در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
خیلیها تمرین گیتار رو با تمرینهای خشک شروع میکنن و بعد چند روز خسته میشن.
ولی وقتی همون تمرینها به یه آهنگی وصل بشه که واقعاً دوستش داری، داستان فرق میکنه
لازم نیست از همون اول کل آهنگ رو کامل بزنی.گاهی فقط ۱۰ ثانیه از یه آهنگ، یا حتی دو تا آکورد ساده ازش، میتونه کلی بهت انگیزه بده.
وقتی آهنگ برات آشناست، گوشت راحتتر صداها رو دنبال میکنه و تمرین دیگه فقط «تکرار انگشتها» نیست؛ میشه یه قدم نزدیکتر شدن به چیزی که واقعاً دوست داری بزنی.
فقط حواست باشه آهنگ خیلی سخت انتخاب نکنی.اول باید نسخه سادهشده، ریتم سادهتر یا بخش کوتاهترش رو تمرین کنی.
اسم یه آهنگی که دوست داری با گیتار یاد بگیری رو برای پشتیبانی بفرست؛ فقط بنویس:اسم آهنگ + خواننده
بهت میگیم برای سطح شروع، از کل آهنگ بری سراغش یا بهتره اول یه بخش سادهترشو تمرین کنی.
━━━━━━━━━━━━━━@Fretbaz_Academy
@Fretbaz_Academy_Poshtibani
۷۵
۱۰:۳۵
خیلیها هر آکورد رو جدا جدا بلدن، اما وقتی قراره از یه آکورد برن به آکورد بعدی، دستشون گیر میکنه.
مثلاً Am رو خوب میگیرن، G رو هم بلدن، ولی بین این دوتا یه توقف کوتاه میافته و ریتم خراب میشه.
اینجا راهحل این نیست که کل آهنگ رو از اول تا آخر هی تکرار کنی.باید فقط همون دو تا آکوردی که بینشون گیر میکنی رو جدا تمرین کنی.
مثلاً ۲ دقیقه فقط این کارو انجام بده:Am → GG → Am
آروم، بدون عجله، با تمرکز روی اینکه انگشتها همزمان و نرم جابهجا بشن.
وقتی تعویض بین دو آکورد درست بشه، اجرای آهنگ هم خیلی روونتر میشه
اسم دو تا آکوردی که موقع تعویض بینشون گیر میکنی رو برای پشتیبانی بفرست.
مثلاً فقط بنویس:Am به GیاG به D
بهت میگیم اول از چه تمرینی شروع کنی که تعویضت روونتر بشه.
━━━━━━━━━━━━━━@Fretbaz_Academy
@Fretbaz_Academy_Poshtibani
۸۹
۱۹:۵۴
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
Fretbaz_Academy | آموزش گیتار
نوع این ریتم خیلی پرکاربرده آروم و با دقت دقیقا به همین شکل شروع کنین به کار کردن هر مشکلیم داشتین بپرسین حتما @Fretbaz_Academy_Poshtibani
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
خیلیهاتون فکر میکنین اگه بیشتر تمرین کنین، حتماً بهتر میشین.
ولی واقعیت اینه که فقط زیاد تمرین کردن کافی نیست.گاهی آدم داره یه ایراد کوچیک رو هر روز تکرار میکنه، بدون اینکه خودش متوجه بشه.
مثلاً آکورد رو میگیره، ولی یه سیم خفه صدا میده.یا ریتم رو میزنه، ولی دست راست و چپش با هم هماهنگ نیستن.یا موقع تعویض آکورد، یه مکث کوچیک میافته که خودش موقع تمرین نمیشنوه.
اینجاست که بازخورد گرفتن خیلی مهم میشه.
گاهی یه نفر از بیرون فقط با دیدن ۱۵ ثانیه از تمرینت میتونه بفهمه مشکل اصلی کجاست؛جای انگشتته؟ فشار دسته؟ ریتمته؟ زاویه مچه؟ یا اصلاً داری تمرین رو از جای اشتباه شروع میکنی؟
بازخورد خوب باعث میشه به جای اینکه کورکورانه تمرین کنی، دقیق بدونی باید روی چی وقت بذاری
اگه تمرین میکنی ولی حس میکنی پیشرفتت کنده، فقط کلمه بازخورد رو برای پشتیبانی بفرست.
یا یه ویدیو ۱۵ ثانیهای از آکورد، ریتم یا تعویض آکوردت بفرست تا راحتتر بشه گفت مشکل از کجاست.
تمرین خوب یعنی بدونی دقیقاً داری چی رو بهتر میکنی.
━━━━━━━━━━━━━━@Fretbaz_Academy
@Fretbaz_Academy_Poshtibani
۳۳
۸:۰۶