۳۲۳
۱۹:۳۶
۳۲۹
۷:۱۷
لیگ قهرمانان آسیا و خلا جدی فرهنگی ...!
نیما نصری شاهاندشت
در کمتر از یک ماه با برگزاری مسابقات فوتبال بین تیم های ایرانی با باشگاه های آسیایی که همگی از عربستان بودند، حواشی زیادی را به بار آورده است که دیگر فوتبال موضوعیت اصلی نیست. برخی از حواشی هایی که شاید بتوان آن ها را از مهمترین داده های تحلیلی برای وضعیت بغرنج فرهنگی کشور دانست عبارت است از؛
۱، حضور رونالدو در ایران و استقبال غیر عادی و حیرت انگیز برخی از مردم از این ابر ستاره ای که در فضای مجازی قریب بر ششصد میلیون دنبال کننده از سراسر جهان دارد؛ از دستپاچگی مسئولان و بازیکنان فوتبال داخلی تا مردمی که برای حضور در هتل استقرار این فوتبالیست، میلیون ها پول هزینه کردند. سوال اساسی اینجاست آیا مردم عربستان هم با وجود آنکه رونالدو به اتفاق خانواده اش در آن کشور مستقر است هر روز ذوق میکنند؟ هر روز به دنبال وی هستند که او را از نزدیک ببینند؟۲، نارضایتی های مکرر از وضعیت ورزشگاه آزادی و انعکاس خبرهایی مبنی بر روش های بسیار سنتی و دم دستی برای تعمیر چمن ورزشگاه که واکنش نیمار رو به همراه داشت تا قطعی مکرر برق آنهم در نشست های بین المللی خبری.۳، شعار های سیاسی برخی از تماشاگران تیم فوتبال سپاهان در راستای لغو رقابتش با الاتحاد که سوژه خبرگزاری های رسمی و بعضا معاند دنیا شد، و گمانه زنی های زیادی برای اعلام نتیجه به سود تیم عربستانی را به همراه آورد. ۴، حل نشدن مناقشه حضور بانوان در ورزشگاه ها و عدم تامین زیرساخت های لازم و به تبع آن حضور گزینشی بانوان هوادار تیم ها در ورزشگاه آنهم صرفا به علت ترس از عواقب جریمه های نهاد های بین المللی. فیلمی که میتواند بعدها دستاویزی برای این نهاد ها بشود در فضای مجازی منتشر شده است.۵، دعوای دهشتناک بین تماشگران ایرانی در ورزشگاه و همچنین تشویق کردن نیمار توسط هواداران ایرانی.
این حواشی صرفا گوشه ای از اخبار مهمی است که در فضای مجازی و خبرگزاری ها بیشتر انعکاس داشته است. نمیدانم تصمیم گیران متوجه بغرنج بودن فضای فرهنگی کشور هستند؟ آیا به واقع در همه ی جهات توانستیم رشد و قدرت تفکر و تامل، همطراز با ارزش های انقلاب اسلامی را به بدنه ی اصلی مردم انتقال دهیم؟ صحبت های مدیران و مربیان باشگاه ها و خصوصا کارشناسان مبنی بر رشد نکردن فوتبال از لحاظ فنی و امکانات نشان دهنده ی این است که خواسته ی مردم مبنی بر موازنه ی پیشرفت در همه ی زمینه ها تحقق نیافته است. قطر حداکثر با سه میلیون جمعیت و محیط جغرافیایی محدود (خوزستان پنج برابر قطر است!) میزبان بزرگترین پدیده ی جهانی یعنی جام جهانی فوتبال بود. عربستان در سال ۲۰۳۰ در کنار یونان نامزد میزبانی جام جهانی است. سرمایه گذاران کشور های حوزه ی خلیج فارس در اروپا باشگاه های مهم زیادی را خریداری کردند، تبریک حلول ماه مبارک رمضان و اطعام و افطاری دادن این باشگاه ها در ورزشگاه های اختصاصی شان نشانه ی این تغییرات می باشد.
خبرهایی در حوزه ی فوتبال داخلی مبنی بر وجود رانت ها، رشوه ها، رابطه ها، دلالی ها و اعمال خرافات و جادوگری نشان از این دارد که وضعیت فوتبال ایران در بدترین شرایط زمانی قرار دارد. و این تنها گوشه ای از خلل جدی فرهنگی کشور است که در بزنگاه های مهم خود را نشان میدهد... اگر بناست ایران به عنوان مهمترین کشور آسیا در رقابت های بین المللی حضور موثر داشته باشد، نیاز دارد تا قواعد، زیر ساخت ها و همچنین امکانات خود را ارتقا دهد تا خلا و معضل فرهنگی تا حد زیادی بهبود یابد.
در کمتر از یک ماه با برگزاری مسابقات فوتبال بین تیم های ایرانی با باشگاه های آسیایی که همگی از عربستان بودند، حواشی زیادی را به بار آورده است که دیگر فوتبال موضوعیت اصلی نیست. برخی از حواشی هایی که شاید بتوان آن ها را از مهمترین داده های تحلیلی برای وضعیت بغرنج فرهنگی کشور دانست عبارت است از؛
۱، حضور رونالدو در ایران و استقبال غیر عادی و حیرت انگیز برخی از مردم از این ابر ستاره ای که در فضای مجازی قریب بر ششصد میلیون دنبال کننده از سراسر جهان دارد؛ از دستپاچگی مسئولان و بازیکنان فوتبال داخلی تا مردمی که برای حضور در هتل استقرار این فوتبالیست، میلیون ها پول هزینه کردند. سوال اساسی اینجاست آیا مردم عربستان هم با وجود آنکه رونالدو به اتفاق خانواده اش در آن کشور مستقر است هر روز ذوق میکنند؟ هر روز به دنبال وی هستند که او را از نزدیک ببینند؟۲، نارضایتی های مکرر از وضعیت ورزشگاه آزادی و انعکاس خبرهایی مبنی بر روش های بسیار سنتی و دم دستی برای تعمیر چمن ورزشگاه که واکنش نیمار رو به همراه داشت تا قطعی مکرر برق آنهم در نشست های بین المللی خبری.۳، شعار های سیاسی برخی از تماشاگران تیم فوتبال سپاهان در راستای لغو رقابتش با الاتحاد که سوژه خبرگزاری های رسمی و بعضا معاند دنیا شد، و گمانه زنی های زیادی برای اعلام نتیجه به سود تیم عربستانی را به همراه آورد. ۴، حل نشدن مناقشه حضور بانوان در ورزشگاه ها و عدم تامین زیرساخت های لازم و به تبع آن حضور گزینشی بانوان هوادار تیم ها در ورزشگاه آنهم صرفا به علت ترس از عواقب جریمه های نهاد های بین المللی. فیلمی که میتواند بعدها دستاویزی برای این نهاد ها بشود در فضای مجازی منتشر شده است.۵، دعوای دهشتناک بین تماشگران ایرانی در ورزشگاه و همچنین تشویق کردن نیمار توسط هواداران ایرانی.
این حواشی صرفا گوشه ای از اخبار مهمی است که در فضای مجازی و خبرگزاری ها بیشتر انعکاس داشته است. نمیدانم تصمیم گیران متوجه بغرنج بودن فضای فرهنگی کشور هستند؟ آیا به واقع در همه ی جهات توانستیم رشد و قدرت تفکر و تامل، همطراز با ارزش های انقلاب اسلامی را به بدنه ی اصلی مردم انتقال دهیم؟ صحبت های مدیران و مربیان باشگاه ها و خصوصا کارشناسان مبنی بر رشد نکردن فوتبال از لحاظ فنی و امکانات نشان دهنده ی این است که خواسته ی مردم مبنی بر موازنه ی پیشرفت در همه ی زمینه ها تحقق نیافته است. قطر حداکثر با سه میلیون جمعیت و محیط جغرافیایی محدود (خوزستان پنج برابر قطر است!) میزبان بزرگترین پدیده ی جهانی یعنی جام جهانی فوتبال بود. عربستان در سال ۲۰۳۰ در کنار یونان نامزد میزبانی جام جهانی است. سرمایه گذاران کشور های حوزه ی خلیج فارس در اروپا باشگاه های مهم زیادی را خریداری کردند، تبریک حلول ماه مبارک رمضان و اطعام و افطاری دادن این باشگاه ها در ورزشگاه های اختصاصی شان نشانه ی این تغییرات می باشد.
خبرهایی در حوزه ی فوتبال داخلی مبنی بر وجود رانت ها، رشوه ها، رابطه ها، دلالی ها و اعمال خرافات و جادوگری نشان از این دارد که وضعیت فوتبال ایران در بدترین شرایط زمانی قرار دارد. و این تنها گوشه ای از خلل جدی فرهنگی کشور است که در بزنگاه های مهم خود را نشان میدهد... اگر بناست ایران به عنوان مهمترین کشور آسیا در رقابت های بین المللی حضور موثر داشته باشد، نیاز دارد تا قواعد، زیر ساخت ها و همچنین امکانات خود را ارتقا دهد تا خلا و معضل فرهنگی تا حد زیادی بهبود یابد.
۳۲۴
۵:۵۱
بازارسال شده از گروه فرهنگی صاحب الزمان (عج)
#من_عاشق_مبارزه_با_اسرائیل_هستم
۵
۱۹:۰۳
خوب به خاطر دارم در زمان کودکی ام (دهه هفتاد) اخبار صدا و سیما همواره زمانی که میخواست از مجاهدت های فلسطینیان سخنی بگوید از سنگ هایی که جوانان و نوجوانان به سمت تانک های زرهی و غول پیکر رژیم صهونیستی پرتاب میکردند، میگفت. بزرگتر که شدم با مطالعه پیرامون انقلاب اسلامی مطلع شدم که امام در سال 1361 در پاسخ به خواسته های برخی از رزمنده های مخلص مبنی بر اعزام نیرو به قلمرو فلسطین برای مبارزه با رژیم صهونیستی و همچنین عتاب جهت برگشت عده ی قلیلی که به سوریه رفته بودند، حکیمانه و پیامبر گونه بیان میدارند: "راه قدس از کربلا میگذرد." حقیقتا چه کسی میتوانست امروز را پیش بینی کند و از این جمله ی راز آلود امام رمز گشایی کند. آن کودکان فلسطینی امروز بزرگ شده اند! از طریق راهرو های زیر زمینی این بار به جای سنگ و کلوخ با موشک های ضد زره و یا با پهپاد های سنگین وزن و دوربرد به مصاف خانه ی عنکبوتی رفته اند. تا جایی که در روند صعود و نشست هواپیما در فرودگاه های اسرائیل خلل ایجاد شده است. به زیرساخت ها و تجهیزات صنعتی و تجاری و اطلاعاتی آسیبی جبران ناپذیر فرود آمده است. آنچیزی که جدای التهابات و استراتژیک ها و تالم ها که از اجزای لاینفک جنگ است، مهم و راهبردی می باشد؛ فرمایشات رهبری است که بیش از سی سال بار سنگین و گران بهای امام را صادقانه و مجاهدانه به دوش کشیده است، و در کسوت یک مرد راستین و درستکار، دغدغه ی رسول خدا که دلسوزی و خوش فرجامی برای عاقبت مسلمانان است را در دل دارد، در دیدار با شیخ زکزاکی پیر رنج کشیده ی مسیر خمینی در نیجریه بیان میدارند:"با لطف و عنایت خداوند متعال این حرکتی که در فلسطین آغاز شده است، به پیش خواهد رفت و منجر به پیروزی کامل فلسطینیها خواهد شد."و در مراسم دانش آموختی نیروهای مسلح در چند روز قبل تر اعلام میکنند: "از پانزدهم مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی، هم از لحاظ نظامی، هم از لحاظ اطّلاعاتی، یک شکست غیر قابل ترمیم خورده؛ من عرض میکنم از شنبهی پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی [دیگر] رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربهای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست."از 31 خرداد 1361 تا 25 مهر 1402 قریب به 41 سال میگذرد، سیاستمدار واقعی صبور است و معنای واقعی تصمیمات و اقداماتش را در گذر زمان محاسبه میکند. امامِ امت، نیک میدانست برای سرنگونی این خانه ی سست و نمناک باید پویش روشنفکرانه به وجود بیاید، ابتدا سرنگونی رژیم بعث و کم کم پیدایش جریان اربعین و حال هم لحظه شماری برای خواندن نماز در بیت المقدس...
۳۴۹
۱۶:۱۸
بیمارستان معمدانی دیگر زخمی ندارددیگر هیچکسی در بیمارستان رنج نمیکشدهمه شهید شدند...

۳۳۳
۸:۴۴
همه میآییم 
قرار ماساعت ۱۶میدان انقلاب اسلامی
#حریفت_منم#من_عاشق_مبارزه_با_اسرائیل_هستم
#حریفت_منم#من_عاشق_مبارزه_با_اسرائیل_هستم
۳۶۵
۸:۴۷
جلسه ماهیانه
#موردتائیداست
#موردتائیداست
۲۰۳
۹:۰۹
۱۹۳
۹:۰۹