بازارسال شده از تجلی ایمان در رفتار (ویژه بزرگسالان)
دوست عزیز سلام
برای اینکه بتوانیم محتوای تمرینها و پیامها را با نام و مشخصات شما ثبت کنیم، لازم است در ابتدا فرم را تکمیل بفرمایید.
تا زمانی که به پرسشهای این فرم پاسخ داده نشود، امکان دستهبندی افراد در دو گروه «نوجوانان» و «بزرگسالان» نیز فراهم نیست.لطف میکنید اگر همین امروز وقت کوتاهی بگذارید و فرم را تکمیل نمایید.
پیشاپیش از همکاریتان سپاسگزاریم.
برای اینکه بتوانیم محتوای تمرینها و پیامها را با نام و مشخصات شما ثبت کنیم، لازم است در ابتدا فرم را تکمیل بفرمایید.
تا زمانی که به پرسشهای این فرم پاسخ داده نشود، امکان دستهبندی افراد در دو گروه «نوجوانان» و «بزرگسالان» نیز فراهم نیست.لطف میکنید اگر همین امروز وقت کوتاهی بگذارید و فرم را تکمیل نمایید.
پیشاپیش از همکاریتان سپاسگزاریم.
۱
۱۸:۳۲
بازارسال شده از م پسیان
سلام به قهرمان خوشفکر امروز!
به چهارمین روز از سفر دهروزه رسیدیم!
هر روز داریم قویتر، باتدبیرتر و مهربونتر میشیم!
«خوبیهای زیاد خودتو کوچیک و ناچیز بدون!»
یعنی چی؟مثلاً امروز به مامان کمک کردی، یا دعوای خواهر کوچولوتو جمع کردی…
بعدش با خودت نگیا: «من عااااالیام!»
بلکه بگو: «خوشحالم تونستم یه کار کوچیک خوب انجام بدم.»
اون وقت خدا خودش برات بزرگش میکنه.
هر کار خوبی که کردی، توی دفترت یا توی یادداشت گوشی بنویس و کنار هرکدوم یادداشت کن:
یه قدم کوچیک برای بهتر شدن.
۱. امروز چه کار خوبی کردی؟
۲. از اون کار خوب چه احساسی گرفتی؟
۳. تونستی به خودت نگهداری که مغرور نشی؟
۴. امروز بیشتر به خوبی خودت توجه داشتی یا بقیه؟
#مدرسهعبادالرحمن(انسانوروانشناسی)
۲
۶:۴۳
سلام قهرمان مهربون!
تو چهار روز گذشته چند قدم قشنگ برای بهتر شدن خودت برداشتی!
امروز نوبت یه ویژگی مهم دیگهست!
یعنی اگه کسی ازت کمکی خواست، زود نگی: «باز دوباره این!»
مثلاً
با خودت بگو: من میتونم یه دل رو آروم کنم!
۱. امروز کسی ازم کمک خواست؟ چه حسی داشتم؟
۲. تونستم با روی خوش جواب بدم؟
۳. کمک کردنم واقعی بود یا از سر اجبار؟
#مدرسهعبادالرحمن(انسانوروانشناسی)
۱۰۹
۷:۴۷
سلام باهوشهای خستگیناپذیر!
میدونی توی این دنیای رنگارنگ، کی برنده واقعی میشه؟
کسی که همیشه دنبال یاد گرفتن باشه، حتی وقتی خستهست، باز بگه:
"یک چیز جدید باید یاد بگیرم!"
هر چی میتونی یاد بگیر، حتی وقتی حوصلهت سر رفته.
بطور مثال: علی بعد از مدرسه خیلی خسته بود، اما تصمیم گرفت به جای هدر دادن وقتش، نیم ساعت به دوره نکاتی که توی کلاس قرآن گفته شده بود، بپردازه.
خسته بود، ولی یاد گرفتن براش مهمتر بود...
۱. امروز چی یاد گرفتی که قبلاً نمیدونستی؟
۲. کی حوصله نداشتی ولی بازم تصمیم گرفتی چیزی یاد بگیری؟
۳. وقتی یه چیز سخت یاد گرفتی، چه حسی داشتی؟
#مدرسهعبادالرحمن(انسانوروانشناسی)
۱۱۱
۳:۳۶
۹۳
۳:۳۸
سلام بر نوجوانان دوستداشتنی و بامحبت!🥰
امروز هم با دل روشن و ذهن باز اومدیم تا یه قدم دیگه به سمت رشد واقعیمون برداریم.
میدونی؟
گاهی فقر در راه خدا، از ثروت در راه ناحق باارزشتره...
گاهی انجام دادن کار درست آسون نیست، اما همیشه ارزشمنده.
مثلاً: مهدی میتونست در امتحان از برگه بغلدستیش نگاه کنه، چون سوالا سخت بود و وقت کم داشت. اما با خودش گفت: «حتی اگه نمره ام کم شه، بهتره که کار درست رو انجام بدم.»اون روز نمرهاش بالا نبود، اما حس خوبی داشت چون خودش رو نفروخت.
۱. امروز تو چه موقعیتی حاضر شدی سختی رو بهخاطر راه درست بپذیری؟
۲. وقتی شرایط سخت شد، چی باعث شد که انتخاب درست رو انجام بدی؟
۳. چرا خداوند راه سخت ولی درست رو برامون باارزشتر دونسته؟
#مدرسهعبادالرحمن(انسانوروانشناسی)
۹۰
۵:۳۲
سلام نوجوان پرتلاش
سلام بر تو که هر روز شجاعتر، روشنتر و به خدا نزدیکتری.
مثلاً: اگه دوستات گفتن چرا نماز میخونی یا چرا به معلم کمک کردی، و تو خجالت نکشیدی، این یعنی تو قویای.
۱. امروز کاری کردم که به خاطرش خدا خوشحال بشه؟
۲. به خاطر کار درست، کسی منو مسخره کرد یا نه؟
۳. آیا بازم اون کار خوب رو انجام میدم حتی اگه دیگران ناراحت بشن؟
@anava
#مدرسهعبادالرحمن(انسانوروانشناسی)
۸۶
۴:۵۶
بازارسال شده از هیئت قرآن و عترت(ع)
#اطلاعیه#هیئت_قرآن_عترت#مدرسهعبادالرحمن#انسان_روانشناسی
۱
۱۶:۰۲
سلام نوجوان خالص و بیریا،
سلام به تو که دنبال نور خدا میدوی، نه چراغ دوربینها!
مثلاً: یه بار خوراکیت رو به دوستی دادی که گرسنه بود ولی به کسی نگفتی، نه عکس گرفتی، نه تعریف کردی. فقط لبخند اون برات کافی بود. این یعنی "برای خدا".
یه خاطره بنویس که کار خوبی کردی ولی کسی نفهمید و حتی اسمت هم گفته نشد.
اون موقع چی حس کردی؟اگه دوباره پیش بیاد، همون کار رو میکنی؟ چرا؟
۱. امروز کاری کردم فقط برای خدا، نه برای دیده شدن؟
۲. ناراحت شدم چون کسی متوجه خوبیهام نشد؟
۳. بلدم خوب باشم، حتی وقتی هیچکس نمیفهمه؟
#مدرسهعبادالرحمن(انسانوروانشناسی)
۹۶
۶:۵۶
سلام نوجوان باصفا،
سلام به تو که دنبال بزرگی نیستی، اما دلت بزرگه؛سلام به قلب پاکت که دنبال بهتر شدن خودشه، نه بدتر نشون دادن دیگران!
مثلاً: یه نفر تو کلاس یه جواب اشتباه داد. تو بلدی، ولی بهش نخندیدی و گفتی "خیلی خوب گفتی، فقط یه نکتهش اینطوریه..." یعنی احترام و فروتنی.
۱. امروز کسی رو از خودم بهتر دونستم؟
۲. با غرور حرف زدم یا با فروتنی؟
۳. دلم میخواست بهتر به نظر بیام یا واقعاً بهتر باشم؟
#مدرسهعبادالرحمن(انسانوروانشناسی)
۱۰۴
۴:۲۴