اسباببازی زیاد قدرت خلاقیت را از کودکان میگیردداشتن اسباببازیهای کمتر کودکان را ترغیب میکند به بازیهای تخیلی و خلاقانهتری بپردازند.
شاید فرزندتان اسباببازیهای زیادی بخواهد و شما هم برای اینکه دلش را به دست آورید، برایش انواع و اقسام وسایل بازی و سرگرمی را فراهم کنید، اما طبق نتایج یک مطالعه، داشتن اسباببازیهای زیاد میتواند برای کودکان مضر باشد. در مقابل محدودتر بودن تنوع اسباببازیها میتواند به بهبود کیفیت بازی و رشد شناختی کودک منجر شود.
بنابر مطالعهای که در مجله «رفتار و رشد کودک» (Infant Behavior and Development) منتشر شده است، داشتن اسباببازیهای کمتر کودکان را ترغیب میکند به بازیهای تخیلی و خلاقانهتری بپردازند.
محققان دانشگاه تولدو در اوهایو دو گروه از ۳۶ کودک نوپا در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ ماه را در جلسات بازی آزاد با چهار یا ۱۶ اسباببازی تجزیه و تحلیل کردند.
نتایج نشان داد کودکانی که فقط چهار اسباببازی در اختیار داشتند، نسبت به آنهایی که با تعداد بیشتری اسباببازی محاصره شده بودند، ۱.۵ برابر بیشتر بازی میکردند و خلاقیت بیشتری نشان میدادند.این یافتهها حاکی از آن است که انتخاب محدودتر از میان اسباببازیها امکان بازی متمرکزتر و خلاقانهتر را فراهم میکند. دلیلش هم فقط این نیست که کودک به دلیل وجود تعداد زیادی اسباببازی با ویژگیهای متنوع (صداها، چراغها و زرقوبرقهای دیگر) امکان تمرکز طولانی را از دست میدهد و حواسپرت میشود. تعداد بیش از حد اسباببازی میتواند خلاقیت را هم سرکوب و رشد مهارتهای ضروری زندگی را مختل کند و به مشکلاتی مانند کاهش تمرکز و افزایش رقابت و حسادت میان خواهربرادرها منجر شود.
از سوی دیگر، داشتن جعبه اسباببازی پر از انواع وسایل میتواند کودک را بیش از حد در معرض محرکهای حسی قرار دهد (به دلیل رنگها، صداها و ویژگیهای مختلف هر اسباببازی) و کودک به جای تمرکز روی یک فعالیت خلاقانه، بهسرعت از یک اسباببازی به سراغ دیگری برود.
کاهش احساس مسئولیت در قبال وسایل هم از تبعات دیگر این مسئله اعلام شده است. در حالی که داشتن تعداد محدودی اسباببازی کودکان را تشویق میکند قدر آنچه را دارند بدانند و حس مسئولیت و مراقبت از آنها را در خود پرورش دهند.
بنابراین در این مورد واقعا «هرچه کمتر، بهتر» صدق میکند.
به گفته محققان، داشتن اسباببازیهای کمتر نهتنها لذت بازی را برای کودکان افزایش میدهد که به بهبود کلی سلامت عاطفی و روانی آنها نیز کمک میکند.آدرس باشگاه پژوهش و دانایی@research_academy_imam_reza
شاید فرزندتان اسباببازیهای زیادی بخواهد و شما هم برای اینکه دلش را به دست آورید، برایش انواع و اقسام وسایل بازی و سرگرمی را فراهم کنید، اما طبق نتایج یک مطالعه، داشتن اسباببازیهای زیاد میتواند برای کودکان مضر باشد. در مقابل محدودتر بودن تنوع اسباببازیها میتواند به بهبود کیفیت بازی و رشد شناختی کودک منجر شود.
بنابر مطالعهای که در مجله «رفتار و رشد کودک» (Infant Behavior and Development) منتشر شده است، داشتن اسباببازیهای کمتر کودکان را ترغیب میکند به بازیهای تخیلی و خلاقانهتری بپردازند.
محققان دانشگاه تولدو در اوهایو دو گروه از ۳۶ کودک نوپا در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ ماه را در جلسات بازی آزاد با چهار یا ۱۶ اسباببازی تجزیه و تحلیل کردند.
نتایج نشان داد کودکانی که فقط چهار اسباببازی در اختیار داشتند، نسبت به آنهایی که با تعداد بیشتری اسباببازی محاصره شده بودند، ۱.۵ برابر بیشتر بازی میکردند و خلاقیت بیشتری نشان میدادند.این یافتهها حاکی از آن است که انتخاب محدودتر از میان اسباببازیها امکان بازی متمرکزتر و خلاقانهتر را فراهم میکند. دلیلش هم فقط این نیست که کودک به دلیل وجود تعداد زیادی اسباببازی با ویژگیهای متنوع (صداها، چراغها و زرقوبرقهای دیگر) امکان تمرکز طولانی را از دست میدهد و حواسپرت میشود. تعداد بیش از حد اسباببازی میتواند خلاقیت را هم سرکوب و رشد مهارتهای ضروری زندگی را مختل کند و به مشکلاتی مانند کاهش تمرکز و افزایش رقابت و حسادت میان خواهربرادرها منجر شود.
از سوی دیگر، داشتن جعبه اسباببازی پر از انواع وسایل میتواند کودک را بیش از حد در معرض محرکهای حسی قرار دهد (به دلیل رنگها، صداها و ویژگیهای مختلف هر اسباببازی) و کودک به جای تمرکز روی یک فعالیت خلاقانه، بهسرعت از یک اسباببازی به سراغ دیگری برود.
کاهش احساس مسئولیت در قبال وسایل هم از تبعات دیگر این مسئله اعلام شده است. در حالی که داشتن تعداد محدودی اسباببازی کودکان را تشویق میکند قدر آنچه را دارند بدانند و حس مسئولیت و مراقبت از آنها را در خود پرورش دهند.
بنابراین در این مورد واقعا «هرچه کمتر، بهتر» صدق میکند.
به گفته محققان، داشتن اسباببازیهای کمتر نهتنها لذت بازی را برای کودکان افزایش میدهد که به بهبود کلی سلامت عاطفی و روانی آنها نیز کمک میکند.آدرس باشگاه پژوهش و دانایی@research_academy_imam_reza
۱۷:۳۹
۹:۳۰
چرا به ابوعلی سینا، #ابن_سینا میگویند؟
شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چرا #ابن_سینا را به این نام می شناسند در حالیکه نام پدر او عبدالله بوده است!!
نام ابنسینا حسین و نام پدرش عبدا... که فرزند حسن و حسن فرزند علی و علی فرزند سینا بود بنابراین به ابنسینا یا ابوعلی سینا ملقب شد در واقع #سینا نام نیای وی است اما اینکه چرا به نام نیایش خوانده اند نکته جالبی است!
در ایران باستان، نماد پزشکی سیمرغ است و نماد بیماری مار، حال آن که در طب یونانی و طب جدید نماد پزشکی مار است.سیمرغ در زبان اوستایی «سَئِن» و در سانسکریت «سیئِنه» است که در زبان پارسی سینا خوانده میشود.
نقش سیمرغ در پزشکی ایرانی به حدی است که پزشکان را نیز لقب سیمرغ میدادهاند و از این رو، مکتب پزشکی ایرانی را «مکتب سینایی» میخواندهاند و بسیاری از پزشکان را «سینا » نام مینهادهاند.
گفته شده است که از آنجایی که اجداد ابن سینا پزشک بودهاند به این نام مشهور شدهاند و احتمالا پور سینا نیز به همین دلیل به این نام شهرت یافته است.
نکته جالب این که واژه «مدیسینmedicine» در لغت انگلیسی امروز به معنای پزشکی، برگرفته از «مَذَ سَئِنَ » اوستایی است که در آن مذ به معنای دارو و سئن به معنای سیمرغ هست
آدرس باشگاه پژوهش ودانایی@research_academy_imam_reza
شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چرا #ابن_سینا را به این نام می شناسند در حالیکه نام پدر او عبدالله بوده است!!
نام ابنسینا حسین و نام پدرش عبدا... که فرزند حسن و حسن فرزند علی و علی فرزند سینا بود بنابراین به ابنسینا یا ابوعلی سینا ملقب شد در واقع #سینا نام نیای وی است اما اینکه چرا به نام نیایش خوانده اند نکته جالبی است!
در ایران باستان، نماد پزشکی سیمرغ است و نماد بیماری مار، حال آن که در طب یونانی و طب جدید نماد پزشکی مار است.سیمرغ در زبان اوستایی «سَئِن» و در سانسکریت «سیئِنه» است که در زبان پارسی سینا خوانده میشود.
نقش سیمرغ در پزشکی ایرانی به حدی است که پزشکان را نیز لقب سیمرغ میدادهاند و از این رو، مکتب پزشکی ایرانی را «مکتب سینایی» میخواندهاند و بسیاری از پزشکان را «سینا » نام مینهادهاند.
گفته شده است که از آنجایی که اجداد ابن سینا پزشک بودهاند به این نام مشهور شدهاند و احتمالا پور سینا نیز به همین دلیل به این نام شهرت یافته است.
نکته جالب این که واژه «مدیسینmedicine» در لغت انگلیسی امروز به معنای پزشکی، برگرفته از «مَذَ سَئِنَ » اوستایی است که در آن مذ به معنای دارو و سئن به معنای سیمرغ هست
آدرس باشگاه پژوهش ودانایی@research_academy_imam_reza
۱۰:۴۸
#فراخوان#مطالب_علمی#دانستنی_هااز اعضای محترم باشگاه پژوهش وانجمن های علمی دعوت می شود : اطلاعات، دانستنی ها و مطالب علمی ، ادبی خود را با اعضای باشگاه ودیگر انجمن های علمیبه اشترک بگذارند .مطالب به نام خود دانش آموزان ارسال خواهد شد.ارسال مطالب به آیدی ذیل انجام شود @researchv2
۱۰:۵۷
بازارسال شده از پژوهشسرا امام رضا(ع)
۱۷:۱۳
بازارسال شده از پژوهشسرا امام رضا(ع)
فرم ایده تا عمل.pdf
۱۹۸.۴۴ کیلوبایت
.✧❁﷽❁✧
✧❁ اطلاعیه 2 ❁✧
#پژوهشسرایامامرضاعلیهالسلام#بهوقتمهارتافزایی_ارزشآفرینیعنوان: فرم ثبت ایده ها در چهارمین جشنواره ایده تا عمل.
تاریخ برگزاری: از امروز 6 آذر ماه لغایت 29 آذر ماه 1403شرح مختصر :لطفا ایده های خود را در فرم پیوست شده مکتوب نموده و فایل چاپ شده آن را در اختیار رابط محترم پژوهش واحد خود قرار دهید.
ما در پژوهش سرای امام رضا علیه السلام کنار شما هستیم تا آخرش
کانال رسمی پژوهشسرای امام رضا علیهالسلامhttps://ble.ir/pajoohesherazavi
سایت پژوهشسرای امام رضا علیهالسلامhttp://pajohesh.bonyadfarhangi.ir
✧❁ اطلاعیه 2 ❁✧
#پژوهشسرایامامرضاعلیهالسلام#بهوقتمهارتافزایی_ارزشآفرینیعنوان: فرم ثبت ایده ها در چهارمین جشنواره ایده تا عمل.
تاریخ برگزاری: از امروز 6 آذر ماه لغایت 29 آذر ماه 1403شرح مختصر :لطفا ایده های خود را در فرم پیوست شده مکتوب نموده و فایل چاپ شده آن را در اختیار رابط محترم پژوهش واحد خود قرار دهید.
ما در پژوهش سرای امام رضا علیه السلام کنار شما هستیم تا آخرش
کانال رسمی پژوهشسرای امام رضا علیهالسلامhttps://ble.ir/pajoohesherazavi
سایت پژوهشسرای امام رضا علیهالسلامhttp://pajohesh.bonyadfarhangi.ir
۱۷:۱۳
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
۱۰:۴۶
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
۱۰:۴۶
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
۱۰:۴۶
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
۱۰:۴۶
بازارسال شده از بنیاد فرهنگی رضوی
۱۰:۴۶
۱۸:۳۴
۹:۲۶
۳:۴۹
۱۶:۵۷
سطح بندی کلاس های رباتیک
۱۷:۰۸
بازارسال شده از علی رضا نیک آئین
۱۷:۰۹
بازارسال شده از علی رضا نیک آئین
۱۷:۰۹
بازارسال شده از علی رضا نیک آئین
۱۷:۰۹
بازارسال شده از علی رضا نیک آئین
۱۷:۰۹