سلام و درود؛امروز میخوام چند توصیه مهم و کاربردی که اگه کارمون سمت #دادسرا یا #دادگاه افتاد در نظر داشته باشیم رو یادآوری کنم:
با تشکر از دوست عزیزم#مهدی_حسینی کارآموز قضایی
کلینیک حقوقی محمدمهدی اعتمادی
ارتباط با ما :
. Whatsapp:09052369981
.Telegram:t.me/Etemadicom
. Bale channel:ble.ir/Etemadicom
. Telegram channel:t.me/Etemadicom1
. Rubika channel:rubika.ir/Etemadicom1
۴۵۶
۷:۲۴
زن وظایف خاصی در زندگی زناشویی دارد كه توسط قانون و شرع برشمرده شده است. این وظایف شامل تمكین عام و تمكین خاص است.
تمكین عام به معنای حضور زن در زندگی مشترک و عمل به وظایفی است كه شرع و قانون تعیین كرده است.
مثلا زن شرعا نمیتواند بدون اجازه همسرش از خانه خارج شود. ادامه تحصیل و كار كردن زن در خارج از منزل نیز باید با اجازه شوهر باشد، هر چند در حال حاضر بسیاری از زنان این حقوق را در عقدنامه دریافت میكنند.
تمكین خاص هم به معنای عمل كردن زن به وظایف زناشویی است. حال اگر زن در طول زندگی مشترک و در خانه همسر خود، كاری به جز این موارد را به دستور شوهر انجام دهد، مستحق پاداشی است كه به آن اجرتالمثل گفته میشود.
«زوجه میتواند در صورت مطالبه، اجرت المثل ایام زندگی مشترك خود را از ماترك زوج متوفی با جلب نظر كارشناس مطالبه كند.»
#حقوقی#اجرت_المثل
کلینیک حقوقی محمدمهدی اعتمادی
ارتباط با ما :
. Whatsapp:09052369981
.Telegram:t.me/Etemadicom
. Bale channel:ble.ir/Etemadicom
. Telegram channel:t.me/Etemadicom1
. Rubika channel:rubika.ir/Etemadicom1
۴۹۱
۱۱:۱۴
ازمون سردفتری1401+ پاسخنامه.pdf
۱.۱۵ مگابایت
۱.۴K
۱۷:۳۰
اموال فردی که مجرد بوده و از دنیا رفته، وراث طبقه اول مانند پدر و مادر در قید حیات باشند ؛ به ترتیب زیر تقسیم می شوند:
یک قسمت از اموال سهم مادر است و مابقی اموال سهم پدر میباشد. (در صورت وجود پدر و مادر ، خواهر و برادر ها ارث نمی برند.)
اما در صورتیکه پدر و مادر در زمان حیات فرزند در قید حیات نباشند، اموال متوفی به نسبت برادر ها و خواهر ها بین آنها تقسیم می شود.
و در صورت فوت خواهر و برادر: اموال به خواهر زاده ها و برادر زاده ها به نسبت خواهد رسید.
#ارث
کلینیک حقوقی محمدمهدی اعتمادی
ارتباط با ما :
. Whatsapp:09052369981
.Telegram:t.me/Etemadicom
. Bale channel:ble.ir/Etemadicom
. Telegram channel:t.me/Etemadicom1
. Rubika channel:rubika.ir/Etemadicom1
۵۰۷
۲۲:۳۶
یکی از موارد مهم قانونی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که استفاده از صدای ضبط شده در جلسات دادگاه دلیل محسوب نمیشود.
اما باید به این نکته توجه داشت که این موضوع به معنای "بی اعتباری" و "از اعتبار ساقط شدن" صدای ضبط شده در محکمه "نیست"؛
زیرا برخی قضات و حقوقدانان، صدای ضبط شده از شخص مرتبط در یک پرونده کیفری را صرفاً "دلیلی" برای "اثبات" اتهام رخ داده یا "تبرئه" متهم میدانند.
اگر به جز این نوار ضبط شده، ادله محکمه پسند یا دلیل شرعی و قانونی برای انتساب یک بزه به شخص وجود داشته باشد؛ این نوار ضبط شده میتواند در کنار آن دلایل محکمه پسند به قاضی کمک کند.
علاوه بر این موارد اگرصدای منتسب به شخص، انکار یا تکذیب شود و نتوان پس از انکار انتساب و صدا را به فرد ثابت کرد؛ این صدای ضبط شده از درجه اعتبار حتی با عنوان اماره و قرینه ساقط میشود.
#حقوقی#ضبط_صدا
کلینیک حقوقی محمدمهدی اعتمادی
ارتباط با ما :
. Whatsapp:09052369981
.Telegram:t.me/Etemadicom
. Bale channel:ble.ir/Etemadicom
. Telegram channel:t.me/Etemadicom1
. Rubika channel:rubika.ir/Etemadicom1
۲۸۲
۱۶:۴۷
آرامش را سرليستِتمام اتفاقاتزندگی مان قراربدهآرامش را تنها از تو ميخواهیمالهی
۴۵۶
۱۹:۰۸
برادرم ۱۶ سالش بود گواهی نامه رانندگی هم نداشت، بدون اجازه پدرم پشت فرمون نشست و بیرون رفت تصادف کرد و متاسفانه فوت کرد، راهنمایی رانندگی هم برادرمو مقصر اعلام کرد، ولی ماشینمون بیمه داشت حالا به ما دیه تعلق میگیره؟
اگر حادثه تصادفی منجر به فوت راننده مقصر بشود و گواهی نامه هم نداشته باشد هیچ دیه ای به خانواده (ورثه) متوفی تعلق نخواهد گرفت.اما اگر در پی این حادثه آسیبی به سرنشینان راننده مقصر یا سرنشینان ماشین مقابل وارد بشود، بیمه موظف است که دیه آنان رو پرداخت کند.
#حقوقی#بیمه
کلینیک حقوقی محمدمهدی اعتمادی
ارتباط با ما :
. Whatsapp:09052369981
.Telegram:t.me/Etemadicom
. Bale channel:ble.ir/Etemadicom
. Telegram channel:t.me/Etemadicom1
. Rubika channel:rubika.ir/Etemadicom1
۴۲۴
۱۸:۳۷
ما بعد از فوت پدرم متوجه شدیم که یک قطعه زمین ورثهای را که مال پدرشون بوده چند روز قبل از فوتشون طبق یک رسید امضاء کردن و به شوهر عمه من فروختن این رسید مربوط به یک زمین کشاورزی بوده و هیچ کس جز فروشنده و خریدار امضاء نکرده و حتی تاریخ و روز در آن درج نشده؛ میخواستم ببینم این برگه اعتبار قانونی دارد یا خیر؟
درود ، اصولا هر سندی چه سند عادی و چه رسمی که توسط اشخاص به امضا برسد دارای اعتبار خواهد بود مگر اینکه خود شخص در زمان حیات یا به مانند مورد شما بازماندگان بعداز فوت امضا کننده نسبت به محتویات سند یا امضا ایراد داشته باشند که در این خصوص پس از طرح دعوا و ارجاع امر از طریق دادگاه به کارشناس موضوع مشخص خواهد شد.
#حقوقی#سند
کلینیک حقوقی محمدمهدی اعتمادی
ارتباط با ما :
. Whatsapp:09052369981
.Telegram:t.me/Etemadicom
. Bale channel:ble.ir/Etemadicom
. Telegram channel:t.me/Etemadicom1
۱۳۱
۱۱:۵۴
۳۳۳
۷:۰۵