لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل تشکل دانشجویی ایرِندلت
۳۵۳ عضو

تشکل دانشجویی ایرِندل

از ایران تا ایرندل، باهم، پیـش می‌رویم🪐
undefinedبرای شنیدنِ شما، ناشناس‌مون:https://daigo.ir/secret/4360415645
undefinedدیگر را‌ه‌هایِ ارتباطیِ ما:https://earendelorg.yek.link/
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲۶ اسفند ۱۴۰۴
thumbnail
undefinedundefinedبرگرد آن‌جا که بودی،
ای یهودی!
جولان‌گاه شما اطراف ما نیست!

undefined#گزارش_تصویری از حضور پرشور مردم غیور ایرانی در شب چهارشنبه‌سوری
undefinedمیدان دریاچه چیتگرو undefinedمیدان المپیک
#روایت_انقلاب#روایت_شما
┕ @earendel_org ┚

۴۷۲

۲۲:۳۴

۲۷ اسفند ۱۴۰۴
بازارسال شده از ایمنی و کمک‌های اولیه 🚑
undefinedمحتویات کوله نجات، وسایل ضروری برای ۷۲ ساعت اول بحران
🟢 غذا و نوشیدنی :حداقل ۳ بطری نیم لیتری آبغذای کنسروی غذای خشک مثل نان و آجیل غذای پرکالری مثل بيسکوئيت قاشق و چنگال و درباز کن
undefined وسایل امدادی و دارو:جعبه کمک اولیه (محتویات جعبه در عکس سنجاق شده قرار داده شده)داروهای ضروری ماسک و محلول ضدعفونی
undefinedوسایل شخصی:لباس گرم سبک دیگر وسایل شخصی مورد نیاز پتو
🟡وسایل نوری و ابزار:چراغ قوه و باتری اضافه کبریت ضد آب یا فندکچاقوی چند کاره
🟠مدارک و پول نقد:کپی کارت ملیشناسنامه و بقیه مدارک مهمفهرست شماره های ضروری مقداری پول در بسته بندی ایمن
🟣سایر وسایل مهم:پاور بانک و شارژر سوت نجات نوار چسبنخ و سوزن طناب نجات
undefined️هر فرد باید یک کوله مختص خودش داشته باشد و ترجیحا وزن کوله بیشتر از ۷ کیلو نشود.
undefinedاگر فراهم کردن همه این موارد ممکن نیست،هر اندازه که در توان هست جمع کنید، قطعا بهتر از نبود کوله است.

۱

۲۱:۲۱

undefinedundefinedو الله‌خیرُ الماکرین!
معجزه را نجویید؛ این روزها چنان غرق اعجازیم که خارق عادت بودنش از معنا تهی مانده!رمضان و محرم، ایران و کربلا در هم آمیخته است…معجزه این نیست که آب به خیام برسد و این نیست که حنجر علی‌اصغر از سه شعبه در امان بماند و آتش و خار بیابان به دامن سه ساله رحم کنند! اینکه به وعدهٔ حق، حیات به دیدهٔ ما پست می‌شود در تقابل با ممات و حماسه با جوهر خون بر جریدهٔ عالم ماندگار می‌ماند و جبههٔ باطل پریشان است که از جان عزیزتر چیست که ما به آن دلبسته‌ایم، خط به خط اعجاز است…اینکه اشکمان داغ دل را فاش می‌کند اما مشت گره کردهٔ ما، سمر میشود و دشمن بی‌ثمر؛یعنی ما مست درگاه بهترین مکر کنندهٔ عالم، اگر چه مدهوش و لنگ لنگان، منزل را میابیم! مست که می‌شوی هزار قامت سرو را به یک خموده تاک، نمیفروشی… شاید کمر به غم خم و رایت به خون بغلتد، اما عزت بلند می‌ماند که دست خداست...
#روایت_انقلاب#روایت_شما‌┕ @earendel_org ┚
undefined۴

۴۷۱

۲۱:۲۸

thumbnail
undefinedundefinedما برای نعمتِ دین؛
زیر دِین خیلی‌ها هستیم...

undefined تشییع شهدای ناو دنا و دکتر لاریجانی، میدان انقلاب/ ۲۷ اسفند ۱۴۰۴
#روایت_انقلاب#روایت_شما
┕ @earendel_org ┚
undefined۵

۵۰۶

۲۱:۵۱

۲۹ اسفند ۱۴۰۴
thumbnail
undefinedundefinedسررسید را باز میکنم ، چقدر حرف داشتم از این چند روز برای نوشتن . سررسید برای سال چهارصد و دو هست و صرفا نقش همان دفترچه یادداشت معمولی را دارد.شروع میکنم‌ :هوالقدیم'بدرود ای بزرگترین ماه خداای بهترین ماهبدرود ای ماهی که آرزوها در اون به ما نزدیک شد..
نگاهم به پایین صفحه می‌افتد ، اشک‌ها بی اختیار جاری می‌شوند."انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به رهبری(۱۳۶۸ه ش)"...چقدر زود گذشته..می‌دانم خدای سال ۶۰ خدای الان هم هستمی‌دانم که خدای او زنده‌ استولی دلم برای خود او، عزیزترین کسی که در این دنیا داشتیم، تنگ می‌شود..برای صدایش وقتی دعای یا مقلب القلوب را می‌خواند.برای لبخند هایشبرای همه چیزش
امسال راهیان نور که بودیم راوی از مادر شهید علم‌الهدی می‌گفت؛ و خوابی که همسر حضرت آقا چند روز قبل از فوتِ مادر شهید دیده بودن.راوی می‌گفت مادر شهید علم الهدی و همسر اقا خیلی بهم‌ نزدیک بودند.توی اون خواب، مادر شهید علم‌الهدی از یک خونه‌ی بسیار نورانی و سبز بیرون میان.کاش بیشتر یادم بود حرف های راوی رو ولی یادمه گفت که " مادر شهید علم‌الهدی بالاخره مزد زحماتشو در این دنیا گرفته بود، بعد از فوتش هم کنیز خانه‌ی حضرت زهرا شده بود..."
کنیز حضرت زهرا..مزد تمام‌ زحمات..
اون موقع یهو تمام افکار و آرزوهام انگار وایسادن سرجاشون .انگار یادم‌رفته بود همه چیز به همین ختم‌ میشه.همه شهدا اصلا تلاش کردند برای همین.
یاد اون شعری افتادم که مهدی رسولی ‌برای فاطمیه مقابل حضرت آقا خوند.یکی‌از ابیاتش این بود:"به پیشکش آورده روح‌الله، جای فدک، شش‌ دنگ ایران را..."(:
به شعر که فکر میکنم کمی دلم‌ آرام‌ می‌گیرد.ولی دل است دیگر؛من حالا دلم برای فاطمیه‌‌هایی که او بود هم تنگ می‌شود...
#دلنوشته#روایت‌_انقلاب#روایت_شما
┕ @earendel_org ┚
undefined۷

۴۹۴

۰:۵۹

undefined عید سعید فطر و عید نوروز را به یکایک ملت ایران تبریک می‌گویم undefined
undefinedبسم‌الله الرحمن الرحیمیا مقلب القلوب والابصار یا مدبّر اللیل و النهار یا محوِّل الحول و الاحوال، حَوِّل حالَنا الی احسن الحال
undefinedامسال بهار معنویت و بهار طبیعت یعنی عید سعید فطر و عید باستانی نوروز با یکدیگر تقارن پیدا کرده که این دو عید مذهبی و ملی را به یکایک آحاد ملت تبریک میگویم و خصوص عید سعید فطر را به همه مسلمین جهان تهنیت میگویم.
undefined<img style=" />undefined بخشی از پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۵ شمسی
┕ @earendel_org ┚
undefined۸

۴۵۶

۱۵:۳۲

۲ فروردین
undefinedundefinedسالی که گذشت؛
با ۱۴۰۴ باید خداحافظی کنیم دلم براش تنگ می‌شه. واقعا دلم برای ۱۴۰۴ تنگ می‌شه‌. با تمااام دردهاش...ولی داشت لحظه لحظه بهمون می‌فهموند که می‌تونیم خیلی بیشتر از اینا رشد کنیم؛
دیشب دکتر غلامی درباره تفاوت «رب» و «الله» صحبت می‌کرد.می‌گفت همه—حتی فرعون و نمرود—الله را قبول داشتند؛ اینکه خدا خالق است و ما را آفریده.اما تفاوت ما با کفار در «خالقیت» خدا نیست، در «ربانیت»‌ اوست. «رب» یعنی پرورش‌دهنده، رشددهنده…و خیلی‌ها برای خودشان ربی را تصور می‌کنند که خودشان ساخته‌اند؛ ربی که سخت نگیرد، امر و نهی نکند… حتی بعضی‌ها خودشان را رب می‌دانستند!
به نظرم سال ۱۴۰۴، تجلی ربانیت خدا بود.خدا می‌خواست با سختی‌هایی که به ما می‌دهد—مثل یک مربی—ما را رشد بدهد.خیلی از ما در ۱۴۰۴ رشد کردیم؛و اگر این سختی‌ها نبود، این رشد هم اتفاق نمی‌افتاد.خدا امسال بیشتر از همیشه هوای «بزرگ شدن» ما را داشت؛بیشتر سخت گرفت تا بزرگ‌تر شویم…مثل سربازی که فرمانده‌اش به او سخت می‌گیرد، اما همین سختی باعث رشدش می‌شود.
امسال خدا چیزهای زیادی به ما نشان داد؛نشان داد ایران چقدر ظرفیت دارد،مردم ایران چقدر ظرفیت دارند،و نیروهای امنیتی ما چقدر توانمندند.
نشان داد که انتهای علم، برای اسلام، «قدرت» است.عملاً به ما ثابت کرد آنچه همیشه گفته می‌شد: «علم، قدرت می‌آورد.»
نشان داد اگر مقاومت و استقامت کنیم، دشمن کم می‌آورد.نشان داد اگر دست‌مان را از دستش رها کنیم، سقوط می‌کنیم.
خیلی چیزها دیگر برای ما «تئوری» نیست؛ کاملاً «عملی» شده
امسال، دشمن‌مان را شناختیم، دوست‌مان را شناختیم…وطن برای‌مان معنا پیدا کرد.
دیگر وطن کمرنگ نیست؛برعکس، از همیشه پررنگ‌تر شده.سال‌ها می‌گفتند عرق ملی کم شده…می‌گفتند در آمریکا در هر خانه‌ای یک پرچم هست، اما در ایران نیست.همیشه دنبال این بودند که چطور پرچم ایران را وارد خانه‌ها کنند.اما خدا خودش این کار را کرد…
الان در خیلی از خانه‌ها پرچم ایران هست؛در خیابان که راه می‌روی، از خیلی از ماشین‌ها پرچم بیرون آمده.انگار بدون پرچم بیرون رفتن، حس بی‌هویتی می‌دهد.
دیگر فقط اتوبان‌ها نیستند که پرچم دارند؛خود مردم، شهر را پر از پرچم کرده‌اند
به نظرم این همان «ما رایت الا جمیلا» است که حضرت زینب (س) فرمود.
ظاهر ماجرا سخت است،اما وقتی باطنش را می‌بینی، می‌فهمی همه این‌ها برای رشد ما بوده.
می‌بینی چقدر زیبا چیده شده…چیزی که حتی خودمان هم فکرش را نمی‌کردیم.
فکر نمی‌کردیم بتوانیم این‌طور مقاومت کنیم،این‌طور متحد شویم.
وقتی شهید شدن سید حسن نصرالله را دیدیم،خیلی‌ها با خودشان گفتند لبنانی‌ها چقدر قوی‌اند…اما ما هم ایستادیم.ما هم مقاومت کردیم.و به‌جای فقط عزاداری، ایستادگی کردیم!

۱۴۰۴ سال عجیبی بود…خدایا، ممنون که در این سال ربانیتت را به ما نشان دادی.نشان دادی درِ شهادت هنوز باز است،مثل روزهای اول انقلاب.نشان دادی هنوز خریدار بنده‌های خوبی؛و آغوشت برای کسانی که در راهت تلاش می‌کنند، باز است.
و اینکه خستگیِ مسیر تو،
فقط در آغوش خودت آرام می‌گیرد.

۱۴۰۴ نشان داد:در مدت کوتاهی ممکن است هزاران نفر شهید شوند،ممکن است جنگی بزرگ در زمانی کوتاه رقم بخورد،و این مسیر، پایانی ندارد…
این مسیر به ۱۴۰۵ هم می‌رسد،تا ما باز هم بزرگ‌تر شویم.۱۴۰۴ تمام شد…و ما هنوز هستیم.این «ماندن» معنا دارد.
ما از چیزهایی عبور کردیم که شاید قبلاً حتی تصورش را هم نمی‌کردیم؛یا اگر می‌کردیم، می‌گفتیم از پسش برنمی‌آییم.
اما آمدیم… و داریم ادامه می‌دهیم.

حالا داریم به ۱۴۰۵ می‌رسیم…باید محکم‌تر شروع کنیم.باید برای رشد بیشتر برنامه داشته باشیم.خدایی که «رب» است،برای رشد ما برنامه دارد.و واقعاً «رب» چه نام برازنده‌ای برای خداست…سختی دارد، اما وقتی می‌گذرد، شیرین است؛می‌فهمی که بزرگ‌تر شده‌ای
۱۴۰۴ یک چیز دیگر هم به ما یادآوری کرد:می‌شود در ۶۰ سالگی،یا مثل یک آدم بی‌هویت و بی‌غیرت چون رضا پهلوی بود،یا مثل آدم‌هایی چون لاریجانی‌ها و حاجی‌زاده‌ها که در مسیر درست ایستاده‌اند.سن مهم نیست؛
انتخاب‌ها مهم‌اند.

#روایت_انقلاب#روایت_شما
┕ @earendel_org ┚
undefined۱۹
undefined۱

۴۶۴

۲۲:۰۱

۴ فروردین
thumbnail
آهای تاریخ!در برگ های دفترت بنویس از روز هایی که مردم ایران #سلاح به دست گرفتند و در خیابان های شهر و کوچه پس کوچه‌های محلشان به دفاع از وطن برخواستند... بنویس روزهایی رسید که اسلحه مردم #پرچم بود و خط مقدمشان، وسط خیابان های شهر!undefined
بنویس که در تاریخ بماند قدرت اهتزاز پرچم مقدسی که مزین به اسم #الله است چطور قدرت های پوشالی جهان را به زانو درآورد و به ذلت کشاند!
بنویس اینک میدان دار خط مقدم جبهه، فقط مردان نبودند! زن ها و کودکان، پیر و خردسال و جوان، هریک فرماندهی در خط های مقدم این نبرد بودند!
بنویس از روزهایی که مردم #مبعوث شده بودند تا رسالت عظیم خود را به جای آورند!
آری از این روزها زیاد بنویس...
#روایت_انقلاب#روایت_شما
┕ @earendel_org ┚
undefined۲۴
undefined۴

۴۷۵

۸:۲۴

۶ فروردین
thumbnail
undefinedundefinedتا همین چند ماه پیش یک خانواده ۵_۶ نفره داشتیم، یک سفره کوچک می‌انداختیم و هرچه داشتیم در شادی و غم باهم شریک میشدیم.اما حالا در این شب‌ها خانوادهٔ ما ۹۰ میلیون نفر عضو دارد و سفره‌هایمان به اندازه میدان‌ها پهن است. اگر غم است، اگر عزاست، اگر تشییع فرزندانمان است و اگر روضه ابی‌عبدالله، با هم گریه میکنیم. اگر شادی است اگر عروسی اگر تولد اگر مهمانی اگر افطاری اگر دید بازدید و عید است، باهم به وسعت خانواده ۹۰ میلیون نفره، میخندیم.امروز خونِ ایران در میدان‌ها جاریست.ما به میدان نمی‌آییم. ما در میدان زندگی می‌کنیم!
undefinedمیدان شهرری، روبه روی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم
#روایت_انقلاب#روایت_شما
┕ @earendel_org ┚
undefined۱۶

۳۶۸

۷:۱۹

۵ خرداد
thumbnail
[الهی!] مَاذَا وَجَدَ مَن فَقَدَکَ
وَ ما الَّذِی فَقَدَ مَن وَجَدَکَ؟!

چه یافت آنکه تو را گم کرد
و چه از دست داد آنکه تو را یافت؟!

undefined قسمتی از دعای عرفه
undefined ارسالی از کربلای معلی، امروز.
┕ @earendel_org ┚
undefined۱۳

۱۲۰

۱۶:۲۹