کانال مهدیه شادمانی
#مهم مشکل اصلی کشور، تعصب سیاسی است. بسیاری از موافقان و مخالفان، بیش از آنکه نگران منافع ملی، متن توافق یا رهبری باشند، از چهرههای سیاسی مورد علاقه خود دفاع میکنند. نتیجه این فضای احساسی، محدود شدن تحلیل کارشناسی و گفتوگوی منطقی است. کاش فضای مجازی به سمتی برود که عقلانیت جای تعصب را بگیرد.
@drshadmani
باور کنید من در هیچ کدوم از تحلیل های این طرفین تعصبی به منافع ملی و رهبری ندیدم...من به نیت های اینها شک دارم....کاش مسئولین رسانه ای این طرفین کمی فضا را مدیریت کنند. آن زمان که برای انتخابات این گروهها را برای شبکه سازی رسانه ای کاندیدا تدارک دیدند باید فکری برای این ظرفیت انباشت شده میکردند و رها نمی کردند.
۵۰۲
۱:۵۷
روزنامه اصولگرا: پیام رهبری نه نظرات موافقان تفاهم را کاملا تایید می کند نه دیدگاه مخالفان را/ایشان در نهایت «اجازه»ی پذیرش تفاهمنامه را صادر کردند
روزنامه جوان نوشت:
پیام رهبر عالیقدر انقلاب دربارهی یادداشت تفاهم، کوتاه، صریح، و در واقعیترین شکل خود منتشر شد.
ایشان در مقدمهی اول تصریح میکنند که «علیالاصول نظر دیگری» داشتند. این «نظر متفاوت» قاعدتاً در کلیات است ولی میتوان مفروض داشت که در «بیشتر جزئیات» بوده است.
ایشان در درجهی اول، اعتمادی به امریکا ندارند که بتوان «تفاهمی» با او داشت و امیدی به «توافق بعدی» بست.
ایشان به تصمیم نهادهای حاکمیتی از دولت تا شعام احترام میگذارند و نظر آنان را با شروطی میپذیرند و از همین نهادها میخواهند که مسئولیت کار را بپذیرند.
واقعی و درستبودن نگرانیهای ایشان در همان ساعات اولیه رونمایی شد، وقتی لبنان آماج یکی از سنگینترین حملات این اواخر قرار گرفت و امریکاییها نیز پشت اسرائیل درآمدند و این یعنی عملاً بند اول تفاهمنامه هوا شد.
پیام رهبری نظرات دوطرف را نه کاملاً تأیید و نه کاملاً رد میکند و بهتر آن است که بگوییم پیام رهبری دیدگاهی مستقل از نظرات جریانهای سیاسی است.
پیام رهبری برخلاف برخی ادعاها در نهایت «اجازه»ی پذیرش تفاهمنامه را صادر کرده است و از سوی دیگر از نگرانی مخالفان تفاهم و توافقی که بعداً میخواهد شکل بگیرد، خالی نیست.
ما نباید در هیچیک از دو وضعیت قفل شویم. قفلشدن در شرایط قبل از تفاهم به نفع کشور نبود. قفلشدن در شرایطی که تفاهم نقض شود و ما واکنشی نشان ندهیم نیز به هیچوجه پذیرفته نیست.
@drshadmani
روزنامه جوان نوشت:
۵۱۴
۶:۴۸
۴۹۷
۱۷:۳۳
۹۷۱
۱۸:۳۰
بازارسال شده از دکتر مهدی کرباسیان
«من مسئولیت تام دارم که در مقابل شداید و بلایا بایستم، تمام ناراحتیها را تحمل کنم، رنجها را بپذیرم، چون شمع بسوزم و راه را برای دیگران روشن کنم. ای خدا، من باید از نظر علم از همه برتر باشم تا مبادا که دشمنان، مرا از این راه طعنه زنند.
باید به آن سنگدلانی که علم را بهانه کرده و به دیگران فخر میفروشند ثابت کنم که خاک پای من هم نخواهند شد. باید همه آن تیرهدلان مغرور و متکبر را به زانو درآورم، آنگاه خود خاضعترین و افتادهترین فرد روی زمین باشم.»
دستنوشتهای از شهید دکتر مصطفی چمران
این دستنوشتهی تکاندهنده، تجسم بینقص مفهومی است که سالها بعد جیم کالینز در شاهکار مدیریتی خود، از خوب به عالی، آن را رهبری سطح پنجم یا Level 5 Leadership نامید. کالینز پس از سالها تحقیق متوجه شد رهبرانی که سازمانها را به عظمت پایدار میرسانند، ترکیب عجیبی از دو ویژگی متضادند: ارادهی حرفهای بیرحمانه (Professional Will) و تواضع فردی عمیق (Personal Humility).
اما یک مدیر حرفهای از ترکیب این دستنوشته و نظریه کالینز چه میآموزد؟
[
۱۱
۲۱:۲۱
کانال مهدیه شادمانی
پارادوکس قدرت و تواضع در رهبری «من مسئولیت تام دارم که در مقابل شداید و بلایا بایستم، تمام ناراحتیها را تحمل کنم، رنجها را بپذیرم، چون شمع بسوزم و راه را برای دیگران روشن کنم. ای خدا، من باید از نظر علم از همه برتر باشم تا مبادا که دشمنان، مرا از این راه طعنه زنند. باید به آن سنگدلانی که علم را بهانه کرده و به دیگران فخر میفروشند ثابت کنم که خاک پای من هم نخواهند شد. باید همه آن تیرهدلان مغرور و متکبر را به زانو درآورم، آنگاه خود خاضعترین و افتادهترین فرد روی زمین باشم.» دستنوشتهای از شهید دکتر مصطفی چمران
️ تأمل شبانه: این دستنوشتهی تکاندهنده، تجسم بینقص مفهومی است که سالها بعد جیم کالینز در شاهکار مدیریتی خود، از خوب به عالی، آن را رهبری سطح پنجم یا Level 5 Leadership نامید. کالینز پس از سالها تحقیق متوجه شد رهبرانی که سازمانها را به عظمت پایدار میرسانند، ترکیب عجیبی از دو ویژگی متضادند: ارادهی حرفهای بیرحمانه (Professional Will) و تواضع فردی عمیق (Personal Humility). اما یک مدیر حرفهای از ترکیب این دستنوشته و نظریه کالینز چه میآموزد؟
تغییر جهت جاهطلبی از من به سازمان: مدیران سطح چهارم به دنبال بزرگ کردن نام و برند شخصی خودشان هستند؛ اما رهبران سطح پنجم، تمام جاهطلبی و عطش موفقیتشان را معطوف به تیم و سازمان میکنند.
قانون آینه و پنجره: یکی از درخشانترین کشفیات کالینز درباره رهبران سطح پنجم همین است؛ آنها در زمان بحرانها و شکستها، به آینه نگاه میکنند و میگویند: من مسئولیت تام دارم. اما وقتی موفقیتی حاصل میشود و به قله میرسند، از پنجره به بیرون نگاه میکنند تا اعتبار موفقیت را به اعضای تیم و تلاش آنها نسبت دهند.
پارادوکس قدرت و فروتنی: رهبری سطح پنجم به معنای ضعیف بودن یا انفعال نیست. اتفاقاً آنها ارادهای فولادین دارند و به قول چمران متکبران را به زانو درمیآورند، اما هنرشان این است که وقتی رقیب را مغلوب کردند و در اوج قدرت ایستادند، دقیقاً در همان لحظه، خاضعترین خدمتگزار سازمانشان باقی میمانند. به قول سعدی: تواضع ز گردنفرازان نکوست / گدا گر تواضع کند خوی اوست.
تلنگر: به جایگاه فعلی و سبک مدیریتتان نگاه کنید؛ آیا وقتی اوضاع خراب میشود، در پنجره به دنبال مقصر میگردید یا در آینه مسئولیت را میپذیرید؟ آیا تخصص و دانش شما، ابزاری برای اثبات برتری به همکاران است، یا سپری برای محافظت از اعتبار تیمتان؟
شبتان آرام و سازمانتان روشن از حضور رهبرانی که در اراده همتای فولادند و در تواضع، همسنگ خاک.
این مطلب تقدیم میشود به روح بلند شهید دکتر مصطفی چمران و شهید دکتر جبل عاملیان و تمام مدیرانی که با تخصص عمیق و منیتِ صفر، راهگشای انسانها هستند. @Dependabilityandreliability
لینک عضویت در کانال [
عضویت در کانال منابع رایگان و پربازدیدهای کیفیت و قابلیت اطمینان* ](ble.ir/join/1REGQ49QdX)
دکتر جبل عاملیان که نامش در انتها آمده هم مدیر بودند، هم دانشمند هم متعهد هم متخصص و انقلابی! و یکی از دانشمندان شهید جنگ رمضان بودند اما هیچ کجا نام و یاد این دانشمند برجسته نیست و ای کاش نهادهای علمی گرامیداشت و معرفی این افراد برجسته علمی را آغاز نمایند
۵۳۹
۲۱:۲۴
#مهم
اگر بخواهیم فراجناحی به موضوع نگاه کنیم و منافع ملی را ملاک قضاوت قرار دهیم، در روزهای اخیر دو مورد افشای اطلاعات حساس و محرمانه مطرح شده است؛ یکی از سوی آقای نبویان و دیگری از سوی آقای پزشکیان.
اگر تنها به یکی از این موارد بپردازیم و آن را برجسته کنیم، نشان میدهد که همچنان درگیر ترجیحات و رقابتهای سیاسی هستیم، نه یک معیار واحد و منصفانه.
در مورد آقای پزشکیان نیز اعلام اختصاص ۲۰ میلیون بشکه نفت به نیروهای مسلح، در عمل به معنای افشای بخشی از سازوکار تأمین مالی نیروهای نظامی است؛ موضوعی که از نگاه بسیاری، در زمره اطلاعات حساس و محرمانه قرار میگیرد.
بنابراین، اگر اصل را بر حفظ منافع ملی و رعایت محرمانگی اطلاعات بگذاریم، باید با هر دو مورد بر اساس یک معیار واحد برخورد شود، نه اینکه نسبت به یکی حساس باشیم و دیگری را نادیده بگیریم.
@drshadmani
اگر بخواهیم فراجناحی به موضوع نگاه کنیم و منافع ملی را ملاک قضاوت قرار دهیم، در روزهای اخیر دو مورد افشای اطلاعات حساس و محرمانه مطرح شده است؛ یکی از سوی آقای نبویان و دیگری از سوی آقای پزشکیان.
اگر تنها به یکی از این موارد بپردازیم و آن را برجسته کنیم، نشان میدهد که همچنان درگیر ترجیحات و رقابتهای سیاسی هستیم، نه یک معیار واحد و منصفانه.
در مورد آقای پزشکیان نیز اعلام اختصاص ۲۰ میلیون بشکه نفت به نیروهای مسلح، در عمل به معنای افشای بخشی از سازوکار تأمین مالی نیروهای نظامی است؛ موضوعی که از نگاه بسیاری، در زمره اطلاعات حساس و محرمانه قرار میگیرد.
بنابراین، اگر اصل را بر حفظ منافع ملی و رعایت محرمانگی اطلاعات بگذاریم، باید با هر دو مورد بر اساس یک معیار واحد برخورد شود، نه اینکه نسبت به یکی حساس باشیم و دیگری را نادیده بگیریم.
۳۹۴
۶:۲۰
#فوری
بیانیه مشترک قطر و پاکستان در مورد پایان اجلاس بورگن اشتوک
اولین جلسه مذاکرات سطح بالا تحت چارچوب تفاهمنامه اسلام آباد در بورگن اشتوک سوئیس با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا و دو طرف میانجی، دولت قطر و جمهوری اسلامی پاکستان، به پایان رسید.
اجلاس دریاچه لوسرن در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد. پیشرفتهای دلگرمکنندهای از جمله ایجاد سازوکاری برای مذاکرات فنی بیشتر حاصل شده است.
بر اساس این تفاهمنامه، طرفین با ایجاد یک کمیته عالی رتبه موافقت کردهاند که نظارت سیاسی بر میانجیگری را بر عهده خواهد داشت.
مذاکرهکنندگان ارشد به طور منظم به کمیته عالی رتبه گزارش میدهند و گروههای کاری متمرکز بر هستهای، تحریمها و یک گروه نظارت و حل اختلاف را برای اطمینان از اجرای مؤثر تفاهمنامه و سایر موارد رهبری میکنند.
کمیته عالی رتبه بر سر نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز توافق کرده است که زمینه را برای آغاز فوری مذاکرات فنی بیشتر فراهم میکند.
علاوه بر این، یک خط ارتباطی بین طرفین برای مدت ذکر شده در بند ۵ تفاهمنامه ایجاد شده است تا از حوادث و سوءتفاهمها با هدف عبور ایمن کشتیهای تجاری از تنگه هرمز جلوگیری شود.
@drshadmani
۳۲۵
۶:۵۵
لا یَوْمَ کَیَوْمِکَ یَا اَبا عَبْدِاللهِ...
۲۴۴
۱۶:۱۱