از من میپرسند این شروطی که صداوسیما مطرح کرد، چقدر درست است.
@Fara_khabar
۳۲۷
۱۹:۵۴
فراخبر (امیرحسین يزدانپناه)
شروطی که صداوسیما درباره تفاهمنامه مطرح کرد درست است؟ از من میپرسند این شروطی که صداوسیما مطرح کرد، چقدر درست است.
اول اینکه این موارد شروط نیست و همانطور که در مشروح گزارش صداوسیما آمده، اینها بخشی از تفاهم ۱۴ بندی است که اکنون به شکل مبادله متن بین ایران و آمریکا از طریق میانجی درحال تبادل است و تقریبا به انتها نزدیک شده است. مثلا آن ۳۰۰ میلیاردی که اشاره شده، بخش از مذاکرات نهایی است.
دوم اینکه در یادداشت تفاهم ۱۴ بندی، دو مرحله تعریف شده است؛ مرحله اول تفاهم ۶۰ روزه که قابل تمدید است. مرحله دوم هم توافق نهایی که مذاکرات آن در طول ۶۰ روز تفاهم انجام میشود. البته ایران در صورتی وارد مرحله دوم خواهد شد که برخی اقدامات ملموس و عینی و بازگشتناپذیری که در مرحله تفاهم ۶۰ روزه باید از سوی آمریکا انجام شود، به شکل قطعی انجام شده باشد.
این موارد شامل: ۱. دریافت اموال بلوکه شده ایران به شکلی که ۱۲ میلیارد دلار آن بلافاصله پس از اعلام تایید تفاهم در دسترس ایران قرار بگیرد و بقیه در طول ۶۰ روز محقق شود،۲. رفع محاصره دریایی و ۳. معافیت (Waive) تحریم فروش نفت، پتروشیمی و مشتقات آن در طول ۶۰ روز است. تا این اقدامات عینی و بازگشتناپذیر رخ ندهد، ایران وارد مرحله بعد نمیشود.
سوم اینکه در مرحله فعلی، با وجود همه تهدیدها و فشارهای آمریکا، ایران قبول نکرده که درباره مسائل هستهای مذاکره کند و مذاکره هستهای به مذاکرات نهایی موکول شده است. آنهم به در صورتی که اقدامات عینی که قبلا ذکر شد، انجام شده باشد. این یعنی ایران عملا مهمترین خواسته آمریکا یعنی مذاکره هستهای را از دستور کار پایان جنگ خارج کرده است. لغو جامع همه تحریمها علیه ایران نیز بخشی از مذاکرات نهایی خواهد بود.
چهارم اینکه در بحث تنگه هرمز، تفاهمنامه به شکلی است که مدیریت ایرانی برای تنگه هرمز را تثبیت میکند. این یک تحول مهم و تاریخی در منطقه و حتی جهان است.
پنجم اینکه خروج نیروهای آمریکایی از محیط پیرامونی ایران هم از جمله تعهدات آمریکاست که خود بهتنهایی بیانگر شکست آمریکاییها مقابل ایران است. حتی اگر کسی با بدبینی مطلق بگوید این بند اجرا نخواهد شد، بازهم اینکه ارتش ایالات متحده که قویترین ارتش دنیاست به ایران تعهد بدهد که از اطرافش خارج خواهد شد، بدون شک یک پیروزی برای ایران است. چه این که ارتش پیروز، هرگز و تحت هیچ شرایطی حتی با فرض عدم اجرای تعهد نیز نمیپذیرد که به طرف مقابل خود در جنگ تعهد خروج از اطرافش را بدهد! @Fara_khabar
پرسیدند که چرا لبنان در این متن نیست. آنقدر درباره لبنان بحث شده که تصور کردم نیاز به توضیح نیست. حزبالله لبنان و مردم مقاوم جنوب جان و قلب ما هستند.
فراموش نکنیم، آمریکا به دنبال خلع سلاح مقاومت از طریق ایران و قطع پشتیبانی از محور مقاومت بود، اما ایران نهتنها این را قاطعانه از دستور کار خارج کرد بلکه آمریکا را مجبور کرد، برای پایان جنگ در همه جبههها از جمله لبنان مقاوم، تعهد بدهد.
موارد دیگری هم هست که به مرور منتشر خواهد شد. طبیعتا همه اینها در صورت تایید تفاهمنامه است که هنوز نهایی نشده و در حال بحث است.
فراموش نکنیم، آمریکا به دنبال خلع سلاح مقاومت از طریق ایران و قطع پشتیبانی از محور مقاومت بود، اما ایران نهتنها این را قاطعانه از دستور کار خارج کرد بلکه آمریکا را مجبور کرد، برای پایان جنگ در همه جبههها از جمله لبنان مقاوم، تعهد بدهد.
موارد دیگری هم هست که به مرور منتشر خواهد شد. طبیعتا همه اینها در صورت تایید تفاهمنامه است که هنوز نهایی نشده و در حال بحث است.
۳۳۲
۲۲:۲۷
بازارسال شده از محمدباقر قالیباف
منبع: خبرگزاری فارسلینک خبر
۱
۱۵:۴۱
ماجرای دارایی های مسدود شده و ذوق زدگی عجیب رجانیوز/ دوران دادن امتیاز نقد و ستانده نسیه گذشته است
امیرحسین یزدانپناه؛ عضو تیم رسانهای دکتر قالیباف
سایت رجانیوز ضمن بازتاب ادعای رویترز مبنی بر این که «واشنگتن داراییهای مسدود شده ایران را برای حمایت از بازسازی و تعمیر خسارات در اختیارِ شیخنشینانِ خلیج فارس قرار خواهد داد» با ذوق زدگی عجیبی آن را به سفر اخیر دکتر قالیباف رئیس هیئت مذاکره کننده ایران به قطر و امضای تفاهم با دوحه برای آزادسازی ۱۲ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران، پس از تایید تفاهم میان ایران و آمریکا مرتبط کرده است. این اقدام عجیب محل چند تامل و پرسش است:۱. شاید برای خود رجانیوز عجیب نباشد اما حتما برای این رسانه که خود را به جریان انقلاب منتسب می کند، بازنشر ادعای رویترز و بالاتر از آن، استفاده از ادعای یک خبرگزاری غربی، برای تخریب هیئت مذاکره کننده ایرانی امری عجیب و محل سوال است. چرا باید رجانیوز از ادعای رویترز خوشحال شده و آن را برای اهداف سیاسی خود به کار گیرد؟ آیا اینکه آمریکا بخواهد پول ملت ایران را به جیب اعراب حاشیه خلیج فارس واریز کند، اینقدر برای چهره های گرداننده رجانیوز خوشحال کننده است؟
۲. دکتر قالیباف بارها صراحتا تصریح و تاکید کرده که «تا وقتی اطمینان پیدا نکنیم حقوق ملت ایران اخذ شده، هیچ توافقی تأیید نخواهد شد.» آزادسازی اموال بلوکه شده ایرانی یکی از شرط هایی است که تحقق آن باعث ورود ایران به مرحله بعدی مذاکرات خواهد شد و اساسا اگر اموال ایران آنطور که در متن تفاهمنامه آمده آزاد نشد، نه تفاهم موقتی درکار است و نه مذاکره ای برای توافق نهایی. در یکی از دیدارهای میانجی ها با دکتر قالیباف، وقتی آن میانجی با ایستادگی دکتر قالیباف درباره اموال بلوکه شده مواجه شد، به آقای قالیباف گفت که از این موضوع عبور کنید تا تفاهم شود. اما آقای قالیباف صراحتا به او تاکید کرد که این اموال متعلق به مردم ایران است و من ذره ای از آن کوتاه نمی آیم. بنابراین این که رجانیوز تلاش می کند اینطور القا کند که هیئت مذاکره کننده ایرانی به دنبال هرنوع توافقی است، ادعایی غیرواقعی و بر خلاف سیاست های مذاکراتی ایران است که صراحتا از سوی دکتر قالیباف تشریح شده است. خط قرمز تصریح شده هیئت ایرانی این است که اگر بنا باشد تفاهمی شکل بگیرد یا حقوق مردم ایران تامین می شود یا هیچ تفاهم و توافقی درکار نخواهد بود.
۳. آرشیو رجانیوز در تابستان ۱۴۰۲ مملو از خبرهایی است که ادعا می کند ۱۰ میلیارد در جایی دیگر ۷ میلیارد و درجایی دیگر ۶ میلیارد لار دلار از اموال بلوکه شده ایران آزاد شده است. در مقابل نیز تعدای از زندانیان آمریکایی به این کشور تحویل شده اند. گذر زمان نشان داد که ذوق زدگی رجانیوز در تابستان ۱۴۰۲ برای آزادسازی اموال ایران در مقابل زندانیانی که در مقابل یک وعده به آمریکا تحویل شده اند، غیرواقعی و به دور از منافع ملی ایران بود و حتی یک ریال نیز در اختیار ایران قرار نگرفت. اکنون ۳ سال گذشته و خوب است رجانیوز درباره تیترهایی که در آن برهه زده توضیح دهد. اساسا به دلیل این تجربه و سایر تجربه های پیشین، هیئت مذاکره کننده ایرانی تمام تلاش خود را در قالب #دیپلماسی_اقتدار به کار گرفته تا آزادسازی اموال ایران اولا عینی و واقعی باشد و ثانیا تا اموال ایران آزاد نشود، ما وارد مرحله بعدی نشویم. بنابراین هم رجانیوز و هم طرف آمریکایی بداند که دوران ارائه امتیازهای نقد در مقابل ستانده های نسیه گذشته است.@fara_khabar
سایت رجانیوز ضمن بازتاب ادعای رویترز مبنی بر این که «واشنگتن داراییهای مسدود شده ایران را برای حمایت از بازسازی و تعمیر خسارات در اختیارِ شیخنشینانِ خلیج فارس قرار خواهد داد» با ذوق زدگی عجیبی آن را به سفر اخیر دکتر قالیباف رئیس هیئت مذاکره کننده ایران به قطر و امضای تفاهم با دوحه برای آزادسازی ۱۲ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران، پس از تایید تفاهم میان ایران و آمریکا مرتبط کرده است. این اقدام عجیب محل چند تامل و پرسش است:۱. شاید برای خود رجانیوز عجیب نباشد اما حتما برای این رسانه که خود را به جریان انقلاب منتسب می کند، بازنشر ادعای رویترز و بالاتر از آن، استفاده از ادعای یک خبرگزاری غربی، برای تخریب هیئت مذاکره کننده ایرانی امری عجیب و محل سوال است. چرا باید رجانیوز از ادعای رویترز خوشحال شده و آن را برای اهداف سیاسی خود به کار گیرد؟ آیا اینکه آمریکا بخواهد پول ملت ایران را به جیب اعراب حاشیه خلیج فارس واریز کند، اینقدر برای چهره های گرداننده رجانیوز خوشحال کننده است؟
۲. دکتر قالیباف بارها صراحتا تصریح و تاکید کرده که «تا وقتی اطمینان پیدا نکنیم حقوق ملت ایران اخذ شده، هیچ توافقی تأیید نخواهد شد.» آزادسازی اموال بلوکه شده ایرانی یکی از شرط هایی است که تحقق آن باعث ورود ایران به مرحله بعدی مذاکرات خواهد شد و اساسا اگر اموال ایران آنطور که در متن تفاهمنامه آمده آزاد نشد، نه تفاهم موقتی درکار است و نه مذاکره ای برای توافق نهایی. در یکی از دیدارهای میانجی ها با دکتر قالیباف، وقتی آن میانجی با ایستادگی دکتر قالیباف درباره اموال بلوکه شده مواجه شد، به آقای قالیباف گفت که از این موضوع عبور کنید تا تفاهم شود. اما آقای قالیباف صراحتا به او تاکید کرد که این اموال متعلق به مردم ایران است و من ذره ای از آن کوتاه نمی آیم. بنابراین این که رجانیوز تلاش می کند اینطور القا کند که هیئت مذاکره کننده ایرانی به دنبال هرنوع توافقی است، ادعایی غیرواقعی و بر خلاف سیاست های مذاکراتی ایران است که صراحتا از سوی دکتر قالیباف تشریح شده است. خط قرمز تصریح شده هیئت ایرانی این است که اگر بنا باشد تفاهمی شکل بگیرد یا حقوق مردم ایران تامین می شود یا هیچ تفاهم و توافقی درکار نخواهد بود.
۳. آرشیو رجانیوز در تابستان ۱۴۰۲ مملو از خبرهایی است که ادعا می کند ۱۰ میلیارد در جایی دیگر ۷ میلیارد و درجایی دیگر ۶ میلیارد لار دلار از اموال بلوکه شده ایران آزاد شده است. در مقابل نیز تعدای از زندانیان آمریکایی به این کشور تحویل شده اند. گذر زمان نشان داد که ذوق زدگی رجانیوز در تابستان ۱۴۰۲ برای آزادسازی اموال ایران در مقابل زندانیانی که در مقابل یک وعده به آمریکا تحویل شده اند، غیرواقعی و به دور از منافع ملی ایران بود و حتی یک ریال نیز در اختیار ایران قرار نگرفت. اکنون ۳ سال گذشته و خوب است رجانیوز درباره تیترهایی که در آن برهه زده توضیح دهد. اساسا به دلیل این تجربه و سایر تجربه های پیشین، هیئت مذاکره کننده ایرانی تمام تلاش خود را در قالب #دیپلماسی_اقتدار به کار گرفته تا آزادسازی اموال ایران اولا عینی و واقعی باشد و ثانیا تا اموال ایران آزاد نشود، ما وارد مرحله بعدی نشویم. بنابراین هم رجانیوز و هم طرف آمریکایی بداند که دوران ارائه امتیازهای نقد در مقابل ستانده های نسیه گذشته است.@fara_khabar
۹۰۲
۱۱:۲۹
عجیب نیست؟!
محمدرضا شهیدیفر چند جمله کوتاه گفت، بدون اشاره به اسم فرد یا گروهی خاص. گفت: - جمعیت تجمعات شبانه در میدان ولیعصر طی چند روز گذشته نصف شده.- میگن دلیلش اینه که برخی بدون سند و مدرک درباره چيزهايی حرف زدند (هیچ مصداقی مطرح نشد) و توهمات و تصوراتی را بین مردم مطرح کردند.- مردم میگویند که در این ۱۰۰ شب، حول رهبر شهید انقلاب، ایران و انقلاب جمع شدهایم و با اعتماد به حاکمیت آمدهایم تا از آن دفاع کنیم.- از حرفهای ناصوابی که هیچ فایدهای جز فاصله انداختن ندارد دست بر داریم.- مردم با اعتماد به حاکمیت در سختترین شرایط ایستادهاند و این موضوع باید ادامه پیدا کند.
با همین چند کلمه خیلی معمولی و مودبانهِ توصیه به وحدت و پرهیز از اختلافافکنی، آنهم بدون مصداقگویی، کانالهای آرمان ایران و راهدیالمه این توصیههای شهیدیفر را به تیم دکتر قالیباف نسبت دادند! و به او توصیه کردند که فعالیت حرفهای خود را بازیچه سیاستبازان نکند.به چه کسی؟ به شهیدیفر که جزو حرفهایترین برنامهسازان صداوسیماست!به چه دلیل؟ به دلیل توصیه به وحدت و پرهیز از اختلافافکنی!عجیب نیست؟@fara_khabar
محمدرضا شهیدیفر چند جمله کوتاه گفت، بدون اشاره به اسم فرد یا گروهی خاص. گفت: - جمعیت تجمعات شبانه در میدان ولیعصر طی چند روز گذشته نصف شده.- میگن دلیلش اینه که برخی بدون سند و مدرک درباره چيزهايی حرف زدند (هیچ مصداقی مطرح نشد) و توهمات و تصوراتی را بین مردم مطرح کردند.- مردم میگویند که در این ۱۰۰ شب، حول رهبر شهید انقلاب، ایران و انقلاب جمع شدهایم و با اعتماد به حاکمیت آمدهایم تا از آن دفاع کنیم.- از حرفهای ناصوابی که هیچ فایدهای جز فاصله انداختن ندارد دست بر داریم.- مردم با اعتماد به حاکمیت در سختترین شرایط ایستادهاند و این موضوع باید ادامه پیدا کند.
با همین چند کلمه خیلی معمولی و مودبانهِ توصیه به وحدت و پرهیز از اختلافافکنی، آنهم بدون مصداقگویی، کانالهای آرمان ایران و راهدیالمه این توصیههای شهیدیفر را به تیم دکتر قالیباف نسبت دادند! و به او توصیه کردند که فعالیت حرفهای خود را بازیچه سیاستبازان نکند.به چه کسی؟ به شهیدیفر که جزو حرفهایترین برنامهسازان صداوسیماست!به چه دلیل؟ به دلیل توصیه به وحدت و پرهیز از اختلافافکنی!عجیب نیست؟@fara_khabar
۲.۴K
۲۱:۴۲
بازارسال شده از آخرین خبر
۲۰
۲۱:۲۱
اصحاب حسین(ع) هیچوقت جایشان در محرم خالی نیست... این ماییم که شما را دیگر نداریم...
۱۶۸
۱۶:۳۲
۷ نکته از پیام راهبردی رهبر انقلاب درباره یادداشت تفاهم ایران و آمریکا
۱. پیام خطاب به «ملّت پرشور و باوفای ایران» نوشته شده و لازم است همه این پیام را با دقت نظر مطالعه و نصب العین خود قرار دهند.
۲. برخلاف همه تهمتها و توهینها به مذاکرهکنندگان کشورمان از سوی یک طیف خاص سیاسی و رسانههای آن که در چارچوب «وادادگی» و «تسلیم» صورتبندی شده بود، رهبر انقلاب «تلاش های زیاد» مسئولان امر در مسیر طی شده تا رسیدن به یادداشت تفاهم را «از سر دلسوزی و با حُسن نظر» توصیف کرده اند که در نقطه مقابل توهینکنندگان قرار دارد.
۳. تصریح رهبر انقلاب بر «استیصال» رئیس جمهور آمریکا و استفاده از «انواع اهرمها» برای رسیدن به نقطه کنونی به خوبی نشان دهنده، اقتدار جمهوری اسلامی ایران در میادین مبارزه با دشمن از جمله دو میدان مبارزه نظامی و دیپلماسی است. اگر در هرکدام از این میادین، دشمن از ما ضعف یا نشانهای از عقب نشینی مشاهده می کرد، طبیعتا نه به «استیصال» می رسید نه از «انواع اهرمها» برای رسیدن به تفاهم استفاده می کرد. دشمن در مقابل ایستادگی و مقاومت و اقتدار ما به استیصال می رسد نه وادادگی و ضعف.
۴. یکی از کلیدیترین فرازهای پیام، عبارت «بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم» است. برخی تحلیلهای سطحی تلاش کردهاند این جمله را به معنای شکاف، تقابل یا تضاد میان رهبری و سایر ارکان کشور تفسیر کنند؛ در حالی که نظر «دیگر» رهبر انقلاب، نه به معنای مخالفت با اصل مذاکره، بلکه ناشی از عمق «بدبینی اصولی» ایشان به ماهیت دشمن است که ادامه همان مبانی اصولی امام شهید ماست. با این حال، رهبر معظم انقلاب به «اقتضای شرایط»، به دستگاههای اجرایی این فرصت را میدهند تا در چارچوبهای تعیینشده، مسیر خود را بیازمایند؛ مخصوصا که در این زمینه رئیس جمهور نیز قبول مسئولیت کرده و برای پاسداشت حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت تعهد داده است. لذا «بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم» ادامه همان مفهوم «ضرورت» است که پیشتر در پیام ایشان به مناسبت چهلم امام شهید نیز به آن اشاره شده بود: «اگر بر فرض، ضرورتاً نوبت دوره سکوت صحنه نبرد نظامی رسیده باشد... مسلّماً فریادهای شما در میادین، در نتیجه مذاکرات مؤثر است». به بیان دیگر، این عبارت فراتر از یک تفاوت دیدگاه ساده است که برخی تلاش میکنند آن را چارچوبسازی و برجسته کنند، بلکه بازکردن مسیری است که هم اصل مقاومت را مصون میدارد و هم به نهادها و ساختارهای قانونی فرصت عرضاندام میدهد.
۵. تصریح رهبر انقلاب بر لزوم «پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت» نشان می دهد که در هر تصمیم و فرایندی چه میدان مبارزه نظامی، چه میدان مبارزه خیابان و چه میدان مبارزه دیپلماسی، ملاک و خط قرمز حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت است و همه باید مراقب باشند تا رفتار، گفتار و عملکرد آن ها این حق را مخدوش نکند.
۶. تاکید ایشان بر این که در کنار مردم «منتظر تحقّق شروط گفتهشده» در تفاهم خواهند بود اهمیت تلاش برای تحقق این شروط، از قبیل پایان جنگ در همه ساحات (بند ۱ تفاهم)، رفع محاصره دریایی (بند ۴ تفاهم)، تعلیق ۶۰ روزه تحریم نفت، پتروشیمی و مشتقات آن (بند ۱۰ تفاهم) و آزادسازی اموال بلوکه شده (بند ۱۱ تفاهم)، را بیش از پیش می کند.
۷. تصریح رهبر معظم انقلاب برنحوه ادامه مسیر مذاکرات و تایید اصل این مسیر، نشان می دهد که در این بخش نیز برخی جریان ها و رسانه های هم سوی آن ها که به دنبال تخریب یا توقف این فرایند هستند، با سیاست رهبر انقلاب زاویه دارند. البته ادامه مسیر مذاکرات، همانطور که ایشان تاکید کرده اند هرگز «به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود»؛ موضوعی که دشمن آن را در جنگ اخیر و تحولات پس آن و در حین فرایند تبادل متن، به خوبی با گوشت و پوست و استخوان درک کرده و میداند که دست ایران روی ماشه است.@Fara_khabar
۱. پیام خطاب به «ملّت پرشور و باوفای ایران» نوشته شده و لازم است همه این پیام را با دقت نظر مطالعه و نصب العین خود قرار دهند.
۲. برخلاف همه تهمتها و توهینها به مذاکرهکنندگان کشورمان از سوی یک طیف خاص سیاسی و رسانههای آن که در چارچوب «وادادگی» و «تسلیم» صورتبندی شده بود، رهبر انقلاب «تلاش های زیاد» مسئولان امر در مسیر طی شده تا رسیدن به یادداشت تفاهم را «از سر دلسوزی و با حُسن نظر» توصیف کرده اند که در نقطه مقابل توهینکنندگان قرار دارد.
۳. تصریح رهبر انقلاب بر «استیصال» رئیس جمهور آمریکا و استفاده از «انواع اهرمها» برای رسیدن به نقطه کنونی به خوبی نشان دهنده، اقتدار جمهوری اسلامی ایران در میادین مبارزه با دشمن از جمله دو میدان مبارزه نظامی و دیپلماسی است. اگر در هرکدام از این میادین، دشمن از ما ضعف یا نشانهای از عقب نشینی مشاهده می کرد، طبیعتا نه به «استیصال» می رسید نه از «انواع اهرمها» برای رسیدن به تفاهم استفاده می کرد. دشمن در مقابل ایستادگی و مقاومت و اقتدار ما به استیصال می رسد نه وادادگی و ضعف.
۴. یکی از کلیدیترین فرازهای پیام، عبارت «بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم» است. برخی تحلیلهای سطحی تلاش کردهاند این جمله را به معنای شکاف، تقابل یا تضاد میان رهبری و سایر ارکان کشور تفسیر کنند؛ در حالی که نظر «دیگر» رهبر انقلاب، نه به معنای مخالفت با اصل مذاکره، بلکه ناشی از عمق «بدبینی اصولی» ایشان به ماهیت دشمن است که ادامه همان مبانی اصولی امام شهید ماست. با این حال، رهبر معظم انقلاب به «اقتضای شرایط»، به دستگاههای اجرایی این فرصت را میدهند تا در چارچوبهای تعیینشده، مسیر خود را بیازمایند؛ مخصوصا که در این زمینه رئیس جمهور نیز قبول مسئولیت کرده و برای پاسداشت حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت تعهد داده است. لذا «بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم» ادامه همان مفهوم «ضرورت» است که پیشتر در پیام ایشان به مناسبت چهلم امام شهید نیز به آن اشاره شده بود: «اگر بر فرض، ضرورتاً نوبت دوره سکوت صحنه نبرد نظامی رسیده باشد... مسلّماً فریادهای شما در میادین، در نتیجه مذاکرات مؤثر است». به بیان دیگر، این عبارت فراتر از یک تفاوت دیدگاه ساده است که برخی تلاش میکنند آن را چارچوبسازی و برجسته کنند، بلکه بازکردن مسیری است که هم اصل مقاومت را مصون میدارد و هم به نهادها و ساختارهای قانونی فرصت عرضاندام میدهد.
۵. تصریح رهبر انقلاب بر لزوم «پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت» نشان می دهد که در هر تصمیم و فرایندی چه میدان مبارزه نظامی، چه میدان مبارزه خیابان و چه میدان مبارزه دیپلماسی، ملاک و خط قرمز حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت است و همه باید مراقب باشند تا رفتار، گفتار و عملکرد آن ها این حق را مخدوش نکند.
۶. تاکید ایشان بر این که در کنار مردم «منتظر تحقّق شروط گفتهشده» در تفاهم خواهند بود اهمیت تلاش برای تحقق این شروط، از قبیل پایان جنگ در همه ساحات (بند ۱ تفاهم)، رفع محاصره دریایی (بند ۴ تفاهم)، تعلیق ۶۰ روزه تحریم نفت، پتروشیمی و مشتقات آن (بند ۱۰ تفاهم) و آزادسازی اموال بلوکه شده (بند ۱۱ تفاهم)، را بیش از پیش می کند.
۷. تصریح رهبر معظم انقلاب برنحوه ادامه مسیر مذاکرات و تایید اصل این مسیر، نشان می دهد که در این بخش نیز برخی جریان ها و رسانه های هم سوی آن ها که به دنبال تخریب یا توقف این فرایند هستند، با سیاست رهبر انقلاب زاویه دارند. البته ادامه مسیر مذاکرات، همانطور که ایشان تاکید کرده اند هرگز «به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود»؛ موضوعی که دشمن آن را در جنگ اخیر و تحولات پس آن و در حین فرایند تبادل متن، به خوبی با گوشت و پوست و استخوان درک کرده و میداند که دست ایران روی ماشه است.@Fara_khabar
۱.۷K
۱۳:۰۶
پاسخ به شبهات ایجاد شده در پی توئیت وزیر امورخارجه عمان/ عوارض با هزینه خدمات متفاوت است
بر اساس قوانین بینالمللی اخذ عوارض از آبراه ها ممنوع است لذا ما هم قصد گرفتن عوارض نداریم اما چیزی به اسم هزینه خدمات وجود دارد مانند هزینه تأمین امنیت و... که طبق تفاهم نامه قرار است ایران پس از ۶۰ روز از کشتی های گذری تنگه هرمز دریافت کند
تنگه هرمز هيچوقت به شرایط پیش از جنگ برنخواهد گشت
@Fara_khabar
@Fara_khabar
۲۳۲
۱۳:۳۰