رو ببریم در کنار اون آزادی عملی که داشتیم و آزادانه می‌تونستیم از جای خودمون بلند بشیم بشینیم و یا استراحت بکنیم بسیار امر به جا و خوبی بود چون ساعت دوره طولانی بود و امکان داشت که بسیار خسته کننده می‌شد ولی با این روش تونستیم که اون دوره دو روزه و فشرده رو به راحتی بگذرونیم در کنارش هم پذیرایی بسیار عالی بود که باعث می‌شد احساس خستگی کمتری به سراغ همه همکاران بیاد کل دوره دوره مفیدی بود ولی انتظار داشتیم که از روش‌های عملی بیشتری که در خود مدارس میزان کار شده بود توسط اساتید محترم فیلم کلیپ کوتاه و یا توضیحات عینی بیشتری داده می‌شد که با روند کار و شیوه‌های نوین تدریس در مدارس میزان بیشتر آشنا می‌شدیم.از اساتید محترم جهت برگزاری دوره کمال تشکر را دارم.الهام مدرسی

۱۰:۱۴

بازارسال شده از یا زهرا
به نام خداوند بخشنده مهربانخدایی که هر لحظه لحظه زندگی ما را برای آزمایش ما در پیش روی ما قرار داد تا با کمک قدرت اختیاری که به ما داد بهترین راه را برگزینیم.چند روز پیش بود ایتا را باز کردم پیام یک دوره آموزشی را در کانال مسجد ولایت دیدم،مشتاق بودم به اینکه ببینم امکان شرکت در دوره برای همه هست یا خیر ،پیام به آی دی درج شده در بنر تبلیغاتی دوره دادم که پاسخ گو نبودند ،از طریق یکی از مدیران پیگیر شدم که دیدم شرایط برای حضورم میسر نیست،اما از فکرش در آمده بودم که به شب نکشیده همان مدیر پیام دادند که به دلایلی شرایط فراهم شده،اول بسیار خوشحال شدم،پیگیر این بودم که فرزندانم را دست چه کسی بسپارم که الحمدلله جور شد اما شب شروع دوره،تازه اضطراب و استرس دوره شروع شد،در واقع زمانی که کلیپ های دوره و صوت ها را گوش دادم تازه گفتم ای واااای من چطور برای این دوره توجیح شوم و اصلا خودم این دوره و این سبک ِ گنگ را می توانم قبول کنم که بقیه را هم بخواهم به سبک آن آموزش دهمundefinedundefinedundefinedخلاصه تا صبح در خوف و رجا بود،بچه ها را سپردم و راهی دوره شدم ،در ابتدا با حالت گراد که اصلا مگر امکان دارد این روش و... راه افتادم اما همچنان برای اینکه به کلاس برسم صوت ها را با دور تند در مسیر پیاده روی کلاس گوش میدادم و هر لحظه این دوره برایم جذاب تر میشد و در عین حال عذاب وجدان بیشتری به دوش می‌کشیدم که چطور این بار را به دوش بکشم و مطالب را نیز به متربی ها انتقال بدم.undefinedخلاصه به کلاس رسیدم ،با دو دقیقه تاخیر!به صرف صبحانه پایین مسجد رفتیم و جای شما خالی، آش خوشمزه ای خوردیم.کلاس با یک ساعت تاخیر undefinedundefinedبه صرف صبحانه در کماااال آرامش توسط حاضرین جلسه،شروع شدجدا ً مطالب خیلی عالی بود تا اونجایی که گفتن نوبت بازی گروهی رسیدهundefinedundefined،شلوغ پلوغ،درهم و برهم،پر سر و صدا!اما در این بی نظمی ،یک همکاری و همراهی و سرعت عمل خاصی بود برای رسیدن به هدف!!!!!!undefinedundefinedundefinedخلاصه روز اول با صرف ناهار در هتل نیشکر جلو می‌رفت,که به بعد از نهار رسیدیم با یک خستگی دل انگیز!!!!که فعالیت ها و بمب های موجود در دوره ،این خستگی را کلاااا نابود کرد.روز اول داشت به پایان میرسید که با یک بستنی خوشمزه غافلگیر شدیم!!!و روز به پایان رسید....و اما بعد

روز دوم وارد مسجد شدیم با شلوغی ورودی مسجد به یاد این افتادم که روز جمعه هست و دعای ندبه بوده ،پس صبحانه را مهمان امام زمان شدیم.دوره در روز دوم با سرعت بالاتری نسبت به قبل به حالت اجرایی و عملی در آمد با تدریس استاد فارسی جانی.دوره مفیدی بود اما در شیوه اجرای آن باید کمی دقت کرد که مقداری به حالت بومی و متناسب با شرایط ما اجرایی شود.دوره به حالت عملی و کارگروهی ادامه پیداکرد و بسیارمفیدبود،اما بازی ها خیلیییی روحیه ما رو عوض کرد،بعضی خیلی شادمان کرد و بعضی خیلی ناراحت به علت خوب اجرا نشدن یا خوب عمل نکردن در کار گروهی.شاید هم به علت شیطنت هایی که در طی کارگاه دانیم خوب عمل نکردیم و به نتیجه مطلوب نرسیدیم.به هرحال دوره با حضور استاد علی اکبریان پایان یافت عکس یادگاری گرفته شد و تکالیفی داده شد که إن شاءالله از بدی ِ خط حقیر برای نوشتن مطالب چشم پوشی شود.این دوره درس ها و نکات فراوانی،فرای بحث کلاس برایم داشت.إن شااالله تداوم ارتباط با مجموعه امکان رفع اشکالات ما را فراهم اورد.در انتها بالاترین مراتب تقرب به خداوند را برای تک تک دست اندرکاران از خداوند متعال خواستارم .

۱۰:۱۴

بازارسال شده از jahanbakhshi
با سلام و خدا قوت خدمت شما بزرگواران دوره میزان را بنده از قبل آشناییت جزئی داشتم و مدیر مدرسه هم یک سری اطلاعات از روش میزان به ما گفته بود. قبل از شروع دوره هم بنده خلاصه‌ای از مکتوبات در کانال را طالعه کرده بودم. من در سال‌های تدریسی که داشتم سعیم بر این بود که آموزش را به صورت فعال و نوین تدریس کنم، بچه‌ها با ابزار، بازی و قصه تدریس را می‌آموزند. تدریس من در کلاس تقریباً نزدیک به روش میزان است (البته با توجه به توضیحاتی که به استاد فارسی جانی داده بودم). اگر امکانات و محیط کلاسی فراهم باشد روش میزان را هم بدون کم و کاست اجرا می‌کنیم و یک نکته مهم این است که شاگردان هم باید با توجه به فرایند یادگیری ثبت نام شوند. با تشکر از اساتید بزرگوارundefined

۱۰:۱۴

بازارسال شده از مرضیه
این دوره باعث شد که دیدگاه فکری بنده خلاق تر و ذهنی پویاتر در بنده ایجاد کردهو اینکه بچه ها رو در عین حداکثر آزادی بتوان کنترل هم کرد.و هدف ایجاد استقلال و روحیه تعاملی و اعتماد بنفس و استقلال باشهو یا گرفتیم که کلاس دانش آموزمحور باشه تااینکه معلم مثل قدیم تدریس کنیم.آموزش ما فعال باشه به طوری که برای هر موضوع تدریس فکر و ایده ای نوع داشته باشیم و مستقیم تدریس نداشته باشیم. با نوع فعالیت دانش آموز محتوای درس رو خودش برداشت میکنه

۱۰:۱۵

بازارسال شده از حسین پورمغینمی

میزان - حسین پورمغینمی.pdf

۵۳.۵۹ کیلوبایت

۱۰:۱۵

بازارسال شده از محمد خیاطی
بنام خدایی که به انسان توانایی یادگیری داد
دوره‌ای مفید و کاربردی بود و خصوصا از موارد عینی در موارد طراحی و اجرای بازی، دستورات کمک‌کننده در خلاقیت و طراحی شیوه تغییر در روش تدریس، نگاه نو به دانش‌آموز به عنوان امانتی که بر عهده ماست، و موارد دیگر که بنده واقعا استفاده کردم.
فقط انتقادی در مورد بحث تئوری دوره بود که از اندیشمندان و نظریه پردازان غربی و اکثرا یهودی اخذ شده بود و از منابع غنی و انسان ساز قرآن و احادیث استفاده نشده بود.
معتقد هستم که نمی‌شود راه هدایت را با پیروی از کسانی که خود منحرف هستند در پیش گرفت.
با تشکر از برگزار کنندگان و استادان محترم

۱۰:۱۶

thumnail
#عکس_یادگاری
به پایان آمد این دفترحکایت همچنان باقیست
پنجاه و پنجمین دوره کارگاه تربیت مربی روش میزان
۵ تا ۶ مهر ۱۴۰۳ - اهواز

شما هم مبلغ این رویداد ویژه در بین فرهیختگان باشید .
undefinedمکاتبه با ما : ble.im/ravesh_mizan
undefined نشانی کانال کارگاه تربیت مربی روش میزان : ble.ir/raveshmizanworkshop

۱۰:۳۳

۱۳ آبان

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

قابل توجه هنرجویان دوره 55
سلام علیکماحترما کارنما و گواهی شرکت در دوره عزیزانی که نام برده می شوند آماده شده است:
ردیف نام خانوادگی نام شهر
1 جناب آقای حمیدی وفا رسول اهواز
2 سرکار خانم مهران زاده مرضیه اهواز
3 سرکار خانم جهانبخشی صدیقه اهواز
4 سرکار خانم همتی زینب اهواز
5 سرکار خانم کعبی مریم اهواز
6 سرکار خانم خندان دزفولی زهرا اهواز
7 جناب آقای اسعدی محمد امین اهواز
8 جناب آقای فضل اللهی عباس اهواز
9 سرکار خانم ناصری فاطمه اهواز
10 سرکار خانم مدرسی الهام اهواز
11 جناب آقای آفریدن مهدی اهواز
12 سرکار خانم مهتدی زاده سرور اهواز
13 سرکار خانم آلبوطاها ساجده اهواز
14 سرکار خانم عطار نژاد زهرا اهواز
15 جناب آقای سیلاوی محمد اهواز
16 جناب آقای عبودی حسن اهواز
17 جناب آقای پورمغینمی حسین اهواز
18 جناب آقای عبیات طالب اهواز
19 سرکار خانم هویزایی معصومه اهواز
20 جناب آقای مشلشی علیرضا اهواز
21 جناب آقای خیاطی محمد امین اهواز
22 سرکار خانم سبزقبایی ندا اهواز
23 سرکار خانم حمادی هناء اهواز

از این بزرگواران درخواست می گردد جهت دریافت مدارک به @ravesh_mizan پیام ارسال بفرمایند

۳:۴۹