بزرگ ترین اشتباه!انتخاب یه آدم اشتباه نیستمنتظر بودن برای درست شدناون آدم اشتباهه
به خودتون دروغ نگید
به خودتون دروغ نگید
۹۸
۲۰:۰۸
هرچی بزرگتر میشم، بیشتر قدرِ بیخبر بودن از کار و بار بقیه رو میدونم، اصلاً دلم نمیخواد چیزی از زندگی هیچکس بدونم.
۱۲۴
۱۹:۴۵
بهنظرم اینا مهارته:۱. بتونی خوب بشنوی.۲. بدونی کجا خوبه حرف بزنی.۳. بدونی حرفت رو چهجور بزنی.۴. شجاعت این رو داشته باشی که حرف درست رو به مدل درست در جای درست بزنی.۵. تو کله خودت زندگی نکنی و قایم نشی. درسته امنه، اما خیلی فرصتها رو از دست خواهی داد.
۷۲
۲۱:۴۷
4_5881959502873374198.mp3
۰۲:۰۹-۵.۶۳ مگابایت
۱۰۹
۲۲:۳۶
ققنوس
موسیقی
ولی، هیچکی مثل تو واقعی نبود...
مادر

مادر
۸۱
۲۲:۳۶
رابطه شما با فرزندتان زمانی واقعاً امن است که…
وقتی نوجوان شد، اشتباه کرد،تصمیم بدی گرفت،یا حتی به شما دروغ گفت،
و دچار مشکل بزرگی شد یا به دردسر افتاد،
هنوز شما را امنترین فرد برای کمک خواستن بداند.
با وجود خشم و ناراحتی درونی،
شما در آن لحظه فقط خوشحالیدکه با شما تماس گرفته…که کنارش هستیدتا کمکش کنید.و او میداندکه قرار نیست در سختترین لحظه زندگیاشتنها بماند.
هدف تربیت این نیستکه فرزندتان هرگز اشتباه نکند.
هدف این است که وقتی اشتباه کرد،
وقتی شکست خورد،وقتی ترسید،یا وقتی از خودش ناامید شد،
بداند هنوز جایی در این دنیا هست
که میتواند بدون ترس برگردد.و آنجا آغوش شماست.
ساختن یک رابطه امن با فرزند به این معنا نیست که اشتباهات او نادیده گرفته شوند.
به این معنا نیست که قانون، مرز یا مسئولیتی وجود نداشته باشد.
رابطه امن یعنی فرزندتان بداند حتی وقتی اشتباه کرده، هنوز ارزشمند است، هنوز دوستداشتنی است، در آن تجربه تنها نیست و میتواند روی حمایت شما حساب کند.
امنیت به معنای آسانگیری یا پایین آوردن انتظارات نیست.
اتفاقاً فرزندان ما به مرزهای روشن، مسئولیتپذیری و پاسخگویی نیاز دارند تا احساس امنیت کنند.
سؤال مهم این است:
وقتی فرزندتان اشتباه میکند، شما چگونه با او برخورد میکنید؟
با عشق در کنارش میمانید و به او کمک میکنید بفهمد چه اتفاقی افتاده، چه مسئولیتی در آن داشته، چگونه میتواند آن را جبران کند و از این تجربه چه چیزی یاد بگیرد؟
یا با سرزنش، تحقیر، تهدید و تنبیه، به او این پیام را میدهید که «تو بدی» یا «تو بیارزشی»؟
آیا به او احساس شرم میدهید؟
آیا کاری میکنید احساس کند از او ناامید شدهاید یا دیگر مثل قبل دوستش ندارید؟
اشتباه کردن بخشی از رشد است.
اما احساس شرم، بیارزشی و دوستداشتنی نبودن، چیزی نیست که به رشد کمک کند.
هدف ما این نیست که فرزندمان هرگز اشتباه نکند.
هدف این است که وقتی اشتباه کرد، آن را پنهان نکند و برای کمک گرفتن، هنوز بتواند به ما مراجعه کند.
وقتی نوجوان شد، اشتباه کرد،تصمیم بدی گرفت،یا حتی به شما دروغ گفت،
و دچار مشکل بزرگی شد یا به دردسر افتاد،
هنوز شما را امنترین فرد برای کمک خواستن بداند.
با وجود خشم و ناراحتی درونی،
شما در آن لحظه فقط خوشحالیدکه با شما تماس گرفته…که کنارش هستیدتا کمکش کنید.و او میداندکه قرار نیست در سختترین لحظه زندگیاشتنها بماند.
هدف تربیت این نیستکه فرزندتان هرگز اشتباه نکند.
هدف این است که وقتی اشتباه کرد،
وقتی شکست خورد،وقتی ترسید،یا وقتی از خودش ناامید شد،
بداند هنوز جایی در این دنیا هست
که میتواند بدون ترس برگردد.و آنجا آغوش شماست.
ساختن یک رابطه امن با فرزند به این معنا نیست که اشتباهات او نادیده گرفته شوند.
به این معنا نیست که قانون، مرز یا مسئولیتی وجود نداشته باشد.
رابطه امن یعنی فرزندتان بداند حتی وقتی اشتباه کرده، هنوز ارزشمند است، هنوز دوستداشتنی است، در آن تجربه تنها نیست و میتواند روی حمایت شما حساب کند.
امنیت به معنای آسانگیری یا پایین آوردن انتظارات نیست.
اتفاقاً فرزندان ما به مرزهای روشن، مسئولیتپذیری و پاسخگویی نیاز دارند تا احساس امنیت کنند.
سؤال مهم این است:
وقتی فرزندتان اشتباه میکند، شما چگونه با او برخورد میکنید؟
با عشق در کنارش میمانید و به او کمک میکنید بفهمد چه اتفاقی افتاده، چه مسئولیتی در آن داشته، چگونه میتواند آن را جبران کند و از این تجربه چه چیزی یاد بگیرد؟
یا با سرزنش، تحقیر، تهدید و تنبیه، به او این پیام را میدهید که «تو بدی» یا «تو بیارزشی»؟
آیا به او احساس شرم میدهید؟
آیا کاری میکنید احساس کند از او ناامید شدهاید یا دیگر مثل قبل دوستش ندارید؟
اشتباه کردن بخشی از رشد است.
اما احساس شرم، بیارزشی و دوستداشتنی نبودن، چیزی نیست که به رشد کمک کند.
هدف ما این نیست که فرزندمان هرگز اشتباه نکند.
هدف این است که وقتی اشتباه کرد، آن را پنهان نکند و برای کمک گرفتن، هنوز بتواند به ما مراجعه کند.
۶۶
۱۳:۴۲
۷۱
۲۳:۵۴
سلامصبح بخیر 
𝑮𝒐𝒐𝒅 𝒎𝒐𝒓𝒏𝒊𝒏𝒈
️
میخواهمهر صبح که پنجره را باز میکنیآن درختِ روبهرو من باشمفصلِ تازه من باشمآفتاب من باشماستکانِ چای من باشمو هر پرندهای که نان از انگشتانِ تو میگیرد
میخواهمهر صبح که پنجره را باز میکنیآن درختِ روبهرو من باشمفصلِ تازه من باشمآفتاب من باشماستکانِ چای من باشمو هر پرندهای که نان از انگشتانِ تو میگیرد
۶۰
۶:۱۳
تیر ماهی های عزیزتولدتون مبارک
۵۸
۶:۱۴
مباش در پی آزار وهرچه خواهی کنکه در شریعت ماغیر از این گناهی نیست
#حافظ
#حافظ
۲۷
۱۳:۵۱