لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسیع
۱.۷ هزار عضو

عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی

مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۳۰ خرداد
undefinedاطلاعیهٔ صداوسیما دربارهٔ اظهارات یک نماینده مجلس در شبکهٔ خبر
undefinedصداوسیما: «اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که در برنامهٔ زندهٔ امروز شبکه خبر مطرح شده و در آن به‌صورت ناقص و مخدوش به برخی اسناد طبقه‌بندی‌شده و مکاتبات مسئولان عالی کشور اشاره شده است، مصداق تخلف قانونی است و پیگرد قضایی خواهد داشت.
undefinedصداوسیما پیگیری‌های لازم را در این خصوص در دستور کار قرار داده است.
undefinedهمچنین شبکه خبر با ابراز تأسف از بی‌توجهی این مهمان به موازین اخلاقی و الزامات آنتن زنده، اعلام کرد مدیریت شبکه ضمن پذیرش استعفای مدیرکل مربوطه، به‌دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی به ضوابط حرفه‌ای برنامه‌های زنده، برخوردهای انضباطی لازم را اعمال خواهد کرد.»#عبدالرحیم_انصاری
undefined @Ansarii_rahim
undefined۳۷
undefined۸
undefined۳
undefined۲
undefined۲
undefined۱

۷۵۰

۱۷:۵۲

عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
undefinedاطلاعیهٔ صداوسیما دربارهٔ اظهارات یک نماینده مجلس در شبکهٔ خبر undefinedصداوسیما: «اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که در برنامهٔ زندهٔ امروز شبکه خبر مطرح شده و در آن به‌صورت ناقص و مخدوش به برخی اسناد طبقه‌بندی‌شده و مکاتبات مسئولان عالی کشور اشاره شده است، مصداق تخلف قانونی است و پیگرد قضایی خواهد داشت. undefinedصداوسیما پیگیری‌های لازم را در این خصوص در دستور کار قرار داده است. undefinedهمچنین شبکه خبر با ابراز تأسف از بی‌توجهی این مهمان به موازین اخلاقی و الزامات آنتن زنده، اعلام کرد مدیریت شبکه ضمن پذیرش استعفای مدیرکل مربوطه، به‌دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی به ضوابط حرفه‌ای برنامه‌های زنده، برخوردهای انضباطی لازم را اعمال خواهد کرد.» #عبدالرحیم_انصاری undefined @Ansarii_rahim
undefinedما گفته بودیم این نماینده بلاگرها نخود در دهانشان خیس نمیخورد و بخاطر همین مسئله اخبار حیاتی کشور را در اختیار اینها قرار نمیدهند. حال باید دید چه کسی در شعام نامه های طبقه بندی را به این دوستان دهن لق میدهد که در رسانه ها و تریبون های خیابان فریاد میزنند، آن هم ناقص، آن هم غلط و مخدوش، آن هم به طرزی مشکوک!
undefinedاین روزها تا آنجا که توانستم درباره این فرد روشنگری کردم؛ ولی بالاخره شد آنچه نباید میشد!#عبدالرحیم_انصاری
undefined @Ansarii_rahim
undefined۵۷
undefined۱۶
undefined۸
undefined۲
undefined۱
undefined۱

۹۰۰

۱۸:۰۳

thumbnail
ببینید undefined این اظهاراتشون علیه شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان هستا. فیگور رو نگاه کنید! جدیت رو ببینید! دقیقا با همین ژستی که این روزها رعب تو دل مردم میندازه!
undefined۶۴
undefined۱۴
undefined۶
undefined۲
undefined۲
undefined۲

۱.۲K

۲۰:۱۸

۳۱ خرداد
سلام دوستان. یک توصیه دوستانه دارم خدمت همه عزیزان، و البته این توصیه همیشگی بنده است مبنی بر اینکه نهادها، قوانین و روایت های رسمی رو در هر شرایطی ارج بنهیم. لطفا با هر گرایش فکری که هستید، افشای اسناد طبقه بندی در آنتن زنده توسط یک نماینده مجلس رو توجیه نکنید. کار غلط و خلاف امنیت ملی رو فارغ از اینکه اون فرد خاطی همفکر شما بوده یا خیر، همیشه تقبیح کنید؛ راه را برای قانون شکنان به بهانه دفاع از مردم و رهبری باز نکنید؛ رهبری برای دفاع از خود نیاز به قانون شکنی و آسیب به ریشه های امنیت کشور ندارند؛ دفاع از رهبری، دفاع از مردم، دفاع از مملکت چیزی جز تقویت پایه ها و ارکان رسمی این کشور نیست؛ اینکه مثلا نهاد امنیت سازی مثل شورای عالی امنیت ملی رو با خاک یکسان کنیم و رفتار ضد امنیت و قانون شکنی آشکار یک فرد با سوابق متعدد جنجال های سیاسی رو اعتبار ببخشیم، چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد، شلیک به پای خودمونه! من اصلا کاری ندارم چقدر از حرف های ایشون درست بوده و چقدرش غلط. نفس کار ایشون افشای اطلاعات طبقه بندی و محرمانه است. همچین کاری اگر تو چین یا کره شمالی اتفاق می افتاد جرمش اعدام به اتهام خیانت بود. العاقبه للمتقین
undefined۱۰۲
undefined۲۰
undefined۴
undefined۳
undefined۱

۸۳۶

۶:۲۵

thumbnail
undefinedنبویان گفته آنچه من گفتم اخبار بود. عجب! حالا اطلاعات سری و طبقه بندی مملکت شد اخبار؟ وقتی برگه ها را ورق میزدی، عینکت را برمیداشتی و میگذاشتی، با قاطعیت و حرارت میگفتی مردم ایران! از خودم نمیگم از رو متن میگم؛ این نامه است؛ اون بند فلان است؛ تنگه را واگذار کردیم و غیره، همه اخبار میگفتی؟ اگر کاری را کرده ای مردانه بایست و مسئولتش را بپذیر؛ حالا اطلاعات سری شد اخبار؟ اصلا نامه شعام را چه کسی به دست شما رسانده؟ چرا کسی این را پاسخ نمیدهد؟#عبدالرحیم_انصاری
undefined @Ansarii_rahim
undefined۶۶
undefined۹
undefined۲
undefined۱
undefined۱
undefined۱

۵۰۰

۱۲:۰۱

undefinedاز نبویان تا پزشکیان؛ اندر حکایت افشای اطلاعات طبقه بندی شده!
undefinedامروز مصاحبه "مکس بلومنتال" چهره رسانه ای معروف، و یهودیِ آمریکاییِ طرفدار مقاومت را با یکی از پادکست های خارجی درباره جنگ ایران و آمریکا گوش میدادم. بلومنتال که یک ماه قبل از جنگ ۱۲ روزه به ایران آمده بود، از نمایشگاه هوافضا، موشک ها و پهپادهای ایرانی از نزدیک دیدن کرده بود، و اساسا به دلیل ضد صهیونیسم بودن اطلاعات دقیقی از ایران و محور مقاومت دارد میگفت: رسانه های معاند جمهوری اسلامی، از جمله ایران اینترنشنال که توسط صهیونیستها و سعودی ها تامین مالی میشوند، سالها به مردم ایران میگفتند که جمهوری اسلامی پول های شما را میبلعد و خرج کارهای بیهوده ای چون ساخت موشک، شهرک های موشکی و تجهیز حزب الله لبنان میکند، اما جنگ آمریکا و اسرائیل، مردم ایران را به این نتیجه رساند که اتفاقا جمهوری اسلامی چه کار خوبی میکرده، و تقویت بنیه دفاعی ایران و محور مقاومت واقعا امری ضروری بوده است.
undefinedاین مقدمه را گفتم تا به اظهارات امروز پزشکیان برسم که برای دفاع از خود در برابر تهمت ها، تکفیرها، و هجمه های رسانه ای آن طیف سیاسی که اخیرا مرتکب افشای اطلاعات طبقه بندی مخدوش شده، خود نیز اشتباه دیگری مرتکب شد و از اختصاص ۲۰ میلیون بشکه نفت برای تقویت نیروی هوافضای سپاه سخن به میان آورد. پزشکیان شاید آنقدر تحمل نداشت که علیرغم همراهی بی نظیر با نیروهای مسلح، و بیشترین تلاشها برای اداره مطلوب کشور در شرایط جنگی، آن حجم از انتقادات بی مورد و بعضا سرشار از تهمت را هم جذب کند و دم بر نیاورد! او حرفی زد که ای کاش نمیزد؛ اما آنچه پزشکیان گفت آیا اطلاعات طبقه بندی است؟ من که فکر نمیکنم آنچه رئیس جمهور گفته اطلاعات سری و طبقه بندی باشد.
undefinedبالاخره همه میدانند درآمد اصلی کشور ما از نفت است و تامین بودجه نیروهای مسلح ایران نیز از همین طریق صورت میگیرد؛ اما بحث ۲۰ میلیون بشکه اگر درست باشد، شاید مبلغی مازاد بر بودجه سالانه نیروهای مسلح و با توجه به نیاز فوری در شرایط جنگی بوده است. این ادعا را همیشه آمریکا داشته، و همواره هم کوشیده صادرات نفت ما را با تحریم های حداکثری به صفر برساند، اما ایران همیشه این تحریم ها و محدودیت ها را دور زده است. حاکمیت اگر درآمد خود را صرف امنیت کشور و مردم نکند عجیب است. پزشکیان هم خواست به جماعت بی تقوا بگوید که کجای دولت من شبیه دولت آن حسن روحانی است که بودجه نظامی کشور را محدود کرده بود؟!
undefinedاگر انتظار داشته باشید پزشکیان مانند شهید رئیسی، مثل شهید لاریجانی، و برخی دیگر از سیاستمداران فعلی به تهمت ها و بی اخلاقی ها لبخند بزند و پاسخ ندهد، شاید انتظار بجایی نباشد. به هر حال پزشکیان هم ضعف ها و ایرادات خودش را دارد، اما چه کسانی باعث شدند او چنین واکنشی داشته باشد؟ کسانی که رئیس جمهور را نفوذی میدانند، کسانی که هر روز یک برچسب به او میزنند، او را با بدنامان دوره پیغمبر و امام علی سلام الله علیهم مقایسه میکنند، کسانی که به ناحق او را در برابر ولایت معرفی مینمایند، کسانی که یک سری اطلاعات سری و طبقه بندی کشور را بصورت ناقص، مخدوش و نادرست در دست گرفته و مردم را علیه شورای عالی امنیت ملی، رئیس آن و دیگر مسئولان میشورانند، آیا اینها باعث از کوره در رفتن او نیستند؟!
undefinedمتاسفانه فضای سیاسی کشور به سمت و سوی درستی حرکت نمیکند، و تلاش عده ای برای تسویه حساب های سیاسی و انتخاباتی به بهانه دفاع از نظام و رهبری سبب نا امیدی در بسیاری از مردم شده است. امیدواریم این طیف سیاسی با کنار گذاشتن لجاجت و در نظر گرفتن مصالح کشور به آرامش در این فضا کمک نمایند.#عبدالرحیم_انصاری
undefined @Ansarii_rahim
undefined۲۴
undefined۱۷
undefined۴
undefined۲
undefined۲
undefined۱
undefined۱

۴۰۳

۱۵:۵۹

undefinedتیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست محمدباقر قالیباف ظاهرا جلسه مذاکرات را به دو دلیل، یک: تهدیدات ساعاتی پیش ترامپ، و دو: عدم پایبندی آمریکا به تحقق پایان جنگ در لبنان ترک کرده است.
undefinedهیئت ایرانی که به رهبری تعهد داده تا از شروط ایشان عقب نشینی نکند، احتمالا بدون آنکه آمریکایی ها به مفاد تفاهم نامه تن بدهند به مذاکرات بر نخواهد گشت.#عبدالرحیم_انصاری
undefined @Ansarii_rahim
undefined۴۴
undefined۲
undefined۱
undefined۱

۳۳۰

۱۷:۰۷

عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
undefinedتیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست محمدباقر قالیباف ظاهرا جلسه مذاکرات را به دو دلیل، یک: تهدیدات ساعاتی پیش ترامپ، و دو: عدم پایبندی آمریکا به تحقق پایان جنگ در لبنان ترک کرده است. undefinedهیئت ایرانی که به رهبری تعهد داده تا از شروط ایشان عقب نشینی نکند، احتمالا بدون آنکه آمریکایی ها به مفاد تفاهم نامه تن بدهند به مذاکرات بر نخواهد گشت. #عبدالرحیم_انصاری undefined @Ansarii_rahim
این قاطعیت ستودنی است
undefined۳۹
undefined۳
undefined۱

۳۲۰

۱۷:۰۸

undefinedاتفاقی که در یکی دو روز اخیر افتاد بی سابقه است. اینکه ایران نه بخاطر خود، بلکه بخاطر لبنان تنگه هرمز را بست، جدای از قدرت جمهوری اسلامی و اهمیت این تنگه ی حالا ایرانی، پایبندی کشورمان به عهد خود نسبت به برادران و خواهران لبنانی را نشان میدهد.#عبدالرحیم_انصاری
undefined @Ansarii_rahim
undefined۳۴
undefined۱۱
undefined۷
undefined۲

۳۵۱

۱۷:۰۸

thumbnail
undefinedآنجا که ثابتی میگوید ایران و آمریکا متعهد شده اند در حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر دخالت نکنند، و سپس می افزاید ما هیچ وقت در امور آمریکا دخالت نکرده ایم، با یک نگاه سطحی درست است؛ اما از نگاه استراتژیک این بند تحقیر آمریکا، و قرار دادن ایران در جایگاهی برابر با ایالات متحده است. اتفاقا نگاه آقای ثابتی یک نگاه مظلومانه به ایران است که میگوید ایران همواره تحت ظلم آمریکا بوده است؛ این حرف غلط نیست ولی با تغییر معادلات در منطقه، حالا ایران قرار نیست صرفا مظلوم ماجرا باشد، بلکه میخواهد در کنار مظلومیت یک اقتدار از موضع برابر را نیز به نمایش بگذارد؛ بنابراین میگوید در صورتی که به ما آسیب نزنید به شما آسیب نخواهیم زد. شاید مذاکره کنندگان ما میتوانستند آنچه آقای ثابتی میگوید را در تفاهم نامه بیاورند که در آن فقط آمریکا تعهد به عدم دخالت در حاکمیت ایران میداد، اما قدرت ایران از جایگاه برابر هیچ وقت در این سند بروز و ظهور پیدا نمیکرد. در واقع آمریکا مطابق این متن به قدرت ایران در آسیب رساندن به خود اعتراف کرده است.
undefinedاما در مورد بحث انتقام، باید از آقای ثابتی پرسید شما معتقد به انتقام از طریق ترور نتانیاهو و ترامپ هستید؛ آیا مجموعه نظام هم به این نتیجه رسیده است؟ بنده شخصا آرزویی مشابه آرزوی آقای ثابتی دارم، اما اگر واقعا رویکرد ایران در بحث انتقام مانند دستیابی به سلاح هسته ای، شبیه رویکرد دشمن نباشد، باز هم باید مقدمات آن در تفاهم دیده شود؟ انتقام اصلی از آمریکا فروپاشی هژمونی آن است، وگرنه به آن معنا که ثابتی میگوید انتقام امام حسین(ع) هم هنوز گرفته نشده است.#عبدالرحیم_انصاری undefined @Ansarii_rahim
undefined۳۱
undefined۲
undefined۱
undefined۱

۳۳۵

۱۸:۲۸