عکس پروفایل راز سینما ۲ (استاد سعید مستغاثی)ر

راز سینما ۲ (استاد سعید مستغاثی)

۵۱عضو
بازارسال شده از شورای پروانه نمایش سینمایی
thumbnail

۲۱:۲۰

بازارسال شده از شورای پروانه نمایش سینمایی
thumbnail

۲۱:۲۱

بازارسال شده از شورای پروانه نمایش سینمایی
thumbnail

۲۱:۲۱

بازارسال شده از شورای پروانه نمایش سینمایی
thumbnail

۲۱:۲۱

بازارسال شده از شورای پروانه نمایش سینمایی
thumbnail

۲۱:۲۱

اصلاح: تصویر چهارم مربوط به جایزه بزرگ برای فیلم "همه ما مثل نور تصور کردیم" ساخته پایال کاپادیا است

۲۱:۳۳

بازارسال شده از لنز هفتم
thumbnail
لنز هفتم- برندگان جوایز هفتاد و هفتمین دوره جشنواره کن مشخص شدند و فیلم آنورا به کارگردانی شان بیکر برنده نخل طلایی این دوره گردید.جایزه بزرگ این فستیوال سینمایی هم به فیلم همه آنچه نور تصور می‌کنیم ساخته پایال کاپادیا اهدا شد و فیلم امیلیا پرز که کارگردانی آن را ژاک اودیار بر عهده داشت جایزه هیئت داوران را از آن خود کرد.سایر جوایز :نخل طلای بهترین فیلم کوتاه: مردی که نمی‌توانست ساکت بماندبهترین کارگردان: میگل گومز، فیلم تور بزرگبهترین بازیگر مرد: جسی پلمونس برای فیلم انواع مهربانیبهترین بازیگر زن: به‌طور مشترک سلینا گومز، زوئی سالدانا و کارلا سوفیا گاسکون برای فیلم امیلیا پرز بهترین فیلمنامه: فیلم ماده از کورالی فارژهجایزه دوربین طلایی: اولمان تاندل (نوه اینگمار برگمان) برای فیلم آرماندو در آخر جایزه ویژه نوظهور که جنبه تبلیغاتی دارد و فاقد ارزش هنری است به محمد رسول‌اف برای فیلم دانه انجیر معابد رسید فیلمی که به گفته اکثر کارشناس و منتقدان فقط به‌خاطر نمایش اتفاقات سال ۱۴۰۱ در ایران مورد توجه قرار گرفته و از تمام جنبه‌های هنری و سینمایی فاقد ارزش می باشد.#لنز_هفتم #مدرسه_نقد #جشنواره_کن

۱۷:۰۶

thumbnail

۱۶:۴۰

سینمای مستقل کیلویی چند؟!


شرح عکس: مراسم سفارش فیلم "کیک محبوب من" در سینه یوروپ جشنواره برلین و تامین سرمایه آن (بهمن 1400)
با تحقیر فیلم "دانه انجیر معابد" و سازنده آن محمد رسول اف در جشنواره کن که پس از حجم عظیمی از تبلیغات و پروپاگاندا و شوآف مفصل، به دلیل ضعف مفرط ساختاری تنها با یک جایزه من درآوردیِ مدیریتی بدرقه شد،سرِ این جریان به اصطلاح سینمای مستقل یا زیر زمینی یا به قول منتقدی سینمای اورژانسی و یا هر چه که اسمش را می گذارید، بار دیگر به سنگ خورد!و توهم اینکه با سر هم کردن هر نوع اراجیف و چاشنی کردن چهارتا فحش و بد و بیراه، می توان همینطور فله ای جوایز همین جشنواره های گوش به فرمان را هم کسب کرد، بار دیگر فروریخت!
اما حکایت مستقل بودن این آثار آبکی و نازل هم از آن حرف هاست و حکایت همان "مک گافین" آلفرد هیچکاک شده، یعنی سر و صدا به خاطر چیزی که اساسا وجود خارجی ندارد!اگر معنی مستقل بودن یعنی اینکه تنها از فارابی و حوزه هنری و مثلا سازمان اوج و شهرداری و .... بودجه نگیریدو بروید از اتحادیه و دولت های اروپایی و انستیتو فیلم دوحه امیر قطر و هلند و دولت فرانسه و سفارتخانه ها و جشنواره های خارجی پول و بودجه دریافت دارید،بله حق با شماست، شما مستقل هستید، فقط برای تصحیح معنی "مستقل"، باید کتاب های لغت نامه را به هم بریزید!و اگر سفارشی نبودن به معنای آن است که فیلمنامه شما مثلا در صدا و سیما و وزارت ارشاد تصویب نشودولی برای ساخت فیلم هایتان مانند "گذشته" و همین "کیک محبوب من"، دریافت جایزه یوروایمیج، از موسسه "سینه یوروپ" (بخش سینمایی اتحادیه اروپا) و گرفتن دهها هزار یورو به عنوان دستخوش قبل از ساخت آن، سفارش محسوب نمی شود،لابد در فرهنگنامه دهخدا و معین، کلمه "سفارش" درست معنی نشده!همین جناب رسول اف مستقل ساز، از همان فیلم هایی مانند "لِرد" که فیلمنامه اش با نام اولیه Wine Sediment (رسوب شراب) در بنیاد HBF (Hubert Bals Fund) هلند، تصویب شد، پیشاپیش برای ساخت آن پول گرفت،و از همان جا هم تهیه کننده اش فردی به نام "کاوه فرنام" صاحب موسسه ای به نام Advanced Media بود که پیوست سینمایی و تلویزیونی رادیو اروپای آزاد یا همان "رادیو فردا" محسوب شده،رسانه ای که تحت مدیریت سرویس اطلاعاتی آمریکا CIA فعالیت دارد.فیلم "شیطان وجود ندارد" نیز با همین تهیه کننده و سرمایه موسساتی در آلمان ساخته شد و اینک فیلم "دانه انجیر معابد" نیز به همان روال سفارش داده شده و پول دریافت کرده.
پس به قول معروف سینمای مستقل کیلویی چند؟!

۱۶:۴۰

اگر هم سینمای مستقل بعنی اینکه می خواهید از قوانین یک جامعه ای مثل ایران فرار کنید، اما ناگزیر بایستی سر تسلیم به قوانین جامعه دیگری فرود آورید که پول خرجتان می کند!آنها حتی یک سنت یا یک یورو بیهوده خرج نمی کنند و از شما حرف شنوی می طلبند.، حتما این موضوع را خوب می دانید.باید هوشمندتر از این باشید که مثل زامبی ها بازهم باور داشته باشید، آنجایی که هستید، مهد دمکراسی و انسانیت و حقوق بشر و این مزخرفات است.همین الان، نشانه همه این ادعاها در قصابی مردم غزه و فلسطین رو به روی تان قرار دارد، چنانچه همه دنیا را تکان داده و خود نتانیاهو را به اعتراف واداشته ولی علیرغم این سلاخی آشکار کودکان و زنان و مردان بیگناه، حتی بایدن و سران اروپا هم نمی توانند از حمایت اسراییل دست بردارند و حتی او را محکوم کنند!شما فقط تا جایی مستقل هستید که به ایران و ایرانی فحش دهید (که این البته شکستن شاخ غول محسوب نمی شود) و در حال حاضر هر اراذل و اوباشی در آن سوی مرز به راحتی همین کار را می تواند انجام دهد.اما اگر بخواهید خدای ناکرده نزدیک خط قرمز ها بشوید، آنگاه دیگر با شما شوخی ندارند و رَب و رُب تان را می آورند جلوی چشمتان.شما که عددی نیستید، این کار را با سینماگران معتبری مثل چارلی چاپلین و مارتین ریت و جزف لوزی و براین دی پالما و حتی فیلمسازان محبوبشان همچون لارس فن تریر و نویسنده مهم شان، جی کی رولینگ و ... انجام دادند، شما که به قول معروف ناخن کوچک آنها هم نمی شوید.در همین جشنواره کن ندیدید کسی جرات نداشت درباره فلسطین و اسراییل حرفی بزند اما مثل نقل و نبات می توانستید به ایران و ایرانی فحش بدهید؟ نفهمیدید؟ نگرفتید؟ دوزاری ها نیفتاد؟!

۱۶:۴۲

بازارسال شده از لنز هفتم
thumbnail
هوش مصنوعی فیلم می‌سازد لنزهفتم _ شرکت استارتاپ استودیوی فیبل که قبلاً برنده جایزه‌ امی شده از «شورانر» که یک هوش مصنوعی است رونمایی کرد؛ پلتفرمی که به گفته مدیران این استودیو می‌تواند برنامه‌ها و سریال‌هایش را نویسندگی، صداگذاری و تصویرسازی کند.اما استفاده از این فناوری فقط برای هالیوودی‌ها نیست به‌تازگی بهروز افخمی، کارگردان سینما در رابطه با اثر اکران نشده‌اش «فرزند صبح» که از سال ۸۹ شروع به ساختش کرده گفت: با استفاده از امکاناتی که هوش مصنوعی به وجود آورده، کارهایی را در اثر انجام خواهم داد.
#لنز_هفتم#مدرسه_نقد#خبر#هوش_مصنوعی

۱۶:۵۶

بازارسال شده از لنز هفتم
thumbnail
لنزهفتم_فروش سینمای ایران از ابتدا تا یازدهم خرداد ماه به بیش از ۴۳ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان رسید؛به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، فیلم‌های سینمایی «تگزاس۳» با فروش بیش از ۲۴ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان، «مست عشق» با فروش بیش از ۷ میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون تومان، «قلهک» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۳ میلیون تومان به ترتیب رتبه‌های اول تا ششم و فروش میلیاردی جدول فروش اول تا یازدهم خرداد ماه بودند.فیلم‌های «آسمان غرب» با فروش بیش از ۸۴۸ میلیون تومان، «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از ۳۶۷ میلیون تومان، «ایساتیس» با فروش بیش از ۱۷۲ میلیون تومان، «نیلگون» با فروش بیش از ۶۳ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته گذشته جای گرفتند.
#لنز_هفتم#مدرسه_نقد#خبر#سینما

۱۶:۳۵

بازارسال شده از لنز هفتم
thumbnail
لنز هفتم_اکران نسخه دوبله‌شده «مست عشق» برای مخاطبان آذری‌زبانمدیر پخش فیلم سینمایی مست عشق گفت: تا پایان هفته اکران «مست عشق» با دوبله آذری در استان‌های ترک زبان آغاز می‌شود.
#لنز_هفتم #مدرسه_نقد #مست_عشق#زبان_آذری#خبر

۱۶:۵۲

بازارسال شده از صفحه‌ی احسان رستگار
thumbnail
‏*سرتیپی، سریال‌های عجیب، تخلّفات محرز و بازی‌های تبلیغاتی فیلم‌نت*
‏اتّفاقاتی که طی یک سال و نیم اخیر دارند در #فیلم‌نت⁩ رخ می‌دهند، بسیار توجّه‌برانگیز و تعجّب‌برانگیزند؛‏زوایایی ویژه که شاید در ظاهر پنهان به نظر برسند ولی با قدری تأمّل، پیدا و قابل حدسند، منجر به رقم خوردن مسائلی در بعضی خروجی‌های فیلم‌نت می‌شوند که گویی، با هماهنگی اضلاعی فراتر از سکّوی آقای #علی_سرتیپی⁩ در حال تحقّقند وگرنه احتمالاً هم‌چون بعضی موارد مشابه در برخی سکّوهای دیگر، از حدوث آن‌ها پیش از انتشار، جلوگیری به عمل می‌آمد.
‏با بررسی بازی‌های تبلیغاتی و بعضی جوانب عجیب و سؤال‌برانگیز مجموعه‌های نمایشی #پوست_شیر⁩، #دفتر_یادداشت⁩، #افعی_تهران⁩ و نیز #در_انتهای_شب⁩، می‌توان این نکته را به وضوح دریافت که متأسّفانه، انگار تخطّی از قواعد و قوانین، به یک عرف و روند رایج در برخی محصولات فیلم‌نت بدل شده است؛‏برای مثال، انتخاب عنوانی با نام ترانه‌ی معروف ابراهیم حامدی (ابی) و پخش همان ترانه‌ی مشهور این خواننده‌ی سلطنت‌طلب و ضدّ ایرانی در «پوست شیر»، پخش ترانه‌هایی با صدای زن و خوانندگی خانم الهام پاوه‌نژاد در «دفتر یادداشت»، ترانه‌های آمریکایی با صدای زن، مفاهیم ضدّ خانواده و مضامین موهن جهت ترویج سبک زندگی آمریکایی در «افعی تهران» و حواشی اخیر «در انتهای شب»، شاهد این مدّعاست که علی الظّاهر، از ترفندهای مألوف فیلم‌نت، ساختن دعواها و حاشیه‌سازی‌هایی است به واسطه‌ی وجود برخی صحنه‌ها در سریال‌هایش -که گاه از نظر روند اخذ مجوّز نیز دچار اشکالاتی هستند- بتواند مخاطبین آثار و کاربران سکّویش را افزایش دهد.
‏در هر صورت، باید به آقای «علی سرتیپی» تبریک گفت بابت بازی‌های طرّاحی‌شده‌ی تبلیغاتی موفّق در فیلم‌نت، گرچه ناگفته پیداست که بدون چفت شدن چرخ‌دنده‌های خاصّ بیرون فیلم‌نت با این شرکت، فیلم‌نت و سرتیپی هرگز نمی‌توانستند از خطوطی عبور کنند که تا به حال احدی امکان و مجال آن را نیافته و یا اگر کسی عدول کرده، هزینه‌هایی بسیار گزاف، پشیمان‌کننده و بازدارنده به وی تحمیل شده.
‏عدم نظارت صحیح و مخابره‌ی پیام‌هایی نظیر «ببینید مردم! ببینید مخاطبین! ببینید سینماگران!‏ما خیلی ملوسیم و نمی‌خواهیم حذف کنیم و اگر به ما باشد، رقص آزاد است، لمس زن و مرد آزاد است، پخش صدای ابی آزاد است و خوانندگی زن هم آزاد است ولی خب خودتان می‌بینید که گروه‌های فشار و تندروها مجبورمان می‌کنند که سانسور کنیم»،‏خلاف اصول قانونی، حرفه‌ای و عقلانی #مدیریت_فرهنگی⁩ و #حکمرانی_یکپارچه_فرهنگی⁩ است و از محورهای گفتمانی منحرف دولت #حسن_روحانی⁩ بود که سبب تقویّت نگاه انحرافی «‌#حاکمیت_دوگانه⁩ و چندگانه در نظام» و جا انداختن آن در افکار عمومی بود.‏اگر حدّاقل استانداردها و قوانین و قواعد نظارتی رعایت شوند، اصلاً صحنه‌هایی چون رقص زن و مرد در انتهای شب و صحنه‌هایی غلط‌تر از آن، به خروجی آن سکّو نمی‌رسند که بعداً بخواهند با حذف صحنه‌ای، آن چند روز بعد از پخشش، هم موجب جذب تماشاگر و محبوبیّت بیشتر آن اثر شوند، هم نهادهای ناظر مربوطه، متّهم شوند به سانسورچی و مزاحم بودن.
‏‌#نقد_سریال⁩ ‌#نقد_فیلم⁩ #نقد_سینما⁩ #مدرسه_نقد⁩

۱۹:۰۰

بازارسال شده از صفحه‌ی احسان رستگار
thumbnail

۱۹:۰۰

بازارسال شده از صفحه‌ی احسان رستگار
thumbnail

۱۹:۰۰

بازارسال شده از صفحه‌ی احسان رستگار
thumbnail

۱۹:۰۰

بازارسال شده از لنز هفتم
thumbnail
لنز هفتم_به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مستندی با موضوع زندگی «آیت‌الله سید مصطفی خمینی» فرزند بزرگ حضرت امام خمینی (ره) به تهیه‌کنندگی غلامعلی اصغریان ساخته می‌شود. این مستند در مرحله طرح قرار دارد و کارگردان آن مشخص نشده است.
#لنز_هفتم#مدرسه_نقد#آیت_الله_مصطفی_خمینی#امام_خمینی (ره)#خبر

۱۶:۰۰

بازارسال شده از لنز هفتم
thumbnail
اگر نسازی، می‌سازندلنزهفتم_یکی از معضلات سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی و مخصوصاً سینما عدم پرداختن به شخصیت‌ها معروف چه مثبت و چه منفی است به‌نحوی‌که آن‌قدر در این زمینه فقیر هستیم که فیلم سینمایی کم کیفیتی همچون مست عشق با توجه ویژه مخاطبان روبرو می‌شود و این نشان می‌دهد که مخاطب تشنه این نوع محصولات است و یا در سمت دیگر آن‌هایی که دانسته و ندانسته تاریخ را آن‌گونه که دوست دارند روایت می‌کنند و سریالی به نام حشاشین را تولید می‌کنند که با واقعیت کیلومترها فاصله داشت.اما این روزها بعد از شنیدن خبر ساخت دو سریال برای خاندان پهلوی در اروپا که یکی از آن‌ها را بی‌بی‌سی می‌سازد این بار هم این بوقچی دشمن قدیمی ایران اعلام کرده در مورد نازنین زاغری که به جرم جاسوسی برای دولت انگلیس، چندین سال را در زندانی در ایران سپری کرد به فیلیپا لوتروپ، کارگردان برنده سه جایزه بفتا، سفارش ساخت این سریال را به شکلی کاملاً سری داده است.علی‌ای‌حال اگر مسئولان فرهنگی کشور به فکر نباشند تنها کاری که می‌توانند بکنند صدور اطلاعیه و عدم پخش این فیلم و سریال‌ها از سکوهای رسمی است ولی در اینترنت و فضای مجازی را نمی‌توان بست پس اگر نسازی، می‌سازند و همه دنیا آن روایت غلط را بجای درست می‌پذیرند چراکه روایت اول است.#لنز_هفتم#مدرسه_نقد#نازنین_زاغری#بی_بی_سی

۲۰:۰۰

بازارسال شده از لنز هفتم
thumbnail
لنز هفتم_۱۹ فیلم سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر با هم رقابت می کنند.دبیرخانه این رویداد فرهنگی هنری اسامی 19 فیلم سینمایی بلند را برای حضور در بخش نهایی مسابقه سینمای ایران جشنواره اعلام کرد و نکته قابل توجه اینکه تعدادی از فیلمهای معرفی شده از تولیدات متاخر ، جدید و اکران نشده سینمای ایران هستند.1. اخت الرضا2. آپاراتچی3. بازمانده4. بچه های طوفان5. بدون قرار قبلی6. بیست و یک روز بعد7. پروین8. تا آمدن احمد9. جزیره مینو10. دختر ایران11. دست ناپیدا12. دسته دختران13. سرهنگ ثریا14. شور عاشقی15. کاپیتان16. میرو17. ویلایی ها18. هناس19. یدوپنجمین جشنواره بین‌المللی «فیلم کوثر» توسط «بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش» با همکاری شهرداری تهران، موسسه تصویر شهر، سازمان امور سینمایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 31 تیرماه امسال با دبیری ناصر باکیده در تهران برگزار می‌شود.
#لنز_هفتم#مدرسه_نقد#جشنواره_بین_المللی_فیلم_کوثر#خبر

۱۸:۰۸