لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
ق
۹۱ عضو

ققنوس

مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲۴ خرداد
بزرگ ترین اشتباه!انتخاب یه آدم اشتباه نیستمنتظر بودن برای درست شدناون آدم اشتباهه
به خودتون دروغ نگید
undefined۱۵

۹۸

۲۰:۰۸

۲۵ خرداد
هرچی بزرگ‌تر می‌شم، بیشتر قدرِ بی‌خبر بودن از کار و بار بقیه رو می‌دونم، اصلاً دلم نمی‌خواد چیزی از زندگی هیچ‌کس بدونم.
undefined۸
undefined۳
undefined۱

۱۲۴

۱۹:۴۵

۲۸ خرداد
به‌نظرم اینا مهارته:۱. بتونی خوب بشنوی.۲. بدونی کجا خوبه حرف بزنی.۳. بدونی حرفت رو چه‌جور بزنی.۴. شجاعت این رو داشته باشی که حرف درست رو به مدل درست در جای درست بزنی.۵. تو کله خودت زندگی نکنی و قایم نشی. درسته امنه، اما خیلی فرصت‌ها رو از دست خواهی داد.
undefined۱۲

۷۲

۲۱:۴۷

4_5881959502873374198.mp3

۰۲:۰۹-۵.۶۳ مگابایت
undefined۲
undefined۲
undefined۱

۱۰۹

۲۲:۳۶

ققنوس
undefined موسیقی
ولی، هیچ‌کی مثل تو واقعی نبود...
مادرundefinedundefined
undefined۱۰
undefined۳

۸۱

۲۲:۳۶

۲۹ خرداد
رابطه شما با فرزندتان زمانی واقعاً امن است که…
وقتی نوجوان شد، اشتباه کرد،تصمیم بدی گرفت،یا حتی به شما دروغ گفت،

و دچار مشکل بزرگی شد یا به دردسر افتاد،
هنوز شما را امن‌ترین فرد برای کمک خواستن بداند.
با وجود خشم و ناراحتی درونی،
شما در آن لحظه فقط خوشحالیدکه با شما تماس گرفته…که کنارش هستیدتا کمکش کنید.و او می‌داندکه قرار نیست در سخت‌ترین لحظه زندگی‌اشتنها بماند.
هدف تربیت این نیستکه فرزندتان هرگز اشتباه نکند.
هدف این است که وقتی اشتباه کرد،
وقتی شکست خورد،وقتی ترسید،یا وقتی از خودش ناامید شد،
بداند هنوز جایی در این دنیا هست
که می‌تواند بدون ترس برگردد.و آنجا آغوش شماست.
ساختن یک رابطه امن با فرزند به این معنا نیست که اشتباهات او نادیده گرفته شوند.
به این معنا نیست که قانون، مرز یا مسئولیتی وجود نداشته باشد.
رابطه امن یعنی فرزندتان بداند حتی وقتی اشتباه کرده، هنوز ارزشمند است، هنوز دوست‌داشتنی است، در آن تجربه تنها نیست و می‌تواند روی حمایت شما حساب کند.
امنیت به معنای آسان‌گیری یا پایین آوردن انتظارات نیست.
اتفاقاً فرزندان ما به مرزهای روشن، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی نیاز دارند تا احساس امنیت کنند.
سؤال مهم این است:
وقتی فرزندتان اشتباه می‌کند، شما چگونه با او برخورد می‌کنید؟
با عشق در کنارش می‌مانید و به او کمک می‌کنید بفهمد چه اتفاقی افتاده، چه مسئولیتی در آن داشته، چگونه می‌تواند آن را جبران کند و از این تجربه چه چیزی یاد بگیرد؟
یا با سرزنش، تحقیر، تهدید و تنبیه، به او این پیام را می‌دهید که «تو بدی» یا «تو بی‌ارزشی»؟
آیا به او احساس شرم می‌دهید؟
آیا کاری می‌کنید احساس کند از او ناامید شده‌اید یا دیگر مثل قبل دوستش ندارید؟
اشتباه کردن بخشی از رشد است.
اما احساس شرم، بی‌ارزشی و دوست‌داشتنی نبودن، چیزی نیست که به رشد کمک کند.
هدف ما این نیست که فرزندمان هرگز اشتباه نکند.
هدف این است که وقتی اشتباه کرد، آن را پنهان نکند و برای کمک گرفتن، هنوز بتواند به ما مراجعه کند.
undefined۶
undefined۱

۶۶

۱۳:۴۲

thumbnail
undefined۵
undefined۱

۷۱

۲۳:۵۴

۱ تیر
سلامصبح بخیر undefined
undefined 𝑮𝒐𝒐𝒅 𝒎𝒐𝒓𝒏𝒊𝒏𝒈  undefined️

می‌خواهمهر صبح که پنجره را باز می‌کنیآن درختِ روبه‌رو من باشمفصلِ تازه من باشمآفتاب من باشماستکانِ چای من باشمو هر پرنده‌ای که نان از انگشتانِ تو می‌گیرد
undefined۲

۶۰

۶:۱۳

تیر ماهی های عزیزتولدتون مبارکundefined
undefined۶

۵۸

۶:۱۴

۲ تیر
مباش در پی آزار وهرچه خواهی کنکه در شریعت ماغیر از این گناهی نیست
#حافظ
undefined۵

۲۷

۱۳:۵۱