لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل یه دختر دهه پنجاهیی
۶ عضو

یه دختر دهه پنجاهی

حواسمون به عقل ، عشق ، دل باشهبی عقل عاشق نمیشیم و ایمانمون خالص نمیشه... آدم عاقل ، حتما عاشق میشهاما کدوم عاشقی ؟
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۱۴ بهمن ۱۴۰۴
thumbnail
به یاد زمانی که کاغذ دیواریای منو گروهم همیشه اول میشد و کلی عشق خرج تزئین مدرسه برای ایام دهه ی فجر دوست داشتنیم میکردیم ... به یاد روزای قشنگ کودکیو نوجوانی و تمام ذوق اومدن دهه ی فجر انقلاب اسلامی قشنگمون🥹undefinedundefined( عکس از نت )

۱۵۰

۶:۵۶

Shahrokh - Baharan Khojaste Bad (320).mp3

۰۲:۲۶-۲.۳ مگابایت
چقدر من سرودای دهه فجرو دوست داشتمو دارم 🥹🥹🥹undefinedundefined
undefined۱

۱۶۰

۶:۵۷

۱۵ بهمن ۱۴۰۴
به نام خدای دوستدار تفکراستاد فاطمی نیا رو به شدت دوست داشتم و دوست دارم ، از جمله روحانیون با سواد حقیقی که مشابه ندارن . مثل علامه جعفری ، علامه طباطبائی . تو بچگیم کم تشریف میاوردن تلویزیون ، ولی بعدتر کم کم بیشتر تلویزیون دیدیمشون . حرفهایی از جنس حقیقت دینی ، حرفهایی از جنس اسلام ناب از ایشون یاد گرفتم . یه انسان وارسته که « دین رو برات سخت نمیگفت سخت نمیکرد » . من وقتی تصمیم گرفتم اسلام رو انتخاب کنم ، اونم با وجود اینکه مسلمان زاده بودم ، وجود مبارک امثال ایشون کمک کننده بودن تا بفهمم اسلام ناب یعنی چی . بر خلاف بسیاری از روحانیون که دین و دینداریو سخت جلوه میدن ، ایشون زیبا و آسون جلوه میدادن . کتاب معراج السعاده از جمله راهنمایی های قشنگ ایشون بود که سالها پیش شروع به خوندنش کردم و وقتی این کتاب رو میخونی یه دنیای درست حسابی از اسلام درست میبینی ، اسلامی که خیلیا این روزا میخوان جور دیگه نشونمون بدن..چقدر نبود ایشون ، استاد خوشوقت، علامه جعفری و طباطبائی ، این روزا قابل لمسه... دعای خیرشون شامل حال ما بشه الهی ، آمین یا رب العالمین
آیت الله فاطمی نیا (رحمه الله) :یکی از کتب اخلاقی که اگر به آن عمل شود انسان را معراج می دهد ، کتاب شریف "معراج السعاده" نوشته ی عالم بزرگ شیعه ملا احمد نراقی است.این کتاب به زبان فارسی است و تلخیص کتاب "جامع السعادات" مرحوم ملامهدی نراقی است.این پدر و پسر اعجوبه بودند ، علامه طباطبایی می فرمودند این دو عالم را هنوز کسی کما هو حقه نشناخته است.خاتم المحدثین آشیخ عباس قمی نیز کتاب معراج السعاده را خلاصه کرده و اسم آن را "المقامات العلیه" گذاشته است و یک کتاب مختصر و نورانی است.حقیقتا ما قدر این نعمت ها را نمیدانیم، اگر هم بعضی مقدس ها این کتاب ها را تهیه کنند ، گوشه ی طاقچه خاک می خورد.این ها را روز قیامت به رخ ما می کشند؛ می گویند چرا جامع السعادات نخواندی؟میگوییم عربی بلد نبودیم!می گویند پس چرا معراج السعاده نخواندی؟می گوییم مفصل بود فرصت نداشتیم!ممکن است بگویند این مقامات العلیه را می خواندی که مختصر بود!این گنجینه های تشیع ، نسخه های شفا بخش است.

۱۵۲

۷:۴۷

۱۸ بهمن ۱۴۰۴
به نام خدای شاهددیروز بهشت زهرا بودیم ؛ قطعه شهدا.. جایی که آرامش فضاش وصف نشدنیه . جاییکه میفهمی شهدا زنده هستن یعنی چی . جایی که میفهمی شهدا بهت لبخند میزنن و فضارو خوش عطر میکنن . قطعه شهدای بهشت زهرا ، با بقیه جاهاش یه زمین تا آسمون فرق داره . اصلا وقتی میرم اونجا ، زنده بودن رو میفهمم ... طبق معمول اولین جایی که میرم مزار دکتر چمران عزیزه ، مردی که وجودش باعث شد احساس تنهایی نکنم و فکر نکنم مدل احساسی بودنم مدل غلطیه. مردی که عشق رو میفهمید و از بیانش سر ذوق میومد ... شهید چمران عزیز و خاصو مزاری که حتما باید پیششون برم آقا مرتضی آوینی دوست داشتنیه ، مردی که تولد دوباره رو تجربه کرد ... مثل خودم... با اقا مصطفی و اقا مرتضی همیشه کلی حرف دارم که بزنم ... انگار روبروم نشستن و من میون تنهایی نابم میتونم باهاشون از هر چیزی که دلم میخواد بگم و بخوام برام دعا کنن... درست مثل زمانهایی که تمام لحظات تنهاییم بخاطر عقایدم، در گفتگوی با امام حسین (ع) محو میشد.. دیروز از اقا مرتضی یه دعای ویژه خواستم و حسم میگفت حتما دعام میکننundefinedدیروز دلتنگیام شدیدتر بوددلتنگیام برای زمانیکه بسیاری از شهدا بودن و شهر آرامش بهتر و بیشتری داشتبرای زمانیکه پدر بودو با هم میرفتیم قطعه شهدابرای تمام اون سادگیای قشنگ گذشته...نمیدونم چرا هیچوقت نمیتونم و نتونستم زمان حال رو مثل گذشته دوست داشته باشم ، اما شاید یکیش وجود پاکیهای بیشتر در گذشته ها باشه...ماهایی که دفاع مقدس دیدیم و آدمها و روابط اون دوران رو به یاد داریم ، سخت میتونیم با حال خو بگیریم... و درد شیرین عجیبیست این درد...اما امید به اومدن معصوم عزیزمون و رهایی دنیا از ناپاکیهای جدیدش ، بازم حالمونو خوب نگه میداره..امید ... امید به خدای مهربون و بخشندگیای ویژش..نزدیکیای ٢٢ بهمن ١۴٠۴ قشنگم

۱۵۹

۱۲:۰۹

Hame Be pish (128).mp3

۰۵:۱۵-۷.۳۷ مگابایت
یادش بخیر هر روز از ایام دهه فجر ، گروه سرودمون سرودای انقلابی دهه فجرو میخوند و کلی حس خاص داشت...

۱۶۸

۱۲:۱۶

۴ اسفند ۱۴۰۴
thumbnail
آیا خدا مجاز دونسته انسان به دین عمل نکنه و مختار باشه و انسان رو به حال خودش رها کرده؟
#قرآن#بندگی#خدا

۱۶۹

۱۹:۱۹

۲۰ اسفند ۱۴۰۴
thumbnail
« آقا »
undefined۲

۱۴۵

۱۳:۳۷

۲۰ اردیبهشت
بازارسال شده از بافت مینیاتوری و صنایع دستی باری
من برای دل خودم اول کار میکنمبرای حال خوب خودمحتی وقتی تنهام ، برای حسو حال خوش خودم ، از خودم پذیرایی میکنم و برای خودم غذا میپزم و میز میچینم و از زیر دستیهای بافت و دوخت خودم استفاده میکنم ، بدون عکس، بدون فریاد ، بدون نشون دادن به دیگری...خونه ی ما اولین جاییه که از هنرهام رنگ گرفته.از لباسهامون تا وسایلمون، درو دیوار همه از هنرهای خودم زیبا میشن .خونه و خودم و او اولین هایی هستیم که از این سلایق و هنرهای هدیه ی خدا ، کیف میکنیم و بهره مند میشیم . آدم (دختر) اول بنده ی خداست بعد دختر ، همسر یا مادر دیگری اول باید بتونی یه بنده ی قشنگ باشی تا بتونی قشنگیارو به بقیه بچشونی .من اینجوری فهمیدم .فهمیدم اول باید حال خودم خوبو خوشو قشنگ باشه تا بتونم از خوبیام ببخشم .پس اول باید از خودم ، حسام ، باورهام ، وجود الهیم مراقبت کنم .این معنیش خودخواهی نیست . خودخواهی جور دیگه معنی پیدا میکنه .این معنیش شاکر بودن از مخلوق خدا شدنه . من شاکرم برای اینکه مخلوق خدام . یه مخلوق با ظرافتهای روحی حسی فکری خاص . درست مثل دونه های برف . آدم ها مثل دونه های برف ، هر کدوم خاصن . من شاکرم پس این شکر باید در زندگی خودم، در تنهاییم نمود پیدا کنه .شاید وقتی رد میشیو این صفحه رو میبینی پیش خودت بگی پس کو اعضاء ؟ آره این عادت منه . حتی وقتی اینستا صفحه ساختم ، تبلیغش نکردم . خب آخه قصد اولم فروش نبود . دلم میخواست ، یه رهگذر ، عبور کنه ، چشمش بیفته، و اگه دلش رفت بیاد بشه همراه من .برای همینم تعداد عضو کانال یا صفحه هیچوقت برام مهم نبوده . حتی به دوستو فامیلم معرفی نمیکنم که بیاین منو داشته باشین .چون دلم میخواد یه آدمی ، خودش دنبال چیزی که میخواد بره ، بیابه ، انتخاب کنه که باشه یا نه .اینجوری کیفش برام بیشتره .پس اینجارو برای دل خودم ساختم . برای دلتنگی از دوری صفحه اینستام . برای اینکه دلم میخواد همچنان عکسای زیبا بذارم ، بنویسم ، شاید یکی حالش خوش نبود و دیدو خوند و خوش شد .اینجا ، منتظر اون آدم هاییم که شاید عبور کنن و دلشون بره ...
#داستان_یک_برند#خانم_باری#قلاب_بافی_مینیاتوری_ژاپنی@baari_artist

۳

۹:۱۷

۳ خرداد
thumbnail
فرق بین «دونستن» با «فهمیدن» چیه ؟من به فهمیدن میگم «ایمان»فایده نداره مدام #کتاب بخونی و خودتو پر کنی از کلی دانسته ی جورو واجور، اما فهمشون نکرده باشی. میشه حکایت ترس از مُرده ؛«میدونی» مُرده کاری بهت نداره ولی «نفهمیدی» پس ازش میترسی(همه نه)یعنی دانستت به ایمان قلبی تبدیل نشده.خیلی از آدمها اینجورین. برای همینم مذهبیو متدین با هم فرق دارن . برای همینم مسلمونو مومن با هم فرق دارن. برای همینم خدا در قرآن گاهی میگه مسلمین گاهی میگه مومنین.( البته جز یه بخشی که بعدا دربارش مینویسم قشنگه)اینروزا ، باید خیلی بریم سمت فهیم شدن و ایمان رو قوی کردن . روزهای سختیه . زندگی هر روزش به پله ی جدیدی جهش میکنه . درستو غلطِ بیشتری با هم قاطی میشن. رنگ عوض کردنهای بیشتری میبینی . نیاز داری ( میدونی نیاز با احتیاج چه فرقی داره ؟ )نیاز داری ایمانتو قوی کنی، عقل سلیم رو قوی کنی و بدستش بیاری . قلبت رو نور ببخشی . و مدام از خدا هدایت بخوای، فهم بخوای ، حتی شاید فقاهت بخوای... اینروزا ، چیزای عجیب زیاد میبینی . ... ولی نترس ، تا وقتی توی بغل خدایی و بغل خدارو رها نکردی، خدا مراقبته . چون خدا نوره . نور هدایت . نور ایمان . نور عقل . خدا همشو بهت میده اگه براش قدمی برداری در جهت فهیم تر شدن ..اینروزای عجیب رو ، دور از هیاهوی رسانه ها، با قوی شدن قلبو عقلت، با رصد حرف آدم حسابیای دلسوز پیش ببر ، تا دانسته هات به فهم تبدیل بشه ، باشه که در فردای بهترمون انسان مفید فهیمی برای دنیای خدا باشیم .ان شاالله
خرداد ١۴٠۴سلام خرمشهر قشنگمون
undefined۲

۲۸

۹:۴۰

۶ خرداد
thumbnail
دستور مهم قرآن درباره #تهمت که بسیاری اساسا آنرا نشنیده اند

۲۱

۱۰:۳۶