لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل  چابکیچ
۲۷۶ عضو

چابکی

هنر چابک زیستن
www.chaboki.com
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
یه جای کار می لنگه!
شنیدی میگن وقتی همه چیز خوب پیش می ره، یه جای کار می لنگه!
کجای کار می لنگه؟! نمی دونی، به ظاهر هم چیز خوب پیش می ره، اما یکدفعه کار به پاشنه می خوره!
به عقب بر می گردی، دوباره کارهایی که کردی مرور می کنی، من کجا اشتباه کردم که نتیجه اش این شد!
هر چی فکر می کنی ذهنت به جایی قطع نمیده، پریشان خاطر و وارفته و درهم، دیگه انگار به انتهای خط رسیدی، با خودت می گی، همه چیز داشت خوب پیش می رفت، چرا اینجوری شد؟؟!!
مثل یک معما، خره میفته به جونت، چه کار بایست می کردم که نکردم، چیزی به یاد نمیاری و این داغون ترت می کنه.
من تو این موقعیت ها با خودم میگم ای کاش یک کسی بود کمکم می کرد، یه راهنمایی بود که مشکلم بهم بگه و از این سردرگمی خارج بشم.
اون کس هست، اما خودم گاهی حواسم پرته، پیشش نمی رم و ازش درخواست کمکی نمی کنم.
اون کسی که حواسش به همه چیز هست، از هر رازی آگاه، قدرت حل همه مشکلات رو هم داره، اما امان از من!
همش حواسش پرته و می خوام خودم به تنهایی مشکلم حل کنه، آخه چرا؟! نمی دونم.
اما همیشه وقتی زمان برام تنگ میشه، راهی برام نمی مونه، یه سراغی ازش می گیرم، صداش می کنم و ازش کمک می خوام.
همون کسی میگم که خیلی وقته ازش دور افتادم، اما اون بیاد من بوده، گره در کارم را دیده، منتظر بوده که صداش کنم، حالا می خوام صدایش کنم، اما کمی مضطربم، اگه بگه تا حالا کجا بودی، چی بگم؟!  برام طاقچه بالا بذاره چی؟!
ای بابا، اینها چیه من میگم؟! مگه میشه اونم مثل من باشه و بخواد دق و دلی خالی کنه؟! اون از هر لحاظ از من بی نیازه، اصلا دوست داره دست گرفتار بگیره، اصلا مهربونی هاش قابل وصف نیست.
حالا چه کنم؟! که نشد سوال. باید برم پیشش، از ندیدنش عذرخواهی کنم و بگم ببخشید که حواسم جای دیگه ای بود، تو دست من بگیر مثل همیشه، راه نجات نشونم بده، خلاصم کن از هر چی به غیر خودت و هر کسی که رنگ و بوی تو را نداره.
می دونم خیلی دوسم داری، می دونم یک لحظه هم ما را تنها نمی ذاری، می دونم اونقدر مهربونی که یه  کسایی مثل خودمون به سمت ما فرستادی، همون انسانهای برتر و برگزیده ای که در هیچ کاری از تو غافل نمیشن، و به ما هم گفتی که همیشه پیش اونها بریم و از محبت  و راهنمایی شان استفاده کنیم.
خدایا، من هم می خواهم در ابتدای هر کاری تو را  بخوانم و تنها از تو و انسانهای برگزیده ات کمک و یاری  بخواهم، در تمام مراحل زندگیم، در هر جا  و در هر کاری تو مدد کارم باش و بگذار در راه مستقیم و صحیح قدم بردارم و مراحل رشد را پشت سر بگذارم.
مرا از کسانی قرار نده که مورد خشم تو قرار گرفتن و یا با بی اعتنایی به تو، گمراه شدن. الهی آمین.
شهادت ششمین هدایتگر الهی حضرت جعفر بن محمد خدمت تمام دوستدارانش تسلیت عرض می کنم. اراتمند محمود طاهری، نویسنده راه های رسیدن به موفقیت با رنگ خدایی.
در سایت منتطر حضورتان هستم. Www.chaboki.comدر اینستا می بینموتون:@maahmoodtaheriلینک کانال پیان رسان بلهundefinedundefinedundefined@chaboki_1399
undefined۳

۶۳۷

۱۸:۲۵

۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
کمک رسان داوطلب:
وقتی بچه ایم، فکر می کنیم قراره که بزرگ شدیم، دنیا رو عوض کنیم.
وقتی هم که بزرگ میشیم اونقدر سرگرم کار و زندگی میشیم که قول و قرارمون یادمون می ره.
حالا که در دهه ی سوم زندگیم هستم، شاید دارم خوب زندگی و کار می کنم اما چیزی که مشخصه اینه که هنوز نتونستم دنیا رو تغییر بدم.
خیلی از کارهای ما از جنس سرگمی و تقلا کردنه و این احساس خوبی برایم نداره.
اما چکار میشه کرد؟! چه جوری میشه دنیا رو به یک جای بهتر تبدیل کرد؟!
شاید نیاز باشه مسیر زندگمونو عوض کنیم! شاید نیاز باشه ارزشهای زندگیمون که سکه و اسکناسه عوض کنیم! اما با چی؟! با تبدیل شدن به یک انسان خوب و شایسته، اصلا مگه میشه انسان بدون اینکه خودشو خوب کنه، بتونه دنیا را خوب  و بهتر کنه؟!
نیاز یه کاری بکنم، یک کاری از جنس خوبی که ارزش اون کار فقط و فقط برای خوب بودنش باشه نه چیزی دیگه ای، بعضی ها میگن ما کار خوب می کنیم که حالمون خوب بشه و برای داشتن حال خوب کارهایی را می کنند اما حقیت اینه اگه کار خوب کردم و حالم خوب نشد چه؟!
البته که ممکنه یکسری موانع وجود داشته باشه و با رفع اون موانع حال خوب حتما بهمون دست میده اما اگه من کار خوبی بکنم که اون کار واقعا خوبه این خودش قشنگه و حتما دنیا رو به یک جای بهتر تغییر میده.
زندگی پیچیدگی های خودشو داره و تو دنیا روابط اجتماعی حاکمه.
من می تونم پای قصه زندگی افراد بشینم و با اونا همدلی و همراهی کنم.

می تونم توی یه شکست و فاجعه اجتماعی خودمو دخیل نکنم و بی تفاوت باشم و هم می تونم تو شکست ها کنارشون وایسم و همراهی شون کنم.
این روزها کسانی از هموطنان ما گرفتار حریق و آتش سوزی شدند چه عزیزانی که در این غمنامه اجتماعی مشارکت کردن و از خانه و کاشانه خودشون به سمت بندر رفتند تا دوباره آرامش به ساحل برگردونن. چه عزیزانی که داوطلبانه اهدای خون کردن. واقعا که چقدر این کمک کردنها قابل ستایشه.

واقعا همین کمک کردن چقدر می تونه کمک کنه که دنیا به جای بهتر تبدیل بشه؟! من باید یادم نره که کمک کردن فقط مخصوص روزها و حوادث خاص ناگوار نیست، کمک کردن وقت و بی وقت نمیشانسه، هر روز کنار ما پر از افراد و عزیزانی هستند که ما می تونیم بهشون کمک کنیم.

برای اینکه تبدیل به یه انسانی با این روحیات بشم بهتره برم سراغ کسی که از همه بیشتر به دیگران کمک می کنه بریم، همونی که کمک کردن در نظر ما زیبا جلوه داده و خودش در همه کارها کمک کننده است.
به سوی خالقی می رم که با فرستادن آدمهای خوب و شایسته خواسته دنیا رو تغییر بده. انسانهای برگزیده و متعالی که بسیار در کمک کردن به دیگران زبانزد بودن و البته هستن.
چه خوبه من هم به سوی آنها بروم و رنگ خوب اونا رو بگیرم.
یه خانمی که به سوی آن هدایتگران به سوی خوبی، رفت و رنگ خوبی را از آنها گرفت و آبرویی در نزد خدای خوبیها پیدا کرد.
در سرتاسر زندگی خود به دیگران کمک کرد و حالا هم بسیار افرادی هستن که به سوی او می رن و از او درخواست کمک می کنن و ایشان با توان خدایی به آنها کمک می کند.

بله خانمی به نام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ایشان همواره دستگیری می کند از تمام مردان و زنان روزگار، میلادشان مبارک.
undefined۲

۵۵۱

۱۶:۱۶

۳۱ مرداد ۱۴۰۴
هر دم به لب از ذکر علی می گفتیدر چشم حسودان اُذن ها بشنفتیهر چند که کابوس شان شد، نغمه حیدرباز از یاد علی در آن نفس می گفتی. ‌هذیان نبود ذکر علی بر لب زیبای چو ماهت بیچاره و احمق همانیست که اشارتها بنمودی.
وقتی یک رودخانه خشک میشه، میگن کمتر کسی از اون دیگه یاد میکنه و ازش تشکر می کنه، و این چه رسم بدیه
منم البته گاهی مثل همون آدم ها میشم باشم و یادم میره از خوبی همه عزیزانی که از دست دادم ازشون ستایش و قدردانی کنم.
از این بابت از همشون عذرخواهم و سعی می کنم بیشتر به یاد خوبی هایشان باشم و ازشون به بزرگی یاد کنم.
همه عزیزانی که به نوعی حق بزرگی به گردنم دارند و اثر خوبیهای آنها در زندگیم مشهود است.
یکی یکی سعی می کنم همه شان را به یاد بیاورم مخصوصا یاد کارهای زیبایشان.
همه عزیزانی که تاثیر وجودیشان در سرتاسر زندگیم پابرجاست.
از جمله آن عزیزان کسانی هستند که تاثیرات استثنایی در زندگی نه من بلکه همه مردم بوجود آوردند.
کسانی که چون آب روان همیشه اثرشان پابرجاست اما گاهی من دچار غفلت هستم.
آنها همچون رودخانه هایی هستند که هیچگاه خشک نمیشن و حرفشان و رفتارهایشان همیشه ماندگار است و حتی تاثیر دعاهای قشنگ شان بر زندگی ما اثرگذار.
حالا به یاد بهترین آن خوبان می کنم همان شخصیتی که با مشقت و سختی فراوان، رنج جاهلیت مردم را به جان خرید تا آنها را از خواب غفلت بیدار کند و راهنمایی بر مسیر یک زندگی عالی و خوب باشد تا همه انسانهای شایسته را به موفقیت برساند.
یاد و خاطرشان چقدر زیباست. و یاد فرزندان او که آنها هم در مسیر خوشبختی مردم قدم برداشتند.
چه زیباست ما همه مصمم در راه او قدم برداریم و سعی کنیم هر جا با جاهلیت روبه رو شدیم مسیر ویژه دانایی و آگاهی را برگزیزینم و چراغ روشنی شویم در برابر تاریکی ها.
سالروز فقدان آقا رسول الله و حضرت امام حسن مجتبی علیهما السلام تسلیت باد.
اراتمند محمود طاهری، نویسنده راه های رسیدن به موفقیت با رنگ خدایی.
در اینستا می بینموتون:@maahmoodtaheriلینک کانال پیان رسان بلهundefinedundefinedundefined@chaboki_1399

۴۷۴

۵:۴۰

۳۰ آذر ۱۴۰۴
بازارسال شده از احمدقندی
خیلی وقت ها یه دورهمی، یه همنشینی، کنار عزیزانمانمان حال دلمان را خوب و عالی میکنه، امشب هم یکی از همون شبهاست. undefinedundefinedundefinedشب یلدا، شبی  که خیلی میتونه کمکون کنه که به ذهن های خسته ی خودمون  یه فراغتی بدیم تا از فردا بتونیم خیلی از کارها رو از سر  بگیریم   و اونا رو به صورت عمیق تر و متمرکزتر انجام بدیم.undefinedundefinedundefinedundefinedقدر دونستن این لحظات که به نوعی  اوقات فراغت ماست،  چقدر ارزشمند است و چقدر خوبه ما بیشتر بتونیم  به زیبایی های امشب نگاهی کنیم. undefinedundefinedundefinedundefinedارزش امشب، به کنار هم بودنشه، به لحظات خوب با هم بودنشه، به یکدل بودنشه، به انار دون کردنشه، به دیگران محبت کردنشه، به شنیدن حرفهای قشنگه، به زیبایی فردای هست که قراره هر روز بیشتر از نور خورشید بهره ببریم.undefinedundefinedundefinedundefined
امیدوارم حال دلتان همیشه خوب و عالی باشه و همیشه نور امید در دلتان شعله ور باشه.یلداتون مبارکundefinedاردتمند: محمود طاهریundefined
undefined۲

۲

۱۵:۰۴

۲۱ بهمن ۱۴۰۴
بانک شادی:
یک بانک بین المللی در قلب اروپا، بانکی که واحد پولی آن مهربانی است.
در این بانک مردم نه برای سود مالی بلکه برای بخشیدن و دریافت محبت گرد هم می آیند.
در این انجمن افراد اگر مهارتی بلد هستند با دیگران به اشتراگ می گذارند و اگر کسی نیاز به چیزی داشته باشد به غیر از پول می تواند نیاز خودش را با دیگران به اشتراک بگذارد.

اینجا هیچ حساب و کتابی وجود ندارد، فقط دلهایی برای شادی هم می تپد. بنیانگذارش باور دارد که انسانها هنوز می توانند از صمیم قلب و بی منت کمک کنند. بعضی از اعضا که در این مجموعه بیکار بودند توانستند در این بانک مهارت افزایی کنند و روح خود را غنی سازند.
بانک شادی یادآور این حقیقت است که مهربانی و بخش‌، ریشه در نیاز مالی ندارد بلکه از نیاز انسانی برای انجام کارهای زیباست.
انجام کارهای خوب و بدون چشم داشت، درست زمانی که چیزی از خودمان مثل زمان، مهارت یا محبت می بخشیم، در حقیقت ثروتمند می شویم، نه از جنس پول بلکه از جنس نور و آرامش.

دنیا زمانی زیباتر می شود که ما نیز بانک شادی خود را بسازیم، نه با حسابهای مالی، بلکه با حساب دلها.

هر لبخند، هر کمک کوچک و هر حس همدلی می تواند سرمایه ای باشد که جهان را مهربان تر کند. کاری خوب حتی، اگر کوچک باشد، بازتابی بزرگ در زندگی مان دارد، چون نیکی همیشه راهی برای بازگشت دارد، گاهی در قالب یک آغوش، گاهی یک نگاه صادق، گاهی تنها در یک سکوت رضایت بخش درون مان.
undefined۱
undefined۱
undefined۱

۳۶۴

۳:۲۴

۱۴ اسفند ۱۴۰۴
بازارسال شده از زینب پازوکی
چه چیزهایی خوشحالت میکنه!
پیدا کردن پول تو یه لباسی که چند وقت اونو نپوشیدی.

خوردن یه گرم نوش مورد علاقه با یه مقدارشکلات با کیفیت.

پیدا کردن یه جای پارک در بین ازدحام خیابانی.
نشستن تو یه وان آب گرم

پیدا کردن یه انگشتری که خیلی پیش گمش کرده بودی

_خوردن یه مربای خوشمزه

خواندن یک کتاب مورد علاقه

دیدن یه فیلم و سریال دوست داشتنی

نذاشتن آلارم برای روز بعد

داشتن یه بلوز بافتنی گرم توی یه هوای سرد

داشتن یه دفترچه زیبا

نشستن کنار یک انسان خوب در هواپیما

رفتن به یه کشور جدید

نوشیدن یه لیوان کافه رایگان در کافی شاپ بدون درخواست.

تمام شدن موزیک ماشین درست لحظه ای که میخوای ماشینتو خاموش کنی.

دیدن یه آلبوم عکس

داشتن یه پتوی نرم

هم نشینی با عزیزان و دوستانمون.

رفتن تو دل طبیعت

تدارک یه غذای دورهمی

_درست کردن آتیش در کنار اقوام


انجام بازی های دوست داشتن.

اما چه چیزی موثری از همه باعث خوشحالی بیشتر ما بشه؟ اصلا مقر خوشحالی کجاست؟!
خیلی از خوشحالی های ما بر میگرده به بودن در کنار هم.
در کنار هم بودن باعث شادی افزون ما میشه، وقتی همه در کنار هم هستیم و شادمان هستیم و کسی غمی در دلش نداره، این شادمانی بهترین خوشحالی ممکن میشه.
چه خوبه ما در شادی هایمان، دیگران را هم در نطر بگیریم وقتی عزیزی از ما مشکلی داره وقتی بتونیم مشکلش را حل کنیم اون عزیز هم خوشحال میشه و هم خود ما حالت شعف بیشتر پیدا می کنیم.
چه خوبه در این دوران که در میانه جنگ هستیم به اطرافیان خودمون بیشتر توجه کنیم، سعی کنیم از فرصت های در کنار هم استفاده بهتری ببریم.
امروز که سالروز تولد آقا امام حسن مجتبی علیه السلام است خوب است از سخن ایشان بهره ای ببریم ایشان می فرمایند:
هرکس که خداوند به دست او اندوه مسلمانی را بزداید خدا غم های دنیا و آخرت را از او می زداید. میلادشان مبارک.

۱

۱۰:۳۱

بازارسال شده از محمود
thumbnail
چه چیزهایی خوشحالت میکنه!
پیدا کردن پول تو یه لباسی که چند وقت اونو نپوشیدی.

خوردن یه گرم نوش مورد علاقه

پیدا کردن یه جای پارک در بین ازدحام خیابانی.

_خوردن یه مربای خوشمزه

خواندن یک کتاب مورد علاقه
دیدن یه فیلم و سریال دوست داشتنی

داشتن یه بلوز بافتنی گرم توی یه هوای سرد

داشتن یه دفترچه زیبا

نشستن کنار یک انسان خوب در هواپیما

نوشیدن یه لیوان کافه رایگان در کافی شاپ بدون درخواست.


دیدن یه آلبوم عکس

هم نشینی با عزیزان و دوستانمون.

رفتن تو دل طبیعت

تدارک یه غذای دورهمی

_درست کردن آتیش در کنار اقوام

انجام بازی های دوست داشتن.

اما چه چیزی موثری از همه باعث خوشحالی بیشتر ما بشه؟ اصلا مقر خوشحالی کجاست؟! undefined خیلی از خوشحالی های ما بر میگرده به بودن در کنار هم.
در کنار هم بودن باعث شادی افزون ما میشه، وقتی همه در کنار هم هستیم و شادمان هستیم و کسی غمی در دلش نداره، این شادمانی بهترین خوشحالی ممکن میشه.
چه خوبه ما در شادی هایمان، دیگران را هم در نطر بگیریم وقتی عزیزی از ما مشکلی داره وقتی بتونیم مشکلش را حل کنیم اون عزیز هم خوشحال میشه و هم خود ما حالت شعف بیشتر پیدا می کنیم. undefinedچه خوبه در این دوران که در میانه جنگ هستیم به اطرافیان خودمون بیشتر توجه کنیم، سعی کنیم از فرصت های در کنار هم استفاده بهتری ببریم.
امروز که سالروز تولد آقا امام حسن مجتبی علیه السلام است خوب است از سخن ایشان بهره ای ببریم ایشان می فرمایند:
هرکس که خداوند به دست او اندوه مسلمانی را بزداید خدا غم های دنیا و آخرت را از او می زداید. میلادشان مبارک.

۲

۱۰:۴۳

۲۱ اسفند ۱۴۰۴
روش برتر:
خیلی ها از ترس شکست خوردن هیچ اقدامی نمی کنند.
در حالی که انسانهای شایسته و موفق دست به کار می شوند و شکست را تنها یکی از راه های یادگیری می دانند.

با علاقه و انگیزه به استقبال شکستها می روند البته که این روحیه آنان بسیار قابل ستایش است اما می شود به راه هایی فکر کرد که با کمترین اشتباهات مواجه شد.

برای این کار می توان برنامه ریزی دقیق کرد و با فکر و اندیشه برتر هدف مان را دنبال کنیم.
اما یکسری شرایط هست که از عوامل بیرونی نشأت می گیرد و می تواند بر روی نتایج کارهای به طور مسقیم اثر بگذارد.
البته که این تأثیرات همیشه در دنیای ما انسانها جاریست.
راه فراری از این عوامل بیرونی هم وجود دارد؟ یا کمی از اثرات آن کاست؟
میشود از کسی با توانی فوق العاده کمک گرفت که می تواند بر روی این عوامل اثر گذار باشد و تأثیرات عوامل مزاحم را کاهش دهد.

کسی که با قدرت بی پایانش می توان بر روی او حساب کرد، می شود از دست پر توان او استمداد طلبید و با امید به کمک او با تمام تلاش و سعی خود به سمت هدف مان پیش برویم و از شکست ها نترسیم.
یکی از زمانهایی بسیار ویژه ای که می شود رو به سوی آن قدرت بی انتها کرد همین شبهای ارزشمند، شبهای قدر هستند که برنامه یکسال خود را با او در میان بگذارم و ازش بخواهم در این مسیر به من کمک برساند.

چه زیباست که او را امشب بخوانم به نام رحمت فراوانش، به نام قدرت همواره پا برجایش، به نام های بی پایانش، به هزار اسم برترش او را صدا بزنم که ذره ای توجه او می تواند یک سال زندگیم را تضمین کند و چون زره ای سترگ مرا در برابر عوامل ناگوار محفوظ بدارد.
خدایا امشب تو را می خوانم و می دانم که برایم والاترین کفایت کننده هستی!

۳۹۲

۱۳:۴۷

۲۵ فروردین
امید:

شرکت هوندا یک شرکت نام آشناست.این اسم در واقع برگرفته از موسس آن دارد.
نکته قابل توجه این شرکت این است که در طول جنگ ژاپن دو بار بمباران شد و بخش بزرگی از ابزار تولیدیش متلاشی و از بین رفت.
اما هوندا هرگز از تخریب آنها دلشکسته نشد بلکه فورا کارکنانش را بسیج کرد تا پیتهای بنزینی را که هواپیماهای جنگی پس از مصرف در بیابانها رها می کردند، جمع آوری کنند. او آنها را هدایای رئیس جمهور آمریکا نامید، چرا که این پیتها به عنوان مواد اولیه کارخانه هوندا مورد استفاده قرار بگیرد.
اما بعد از رفع این مشکل، یک زلزله شدید کارخانه او را با خاک یکسان کرد به طوری که هوندا مجبور شد تمام ابزارهای تولیدی خود را به شرکت تویوتا بفروشد.
بعد از جنگ وقتی ژاپن با کمبود بنزین مواجه شد او حتی بنزین اتومبیل خودش را هم نداشت تصمیم گرفت یک موتور کوچک بر روی دوچرخه خودش نصب کند. آشنایان بعد از دیدن خلاقیت او از او تقاضا کردند که چنین وسیله ای برای آنان بسازد. رفته رفته تقاضاها افزایش یافت. او به فکر احداث یک کارگاه افتاد.
او برای سوخت موتور سیکلت هایش که بنزین کمی وجود داشت تصمیم گرفت از صمغ درخت کاج استفاده کند. او صمغ را با بنزین مخلوط کرد و با این استراتژی توانست شرکت هوندا را احیا کند و بعدها موفق به دریافت جایزه از امپراطور ژاپن شد و موتورهایش در سر تا سر جهان فروخته شود.
او با داشتن امید و توان فردی توانست از پس مشکلات برآید و به موفقیت برسد.
آخرین چیزی که نوع انسانها از دست می دهند امید است.
هر کس بتواند امید را در خودش باور کند می تواند مشکلات را پشت سر بگذارد.
داشتن امید به مانند یک نیروی محرکه عمل می کند و بسیار شایسته است تا ما همواره در برابر مشکلات روحیه امید خود را حفظ کنیم.
ارتباط داشتن به یک منبع قدرت و علم و بی پایان بسیار امید آفرین است.

چه زیباست دعوت انسانهایی برجسته ای که ما را به این منبع فرا می خوانند و از ما می خواهند که در برابر این منبع فروتن باشیم و از او همیشه دریافت امید کنیم.
یکی از آن انسانهای برجسته حضرت جعفر بن محمد علیهما السلام است که می فرمایند:
به خدا امیدوار باش. اما امیدواری به او، تو را جرأت مخالفت با او نکشاند.

اگر این امیدواری به این شکل صحیح در ما ایجاد شود ما از کارهای نا به جا باز می دارد.
کسانی که از روی سرشکی به حقوق دیگران دست دازی می کنند و گاه تماثیل خود را به جای پیامبران جا می زنند و با امید دست به جرائم ویرانگر می زنند باید بدانند که چنین امیدی چه بد امیدواری هست.
امید مخصوص و شایسته انسانهایی است که با افتخار دست به کارهای نیکو و کارآفرین می زنند و سعی بر حل مشکلات سایر انسانها دارند حتی در میانه جنگ و خونریزی.
شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد.
undefined۳
undefined۲

۳۰۳

۱۰:۵۷

۳ خرداد
thumbnail
زخم یعنی درد، گاهی بی صدا، گاه با صدا، رفتن خون از بدن، شوق از زمان.
زخم یعنی بغض جا مانده از جفا، بینوایی در کنار خیمه ها، کودکی اندر میان فتنه ها. پر شده دیده ای از روضه ها.
آجرک الله یا صاحب الزمان فی مصیبه جدک محمد الباقر علیه السلام.
undefined۵

۱۳۷

۳:۵۵