مجله تصویری فرهیختگان
در مذاکرات چه گذشت؟
پخش زنده گفتوگو با سعید آجورلو در قسمت ۱۳۶ «فرهیختگان گپ» تا دقایقی دیگر #فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان @FarhikhteganMag
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
۳.۶K
۱۵:۱۶
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
۲.۶K
۱۵:۲۷
مجله تصویری فرهیختگان
سعید آجورلو عضو کمیته رسانهای مذاکرات: خبر آناتولی به نقل از شهباز شریف مبنی بر مذاکره بر سر برنامه موشکی ایران و موارد دیگر صد در صد اشتباه است
ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت #فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان @FarhikhteganMag
سعید آجورلو عضو کمیته رسانهای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»: ۱. خاتمه عملیات نظامی: رفتن به سوئیس برای جمعبندی موضوع لبنان بود۲. پایان محاصره دریایی: انجام شد۳. تثبیت حاکمیت بر تنگه هرمز: تقریباً انجام شد. با عمان باید به متن برسیم۴. تامین خسارت و بازسازی: باید در طول گفتوگو ها و مذاکرات پیگیری شود۵. لغو جامع تمامی تحریمها: الان اسقاطیه نفت صادر شد. مابقی در طول جنگ باید انجام شود.۶. پایان موضوعات هستهای با حق غنیسازی: در مدت ۶۰ روزه پیگیری میشود۷. در دسترس قرار گرفتن داراییهایی مسدود شده: این هم در حال انجام است
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
۲.۶K
۱۵:۵۰
سعید آجورلو، عضو کمیته رسانهای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»:
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
۲.۵K
۱۶:۳۲
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
۱.۹K
۱۶:۳۴
مجله تصویری فرهیختگان
سعید آجورلو عضو کمیته رسانهای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»: هیئت ایران، هیئت قطری و هیئت پاکستانی در یک جا مستقر بودند و مکان هیئت آمریکایی متفاوت بود، بنابراین برخورد مستقیم با تیم ایرانی نداشتند
ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت #فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان @FarhikhteganMag
سعید آجورلو عضو کمیته رسانهای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»:
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
۱.۸K
۱۶:۴۰
سعید آجورلو، عضو کمیته رسانهای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»:
این آتشبس بر اساس یک معادله طراحی شده؛ یعنی در برابر برداشته شدن محاصره، امتیاز نقد گرفته شده. من به کسانی که میگویند ما همیشه به آمریکا نقد دادهایم و نسیه گرفتهایم حق میدهم؛ به همین دلیل این بار نوع نگاه تغییر کرده و یادداشت تفاهم بهصورت برگشتپذیر، گامبهگام و امتیازمحور تنظیم شده است.
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
۱.۸K
۱۶:۵۴
مجله تصویری فرهیختگان
چرا هیئت مذاکره کننده با وجود انتقادات به سوئیس رفت؟ سعید آجورلو، عضو کمیته رسانهای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»:
واقعیت این است که هدف این سفر، ادامه مذاکرات هستهای نبود. شرایط میدانی در لبنان ایجاب میکرد که آتشبس تثبیت شود و در هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، لازم بود ایران در مسیر گفتوگو نیز نقشآفرینی کند.
بر همین اساس، هیئت ایرانی با وجود فضای سنگین داخلی و انتقادها میتوانست عافیتطلبانه نگاه کند، اما به ژنو رفت تا از منافع مقاومت دفاع و زمینه کاهش درگیری و تثبیت آتشبس را فراهم کند.
در متن یکشنبهشب که در سوئیس توسط میانجیها منتشر شد، بهصراحت آمده است که برای پایان دادن به عملیات نظامی، یعنی هم جنگ، هم ترور و هم سایر اقدامات، یک واحد رفع تنازع تشکیل خواهد شد؛ با حضور ایران، آمریکا، دولت لبنان و با تسهیل میانجیها. به نظر من، این در جهت اجراییسازی آتشبس بود.
ما در لبنان باید آتشبس را تثبیت میکردیم و مذاکره هم برای همین انجام شد، نه برای مسئله هستهای. اگر ما به آنجا میرفتیم و مذاکرات هستهای را ادامه میدادیم، موضوع فرق میکرد؛ اما مذاکره برای این بود که در موضوع آتشبس لبنان گامهای اجرایی برداشته شود. یا این سازوکار برقرار میشود یا نمیشود؛ اگر برقرار نشود، ماده ۱۳ هم انجام نخواهد شد. اگر ماده ۱۳ اجرا شود، آن وقت وارد بحثهای بعدی میشویم.
فکر میکنم این سفر، سفر درستی بود و تا اینجای کار هم نتایج خوبی داشته است. این را باید در ذهن داشته باشیم؛ یک جا تاکتیک، مذاکره است، یک جا روش دیگری، اما هدف در نهایت یکی است.
ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت #فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان @FarhikhteganMag
سعید آجورلو عضو کمیته رسانهای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»:
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
۱.۸K
۱۷:۰۵
مجله تصویری فرهیختگان
سعید آجورلو: پیروزیهای ایران برای عدهای در داخل پیروزی نیست؛ برخی انگار از شیخ نعیم قاسم برای حزبالله دلسوزتر هستند! سعید آجورلو، عضو کمیته رسانهای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»:
برخی از دوستان شاید فکر میکنند نسبت به حزبالله دلسوزترند یا اطلاعاتشان از شیخ نعیم هم بیشتر است. آن کسانی که امروز در میدان تصمیم میگیرند و کار را جلو میبرند، با روند فعلی که دارد جلو میرود [و شرایطی که درنتیجهاش آتشبس اعلام شده] موافق هستند. این آتشبس بر اساس یک معادله طراحی شده؛ یعنی در برابر برداشته شدن محاصره، امتیاز نقد گرفته شده. من به کسانی که میگویند ما همیشه به آمریکا نقد دادهایم و نسیه گرفتهایم حق میدهم؛ به همین دلیل این بار نوع نگاه تغییر کرده و یادداشت تفاهم بهصورت برگشتپذیر، گامبهگام و امتیازمحور تنظیم شده است.
حالا اگر این امتیازها را بگیریم، برخی انگار خوشحال نمیشوند؛ اما ما و مردم، حتماً از اینکه شیعیان آنجا کمتر در معرض اذیت و آزار قرار بگیرند، خوشحال میشویم. حزبالله هم خوشحال میشود.
اگر عدهای پیروزیهای ایران را پیروزی خودشان نمیدانند، پیروزیهای آنها هم نباید از نظر آنها پیروزی ملت ایران تلقی شود. به نظر من، این نگاه درستی نیست. ما در حال به دست آوردن دستاورد هستیم.
ویدیو کامل در یوتیوب | آپارات | سایت #فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان @FarhikhteganMag
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
۱.۹K
۱۷:۱۱
سعید آجورلو عضو کمیته رسانهای مذاکرات در «فرهیختگان گپ»: تا اینجا چند مورد از تعهدات اجرا شده و ما امتیاز نقد گرفتهایم
#فرهیختگان_گپ کاری از مجله تصویری فرهیختگان
@FarhikhteganMag
۱.۷K
۱۷:۲۲