«بیشتر خیر در زنان است»این ترجمهی روایته. اما معنای روایت رو باید با توجه به خانواده روایات و استعمالات کلمه خیر فهمید. افراد بیسواد و بیصلاحیت زیادی پیدا شدند که مهملات فمینیستی رو به این روایت ربط میدن. مثلا میگن معنای روایت اینه: اکثر خوبیها در زنان است!!! چیزی که اگر اندکی سواد روایی و قرآنی داشته باشد میداند، کاملا غلط است و تحریف روایت است برای مقاصد شوم فمینیستی.
۱- خانواده روایات: قبلاً گفتهام که چندین روایت، به پایین بودن صلاح و خیر! در زنان اشاره دارند. حتی امیرالمومنین علیه السلام میفرماید زن، همهاش شر است. این مضمون در روایات اونقدر زیاد بوده که شیخ کلینی یک باب روایی! برای این روایات اختصاص داده.
۲- اما این تک روایت، حتی در تعارض با اون همه روایات که به زیاد بودن شرّ در زمان اشاره داره هم نیست که لازم باشه بگیم در مقام تعارض، اون چندین روایت بر این یه دونه غلبه دارند. چون خیر در آیات و روایت، معادل نیکی در فارسی ما نیست. معادل نیکی در عربی، میشه صلاح. صالح میشه نیکوکار.پس معنی خیر در فارسی چی میشه؟آفرین! قرآن و روایات برای اشاره به مال و پول، از کلمه خیر استفاده میکنند مثل و انه لحب الخیر لشدید. حتی الآن هم تو بازار وقتی فروشنده سود بخواد میگه: «یه خیری به ما برسون». یعنی جوری تخفیف نگیر که هیچی نَمونه.
پس روایت اکثر الخیر فی النساء، معنیش اینه که پول و ثروت تو زنهاست. اگر روزی میخواید برید زن بگیرید. و این همون مضمونیه که در آیات و روایات متعددی اومده. مثل سوره نور که میفرماید اگر فقیر هستی، ازدواج کن و بین نیاز شو. یا روایاتی که میفرماید روزی با زن و بچه است. عیالوار بشید تا روزی تون زیاد بشه.
طلا هم این شکلی ه. تو طلا خیر و سود زیاده ولی صلاح نه.
۱- خانواده روایات: قبلاً گفتهام که چندین روایت، به پایین بودن صلاح و خیر! در زنان اشاره دارند. حتی امیرالمومنین علیه السلام میفرماید زن، همهاش شر است. این مضمون در روایات اونقدر زیاد بوده که شیخ کلینی یک باب روایی! برای این روایات اختصاص داده.
۲- اما این تک روایت، حتی در تعارض با اون همه روایات که به زیاد بودن شرّ در زمان اشاره داره هم نیست که لازم باشه بگیم در مقام تعارض، اون چندین روایت بر این یه دونه غلبه دارند. چون خیر در آیات و روایت، معادل نیکی در فارسی ما نیست. معادل نیکی در عربی، میشه صلاح. صالح میشه نیکوکار.پس معنی خیر در فارسی چی میشه؟آفرین! قرآن و روایات برای اشاره به مال و پول، از کلمه خیر استفاده میکنند مثل و انه لحب الخیر لشدید. حتی الآن هم تو بازار وقتی فروشنده سود بخواد میگه: «یه خیری به ما برسون». یعنی جوری تخفیف نگیر که هیچی نَمونه.
پس روایت اکثر الخیر فی النساء، معنیش اینه که پول و ثروت تو زنهاست. اگر روزی میخواید برید زن بگیرید. و این همون مضمونیه که در آیات و روایات متعددی اومده. مثل سوره نور که میفرماید اگر فقیر هستی، ازدواج کن و بین نیاز شو. یا روایاتی که میفرماید روزی با زن و بچه است. عیالوار بشید تا روزی تون زیاد بشه.
طلا هم این شکلی ه. تو طلا خیر و سود زیاده ولی صلاح نه.
۸:۳۱
پسرهای حزب اللهی میان یه چیزایی میگن آدم حیرون میمونه. طرف میگه:
- درسته خدا روزی ازدواج رو میرسونه ولیییییی بالاخره ما هم باید یه چیزهایی رو آماده کنیم و بعد ازدواج کنیم! این رو حاج آقا فلانی گفته.
+ آخه مرد حسابی! آدم مگه لب دریا رفتنی، با خودش آب میبره؟ این همه روایات متعدد گفتن روزی با زن و بچه است. اکثر الخیر فی النساء. پول تو زن گرفتن ه. بعد تو میخوای اول پولدار بشی بعد زن و بچه دار بشی؟ تو برو کیس مناسب (دیندار، عفیف و اهل اطاعت از شوهر) رو بگیر، اون رو که بگیری خدا بینیازت میکنه.
- نه آخه حاج آقا باید یه حداقلی از پول رو داشته باشیم.
+ خدا در همون آیه سوره نور که میفرماید مجردها رو زن بدید که اگر فقیر باشن، خدا به واسطه زن گرفتن بینیازشون میکنه، میفرماید عبد و کنیزهاتون رو هم به شرطی که صالح (نیکوکار) بودند ازدواج بدید. دیگه تو به اندازه یه عبد! یه برده! یه نوکر! که دارایی داری؟ حداقلش اینه که مالک خودت و کارت هستی به خلاف عبد که خودش و اموالش و کارش برای صاحابشه.
بابا قرآن شعر نیست! جمله انگیزهشی و حرفهای خیالی و توهمی و آرمانی نیست. واقعیت محضه. لابلای ریلز اینستاگرام اگر قرآن بخونی، فکر میکنی آیه قرآن هم مثل چرندیات کوچهای فردی و مربیان شکوفایی ه.
- درسته خدا روزی ازدواج رو میرسونه ولیییییی بالاخره ما هم باید یه چیزهایی رو آماده کنیم و بعد ازدواج کنیم! این رو حاج آقا فلانی گفته.
+ آخه مرد حسابی! آدم مگه لب دریا رفتنی، با خودش آب میبره؟ این همه روایات متعدد گفتن روزی با زن و بچه است. اکثر الخیر فی النساء. پول تو زن گرفتن ه. بعد تو میخوای اول پولدار بشی بعد زن و بچه دار بشی؟ تو برو کیس مناسب (دیندار، عفیف و اهل اطاعت از شوهر) رو بگیر، اون رو که بگیری خدا بینیازت میکنه.
- نه آخه حاج آقا باید یه حداقلی از پول رو داشته باشیم.
+ خدا در همون آیه سوره نور که میفرماید مجردها رو زن بدید که اگر فقیر باشن، خدا به واسطه زن گرفتن بینیازشون میکنه، میفرماید عبد و کنیزهاتون رو هم به شرطی که صالح (نیکوکار) بودند ازدواج بدید. دیگه تو به اندازه یه عبد! یه برده! یه نوکر! که دارایی داری؟ حداقلش اینه که مالک خودت و کارت هستی به خلاف عبد که خودش و اموالش و کارش برای صاحابشه.
بابا قرآن شعر نیست! جمله انگیزهشی و حرفهای خیالی و توهمی و آرمانی نیست. واقعیت محضه. لابلای ریلز اینستاگرام اگر قرآن بخونی، فکر میکنی آیه قرآن هم مثل چرندیات کوچهای فردی و مربیان شکوفایی ه.
۱۶:۴۶
نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّىٰ شِئْتُمْ ... (البقرة: 223) زنان شما كشتزار شمايند، هر زمان و هر كجا كه خواستيد به كشتزار خود در آييد.
در خصوص رابطه جنسی، این خیلی مهم که مرد، هرگاه خواست، باز زنش آمیزش کند. طبعاً هرگاهِ هرگاه هم مدنظر نیست. ولی این خیلی خیلی مهمه که میزان و دفعات رابطه جنسی، تقریبا به خواست مرد نزدیک باشه. اگر مرد ۵ بار رابطه در هفته میخواد ولی بعد از کلی اصرار نهایتا یکبار رابطه در هفته اتفاق میوفته، اینجا دستور خدا زیر پا گذاشته شده (همین آیه۲۲۳ بقره). بدترین اتفاق اینه که چنین مردی، ضعف و ناتوانی خودش در اجرای دستور خدا رو به پای اخلاق مداری بنویسه و مثلا بگه برای من مهمه زنم راضی باشه!از منظر روانشناسی، اینجا درواقع ما با یک زوج مواجه هستیم که هر دو درگیر مشکلات روانشناسی هستند. زن، احتمالا درگیر افسردگی ه (و به همین خاطر کم حوصله است و رفتار جنسی پایینی داره) و به جای درمان خودش، پرخاشگری و غرغر کردن به شوهر و تلختر کردن زندگی خودش و شوهرش رو درپیش میگیره. مرد هم احتمالا درگیر مشکلات شخصیتی ه (مثلا چیزهایی از جنس شخصیت اجتنابی، وابستگی، افسردگی)
خلاصه اینکه مردی که از لحاظ روانی سالم باشه، بخصوص در سنین جوانی، به طور نرمال غالبا بیشتر از ۳ بار رابطه در هفته رو میخواد (مگر در شرایط خاصی مثل ماه رمضان که بواسطه روزه سطح تستوسترون پایین میاد). اگر تونست هر وقت که خواست، با زنش آمیزش داشته باشه، این یعنی هم توانمندیهای روانی خوبی داره و هم از لحاظ معنوی در این مولفه وضعیت خوبی داره. اما زنی که از لحاظ روانی سالم باشه، معمولا یک یا دوبار رابطه در هفته رو میخواد (اگر کمتره، باید احتمال افسردگی و یا سایر مشکلات سلامت روان چک بشه). و اگر سلامت معنوی خوبی هم داشته باشه، فراتر از اون یکی دوباری که خودش مایل به رابطه با شوهر هست، یکی دوباری هم محض رضای خدا به شوهرش تمکین میکنه.
در خصوص رابطه جنسی، این خیلی مهم که مرد، هرگاه خواست، باز زنش آمیزش کند. طبعاً هرگاهِ هرگاه هم مدنظر نیست. ولی این خیلی خیلی مهمه که میزان و دفعات رابطه جنسی، تقریبا به خواست مرد نزدیک باشه. اگر مرد ۵ بار رابطه در هفته میخواد ولی بعد از کلی اصرار نهایتا یکبار رابطه در هفته اتفاق میوفته، اینجا دستور خدا زیر پا گذاشته شده (همین آیه۲۲۳ بقره). بدترین اتفاق اینه که چنین مردی، ضعف و ناتوانی خودش در اجرای دستور خدا رو به پای اخلاق مداری بنویسه و مثلا بگه برای من مهمه زنم راضی باشه!از منظر روانشناسی، اینجا درواقع ما با یک زوج مواجه هستیم که هر دو درگیر مشکلات روانشناسی هستند. زن، احتمالا درگیر افسردگی ه (و به همین خاطر کم حوصله است و رفتار جنسی پایینی داره) و به جای درمان خودش، پرخاشگری و غرغر کردن به شوهر و تلختر کردن زندگی خودش و شوهرش رو درپیش میگیره. مرد هم احتمالا درگیر مشکلات شخصیتی ه (مثلا چیزهایی از جنس شخصیت اجتنابی، وابستگی، افسردگی)
خلاصه اینکه مردی که از لحاظ روانی سالم باشه، بخصوص در سنین جوانی، به طور نرمال غالبا بیشتر از ۳ بار رابطه در هفته رو میخواد (مگر در شرایط خاصی مثل ماه رمضان که بواسطه روزه سطح تستوسترون پایین میاد). اگر تونست هر وقت که خواست، با زنش آمیزش داشته باشه، این یعنی هم توانمندیهای روانی خوبی داره و هم از لحاظ معنوی در این مولفه وضعیت خوبی داره. اما زنی که از لحاظ روانی سالم باشه، معمولا یک یا دوبار رابطه در هفته رو میخواد (اگر کمتره، باید احتمال افسردگی و یا سایر مشکلات سلامت روان چک بشه). و اگر سلامت معنوی خوبی هم داشته باشه، فراتر از اون یکی دوباری که خودش مایل به رابطه با شوهر هست، یکی دوباری هم محض رضای خدا به شوهرش تمکین میکنه.
۲۳:۵۷
آخوند/روانشناسی که به زنها میگه به شوهرتون تمکین کنید، خیلی خوبه. 
۰:۰۱
وَ الَّذِينَ يُتَوَفَّوْنَ مِنكُمْ وَ يَذَرُونَ أَزْوَاجًا وَصِيَّةً لِأَزْوَاجِهِمْ مَتَاعًا إِلَى الْحَوْلِ غَيْرَ إِخْرَاجٍ...(البقرة: 240) و كسانى از شما كه مرگشان نزديك مىشود، و همسرانى به جا مىگذارند، بايد براى همسرانشان وصيت كنند كه آنان را تا يك سال بدون بيرون كردن از خانه از هزينۀ زندگى بهرهمند سازند.
در سیستم قرآنی، زن بیوه، تا یک سال بیمه است! پرداخت کننده اون مستمری هم مشخصه. مرحوم شوهر باید مالی برای مستمری یک ساله زنش کنار بگذاره. بعد از اون یک سال، این زن یا باید شوهر کنه یا خودش هزینه زندگیش رو تأمین کنه. اگر هم شوهری پیدا نشد و خودش هم توان تأمین هزینه زندگیش رو نداشت، میشه یکی از افرادی که میرن تحت پوشش کمیته امداد (منظورم نهادهای حسبه است) اما در سیستم غیر قرآنی، زن بیوه، مهریه میلیاردی شوهرش رو میگیره. حقوق (و نه مستمری نهادهای حسبه) شوهرش رو میگیره. یعنی در واقع دولت حقوقی رو میده که بابتش کاری نمیگیره. آيا دولت از جیب خودش داره این حقوق رو میده؟ طبعاً نه! بلکه یه سری کارمند دیگه و پرداخت کنندگان مالیات هستند که دولت به زور از اونها پول میگیره و میده به زن بیوه. یک ردیف هزینهای جدید که به اندازه خودش در تورم و ورشکستگی دولت سهیمه.اون خانم بیوه هم با وجود نبود احصان (شوهر) و همچنین تأمین مالی، یک کیس بسیار مستعد برای روابط خطرناکه.
این ادارهای که داره تا ان سال به زن و یا دختر مجرد کارمند فوت شدهاش حقوق میده، رو چه حسابی و بر چه اساسی همین پول رو به کارمندان زندهاش نمیده؟ این کارمندان زن و بچه ندارند؟ چرا باید قدرت خریدشون مدام کم بشه؟ خب اون زن بیوه و یا دختر مجرد، برن با شوهر کردن کسی رو پیدا کنند که خرجیشون رو بده. برن و ارزش افزوده بیافرینند. چرا اون زن بیوه و دختر مجرد، باید به اندازه (بلکه بیشتر از) زن یک کارمند زنده پول بگیرند؟ زنِ یک کارمند زنده، صرفاً یه بخش کمی از حقوق شوهرش رو به عنوان خرجی دریافت میکنه. ولی زن بیوه، تمام حقوق شوهرش رو! در حالی که اولی هر روز صبح شوهرش رو راهی اداره میکنه تا برگشتش تو خونه برای شوهرش کار میکنه و دومی فارغ از هفت دولت ه.
در سیستم قرآنی، زن بیوه، تا یک سال بیمه است! پرداخت کننده اون مستمری هم مشخصه. مرحوم شوهر باید مالی برای مستمری یک ساله زنش کنار بگذاره. بعد از اون یک سال، این زن یا باید شوهر کنه یا خودش هزینه زندگیش رو تأمین کنه. اگر هم شوهری پیدا نشد و خودش هم توان تأمین هزینه زندگیش رو نداشت، میشه یکی از افرادی که میرن تحت پوشش کمیته امداد (منظورم نهادهای حسبه است) اما در سیستم غیر قرآنی، زن بیوه، مهریه میلیاردی شوهرش رو میگیره. حقوق (و نه مستمری نهادهای حسبه) شوهرش رو میگیره. یعنی در واقع دولت حقوقی رو میده که بابتش کاری نمیگیره. آيا دولت از جیب خودش داره این حقوق رو میده؟ طبعاً نه! بلکه یه سری کارمند دیگه و پرداخت کنندگان مالیات هستند که دولت به زور از اونها پول میگیره و میده به زن بیوه. یک ردیف هزینهای جدید که به اندازه خودش در تورم و ورشکستگی دولت سهیمه.اون خانم بیوه هم با وجود نبود احصان (شوهر) و همچنین تأمین مالی، یک کیس بسیار مستعد برای روابط خطرناکه.
این ادارهای که داره تا ان سال به زن و یا دختر مجرد کارمند فوت شدهاش حقوق میده، رو چه حسابی و بر چه اساسی همین پول رو به کارمندان زندهاش نمیده؟ این کارمندان زن و بچه ندارند؟ چرا باید قدرت خریدشون مدام کم بشه؟ خب اون زن بیوه و یا دختر مجرد، برن با شوهر کردن کسی رو پیدا کنند که خرجیشون رو بده. برن و ارزش افزوده بیافرینند. چرا اون زن بیوه و دختر مجرد، باید به اندازه (بلکه بیشتر از) زن یک کارمند زنده پول بگیرند؟ زنِ یک کارمند زنده، صرفاً یه بخش کمی از حقوق شوهرش رو به عنوان خرجی دریافت میکنه. ولی زن بیوه، تمام حقوق شوهرش رو! در حالی که اولی هر روز صبح شوهرش رو راهی اداره میکنه تا برگشتش تو خونه برای شوهرش کار میکنه و دومی فارغ از هفت دولت ه.
۰:۳۲
ماتریکس فمینیسم
وَ الَّذِينَ يُتَوَفَّوْنَ مِنكُمْ وَ يَذَرُونَ أَزْوَاجًا وَصِيَّةً لِأَزْوَاجِهِمْ مَتَاعًا إِلَى الْحَوْلِ غَيْرَ إِخْرَاجٍ...(البقرة: 240) و كسانى از شما كه مرگشان نزديك مىشود، و همسرانى به جا مىگذارند، بايد براى همسرانشان وصيت كنند كه آنان را تا يك سال بدون بيرون كردن از خانه از هزينۀ زندگى بهرهمند سازند. در سیستم قرآنی، زن بیوه، تا یک سال بیمه است! پرداخت کننده اون مستمری هم مشخصه. مرحوم شوهر باید مالی برای مستمری یک ساله زنش کنار بگذاره. بعد از اون یک سال، این زن یا باید شوهر کنه یا خودش هزینه زندگیش رو تأمین کنه. اگر هم شوهری پیدا نشد و خودش هم توان تأمین هزینه زندگیش رو نداشت، میشه یکی از افرادی که میرن تحت پوشش کمیته امداد (منظورم نهادهای حسبه است) اما در سیستم غیر قرآنی، زن بیوه، مهریه میلیاردی شوهرش رو میگیره. حقوق (و نه مستمری نهادهای حسبه) شوهرش رو میگیره. یعنی در واقع دولت حقوقی رو میده که بابتش کاری نمیگیره. آيا دولت از جیب خودش داره این حقوق رو میده؟ طبعاً نه! بلکه یه سری کارمند دیگه و پرداخت کنندگان مالیات هستند که دولت به زور از اونها پول میگیره و میده به زن بیوه. یک ردیف هزینهای جدید که به اندازه خودش در تورم و ورشکستگی دولت سهیمه. اون خانم بیوه هم با وجود نبود احصان (شوهر) و همچنین تأمین مالی، یک کیس بسیار مستعد برای روابط خطرناکه. این ادارهای که داره تا ان سال به زن و یا دختر مجرد کارمند فوت شدهاش حقوق میده، رو چه حسابی و بر چه اساسی همین پول رو به کارمندان زندهاش نمیده؟ این کارمندان زن و بچه ندارند؟ چرا باید قدرت خریدشون مدام کم بشه؟ خب اون زن بیوه و یا دختر مجرد، برن با شوهر کردن کسی رو پیدا کنند که خرجیشون رو بده. برن و ارزش افزوده بیافرینند. چرا اون زن بیوه و دختر مجرد، باید به اندازه (بلکه بیشتر از) زن یک کارمند زنده پول بگیرند؟ زنِ یک کارمند زنده، صرفاً یه بخش کمی از حقوق شوهرش رو به عنوان خرجی دریافت میکنه. ولی زن بیوه، تمام حقوق شوهرش رو! در حالی که اولی هر روز صبح شوهرش رو راهی اداره میکنه تا برگشتش تو خونه برای شوهرش کار میکنه و دومی فارغ از هفت دولت ه.
اینها خودِ کمونیسمه. و کمونیسم، خود ظلم و بیعدالتی.
۰:۳۵
۲:۴۳
مردها عاشقترند.
۲:۴۳
خب به اسم «پیامی» هم هیچ بزرگراه، خیابان و حتی کوچهای هم نیست. آیا باید حسادت کنیم؟
۲۲:۵۸
بازارسال شده از خوشهچین
ظاهر سکینه و آرامش پیدا کردن در ازدواج، فقط برای مرد ه!
اینو ببینید: هُوَ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا (الأعراف: 189)و همچنین و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها
خلاصه اینکه اصلا این که انتظار داشته باشی با شوهر کردن آرامش پیدا کنی و یا در جستجوی آرامش شوهر کنی، مبنایی نداره. نه اینکه ممکن نباشه که یه نفر با شوهر کردن آرامش پیدا کنه بلکه شوهر -به خلاف زن- اساسا برای آرامش سکینه شما آفریده نشده.
@khusheha
اینو ببینید: هُوَ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا (الأعراف: 189)و همچنین و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها
خلاصه اینکه اصلا این که انتظار داشته باشی با شوهر کردن آرامش پیدا کنی و یا در جستجوی آرامش شوهر کنی، مبنایی نداره. نه اینکه ممکن نباشه که یه نفر با شوهر کردن آرامش پیدا کنه بلکه شوهر -به خلاف زن- اساسا برای آرامش سکینه شما آفریده نشده.
@khusheha
۱:۱۳
بله.... بدبختترین مرد تمام دوران تاریخ.
۱۰:۵۲
۱۰:۵۲
ماتریکس فمینیسم
وَ الَّذِينَ يُتَوَفَّوْنَ مِنكُمْ وَ يَذَرُونَ أَزْوَاجًا وَصِيَّةً لِأَزْوَاجِهِمْ مَتَاعًا إِلَى الْحَوْلِ غَيْرَ إِخْرَاجٍ...(البقرة: 240) و كسانى از شما كه مرگشان نزديك مىشود، و همسرانى به جا مىگذارند، بايد براى همسرانشان وصيت كنند كه آنان را تا يك سال بدون بيرون كردن از خانه از هزينۀ زندگى بهرهمند سازند. در سیستم قرآنی، زن بیوه، تا یک سال بیمه است! پرداخت کننده اون مستمری هم مشخصه. مرحوم شوهر باید مالی برای مستمری یک ساله زنش کنار بگذاره. بعد از اون یک سال، این زن یا باید شوهر کنه یا خودش هزینه زندگیش رو تأمین کنه. اگر هم شوهری پیدا نشد و خودش هم توان تأمین هزینه زندگیش رو نداشت، میشه یکی از افرادی که میرن تحت پوشش کمیته امداد (منظورم نهادهای حسبه است) اما در سیستم غیر قرآنی، زن بیوه، مهریه میلیاردی شوهرش رو میگیره. حقوق (و نه مستمری نهادهای حسبه) شوهرش رو میگیره. یعنی در واقع دولت حقوقی رو میده که بابتش کاری نمیگیره. آيا دولت از جیب خودش داره این حقوق رو میده؟ طبعاً نه! بلکه یه سری کارمند دیگه و پرداخت کنندگان مالیات هستند که دولت به زور از اونها پول میگیره و میده به زن بیوه. یک ردیف هزینهای جدید که به اندازه خودش در تورم و ورشکستگی دولت سهیمه. اون خانم بیوه هم با وجود نبود احصان (شوهر) و همچنین تأمین مالی، یک کیس بسیار مستعد برای روابط خطرناکه. این ادارهای که داره تا ان سال به زن و یا دختر مجرد کارمند فوت شدهاش حقوق میده، رو چه حسابی و بر چه اساسی همین پول رو به کارمندان زندهاش نمیده؟ این کارمندان زن و بچه ندارند؟ چرا باید قدرت خریدشون مدام کم بشه؟ خب اون زن بیوه و یا دختر مجرد، برن با شوهر کردن کسی رو پیدا کنند که خرجیشون رو بده. برن و ارزش افزوده بیافرینند. چرا اون زن بیوه و دختر مجرد، باید به اندازه (بلکه بیشتر از) زن یک کارمند زنده پول بگیرند؟ زنِ یک کارمند زنده، صرفاً یه بخش کمی از حقوق شوهرش رو به عنوان خرجی دریافت میکنه. ولی زن بیوه، تمام حقوق شوهرش رو! در حالی که اولی هر روز صبح شوهرش رو راهی اداره میکنه تا برگشتش تو خونه برای شوهرش کار میکنه و دومی فارغ از هفت دولت ه.
کمونیسم و فمینیسم دولتها رو ورشکسته میکنند@RedPill1هر یک ریالی که به عنوان مستمری به کسی میدهید، باید معلوم باشد بر اساس کدام قاعده شرعی و یا قرار داد مرضی الطرفین است.


بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری ۲ برابر بیمهپردازان است
یکی از شاخصهای پایداری صندوقهای بازنشستگی، نسبت پشتیبانی است.
این شاخص بهطور خلاصه عبارت است از اینکه در یک صندوق بازنشستگی بهازای هر مستمریبگیر چند بیمهپرداز یا شاغل وجود دارد. این شاخص اگر بیش از ۵ باشد (یعنی به ازای هر مستمریبگیر ۵ بیمهپرداز وجود داشته باشد) صندوق قادر است بدون کمکهای دولتی یا نهادها ادامه حیات دهد.
اما بررسی وضعیت صندوق بازنشستگی کشوری نشان میدهد این عدد از ۷ در دهه ۱۳۷۰ به کمتر از نیم در سال گذشته رسیده است. به عبارتی، درحال حاضر تعداد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری ۲ برابر بیمهپردازان است.
قابل ذکر است در سال ۱۴۰۴ دولت ۳۹۴ همت بودجه برای کمک به صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته است./ اقتصاد ۱۲۰
یکی از شاخصهای پایداری صندوقهای بازنشستگی، نسبت پشتیبانی است.
این شاخص بهطور خلاصه عبارت است از اینکه در یک صندوق بازنشستگی بهازای هر مستمریبگیر چند بیمهپرداز یا شاغل وجود دارد. این شاخص اگر بیش از ۵ باشد (یعنی به ازای هر مستمریبگیر ۵ بیمهپرداز وجود داشته باشد) صندوق قادر است بدون کمکهای دولتی یا نهادها ادامه حیات دهد.
اما بررسی وضعیت صندوق بازنشستگی کشوری نشان میدهد این عدد از ۷ در دهه ۱۳۷۰ به کمتر از نیم در سال گذشته رسیده است. به عبارتی، درحال حاضر تعداد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری ۲ برابر بیمهپردازان است.
قابل ذکر است در سال ۱۴۰۴ دولت ۳۹۴ همت بودجه برای کمک به صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته است./ اقتصاد ۱۲۰
۱۱:۰۴
دو ضعف اساسی روان انسان و راه ترمیم اونها:
نکته: این ضعفهای انسانی در زنها شدیدتر است.
نکته: این ضعفهای انسانی در زنها شدیدتر است.
۲۲:۴۱
بازارسال شده از خوشهچین
وَ لَئِنْ أَذَقْنَا الْإِنسَانَ مِنَّا رَحْمَةً ثُمَّ نَزَعْنَاهَا مِنْهُ إِنَّهُ لَيَئُوسٌ كَفُورٌ (هود: 9) و اگر از سوى خود رحمتى [چون سلامتى، ثروت، اولاد و امنيت] به انسان بچشانيم، سپس آن را [به علتى حكيمانه] از او سلب كنيم [نسبت به آيندۀ زندگى] بسيار نوميد شونده و [نسبت به نعمت هايى كه دارا بود] بسيار كفران كننده استوَ لَئِنْ أَذَقْنَاهُ نَعْمَاءَ بَعْدَ ضَرَّاءَ مَسَّتْهُ لَيَقُولَنَّ ذَهَبَ السَّيِّئَاتُ عَنِّي إِنَّهُ لَفَرِحٌ فَخُورٌ (هود: 10) و اگر پس از گزند و آسيبى كه به او رسيده خوشى و رفاهى به او بچشانيم، قطعاً خواهد گفت: همۀ [گزندها و] آسيبها از فضاى زندگىام رفت [و ديگر آسيبى نمىبينم و] مسلماً در آن حال [كه غافل از حوادث آينده است] بسيار شادمان و خودستا خواهد بودإِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولٰئِكَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ أَجْرٌ كَبِيرٌ (هود: 11) مگر كسانى كه [در خوشىها و آسيبها] شكيبايى ورزيدند و كارهاى شايسته انجام دادند، اينانند كه براى آنان آمرزش و پاداشى بزرگ است
۲۲:۴۱
در حالی که به خاطر پایین بودن موالید داریم به فنا میریم و بچهآوردن یک فوریت اساسیه، زنان الگوی سوم نه تنها بقیه زنان رو به فرزندآوری تشویق نمیکنند، بلکه حتی خودشون هم به یک یا دو بچه اکتفا کردند.آخه چطور میشه باور کرد تلاش شما برای حضور سیاسی و فعالیت اجتماعی از روی صداقته؟ واقعاً دغدغه جهاد فی سبیل الله دارید؟؟؟؟
۲۲:۵۳
#حکمت
زنها مردها رو دوست ندارند. اونها احساسی که از یک مرد میگیرند رو دوست دارند. احساس قدرت، احساس تکیهگاه داشتن، احساس دوست داشتنی بودن و توجه گرفتن.
#خودشیفتگیزنانه
زنها مردها رو دوست ندارند. اونها احساسی که از یک مرد میگیرند رو دوست دارند. احساس قدرت، احساس تکیهگاه داشتن، احساس دوست داشتنی بودن و توجه گرفتن.
#خودشیفتگیزنانه
۹:۲۹
#ذهنیتقربانی اجازه نمیده که واقعیات دیده بشه. زنها به طور سنتی خودشون رو مظلوم و قربانی میدونند. مردها هم کمابیش همین تصور رو در مورد مظلوم بودن زنها دارند.
@RedPill1
@RedPill1
۱۹:۴۶
سیاست جدید با مسئلهی یهود گره خورده است. سیاست جدید زنانه و یهودیمآب است. از روشهای زیرجلی همچون اغواگری، تمسک به احساسات و امیال، و انگارههای گلهای سود میبرد. این نوع سیاست نرم امّا برای اجتماع مرگبار است. سیاست مردانه و سنتی امّا صُلب و نظامبخش است. زمخت و سخت است امّا به حفظ شاکلهی اجتماعی مدد میرساند. مانند پدری که برای تربیت فرزندانش گاهی مجبور است آنان را تنبیه کند.
یهودیت از طریق #سرمایه و #رسانه به روش نرم ساختار اجتماعات سالم را زائل میکند؛ زیرا از قدرت و شکوه مردانه عاری است، به همین دلیل در پستو و تاریکخانه نقشه میکشد و از رویارویی مستقیم میترسد. سیاست جدید مقوّم نظامِ زالو صفت و بیفضیلت است.
@RedPill1
۱۰:۰۴
ماتریکس فمینیسم
️مسئلهی یهود (وارده) سیاست جدید با مسئلهی یهود گره خورده است. سیاست جدید زنانه و یهودیمآب است. از روشهای زیرجلی همچون اغواگری، تمسک به احساسات و امیال، و انگارههای گلهای سود میبرد. این نوع سیاست نرم امّا برای اجتماع مرگبار است. سیاست مردانه و سنتی امّا صُلب و نظامبخش است. زمخت و سخت است امّا به حفظ شاکلهی اجتماعی مدد میرساند. مانند پدری که برای تربیت فرزندانش گاهی مجبور است آنان را تنبیه کند. یهودیت از طریق #سرمایه و #رسانه به روش نرم ساختار اجتماعات سالم را زائل میکند؛ زیرا از قدرت و شکوه مردانه عاری است، به همین دلیل در پستو و تاریکخانه نقشه میکشد و از رویارویی مستقیم میترسد. سیاست جدید مقوّم نظامِ زالو صفت و بیفضیلت است. @RedPill1
مایل هستم به این فرسته وارد، تکملهای وارد کنم:
#سیاستورزیزنانه هم به مانند تربیتزنانه بسیار خشن است. یعنی اگر مردمی بخواهند از زیر سلطه رسانه و اغواگری یهودی خارج بشن، وحشیانهترین جنایات در حقشون حلال خواهد شد.
این وضعیت رو در خصوص تربیت کودک هم داریم. در کانال قبلی مفصل توضیح داده بودم که ما در اسلام به جای کلیشه «مادر مهربان»، کلیشه «پدر مهربان» را داریم. مشاهدات تجربی هم این رو تایید میکنه. میزان خشونتی که فرزندان از مادرانشون دریافت میکنند بسیار بیشتر از خشونتی است که از پدرانشون دریافت میکنند. همونطور که میزان حمایت و مهربانیای که از پدر دریافت میکنند بیشتر از مهربانی و حمایتی است که از مادر دریافت میکنند. ایبسا یکی از حکمت های اینکه بچه برای پدر است و در صورت طلاق، پدر از او سرپرستی میکند، همین باشد. آمارها هم نشان میدهد که نبودن پدر، نسبت به غیبت مادر آثار بسیار بدتری بر آینده فرزند داره و احتمال بزهکاری، رابطه جنسی قبل از ۱۸ سالگی و ... را بالا میبرد.
غالبا آنچه باعث این تصور میشه که مادرها، مهربانتر از پدرها هستند، استفاده اونها از ابزارهای نرم مثل فریب و دروغ است. مثل لیبرال دموکراسیِ زنانه. و الا اگر فریب نخوری و بخواهی مثل یک مرد بالغ، رفتار کنی، خشونتهایی رو خواهی دید که باورش سخت است.
نهایتا در کمال تأسف باید بگم سیاستورزی ما بعد از دهه شصت به سرعت زنانه شد. ادعاهای آنچنانی و پرفریب ولی در عمل هیچ. لفاظیهای مستمر ولی در عمل هیچ. به جای قاطعیت و دیسیپلین مردانه در حکمرانی، هر کسی هر غلطی میکند (از بیحجابی تا رشوه و فساد) تا کار به شورش کف خیابان بکشد و اونجا به پای معترضین هم شلیک شود.
@RedPill1
#سیاستورزیزنانه هم به مانند تربیتزنانه بسیار خشن است. یعنی اگر مردمی بخواهند از زیر سلطه رسانه و اغواگری یهودی خارج بشن، وحشیانهترین جنایات در حقشون حلال خواهد شد.
این وضعیت رو در خصوص تربیت کودک هم داریم. در کانال قبلی مفصل توضیح داده بودم که ما در اسلام به جای کلیشه «مادر مهربان»، کلیشه «پدر مهربان» را داریم. مشاهدات تجربی هم این رو تایید میکنه. میزان خشونتی که فرزندان از مادرانشون دریافت میکنند بسیار بیشتر از خشونتی است که از پدرانشون دریافت میکنند. همونطور که میزان حمایت و مهربانیای که از پدر دریافت میکنند بیشتر از مهربانی و حمایتی است که از مادر دریافت میکنند. ایبسا یکی از حکمت های اینکه بچه برای پدر است و در صورت طلاق، پدر از او سرپرستی میکند، همین باشد. آمارها هم نشان میدهد که نبودن پدر، نسبت به غیبت مادر آثار بسیار بدتری بر آینده فرزند داره و احتمال بزهکاری، رابطه جنسی قبل از ۱۸ سالگی و ... را بالا میبرد.
غالبا آنچه باعث این تصور میشه که مادرها، مهربانتر از پدرها هستند، استفاده اونها از ابزارهای نرم مثل فریب و دروغ است. مثل لیبرال دموکراسیِ زنانه. و الا اگر فریب نخوری و بخواهی مثل یک مرد بالغ، رفتار کنی، خشونتهایی رو خواهی دید که باورش سخت است.
نهایتا در کمال تأسف باید بگم سیاستورزی ما بعد از دهه شصت به سرعت زنانه شد. ادعاهای آنچنانی و پرفریب ولی در عمل هیچ. لفاظیهای مستمر ولی در عمل هیچ. به جای قاطعیت و دیسیپلین مردانه در حکمرانی، هر کسی هر غلطی میکند (از بیحجابی تا رشوه و فساد) تا کار به شورش کف خیابان بکشد و اونجا به پای معترضین هم شلیک شود.
@RedPill1
۱۰:۲۶