۲.۴K
۱۱:۳۷
به عنوان آخرین فرصت 
️
۲.۴K
۱۴:۰۱
برای ثبت نام میتونید از طریق سایت یا پشتیبانی اقدام کنید
fronthooks.ir/bootcamp
اگه دانشجوی قبلی دوره ها هستین؛ برای ثبت نام به این ID پیام بدید: @fhsupport
۲.۴K
۱۴:۰۴
فرانت هوکس | آموزش برنامه نویسی
چرا بازار کار دیگه یه جونیور ساده رو نمیخواد؟
بهترین رویکرد برای سوار شدن بر موج هوش مصنوعی چیه؟ مخصوصا برای افراد تازه کار
ظرفیت ثبت نام سه قسطی بوت کمپ AI+ : 
ظرفیت : ۲ نفر
fronthooks.ir/bootcamp اگه دانشجوی قبلی دوره ها هستین؛ برای ثبت نام به این ID پیام بدید: @fhsupport
توصیه میکنم حتما این وویس مهم رو هم گوش بدید 
۲.۵K
۱۴:۰۹
فرانت هوکس | آموزش برنامه نویسی
#سوال: یک سوالی برام پیش اومده با اوضاع جامعه و اینترنت آیا برنامه نویسی در ایران آینده شغلی دارد؟
وقتی خیلی از کسب و کارهای آنلاین خوابیده و کسی سمت سایت نمیاد؟ #پاسخ: دو تا یه وویس کامل در این رابطه میذارم، حتما کامل گوش بدید
اوضاع الان و آینده رو کامل تحلیل کردم
@fronthooks_ir
توی این وویس که پیش بینی کردم که قطعا باید اینترنت به حالت قبل برگرده؛ خیلیا مخالفت میکردن (البته حق داشتن). گفتم که محاله مردمی که کل زندگی روزمره شون با اینترنت درگیر شده، بخوایی به اوضاع چند ده سال قبل برگردونی!
- همه ما این روزا ساده ترین خریدا رو از اینترنت انجام میدیم، حتی شده از اینترنت قیمت کف رو در میاریم. یه قسمت جدایی ناپذیر از زندگی ما شده. دیگه بماند خرید خونه و خودرو و... خیلی چیزا در بستر اینترنت داره انجام میشه. بگذریم... چیزی که مشخصه من و شما به اینترنت نیاز داریم. خود دولت هم حسابی از مالیات این خرید و فروشا جیبش پر شده! در وهله اول به نفع خودشم هست که بخواد نت رو برای عموم آزاد بگذاره.
- این سه ماه، بی سابقه ترین شوک رو تجربه کردیم. جوری که اصلا تا مرز نامیدی پیش رفتیم. خیلیا بیخیال کار بر بستر اینترنت شدن. - با این اوصاف؛ من یه نکته مهم توی این کانال گفتم. اشاره کردم که الان ما در بدترین حالت ممکن هستیم. این روند سینوسی در هر شغلی وجود داره و البته تمام صنف ها درگیر اوضاع افتضاح اقتصادی شدن و این ذهنیت که هر آن به فکر تغییر شغل باشی با این تصور که سریع به پول از اون شغل جدید میرسی، عملا اشتباهه!
@fronthooks_ir | فرانت هوکس، آموزش برنامه نویسی
- همه ما این روزا ساده ترین خریدا رو از اینترنت انجام میدیم، حتی شده از اینترنت قیمت کف رو در میاریم. یه قسمت جدایی ناپذیر از زندگی ما شده. دیگه بماند خرید خونه و خودرو و... خیلی چیزا در بستر اینترنت داره انجام میشه. بگذریم... چیزی که مشخصه من و شما به اینترنت نیاز داریم. خود دولت هم حسابی از مالیات این خرید و فروشا جیبش پر شده! در وهله اول به نفع خودشم هست که بخواد نت رو برای عموم آزاد بگذاره.
- این سه ماه، بی سابقه ترین شوک رو تجربه کردیم. جوری که اصلا تا مرز نامیدی پیش رفتیم. خیلیا بیخیال کار بر بستر اینترنت شدن. - با این اوصاف؛ من یه نکته مهم توی این کانال گفتم. اشاره کردم که الان ما در بدترین حالت ممکن هستیم. این روند سینوسی در هر شغلی وجود داره و البته تمام صنف ها درگیر اوضاع افتضاح اقتصادی شدن و این ذهنیت که هر آن به فکر تغییر شغل باشی با این تصور که سریع به پول از اون شغل جدید میرسی، عملا اشتباهه!
۲.۲K
۱۰:۵۲
خوشحالم که بالاخره اینترنت داره وصل میشه و یکم ذهن همه مون آروم شده. یه موج جدید داره شروع میشه و این وسط برد با کسایی بوده که که این 3 ماه به حرف ما گوش دادن و بارها تاکید کردیم که حتی شده روزی 1 جلسه از دوره ها رو بخونید تا این وقفه بیشتر نشه. اگه احساس میکنی این مدت جاموندی و کم کاری کردی. نترس، هیچ وقت برای شروع مجدد و ادامه دادن دیر نیست. ما هستیم کنارتون تا توی این مسیر زمان تون تلف نشه، سریع و اصولی بتونید یاد بگیرید و به یه نقطه امن برسید 🤍
@fronthooks_ir | فرانت هوکس، آموزش برنامه نویسی
۲.۶K
۱۱:۰۶
فرانت هوکس | آموزش برنامه نویسی
۱۰ نفر ظرفیت ثبت نام سه قسطی بوت کمپ AI+ اضافه شد: 
چون اوضاع اینترنت درست شده؛ میتونیم دانشجوی بیشتری رو ساپورت کنیم.
این ظرفیت هم اصلا تمدید نمیشه و فقط این ۱۰ نفر همچنان میتونن به صورت سه قسط ۵ میلیونی در بوت کمپ ثبت نام کنند
برای ثبت نام میتونید از طریق سایت یا پشتیبانی اقدام کنید
️ fronthooks.ir/bootcamp اگه دانشجوی قبلی دوره ها هستین؛ برای ثبت نام به این ID پیام بدید: @fhsupport
برای ثبت نام میتونید از طریق سایت یا پشتیبانی اقدام کنید
fronthooks.ir/bootcamp
اگه دانشجوی قبلی دوره ها هستین؛ برای ثبت نام، شماره موبایل ثبت نامی رو به این ID بفرستید: @fhsupport
۱.۹K
۱۴:۴۴
از ۱ ژوئن ۲۰۲۶ (۳ روز پیش)، گیتهاب سیستم قیمتگذاری Copilot رو از اشتراک ثابت به سستم مبتنی بر مصرفِ توکن (usage‑based) تغییر داده!
طبق گزارش کاربرانی که ازش استفاده میکردن به نظر یه جهش ۱۰ تا ۲۰ برابری تو قیمت بوجود اومده و دیگه میشه گفت، Copilot یک گزینه مقرون به صرفه نیست. 🥲
۱.۵K
۱۴:۳۰
تا همین دیروز، ابزارهای هوش مصنوعی شبیه نتفلیکس بودند؛
یک اشتراک ماهانه میخریدی و بدون اینکه به مصرفت فکر کنی، هر چقدر میخواستی از آن استفاده میکردی.
اما حالا به نظر میرسد بازی در حال تغییر است…
هوش مصنوعی کمکم دارد به چیزی شبیه برق، آب یا اینترنت تبدیل میشود؛هرچه بیشتر مصرف کنی، هزینه بیشتری هم میپردازی.
سؤال اینجاست:
اگر Cursor، ChatGPT، Claude و سایر ابزارهای AI همگی به سمت مدلهای مبتنی بر مصرف حرکت کنند، آیا باز هم مثل امروز بدون دغدغه از آنها استفاده خواهیم کرد؟
یا قبل از هر پرامپت، قبل از هر درخواست و قبل از هر اجرای Agent، یک حسابوکتاب ذهنی انجام میدهیم؟
واقعیت این است که این فقط یک تغییر در مدل قیمتگذاری نیست.
شاید داریم وارد دورهای میشویم که «هزینه واقعی هوش مصنوعی» آرامآرام خودش را نشان میدهد.
دورهای که رقابت بین شرکتهای AI فقط بر سر هوشمندتر بودن مدلها نخواهد بود…
بلکه بر سر یک سؤال مهمتر شکل میگیرد:
چه کسی میتواند هوش مصنوعی را با هزینه کمتر و مقیاس بیشتر در اختیار کاربران قرار دهد؟
@fronthooks_ir
یک اشتراک ماهانه میخریدی و بدون اینکه به مصرفت فکر کنی، هر چقدر میخواستی از آن استفاده میکردی.
اما حالا به نظر میرسد بازی در حال تغییر است…
هوش مصنوعی کمکم دارد به چیزی شبیه برق، آب یا اینترنت تبدیل میشود؛هرچه بیشتر مصرف کنی، هزینه بیشتری هم میپردازی.
سؤال اینجاست:
اگر Cursor، ChatGPT، Claude و سایر ابزارهای AI همگی به سمت مدلهای مبتنی بر مصرف حرکت کنند، آیا باز هم مثل امروز بدون دغدغه از آنها استفاده خواهیم کرد؟
یا قبل از هر پرامپت، قبل از هر درخواست و قبل از هر اجرای Agent، یک حسابوکتاب ذهنی انجام میدهیم؟
واقعیت این است که این فقط یک تغییر در مدل قیمتگذاری نیست.
شاید داریم وارد دورهای میشویم که «هزینه واقعی هوش مصنوعی» آرامآرام خودش را نشان میدهد.
دورهای که رقابت بین شرکتهای AI فقط بر سر هوشمندتر بودن مدلها نخواهد بود…
بلکه بر سر یک سؤال مهمتر شکل میگیرد:
چه کسی میتواند هوش مصنوعی را با هزینه کمتر و مقیاس بیشتر در اختیار کاربران قرار دهد؟
@fronthooks_ir
۲.۳K
۲۰:۳۵
کیا در حال احتکار فیلترشکن هستن برای روز مبادا ؟! 
۱.۴K
۲۲:۲۳