یه چی جالب بگم
گوش راست تحلیلش سمت چپ مغزه گوش چپ تحلیلش سمت راست
یه تئوری هست که معروفه و میگه سمت راست مغز کارش احساسات و خلاقیته سمت چپ مغزم منطقیه
پس اگه تو گوش چپ یه نفر بگی دوستش داری
ممکنه اثر بیشتری بذاره
به نظرت این توی تدوین کجا کاربرد داره؟
تو کامنتا برام بنویس 
پس اگه تو گوش چپ یه نفر بگی دوستش داری
به نظرت این توی تدوین کجا کاربرد داره؟
۳۳۱
۲۱:۴۶
سوتی دیشب شبکه خبر
کارگردان تصویر و روی کارشناس سوییچ کردهیه بنده خدایی که یحتمل آب یا چایی چیزی میخواسته بذاره رو میز یا یه مشکل فنی پیش اومده و میخواسته مشکل و حل کنه از پشت دوربین کارشناس رد میشه و کارشو انجام میده موقع برگشت کارگردان سوییچ میکنه رو نمای مستر و حاجیمون وسط قابه
همون جا بهش میگن قاب مستر رو آنتنه درجا میشینه (میشوننش) که از سوتی جلوگیری کنه که دیگه کار از کار گذشته بود
پ.ن: البته معمولا کارگردانهای تلویزیون اعلام میکنن چندثانیه قبل سوییچ که روی کدوم دوربین میخوان برن تا عوامل صحنه اطلاع داشته باشن
کارگردان تصویر و روی کارشناس سوییچ کردهیه بنده خدایی که یحتمل آب یا چایی چیزی میخواسته بذاره رو میز یا یه مشکل فنی پیش اومده و میخواسته مشکل و حل کنه از پشت دوربین کارشناس رد میشه و کارشو انجام میده موقع برگشت کارگردان سوییچ میکنه رو نمای مستر و حاجیمون وسط قابه
همون جا بهش میگن قاب مستر رو آنتنه درجا میشینه (میشوننش) که از سوتی جلوگیری کنه که دیگه کار از کار گذشته بود
پ.ن: البته معمولا کارگردانهای تلویزیون اعلام میکنن چندثانیه قبل سوییچ که روی کدوم دوربین میخوان برن تا عوامل صحنه اطلاع داشته باشن
۴۸۷
۲:۴۵
دال میدیا | آموزش تدوین و کارگردانی
نه آقا توی تدوین دیگه درنمیاد تو درست فیلم بگیر... @Daalmidia
اولای جنگ از نظر ذهنی قشنگ کلپس کرده بودمنمیدونستم چی کار کنم کانال ۹۰ نفر بیشتر نداشت تو بلهدو سه هفته گذشتهم از خونه و دفتر دور شده بودم چون بغلمونو این بی شرفا زده بودندم دستم هیچی نبودتخلیه کرده بودمدیدمم نمیشه اینطوری دست رو دست بذارماخه دوربینم جایی نداشتم علم کنمهرکاری باید میکردم باید صوتی انجام میشد چون تنها چیزایی که همرام بود لپ تاپم بود و میکروفنم دالکست ها رو قبل جنگ ضبط کرده بودمبعد سه هفته جرقش خورد که خب پسر، دالکستا رو بساز دوبارهاز قبل چندتا اماده داشتم اونا رو تدوین کردمحالا نوبتش بود ضبط جدید برم با ایده جدیداگه دالکستا رو شنیده باشید میدونید که به ایده رسیدنش واقعا سختهحالا ببین من از کتابا و منابعم دورمتو زیرزمینی که صدای پکیجش وقتی روشن میشد صدا جنگنده میداد هم ساکن بودم و باید صبر میکردم پکیج خاموش شه تا بتونم ضبط کنمو روی میزی که پر از خرزن پرزن بود میکروفنو باید روشن میکردم و رکورد و شروع میکردمبا همه سختیاش شروع کردموانستادم همه چی روال شه بعد شروع کنم من دالکست مسئولیت رو زندگیش کردمپیشنهاد میکنم بهش گوش بدید
۳۲۳
۲۱:۰۳
پروژه ۱۰۰ میلیونی رو رد کردم امروز...میدونین چرا؟گفتن واسه یکی از اعضای شورای شهر برم کارای تبلیغاتیشو انجام بدمپرسیدم مدرک دارن؟ کار اجرایی دارن؟ تجربه دارن؟گفتن نهگفتم اصلا به درد این کار میخورن؟ جالبه خودشون میگفتن نه
گفتم من کسی و که لیاقت اون پست و مقام رو نداره کارای تبلیغاتی و ایناشو انجام نمیدم...چرا باعث شم یکی که شایسته اون جایگاه نیست، دیده بشه؟این همه ادم بی تجربه و بدون تجربه و بدون کار اجرایی اومدن که گندزدن به شهر و کشوربسه دیگه...
اصالتتو تا تونستی به پول هم نفروشبعضی وقتا البته مجبوری، ولی تا مجبور نشدی، شان کاریتو حفظ کن
یاحق

گفتم من کسی و که لیاقت اون پست و مقام رو نداره کارای تبلیغاتی و ایناشو انجام نمیدم...چرا باعث شم یکی که شایسته اون جایگاه نیست، دیده بشه؟این همه ادم بی تجربه و بدون تجربه و بدون کار اجرایی اومدن که گندزدن به شهر و کشوربسه دیگه...
اصالتتو تا تونستی به پول هم نفروشبعضی وقتا البته مجبوری، ولی تا مجبور نشدی، شان کاریتو حفظ کن
یاحق
۳۳۶
۱۲:۲۶
بعضی پژوهشها نشون دادن که نیمکره راست در پردازش بعضی جنبههای احساسی صدا نقش پررنگتری داره.
برای همین یه تئوری جالب میگه شاید بعضی پیامهای احساسی وقتی از گوش چپ شنیده میشن، اثر متفاوتی داشته باشن.
حالا سوال اینجاست...
تو کامنتا بنویس
۳۱۴
۱۱:۴۱
حیوونها هم همدلی بلدن 
توی یکی از آزمایشها، پژوهشگرها روی دو موش که مدت زیادی با هم زندگی کرده بودند تحقیق کردند.یکی از موشها را در شرایطی قرار دادند که درد یا ناراحتی را تجربه کند و بعد رفتار موش دیگر را زیر نظر گرفتند.نتیجه جالب بود:موشی که فقط شاهد ماجرا بود، نشانههای استرس و ناراحتی بیشتری نشان میداد و حتی حساسیتش به درد افزایش پیدا میکرد.
اما آزمایش یک مرحله دیگر هم داشت.این بار بین دو موش یک مانع قرار دادند تا نتوانند همدیگر را ببینند.میزان این واکنش همدلانه به شکل محسوسی کمتر شد.یعنی دیدنِ رنجِ دیگری، نقش مهمی در شکلگیری همدلی داشت.
حالا سؤال:فکر میکنی از این ویژگی مغز، چطور میشود در تدوین فیلم استفاده کرد؟
@Daalmidia
توی یکی از آزمایشها، پژوهشگرها روی دو موش که مدت زیادی با هم زندگی کرده بودند تحقیق کردند.یکی از موشها را در شرایطی قرار دادند که درد یا ناراحتی را تجربه کند و بعد رفتار موش دیگر را زیر نظر گرفتند.نتیجه جالب بود:موشی که فقط شاهد ماجرا بود، نشانههای استرس و ناراحتی بیشتری نشان میداد و حتی حساسیتش به درد افزایش پیدا میکرد.
اما آزمایش یک مرحله دیگر هم داشت.این بار بین دو موش یک مانع قرار دادند تا نتوانند همدیگر را ببینند.میزان این واکنش همدلانه به شکل محسوسی کمتر شد.یعنی دیدنِ رنجِ دیگری، نقش مهمی در شکلگیری همدلی داشت.
حالا سؤال:فکر میکنی از این ویژگی مغز، چطور میشود در تدوین فیلم استفاده کرد؟
@Daalmidia
۲۷۲
۱۱:۵۵
خب خب توافق شد بچهها
فقط یه سوالالان بعد از این توافق، اجناسی که وارداتی بودن و قیمتشون تا سه برابر افزایش پیدا کرده بود، به قیمت قبل برخواهد گشت؟
این توافق، برای اونا جشن داره ولی واسه ما نهچون اونا که نفتشون به قیمت خودش برمیگرده و ارزون میشه ما میمونیم و یه مشت دزد و محتکر و مال مردم خور که خون مردم خودشونو تو شیشه میکنن
ببینیم برجام ۲ چی واسمون داره

فقط یه سوالالان بعد از این توافق، اجناسی که وارداتی بودن و قیمتشون تا سه برابر افزایش پیدا کرده بود، به قیمت قبل برخواهد گشت؟
این توافق، برای اونا جشن داره ولی واسه ما نهچون اونا که نفتشون به قیمت خودش برمیگرده و ارزون میشه ما میمونیم و یه مشت دزد و محتکر و مال مردم خور که خون مردم خودشونو تو شیشه میکنن
ببینیم برجام ۲ چی واسمون داره
۲۳۷
۲۲:۴۶
اعتقاد من بر اینه کهتدوین عین حرف زدن میمونهچرا؟چون ما یکی از جاهایی که بداهه داریم تدوین میکنیم، وقتیه که داریم حرف میزنیمحواسمونو جمع میکنیم همه چی نگیمبعضی جاها حرفامونو کوتاه میکنیمبعضی جاها هم میکشیم حرفمونوگاهی اروم حرف میزنیمگاهی هم بلندگاهی منقطع گاهی تکراریاگه حرفزدن رو اصولی و درست یاد بگیری، تدوین رو هم یاد گرفتی
@Daalmidia
@Daalmidia
۲۳۷
۱۲:۲۶
توی جام جهانی به داور دوربین بستن... 
دقت کردید توی جام جهانی کهلباس داورا یه دوربین داره که یه تصویر متفاوت خلق میکنهانگار تصویری رو میبینیم که تا حالا ندیدیمجدیده
و وقتی که #کارگردان از این تصویر استفاده میکنه چون یه زاویه جدید و غیرمتعارف داریم میبینیم حتی اگه تصویر بیکیفیت هم باشه، دوست داریم از این قاب بیشتر زمین فوتبال و ببینیم
توی #تدوین تولید محتوا مخصوصا میگن برای اینکه اورنس یا اتنشن جذابی اول ویدیوهاتون خلق کنید که مخاطب جذب فیلمتون بشه از زوایای نامتعارف یا عجیب و غریب استفاده کنید البته نکته اونجاست که انقد الان از زاویه خیلی بالا (های انگل) یا خیلی پایین (لوانگل) توی فضای مجازی برای قلابشون تصویر گرفتن که تو اگه بخوای از این تکنیک استفاده کنی، باید #خلاقیت به خرج بدی تا به چشم بیای
پس اگه میخوای توجه مخاطبتو توی فضا مجازی بدزدی، یکی از کارهایی که میتونی بکنی یه پلان عجیب غریب بیاری اول ویدیوت
@Daalmidia
دقت کردید توی جام جهانی کهلباس داورا یه دوربین داره که یه تصویر متفاوت خلق میکنهانگار تصویری رو میبینیم که تا حالا ندیدیمجدیده
و وقتی که #کارگردان از این تصویر استفاده میکنه چون یه زاویه جدید و غیرمتعارف داریم میبینیم حتی اگه تصویر بیکیفیت هم باشه، دوست داریم از این قاب بیشتر زمین فوتبال و ببینیم
توی #تدوین تولید محتوا مخصوصا میگن برای اینکه اورنس یا اتنشن جذابی اول ویدیوهاتون خلق کنید که مخاطب جذب فیلمتون بشه از زوایای نامتعارف یا عجیب و غریب استفاده کنید البته نکته اونجاست که انقد الان از زاویه خیلی بالا (های انگل) یا خیلی پایین (لوانگل) توی فضای مجازی برای قلابشون تصویر گرفتن که تو اگه بخوای از این تکنیک استفاده کنی، باید #خلاقیت به خرج بدی تا به چشم بیای
پس اگه میخوای توجه مخاطبتو توی فضا مجازی بدزدی، یکی از کارهایی که میتونی بکنی یه پلان عجیب غریب بیاری اول ویدیوت
@Daalmidia
۲۲۸
۹:۴۱