بازارسال شده از کانون دانش پژوهان نخبه ( دوره ۳۴ )
#معرفی_کانون قسمت
همه معلمین و مسئولین کانون مثل فرزندان شما یه روزی توی همین کلاسها نشستن و دانشآموزِ #کانون بودن و عدهای بدون چشم داشت بهشون کمک کردن تا درس بخونن، رشد کنن و موفق بشن. حالا ما دانشآموزان قدیم کانون که الان دیگه همگی دانشجو یا فارغالتحصیلهای بهترین دانشگاههای کشور هستیم، این چرخه رو ادامه میدیم تا یه روزی فرزندان شما هم جای ما رو بگیرن و به دانشآموزان آینده کمک کنن.کانون یه مجموعه مردم نهاده و به هیچ ارگان و سازمانی وابسته نیست. هیچ کس توی کانون حقوق و مزایا دریافت نمیکنه و همهی ما با عشق و علاقه و از سر انجام وظیفه تلاش میکنیم تا فرزندان شما رشد کنن و یه روزی ما و شما بهشون افتخار کنیم.توی این مسیر همراهی و همیاری همه پدر و مادرها میتونه به ما کمک کنه که به بهترین شکل وظیفهمون رو انجام بدیم.
۴۹
۱۹:۴۰
«به راه بادیه رفتن»
#معرفی_کانون قسمت
همه معلمین و مسئولین کانون مثل فرزندان شما یه روزی توی همین کلاسها نشستن و دانشآموزِ #کانون بودن و عدهای بدون چشم داشت بهشون کمک کردن تا درس بخونن، رشد کنن و موفق بشن. حالا ما دانشآموزان قدیم کانون که الان دیگه همگی دانشجو یا فارغالتحصیلهای بهترین دانشگاههای کشور هستیم، این چرخه رو ادامه میدیم تا یه روزی فرزندان شما هم جای ما رو بگیرن و به دانشآموزان آینده کمک کنن. کانون یه مجموعه مردم نهاده و به هیچ ارگان و سازمانی وابسته نیست. هیچ کس توی کانون حقوق و مزایا دریافت نمیکنه و همهی ما با عشق و علاقه و از سر انجام وظیفه تلاش میکنیم تا فرزندان شما رشد کنن و یه روزی ما و شما بهشون افتخار کنیم. توی این مسیر همراهی و همیاری همه پدر و مادرها میتونه به ما کمک کنه که به بهترین شکل وظیفهمون رو انجام بدیم.
یا چرا کانون رو دوست دارم. 
۳۳۴
۱۹:۴۰
یک دو سه امتحان میکنیم
🥳۳
۲۲۰
۱۹:۴۹
«به راه بادیه رفتن»
یک دو سه امتحان میکنیم
گیف
۰۴:۰۰
۲۵۰
۱۹:۵۷
انقدر که فعالیتی ندارم، یه دوستی گفت اسم کانال رو عوض کنم و بذارم «نشستن باطل» 
۳۹۶
۱۸:۴۰
به نظرم برای بعضی بچهها الان خطرناکترین و آسیبزاترین نقطه جهان، خونهست.انقدر که پدر و مادر مدام توی تلویزیون و ماهواره و... روی شبکههای خبری هستن و توی خونه و تاکسی و صف نونوایی و مهمونی و... مدام دارن درباره اتفاقات روز حرف میزنن، متوجه نیستن که ذهن بچه اصلا آماده این حجم از اطلاعات درست و غلط استرسزا و امنیتزدا نیست. هر چند به نظرم خیلی بدیهیه که رژیمِ مصرف اخبارمون رو باید کنترل کنیم ولی در اینباره پژوهشهای زیادی هم انجام شده، مثلا؛ بعد از حادثه یازده سپتامبر، پژوهشهایی انجام شده که نشون میداد بچههایی که مدام در معرض اخبار بودن، حتی اگه از محل حادثه کیلومترها دور بودن، دچار اضطراب، کابوس و ترس و حتی علائم اختلال شدیدی مثل PTSD شدن. توی دوران کرونا هم تحقیقات نشون داد دنبالکردن افراطی اخبار باعث افزایش اضطراب، افسردگی، بدخوابی و افت تمرکز بچهها و نوجوانها شده.
مسئله اینه که بچهها خبر رو تحلیل نمیکنن هر چند خیلی از ما پدر و مادرها هم از تحلیل عاجز شدیم دیگه، اما به هر حال برای بچهها این حجم از اخبار یعنی «خطرِ نزدیک و غیرقابل کنترل». حتی وقتی چیزی نمیپرسن، اضطراب ما، لحن نگران و بحثهای تکراری رو کامل جذب میکنن.
این کارها بیخبری یا بیمسئولیتی نیست؛ مراقبت از سلامت روان بچههاست و کمک میکنه خونه همچنان براشون جای امنی بمونه.
بـه راهِ بادیه رفتن | دانستهها و نادانستههای تربیتی عباس قادری
@baadiye
مسئله اینه که بچهها خبر رو تحلیل نمیکنن هر چند خیلی از ما پدر و مادرها هم از تحلیل عاجز شدیم دیگه، اما به هر حال برای بچهها این حجم از اخبار یعنی «خطرِ نزدیک و غیرقابل کنترل». حتی وقتی چیزی نمیپرسن، اضطراب ما، لحن نگران و بحثهای تکراری رو کامل جذب میکنن.
این کارها بیخبری یا بیمسئولیتی نیست؛ مراقبت از سلامت روان بچههاست و کمک میکنه خونه همچنان براشون جای امنی بمونه.
بـه راهِ بادیه رفتن | دانستهها و نادانستههای تربیتی عباس قادری
۲۵۴
۱۵:۰۹
اگر بخوایم سه خصوصیت مهم از آیتالله خامنهای بگیم قطعا یکیش کتابخوان بودنه.به طرز عجیبی همه رمانهای کلاسیک تاریخ ادبیات جهان رو میشناخت و مطالعه کرده بود، آخرین کتابهای منتشر شده رو رصد میکرد و میخوند حتی در ماهها و سالهای اخیر که به ۹۰ سالگی نزدیک شده بود...حتی حتی در شرایط جنگ ۱۲ روزه هم ایشون کتابخوانی رو رها نکرده بود. دستورات و تاکیدهای ایشون به کتاب یکی دوتا نیست.حالا ما اگر ادعای علاقهمندی و تبعیت به و از او داریم یکی از اصلیترین کارهایی که باید در دستور کار سبک زندگی خودمون قرار بدیم، کتابخوانیه.اگر سختمونه و نمیتونیم، بسترش رو برای فرزندانمون فراهم کنیم؛ هر هدیهای میگیریم باید یه کتاب کنارش باشه. اگر میخوایم تشویقش کنیم، ببریمش کتابفروشی. اگر نمیتونیم کتاب بخونیم و مغزمون نمیکشه، توی خونه ادای کتاب خوندن در بیاریم و مانور کتابخوانی بدیم! فضای کتاب خوندن باید توی دل خانوادههامون ریشه بزنه.
@baadiye
@baadiye
۱۵۰
۸:۱۱
«به راه بادیه رفتن»
انقدر که فعالیتی ندارم، یه دوستی گفت اسم کانال رو عوض کنم و بذارم «نشستن باطل» 
خب اینم انجام شد.
کانال «به از نشستن باطل» راهاندازی شد.
۱۰۱
۴:۲۰
بازارسال شده از «بِه از نشستن باطل»
اینجا جایی برای نوشتن یادداشتهای غیرتخصصی و کممایه و کوتاهم پس از غلیان احساسات و عواطفِ حاصل از کشف، مشاهده یا مطالعه یا رخ دادن اتفاقی مهمه!داشتن گوش شنوا و چشم بینا و خوانا برام جذابه ولی چون از سطح و عمق فکری خودم آگاهم به دوستان حق میدم اگر تصمیم بگیرن مخاطب کانالم نشن.به هر حال بودن شما و بیان نکات و نظراتتون برام ارزشمند و رشد آفرین و مغتنم خواهد بود انشاءالله.
بدون تعارف و گزافهگویی بیشترعباس قادری۷ فروردین ۱۴۰۵در میانهی جنگ تحمیلی بیشرمترینهای تاریخ علیه ایران
بدون تعارف و گزافهگویی بیشترعباس قادری۷ فروردین ۱۴۰۵در میانهی جنگ تحمیلی بیشرمترینهای تاریخ علیه ایران
۱
۴:۲۲
«به راه بادیه رفتن»
اینجا جایی برای نوشتن یادداشتهای غیرتخصصی و کممایه و کوتاهم پس از غلیان احساسات و عواطفِ حاصل از کشف، مشاهده یا مطالعه یا رخ دادن اتفاقی مهمه! داشتن گوش شنوا و چشم بینا و خوانا برام جذابه ولی چون از سطح و عمق فکری خودم آگاهم به دوستان حق میدم اگر تصمیم بگیرن مخاطب کانالم نشن. به هر حال بودن شما و بیان نکات و نظراتتون برام ارزشمند و رشد آفرین و مغتنم خواهد بود انشاءالله. بدون تعارف و گزافهگویی بیشتر عباس قادری ۷ فروردین ۱۴۰۵ در میانهی جنگ تحمیلی بیشرمترینهای تاریخ علیه ایران
یادداشتهای غیرتربیتیم رو اینجا مینویسم ایشالا از این به بعد
۹۹
۴:۴۲