اگر دنبال دم عضلانی وحشتناک هستی، سیستم ۲۱ رو امتحان کن. یک ست رو به ۳ بخش تقسیم کن:
۱. ۷ تکرار: نیمه پایین (از پایین تا وسط)۲. ۷ تکرار: نیمه بالا (از وسط تا بالا)۳. ۷ تکرار: دامنه کامل (از پایین تا بالا)
مناسب برای حرکاتی که به خوبی میشه تسلط داشت و دو نیمه بالا و پایین رو مشخص کرد مثل جلو بازو یا جلو پا دستگاه.
#سیستم_تمرینی #بدنسازی #نکته_طلایی #عضله_سازی #الی_فیت
۲۱۱
۷:۵۸
برای چربی سوزی چه کنم؟؟ سوال تک تک شما عزیزان
واقعیت اینه که بدن ما مثل یک پازله؛ اگر یکی از این قطعات نباشه، موفقیتت کامل نمیشه!
رژیم غذایی : خشت اول رشد و چربیسوزی. بدون سوخت درست، ماشین بدنت راه نمیافته.
تمرین با وزنه: معمار بدن شماست، متابولیسم رو بالا میبره و فرم و عضله رو میسازه.
هوازی و کاردیو: سلامتی قلب و عروق و موتور چربیسوزی شما رو برای تقویت میکنه
مکمل و ویتامین: کاتالیزور و سرعتبخش که کمبودها رو جبران میکنه، گوارش رو بهبود میده و کار رو راحت تر میکنه.
نتیجهگیری طلایی:هیچکدوم به تنهایی معجزه نمیکنن! موفقیت یعنی داشتن یک برنامه اختصاصی که هر ۴ مورد رو با هم هماهنگ کنه.
الی فیت رو دنبال کن
@elifitness
واقعیت اینه که بدن ما مثل یک پازله؛ اگر یکی از این قطعات نباشه، موفقیتت کامل نمیشه!
۲۰۳
۶:۲۷
🫨 دلایل لرزش حین تمرین
۱. خستگی عصبی:
مغزت فرمان میده ولی عضله دیگه توان اجرای یکنواخت نداره. این یعنی داری به ناتوانی مثبت نزدیک میشی
البته اگر مبتدی هستی میتونه از ضعف عضلانی حرکتی باشه که به مرور تقویت میشه.
۲. تموم شدن سوخت:
️ذخیره قند (گلیکوژن) عضلهات ته کشیده. بدن میگه: «بسه دیگه، انرژی ندارم!»
البته شاید وزنه رو هم سنگین تر از حد توان انتخاب کرده باشی.
۳. کمآبی و نمک: 🧂تعادل آب و املاح بدنت که به هم بخوره، پیامهای عصبی قاطی میکنن و لرزش شروع میشه.
راهکار:اگه لرزش کمه، نشونهی فشار خوبه و ادامه بده. اما اگه شدید شد و تمرکزت رو گرفت:
۱ دقیقه بیشتر استراحت کن.
چند جرعه آب و کمی نمک/قند بخور.
ست بعدی رو با کنترل بیشتر و وزنه کمی سبکتر بزن یا اگر خیلی سخت شد.و همراه با درد تمرین تعطیل
الی فیت رو دنبال کن 
@elifitness
۱. خستگی عصبی:
۲. تموم شدن سوخت:
۳. کمآبی و نمک: 🧂تعادل آب و املاح بدنت که به هم بخوره، پیامهای عصبی قاطی میکنن و لرزش شروع میشه.
@elifitness
۱۸۵
۱۸:۰۱
#تعریق #عرق_کردن
۱۳۶
۱۶:۰۰
اگه بدنت استاپ کرده، احتمالاً گیر یکی از این ۳ تا مورد افتادی:
«یادت باشه، بدن انسان هوشمندترین ماشین دنیاست. اگه بهش فشار جدید وارد نکنی، اون هم به وضعیت فعلیش قناعت میکنه. برای نتایج متفاوت، باید متفاوت از قبل تمرین کنی. از منطقه امنت بیا بیرون قهرمان!»
۱۵۵
۵:۵۰
خیلیها فکر میکنند با جراحی کار تمام است، اما دنیای بدنسازی و سلامت راه میانبر ندارد. قبل از تصمیم به جراحی، این خطرات را جدی بگیرید:
#سلامت #لیپوماتیک #لاغری #بدنسازی #دانستنی
۱۶۴
۲۱:۱۷
چرا؟۱. کمبود تستوسترون: بدن خانومها هورمون تستوسترون (عامل اصلی حجم مردانه) رو به مقدار خیلی کمی ترشح میکنه، خود آقایون هم به سختی میتونن عضلانی بشن چه برسه خانوما...
۲. تراشیده شدن بدن: وزنه زدن باعث سفت شدن، لیفت عضلات و فرم گرفتن بدن میشه، نه پهن شدن.(البته اگر برنامه اختصاصی و اصولی باشه)
۳. چربیسوزی: هرچی عضله بیشتر باشه، چربیسوزی شما حتی توی خواب هم بیشتره!و سلامتی بهتر حفط میشه
نتیجه:با وزنه زدن، شما غولپیکر نمیشید، بلکه خوشفرم میشید. اون حجمهای غیرعادی که میبینید، نتیجه سالها تمرین سنگین و متاسفانه مصرف داروهای هورمونیه.
پس با خیال راحت دمبل بزن #بدنسازی_بانوان #تناسب_اندام
۱۴۱
۱۳:۴۵
اول حجم برم یا کات کنم؟ 

جواب بستگی به شرایط بدنت داره:
• اگر خیلی لاغری: اول حجم تمیز برو • اگر چربی بدنت بالاست: اول کات کن • اگر شرایطت متوسطه: بهترین کار، چربیسوزی اصولی و کنترلشدهست تایی نقاط ضعف و قوت بدن رو مشخص کرد و بعد حجم گرفت.
یادت باشه:حجم یعنی عضلهسازی با حداقل چربیکات یعنی کم کردن چربی برای نمایان شدن عضلات
پس بهترین تصمیم، بر اساس وضعیت فعلی بدنت گرفته میشه، نه فقط حرف بقیه
الی فیت رو دنبال کن
@elifitness
• اگر خیلی لاغری: اول حجم تمیز برو • اگر چربی بدنت بالاست: اول کات کن • اگر شرایطت متوسطه: بهترین کار، چربیسوزی اصولی و کنترلشدهست تایی نقاط ضعف و قوت بدن رو مشخص کرد و بعد حجم گرفت.
یادت باشه:حجم یعنی عضلهسازی با حداقل چربیکات یعنی کم کردن چربی برای نمایان شدن عضلات
پس بهترین تصمیم، بر اساس وضعیت فعلی بدنت گرفته میشه، نه فقط حرف بقیه
۱۷۵
۱۹:۳۰
ازم پرسیدین بهترین زمان تمرین کیه؟ 

واقعیت اینه که بهترین زمان تمرین، زمانیه که بتونی با انرژی، نظم و استمرار تمرین کنی.
• صبح: برای بعضیها عالیه و روز رو پرانرژی شروع میکنه
• عصر: خیلیها تو این زمان قدرت و تمرکز بیشتری دارن
• شب: اگر خوابات بههم نریزه، میتونه زمان خوبی باشه 
یادت باشه:بهترین زمان تمرین، ساعتیه که بتونی همیشه بهش پایبند بمونی
الی فیت رو دنبال کن
@elifitness
واقعیت اینه که بهترین زمان تمرین، زمانیه که بتونی با انرژی، نظم و استمرار تمرین کنی.
• صبح: برای بعضیها عالیه و روز رو پرانرژی شروع میکنه
یادت باشه:بهترین زمان تمرین، ساعتیه که بتونی همیشه بهش پایبند بمونی
۱۵۲
۲۱:۱۸
الی فیت رو دنبال کن
۱۰۶
۱۳:۵۹