از یکی دو روز گذشته کانالهای مختلف دارند با استناد به سخنرانی ترامپ در اجلاس G7، ادعا میکنند او به سلطنتطلبان گفته stupid people. ویدئوی تقطیعشدهای هم با این مضمون منتشر میشود.
متن کامل سخنرانی را پیدا کردم. ترامپ همچین حرفی نزده. او دارد درباره پایان جنگ حرف میزند و ادعا میکند همه از این پایان رضایت دارند:
«There's not one nation that came to us and said, please, sir, keep dropping bombs on them. Please keep dropping bombs -- the stupid people say that.»
«حتی یک ملت هم پیش ما نیامده و نگفته که آقا، لطفا به بمباران کردنشان ادامه دهید. لطفا به بمباران کردن ادامه دهید -- آدمهای احمق این را میگویند.»
[لینک متن سخنرانی]
منظورم این است که آدم خوب است صادق باشد و هر چیزی را به نفع خودش تفسیر نکند و مخاطبش را گمراه نکند.
@hmotahari_com
متن کامل سخنرانی را پیدا کردم. ترامپ همچین حرفی نزده. او دارد درباره پایان جنگ حرف میزند و ادعا میکند همه از این پایان رضایت دارند:
«There's not one nation that came to us and said, please, sir, keep dropping bombs on them. Please keep dropping bombs -- the stupid people say that.»
«حتی یک ملت هم پیش ما نیامده و نگفته که آقا، لطفا به بمباران کردنشان ادامه دهید. لطفا به بمباران کردن ادامه دهید -- آدمهای احمق این را میگویند.»
[لینک متن سخنرانی]
منظورم این است که آدم خوب است صادق باشد و هر چیزی را به نفع خودش تفسیر نکند و مخاطبش را گمراه نکند.
@hmotahari_com
🥹۲
۵۱۶
۳:۰۸
تا زندهایم و تا اثری از انسانیت برجاست و تا روزی که آن واقعۀ شیرین محقق نشده:
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
۴۰۸
۱۷:۰۱
دلسوزانی که حسن نیت هم دارید!
تهدیدی که عملی نشود، بیاثر میشود.
رجزی که به عمل ظاهر نشود، به سخره گرفته میشود.
اجرای یکطرفۀ توافقِ نقضشده، جرأت بخشیدن به دشمن است.
به ژنو رفتن وقتی لبنان زیر آتش است، پیام ضعف است.
خلاصه که این نبود آنچه ما میخواستیم. این حتی از عزت و اقتدار هم به دور است.
@hmotahari_com
خلاصه که این نبود آنچه ما میخواستیم. این حتی از عزت و اقتدار هم به دور است.
@hmotahari_com
🥹۴
۴۵۶
۱۷:۴۹
دریچههای کشف جهان
تعارف که نداریم، گوشیها، دریچه شدهاند و ما مدخلیم! جهان را با گوشیهای تلفن همراه کشف و حتی تجربه میکنیم. میبینیم، میخوانیم، میشنویم، مسحور میشویم، حسرت میخوریم، خشمگین میشویم، میخندیم، گریه میکنیم...
اسباب کشف جهان همان اسباب انسان نخستین است، دریچۀ کشف عوض شده.
کتاب؟سکوت؟تماشای با تأنی؟پنجه در پنجه شدن با طبیعت؟
گوشیهای ما، جای همۀ اینها را تنگ کرده.
@hmotahari_com
تعارف که نداریم، گوشیها، دریچه شدهاند و ما مدخلیم! جهان را با گوشیهای تلفن همراه کشف و حتی تجربه میکنیم. میبینیم، میخوانیم، میشنویم، مسحور میشویم، حسرت میخوریم، خشمگین میشویم، میخندیم، گریه میکنیم...
اسباب کشف جهان همان اسباب انسان نخستین است، دریچۀ کشف عوض شده.
کتاب؟سکوت؟تماشای با تأنی؟پنجه در پنجه شدن با طبیعت؟
گوشیهای ما، جای همۀ اینها را تنگ کرده.
@hmotahari_com
۳۶۵
۸:۳۶
Man Bacheye Paeine In Shahram (320).mp3
۰۰:۳۹-۱.۵۴ مگابایت
من بچۀ پایین این شهرم...
۳۸۳
۱۱:۵۳
فرض کنید داریم میرویم کوهنوردی. سردسته هم داریم. یک بحرانی رخ میدهد. اگر سردسته اولین نفری باشد که زبان به غرولند و ابراز عجز باز میکند، بقیۀ گروه چه حالی پیدا میکنند؟
سردسته باید جنم و جگر داشته باشد. نه اینکه هر از گاه، هی توی دل گروه را خالی کند.
پینوشت:ما در طول سالهای پس از انقلاب بحرانهای مختلفی داشتیم. اگر قرار بود رؤسای جمهور یا هر کدام از مسئولان، توی دل مردم را خالی کنند، چه بر سرمان میآمد؟
@hmotahari_com
سردسته باید جنم و جگر داشته باشد. نه اینکه هر از گاه، هی توی دل گروه را خالی کند.
پینوشت:ما در طول سالهای پس از انقلاب بحرانهای مختلفی داشتیم. اگر قرار بود رؤسای جمهور یا هر کدام از مسئولان، توی دل مردم را خالی کنند، چه بر سرمان میآمد؟
@hmotahari_com
۳۳۲
۱۸:۱۲
پول مال دولت نیستمال هیچکس نیستپول مال ایران استمنتی سر مدافعان کشور نداریم آقای رئیسجمهوراگر پول دادید، انجام وظیفه کردید.آن پولی که «پول خودمان» نامیدید، پول ایران است، پول شما نیست، مال مردم است. شما وکیلاید از ایران حراست کنید.
آن بچه عراقی و زن پاکستانی که دوچرخه و طلای دستشان را تقدیم بچههای مدافع وطن کردند منت سرمان نگذاشتند. دوچرخه و طلا مال خودشان بود.
و شما امروز اگر «همچنان» رئیس جمهور ایران هستید، از برکت همان بچههای مدافع است.
@hmotahari_com
آن بچه عراقی و زن پاکستانی که دوچرخه و طلای دستشان را تقدیم بچههای مدافع وطن کردند منت سرمان نگذاشتند. دوچرخه و طلا مال خودشان بود.
و شما امروز اگر «همچنان» رئیس جمهور ایران هستید، از برکت همان بچههای مدافع است.
@hmotahari_com
۵۶۹
۱۸:۵۲
ولی من ترجیح میدهم، همین صدا در قلب و سرمان جریان داشته باشد تا اینکه به دشمن سیگنال ضعف بدهیم.
قلدر هر نرمشی ببیند، رام نمیشود، ده قدم جلوتر میآید.
@hmotahari_com
قلدر هر نرمشی ببیند، رام نمیشود، ده قدم جلوتر میآید.
@hmotahari_com
۳۹۸
۷:۴۷
دلم لک زده دوباره روی مرمرِ تفتیده از آفتابِ صحن راه برم. با شرم و آزرم برم نزدیکتر. برسم به ایوانِ دم ورودی. بایستم مقابل ضریح و دوباره بگم:
سلام اسوۀ صبر و شجاعت! سلام سیده زینب!
سلام اسوۀ صبر و شجاعت! سلام سیده زینب!
۳۷۸
۸:۴۳
Mohsen Chavoshi - Zakhmie Aftab.mp3
۰۳:۳۳-۸.۵۲ مگابایت
زخمیِ آفتابمحسن چاوشی
۱۵۷
۱۸:۰۴