بازارسال شده از حرف سوم| جستارهای سیاسی_اجتماعی
۱۷
۵:۴۹
بازارسال شده از حرف سوم| جستارهای سیاسی_اجتماعی
رشد انفجاری قیمت دلار و طلا، نارضایتی اجتماعی، اغتشاش، لفاظی غربیها، باور به شکاف اجتماعی، حمله نظامی، فقیرتر شدن کشور و دوباره این چرخه تکرار می شود.
✓ مردم عزیز ایراناین افزایش قیمت ریشه بیرونی دارد، کاذب است، تحمیلی است، به قصد اختلاف داخلی و فعال شدن اغتشاش داخلی است، به محض اینکه #خیابان شلوغ شود، جنگ دوباره شعله ور می شود.طرح کنونی همزمانی ناامن سازی خیابان و حمله نظامی است، خیابان فقط با آگاهی و غیرت ملی حفظ میشود، امروز اگر هر عقلی درجامعه نتواند تشخیص دهد که فشار معیشتی انفجاری ناشی از چیست و برای چیست؟ هزینه آن را کل #ایران باید پرداخت کند.کاش عقلی در مسئولین بود که این واضحات را برای مردم توضیح دهد، هم از مردم کمک بخواهد هم شبهات معیشتی آنها را پاسخ دهد و هم ملت را به این نتیجه برساند که این فشار داخلی نیست.مواظب ایران باشیم، این آخرین مرحله جنگ است.@Harfe_sevom
۲
۱۲:۳۴
بازارسال شده از حرف سوم| جستارهای سیاسی_اجتماعی
۱. پاسخ #محاصره_دریایی باید داده شود؛ پاسخش هم بستن تنگه باب المندب است.
۲. پاسخ حضور پهپادی دشمن در آسمان ایران، باید داده شود؛ پاسخش ارسال پهپادهای رزمی و شناسایی به سمت مواضع دشمن است.تاخیر در پاسخ و یا عدم پاسخ، #ایران را وارد فرآیند قورباغهپزی یا معادله ضاحیه میکند، دشمن را جری تر میکند و خیابان را پژمرده؛بیایید با مردم حرف بزنید، صداقت شما را مردم با #مقاومت و حمایت تمام قد پاسخ داده و میدهند.@Harfe_sevom
۱
۲۲:۲۸
بازارسال شده از حرف سوم| جستارهای سیاسی_اجتماعی
هیچ تحلیل و تفسیری پیشبینی میدانداری بیش از دو ماهه مردم در خیابانها را نمیکرد، هیچ محاسبهای چنین #بلوغ_اجتماعی را متصور نبود، اما ملت ایران، انجام داد و شد آنچه شد؛ «رهبری مردم»حالا این #بلوغ باید در سیستم اقتصادی و صنعتی سیستم حاکم اعم از خصوصی و دولتی نمود پیدا کند، آنها هم مثل ملت هزینه پرداخت کنند و خود را هزینه ابرسیستم کنند؛ یعنی هزینه ایران و انقلاب۱. جلوی تعدیل نیرو گرفته شود.
۲. سیستمهای صنعتی_اقتصادی از بخشی از سود خود صرف نظر کنند.
۳. با خوداظهاری ملی کارمندان و کارگران، طرحهای احتکاری کالا و خدمات در نطفه از بین برود.جنگ باید در سیستم های اقتصادی فرآیندها، محاسبات سود و زیان و الگوریتم قبلی را تغییر دهد.وقت آن است که #خودروسازان خرج ملت شوند، خرج جنگ شوند، خرج شرایط شوند.
۱
۱۵:۱۱
بازارسال شده از حرف سوم| جستارهای سیاسی_اجتماعی
۱۱
۱۰:۵۸
بازارسال شده از حرف سوم| جستارهای سیاسی_اجتماعی
✓ ارائه «شفافیت کامل» در برنامه هستهای.
✓ توقف «حمایت مادی» از گروههای فلسطینی و پایان دادن به اقدامات خشونتآمیز علیه غیرنظامیان در رژیم صهیونیستی.
✓ تبدیل #حزب_الله لبنان به یک سازمان صرفاً سیاسی.
✓ پذیرش طرح صلح عربی برای حل مناقشه رژیم صهیونسیتی و #فلسطین .
+برداشت آزاد+راستی سرچ کنید و مطمئن شوید✓صرفاً #مقاومت جواب می دهد، زنده باد مقاومت
۱
۱۹:۲۱
بازارسال شده از حرف سوم| جستارهای سیاسی_اجتماعی
شهید دکتر بهشتی آرایش #جامعه را اینگونه توضیح میداد:«ما یک ۳۰ میلیون داریم، یک ۵ میلیون داریم و یک ۱ میلیون. آن ۱ میلیون هیچ وقت نمیتواند از ما راضی شود. متأسفانه آن ۱ میلیون هم زبانش خیلی دراز است... اما آن ۳۰ میلیون، همین مردم کوچه و #خیابان... دل تان را قرص نگه دارید تودهی ملت ما راه خود را به روشنی انتخاب کرده است.»
✓این جمله مربوط به سال ۶۰ است.✓جمعیت ایران ۳۶ میلیون نفر بود.✓در مورد آن پنج میلیون میگفتند اینها کسانی هستند که #دیر تصمیم میگیرند، مرددند.
۱
۱۴:۳۳
بازارسال شده از حرف سوم| جستارهای سیاسی_اجتماعی
انتقام به سبک سید شهید؛
دامنه و ابعاد انتقام ترور رهبر شهید انقلاب چیست؟
نوشتن مطلب در این موضوع حساسیت و دقت فراوانی میطلبد، کلمات بار بزرگی را به دوش میکشند و قلم نگارنده حتماً در رساندن آنچه حق مطلب است، الکن است، اما شاید این نوشته بابی باشد بر ورود و تمرکز صاحبنظران و عامه مردم بر این موضوع بسیار مهم.
انتقام جامع الاطرافدر مواجهه با گروههای مختلف شاهد تنوعی از نگاهها و کثرتی از فرآیندها برای مسئله انتقام هستیم، هر کسی از ظن خویش، جهانبینی خویش و میزان فاصله معنایی و عاطفی از رهبر شهید تعریفی متفاوت از شکل و هدف انتقام دارد؛✓گروه اول که عموماً در این موضوع غمگسارتر و غیرتمندتر هستند انتقام رهبر شهید را در شکست هیمنه دشمن میدانند و ذلت اسرائیل و آمریکا در این #جنگ را انتقام اصلی تعریف میکردند.✓گروه دوم از این سطح هم تقلیلگرا ترند و انتقام را صرفاً کشتن امثال #ترامپ و #نتانیاهو میدانند که به نظر نگارنده این ناچیز ترین حالت ممکن است.✓گروه سوم نگاهی متفاوت اما باز هم تقلیلگرا دارند و انتقام سید شهید را در #بازسازی_ایران (عمرانی) پسا جنگ می دانند و مایل نیستند کشور در گیر و دار منازعه بماند.✓گروه چهارم دامنه نگاه وسیعتری دارند و انتقام آیتالله شهید را تقویت همهجانبه #محور_مقاومت و قدرتمند شدن آن میدانند تا بهعنوان میراث بزرگ رهبر شهید، همواره قاتلان او را مجازات کند و درنهایت آنها را تضعیف و ریشه کن کند.✓گروه پنجم انتقام را زمینهای تر میبینند و بهترین شیوه را گسترش ادبیات، #گفتمان و مبانی فکری و اندیشهای حضرت آیتالله میدانند، #مبانی_نظری که به لطف جنگ و مقاومت جانانه ایران و محور مقاومت به سر تیتر اخبار و اذهان عمومی جهانیان تبدیل شده بود و معتقدند حالا فرصت بذر پاشی اندیشه پاک آن شهید سترگ و جهانیسازی آن جهانبینی است.✓گروه ششم انتقام را قدرتمند شدن ایران میدانند، آنقدر که دیگر کسی نتواند به این کشور حمله کند و ایران بواسطه شهادت رهبریاش تبدیل به یکی از قدرتهای جهانی شود و همه جهان به #ایران_قوی اذعان کنند. ایرانی ذوابعاد و قدرتی چند سو توان
انتقامی بر پایه مشی و مرام اوقطعاً شما با خواندن هر مورد با خود گفتهاید این هم درست است اما ناقص است، همه لازماند اما همه به تنهایی کافی نیستند، یا چند تا را انتخاب کردید و ارزیابی کردید که #انتقام نهایی باید ترکیبی از این موارد باشد، شاید حق با شما باشد اما من فکر میکنم بهترین انتقام و خونخواهی برای کسی، باید مطابق با آرمان و مسیر همان شخص شهید باشد، یعنی انتقام سید شهید ما برآورده کردن آن آرمانی است که دشمنان آن شهید، به آن دلیل، او را به شهادت رساندهاند.
استمرار او، راه او و آرمان و اهداف اوخوب میدانم به درک واصل شدن ترامپ و نتانیاهوی جنایتکار به دست رزمندگان #اسلام چه لذتی به جان آدم مینشاند اما بهتر از آن هم میدانم حرکت و نیل به #تمدن_نوین_اسلامی بر قامت دلربای ایرانِ انقلاب اسلامی چقدر روح سید #شهید و همه شهدای مسیر بهشت را خوشحال میکند.نگارنده بیتابِ قصاص قاتلان و آمران جنایت ۹ اسفند ۱۴۰۴ است اما شهید ذوابعاد اما، استراتژیست بزرگ جهان اسلام و معمار کبیر #مقاومت اسلامی، گفتمانسازی #ایجابی و ابر دانشمندی جهانشمول بود، شهیدی که شهادتش #جریان_ساز_اجتماعی جهانی و بینظیرترین جریان سازی اجتماعی #ملی و منطقهای را در پی دارد هیچ هم ردیفی ندارد که با کشتنش انتقام سید ما گرفته شود و البته این گزاره به این معنا نیست که اگر بتوانیم و دستمان برسد از انجام این #قصاص دریغ کنیم.
انتقامی به پهنای تعهدفهم من از آقای شهید این است که انتقام او شامل همه موارد فوق است و به نسبت هر فردی با هر مهارت و تخصص و درجه تعهدی این انتقام متفاوت است، انتقام او بر گُرده یکایک ملت ما جداگانه و همزمان بر گرده کلیت و برآیند همه ملت ما و ملل منطقه است.لذا نظامی جماعت با تقویت مولفههای قدرتش، صنعتی با خوداتکایی، تولیدکننده با تولید با کیفیتتر و مقرون به صرفهتر، مهندس با ابتکار و سازندگی، دانشمند با نوعآوری، سیاستمدار با خدمت و تبیین، مداح با مداحی، هرکسی با هر حرفهای باید آنچه دشمن میخواست از ما بگیرد را ایجاد و تقویت کند.از دریچه خامنهای شهید باید به ماجرا نگریست و برای ایجاد آرمانهایش #جهاد کرد،بسیار بسیار مهم است که هم #مسیر خامنهای شهید و هم #هدف وی، هر دو با هم باید استمرار یابد.
شاهراه سید شهید✓اما آنچه او میخواست یک جمله است: «خیرجمعی با مشارکت عموم ملت برای ایجاد تمدین نوین ایرانی ذیل آفتاب نورانی اسلام»او ایرانِ در همه جهات قوی،تولید ایرانی، فکر ایرانی، اراده ایرانی و تمدن ایرانی اسلامی میخواست؛او توسعه را از منظر متوازن و عادلانهاش، رفاه را با خوداتکایی و آزادی را با شئونات اخلاقیاش میخواست؛ادامه در پست بعد؛
نوشتن مطلب در این موضوع حساسیت و دقت فراوانی میطلبد، کلمات بار بزرگی را به دوش میکشند و قلم نگارنده حتماً در رساندن آنچه حق مطلب است، الکن است، اما شاید این نوشته بابی باشد بر ورود و تمرکز صاحبنظران و عامه مردم بر این موضوع بسیار مهم.
۱
۱۸:۳۷
بازارسال شده از حرف سوم| جستارهای سیاسی_اجتماعی
او علم و پیشرفتی میخواست که ماندگار باشد، از بین نرود و نسلهای این ملت و میهن را بهرهمند سازد، دانشمندان هستهایش را کشتند اما علمشان زنده است، سردارانش را کشتند اما قدرت دفاعیاش پابرجاست، خودش را کشتند اما حکومتش، گفتمانش، مسیرش و آرمانهایش زنده تر شد.او نمایشگاه #توسعه را نخواست، ذلت باج دادن و منجلاب وابستگی را به قیمت تضعیف آینده ملت ایران نخواست، کم بینشها و مغزهای زنگزده به او تاختند اما او همه هزینهها را پرداخت تا کشور دوستترین #حاکم ایران با رفتنش اینگونه عزت واقعی را به جهان نشان دهد.ایرانیان آگاهتر و متحدتر شدند و شگفتانهای چون بعثت امتش پدید آمد، دقیقاً شبیه جدش حسین بن علی(ع)، در حقیقت رمز ماندگاری او مرام حسینی او خواهد بود و پرچم خونخواهی او همچون پرچم سرخ حسینی فراگیر و برافراشته خواهد ماند.
حمزه دستیار @Harfe_sevom
۱
۱۸:۳۷