لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل مجله تصویری فرهیختگان م
۴.۶ هزار عضو

مجله تصویری فرهیختگان

مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲ تیر
مجله تصویری فرهیختگان
undefined undefined در مذاکرات چه گذشت؟ undefined پخش زنده گفت‌وگو با سعید آجورلو در قسمت ۱۳۶ «فرهیختگان گپ» تا دقایقی دیگر #فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان @FarhikhteganMag
thumbnail
undefinedدر مذاکرات سوئیس چه گذشت؟
undefined سعید آجورلو در قسمت ۱۳۶ «فرهیختگان گپ» برخی وقایع مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس را تشریح کرد.
undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag

۳.۶K

۱۵:۱۶

thumbnail
undefined سعید آجورلو عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات: خبر آناتولی به نقل از شهباز شریف مبنی بر مذاکره بر سر برنامه موشکی ایران و موارد دیگر صد در صد اشتباه است
undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag

۲.۶K

۱۵:۲۷

مجله تصویری فرهیختگان
undefined undefined سعید آجورلو عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات: خبر آناتولی به نقل از شهباز شریف مبنی بر مذاکره بر سر برنامه موشکی ایران و موارد دیگر صد در صد اشتباه است undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت #فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان @FarhikhteganMag
thumbnail
undefined میزان تحقق شروط رهبری در سوئیس
سعید آجورلو عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»: ۱. خاتمه عملیات نظامی: رفتن به سوئیس برای جمع‎بندی موضوع لبنان بود۲. پایان محاصره دریایی: انجام شد۳. تثبیت حاکمیت بر تنگه هرمز: تقریباً انجام شد. با عمان باید به متن برسیم۴. تامین خسارت و بازسازی: باید در طول گفت‌و‌گو ها و مذاکرات پیگیری شود۵. لغو جامع تمامی تحریم‌ها: الان اسقاطیه نفت صادر شد. مابقی در طول جنگ باید انجام شود.۶. پایان موضوعات هسته‌ای با حق غنی‌سازی: در مدت ۶۰ روزه پیگیری می‌شود۷. در دسترس قرار گرفتن دارایی‌هایی مسدود شده: این هم در حال انجام است
undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
undefined۳

۲.۶K

۱۵:۵۰

thumbnail
undefined چرا هیئت مذاکره کننده با وجود انتقادات به سوئیس رفت؟
سعید آجورلو، عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»:undefined واقعیت این است که هدف این سفر، ادامه مذاکرات هسته‌ای نبود. شرایط میدانی در لبنان ایجاب می‌کرد که آتش‌بس تثبیت شود و در هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، لازم بود ایران در مسیر گفت‌وگو نیز نقش‌آفرینی کند.
undefined بر همین اساس، هیئت ایرانی با وجود فضای سنگین داخلی و انتقادها می‌توانست عافیت‌طلبانه نگاه کند، اما به ژنو رفت تا از منافع مقاومت دفاع و زمینه کاهش درگیری و تثبیت آتش‌بس را فراهم کند.
undefined در متن یکشنبه‌شب که در سوئیس توسط میانجی‌ها منتشر شد، به‌صراحت آمده است که برای پایان دادن به عملیات نظامی، یعنی هم جنگ، هم ترور و هم سایر اقدامات، یک واحد رفع تنازع تشکیل خواهد شد؛ با حضور ایران، آمریکا، دولت لبنان و با تسهیل میانجی‌ها. به نظر من، این در جهت اجرایی‌سازی آتش‌بس بود.
undefined ما در لبنان باید آتش‌بس را تثبیت می‌کردیم و مذاکره هم برای همین انجام شد، نه برای مسئله هسته‌ای. اگر ما به آنجا می‌رفتیم و مذاکرات هسته‌ای را ادامه می‌دادیم، موضوع فرق می‌کرد؛ اما مذاکره برای این بود که در موضوع آتش‌بس لبنان گام‌های اجرایی برداشته شود. یا این سازوکار برقرار می‌شود یا نمی‌شود؛ اگر برقرار نشود، ماده ۱۳ هم انجام نخواهد شد. اگر ماده ۱۳ اجرا شود، آن وقت وارد بحث‌های بعدی می‌شویم.
undefined فکر می‌کنم این سفر، سفر درستی بود و تا اینجای کار هم نتایج خوبی داشته است. این را باید در ذهن داشته باشیم؛ یک جا تاکتیک، مذاکره است، یک جا روش دیگری، اما هدف در نهایت یکی است.
undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
undefined۵

۲.۵K

۱۶:۳۲

thumbnail
undefinedسعید آجورلو عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»: هیئت ایران، هیئت قطری و هیئت پاکستانی‌ در یک جا مستقر بودند و مکان هیئت آمریکایی متفاوت بود، بنابراین برخورد مستقیم با تیم ایرانی نداشتند
undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag

۱.۹K

۱۶:۳۴

مجله تصویری فرهیختگان
undefined undefinedسعید آجورلو عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»: هیئت ایران، هیئت قطری و هیئت پاکستانی‌ در یک جا مستقر بودند و مکان هیئت آمریکایی متفاوت بود، بنابراین برخورد مستقیم با تیم ایرانی نداشتند undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت #فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان @FarhikhteganMag
thumbnail
undefined آیا باز شدن تنگه هرمز در مقابل رفع محاصره بود؟
سعید آجورلو عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»:undefined در متن تفاهم‌نامه چنین چیزی نبود و در عمل محاصره کاملا باز شده ولی ما باز شدن تنگه را به لبنان منوط کردیم و به علت نقض آتش‌بس از روز چهلم جنگ تا امروز، وضعیت ترافیک تنگه به روز اول بازنگشته است. آن معادله یعنی رفع محاصره در برابر بازگشایی تنگه نیز عملا از بین رفته است.
undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag

۱.۸K

۱۶:۴۰

thumbnail
undefined سعید آجورلو: پیروزی‌های ایران برای عده‌ای در داخل پیروزی نیست؛ برخی انگار از شیخ نعیم قاسم برای حزب‌الله دلسوزتر هستند!
سعید آجورلو، عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»:undefined برخی از دوستان شاید فکر می‌کنند نسبت به حزب‌الله دلسوزترند یا اطلاعاتشان از شیخ نعیم هم بیشتر است. آن کسانی که امروز در میدان تصمیم می‌گیرند و کار را جلو می‌برند، با روند فعلی که دارد جلو می‌رود [و شرایطی که درنتیجه‌اش آتش‌بس اعلام شده] موافق هستند.
این آتش‌بس بر اساس یک معادله طراحی شده؛ یعنی در برابر برداشته شدن محاصره، امتیاز نقد گرفته شده. من به کسانی که می‌گویند ما همیشه به آمریکا نقد داده‌ایم و نسیه گرفته‌ایم حق می‌دهم؛ به همین دلیل این بار نوع نگاه تغییر کرده و یادداشت تفاهم به‌صورت برگشت‌پذیر، گام‌به‌گام و امتیازمحور تنظیم شده است.
undefined حالا اگر این امتیازها را بگیریم، برخی انگار خوشحال نمی‌شوند؛ اما ما و مردم، حتماً از اینکه شیعیان آنجا کمتر در معرض اذیت و آزار قرار بگیرند، خوشحال می‌شویم. حزب‌الله هم خوشحال می‌شود.
undefined اگر عده‌ای پیروزی‌های ایران را پیروزی خودشان نمی‌دانند، پیروزی‌های آن‌ها هم نباید از نظر آن‌ها پیروزی ملت ایران تلقی شود. به نظر من، این نگاه درستی نیست. ما در حال به دست آوردن دستاورد هستیم.
undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag

۱.۸K

۱۶:۵۴

مجله تصویری فرهیختگان
undefined undefined چرا هیئت مذاکره کننده با وجود انتقادات به سوئیس رفت؟ سعید آجورلو، عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»: undefined واقعیت این است که هدف این سفر، ادامه مذاکرات هسته‌ای نبود. شرایط میدانی در لبنان ایجاب می‌کرد که آتش‌بس تثبیت شود و در هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، لازم بود ایران در مسیر گفت‌وگو نیز نقش‌آفرینی کند. undefined بر همین اساس، هیئت ایرانی با وجود فضای سنگین داخلی و انتقادها می‌توانست عافیت‌طلبانه نگاه کند، اما به ژنو رفت تا از منافع مقاومت دفاع و زمینه کاهش درگیری و تثبیت آتش‌بس را فراهم کند. undefined در متن یکشنبه‌شب که در سوئیس توسط میانجی‌ها منتشر شد، به‌صراحت آمده است که برای پایان دادن به عملیات نظامی، یعنی هم جنگ، هم ترور و هم سایر اقدامات، یک واحد رفع تنازع تشکیل خواهد شد؛ با حضور ایران، آمریکا، دولت لبنان و با تسهیل میانجی‌ها. به نظر من، این در جهت اجرایی‌سازی آتش‌بس بود. undefined ما در لبنان باید آتش‌بس را تثبیت می‌کردیم و مذاکره هم برای همین انجام شد، نه برای مسئله هسته‌ای. اگر ما به آنجا می‌رفتیم و مذاکرات هسته‌ای را ادامه می‌دادیم، موضوع فرق می‌کرد؛ اما مذاکره برای این بود که در موضوع آتش‌بس لبنان گام‌های اجرایی برداشته شود. یا این سازوکار برقرار می‌شود یا نمی‌شود؛ اگر برقرار نشود، ماده ۱۳ هم انجام نخواهد شد. اگر ماده ۱۳ اجرا شود، آن وقت وارد بحث‌های بعدی می‌شویم. undefined فکر می‌کنم این سفر، سفر درستی بود و تا اینجای کار هم نتایج خوبی داشته است. این را باید در ذهن داشته باشیم؛ یک جا تاکتیک، مذاکره است، یک جا روش دیگری، اما هدف در نهایت یکی است. undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت #فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان @FarhikhteganMag
thumbnail
undefined سعید آجورلو: اگر ایران به سوئیس نمی‌رفت، وضعیت در لبنان ادامه پیدا می‌کرد؛ ایران عضو کمیته رفع تنازع در لبنان شد
سعید آجورلو عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»:undefined دلیل مذاکره این بود که آتش‌بس در لبنان باید وارد مرحله اجرا می‌شد و این نیاز به زمان و سازوکار داشت. دستاورد این مذاکرات هم این بود که ایران عضو کمیته رفع تنازع شد؛ یعنی ایرانی که قرار بود به گفته طرف مقابل حذف شود و [به قول آن‌ها] نیروهای نیابتی‌اش از بین بروند، امروز خودش ناظر بر اجرای آتش‌بس خواهد بود.
undefined طبیعتاً تیم مذاکره‌کننده باید می‌رفت و شرایط خود را به طرف مقابل تحمیل می‌کرد و شرایط را پیش می‌برد. اگر ایران به سوئیس نمی‌رفت، وضعیت در لبنان ادامه پیدا می‌کرد. آیا این به نفع مردم لبنان و شیعیان بود یا به ضررشان؟
undefined وقتی نظر میدان و حزب‌الله نسبت به این مسیر مثبت است، تیم مذاکره‌کننده نباید عافیت‌طلبی کند و صرفاً به خاطر چند انتقاد، از انجام مأموریت خود صرف‌نظر کند. باید می‌رفت و نتیجه را به دست می‌آورد.
undefined برای همین هم از ابتدا گفتم که دو انتخاب وجود داشت و انتخاب سخت‌تر انجام شد؛ انتخابی که تا اینجای کار، نتیجه خوبی هم داشته است.
undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag

۱.۸K

۱۷:۰۵

مجله تصویری فرهیختگان
undefined undefined سعید آجورلو: پیروزی‌های ایران برای عده‌ای در داخل پیروزی نیست؛ برخی انگار از شیخ نعیم قاسم برای حزب‌الله دلسوزتر هستند! سعید آجورلو، عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»: undefined برخی از دوستان شاید فکر می‌کنند نسبت به حزب‌الله دلسوزترند یا اطلاعاتشان از شیخ نعیم هم بیشتر است. آن کسانی که امروز در میدان تصمیم می‌گیرند و کار را جلو می‌برند، با روند فعلی که دارد جلو می‌رود [و شرایطی که درنتیجه‌اش آتش‌بس اعلام شده] موافق هستند. این آتش‌بس بر اساس یک معادله طراحی شده؛ یعنی در برابر برداشته شدن محاصره، امتیاز نقد گرفته شده. من به کسانی که می‌گویند ما همیشه به آمریکا نقد داده‌ایم و نسیه گرفته‌ایم حق می‌دهم؛ به همین دلیل این بار نوع نگاه تغییر کرده و یادداشت تفاهم به‌صورت برگشت‌پذیر، گام‌به‌گام و امتیازمحور تنظیم شده است. undefined حالا اگر این امتیازها را بگیریم، برخی انگار خوشحال نمی‌شوند؛ اما ما و مردم، حتماً از اینکه شیعیان آنجا کمتر در معرض اذیت و آزار قرار بگیرند، خوشحال می‌شویم. حزب‌الله هم خوشحال می‌شود. undefined اگر عده‌ای پیروزی‌های ایران را پیروزی خودشان نمی‌دانند، پیروزی‌های آن‌ها هم نباید از نظر آن‌ها پیروزی ملت ایران تلقی شود. به نظر من، این نگاه درستی نیست. ما در حال به دست آوردن دستاورد هستیم. undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت #فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان @FarhikhteganMag
thumbnail
undefined سعید آجورلو عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»: برخی در داخل کشور، بعضی موضوعات را مدام برجسته می‌کنند، اما چیزهایی را که رسماً اعلام شده، مثل موضوع محاصره و سایر دستاوردها، اصلاً نمی‌بینند. اگر این افراد به اسقاط یا رفع تحریم رسمی بانک مرکزی توسط وزارت خزانه‌داری دست پیدا می‌کردند کل تهران را ریسه می‌بستند. اما چون این دستاورد را رقیب سیاسی‌شان به دست آورده، مجبورند آن را نفی کنند؛ در حالی که این دستاورد، دستاورد جمهوری اسلامی است، نه یک جریان سیاسی. متأسفانه سیاست داخلی بیش از حد بر این موضوع سایه انداخته و می‌تواند ذهن مردم را تحت تأثیر قرار دهد
undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
undefined۷

۱.۹K

۱۷:۱۱

thumbnail
undefined سعید آجورلو: تا این لحظه، بخش قابل توجهی از تعهدات ماده ۱۳ تفاهم به نفع ما پیش رفته است
سعید آجورلو عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»: تا اینجا چند مورد از تعهدات اجرا شده و ما امتیاز نقد گرفته‌ایم
undefined محاصره: برداشته شده است.undefined اسقاطیه نفتی: اسقاطیه تحریم خرید نفت از ایران صادر شده است.undefined تنگه هرمز: قرار است در بازه ۳۰ روزه اجرایی شود و در تفاهم سوئیس، با ایجاد خط تماس، عملاً سازوکار مدیریت ایران بر تنگه به رسمیت شناخته شده است. امروز هم در عمان توافق شد که گفت‌وگوها با همین مبنا ادامه پیدا کند.undefined آزادسازی اموال: فرآیند آزادسازی اموال آغاز شده و بانک مرکزی خرید از محل این منابع را شروع کرده است.
undefined بعضی‌ها حرف رسانه‌های آمریکایی را باور می‌کنند، می‌گویند تنگه و هسته‌ای را دادید و سویا گرفتید! اما سند رسمی را باور نمی‌کنند. تا این لحظه، بخش قابل توجهی از تعهدات ماده ۱۳ به نفع ما پیش رفته است.
undefined اگر هم در اجرای هر یک از این تعهدات، از جمله دسترسی به پول‌های آزادشده یا فرآیند خرید، تخلفی صورت بگیرد، مطمئن باشید اولین کسی که اعتراض خواهد کرد، خود تیم مذاکره‌کننده خواهد بود.
undefined ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
undefined۵
undefined۲

۱.۷K

۱۷:۲۲