لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل وحید جلیلیو
۱.۸ هزار عضو

وحید جلیلی

نویسنده و فعال فرهنگی
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲۹ خرداد
thumbnail
undefinedundefined غرب‌گرا‌ها در مقابل جریان دانشگاهی عدالت‌خواه و ایران‌گرا
undefined «وحید جلیلی»، قائم مقام صداوسیما در امور فرهنگی:
undefined واقعیت این است که آمریکا کماندوهایش را در همین دانشگاه‌ها پیاده کرده است. آن هم کسانی که همین امروز حقوق‌بگیر دانشگاه‌های جمهوری اسلامی هستند!
undefined در منطق این آقایان، اگر می‌خواهی ببینی کسی خوب درس خوانده یا نه، معیارش این است که آیا تسلیم آمریکا هستی یا خیر. اینها گزاره‌هایی است که بعضی با همین صراحت و وقاحت، امروزه دارند در دانشگاه‌های کشور ترو‌یج می‌کنند.
undefined جهت مشاهده کامل سخنرانی از اینجا اقدام کنید.
undefined @jalili_vahid
undefined۲۶
undefined۸
undefined۳
undefined۲

۳.۱K

۹:۳۳

Modafeane Nazme kohne.pdf

۴۶۸.۵۳ کیلوبایت

undefined مدافعان نظم کهنه، از دیوار برلین تا تنگه هرمز
undefined نگاهی به جنگ رمضان و سراسیمگی غربگرایان برای مقابله با تغییر پارادایم
undefined یادداشتی از وحید جلیلی | نسخه مطالعه در گوشی
undefined مطالعه در وب:undefined farsnews.ir/politics/1781866796744630804/
undefined @jalili_vahid
undefined۱۵
undefined۱۴
undefined۷
undefined۱
undefined۱

۷.۴K

۱۲:۴۷

۳۰ خرداد
وحید جلیلی
Modafeane Nazme kohne.pdf
undefinedundefined️ ایران‌ستیزی به‌مثابه باطن غرب‌گرایی
undefined برشی از یادداشت اخیر وحید جلیلی با نگاهی به جنگ رمضان و نقد سراسیمگی غرب‌گرایان برای مقابله با تغیر پارادایم
undefined هویت غربگراها دو رکن دارد: غرب‌پرستی و ایران‌ستیزی. یکی شیفتگی به غرب و دیگری تحقیر ایران و ایرانی. اگر در زمان آل‌احمد رکن اول برجسته‌تر بود و به آن نام‌گذاریِ مناسب و دقیق رسید که عنوان کتاب او شد؛ در سال‌های اخیر رکن دوم هویت روشنفکرها برجسته‌تر شده و آن «تحقیر ایران» است.هر چه ایرانی‌ها در برابر یوتوپیای غربزده‌ها؛ بیشتر مقاومت کردند و بیشتر به موفقیت رسیدند غیرت روشنفکران برای دفاع از غرب از طریق تحقیر ایران؛ بیشتر برانگیخته شد.سراسیمگی و اضطراب جریان روشنفکری برای تحقیر ایران در یکی دو دهه اخیر به شکل محسوسی افزایش پیداکرده که بیش از آن که نمایانگر واقعیت جامعه‌شناختی ایران باشد بازتاب وضعیت روانشناختی غربزده‌ها و استیصالشان در برابر پیروزی‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی‌ست.
واقعیت ایران و موضع جریان غربگرا؛ یک «تناظر معکوس»این همه یادداشت و مقاله و کتاب و توئیت و جلسه و پنل و... در وصف "امتناع تفکر در ایران" یا" زوال اخلاقی ملت ایران" یا "نزدیکی فروپاشی" و" بی‌آینده بودن جمهوری اسلامی" و... در حقیقت؛ تناظر معکوسی است که بین واقعیت ایران امروز؛ با تمنا و سودای جریان غربزده برقرار شده است. غرب‌پرست‌ها ترجیح داده‌اند در فرار از واقعیت فزاینده و پیش‌رونده ایران ،که آن را نمی‌پسندند؛ در دنیای موازی و مجازی‌ای که با همکاری هم خلق کرده‌اند زندگی کنند تا از لحاظ روحی، کمتر آسیب ببینند."تناظر معکوس" بهترین توصیف برای موضع جریان غربگرا نسبت به واقعیت ایران امروز است.به سینما نگاه کنید. هر چه ایران بیشتر پیشرفت کرد و دستاوردهای بزرگتری در دانش و فناوری و صنعت و توسعه زیرساخت‌ها و قدرت دفاعی و... به دست آورد، تصویرش در سینمای ایران مفلوک‌تر، بدبخت‌تر، سیاه‌تر و ناامیدتر شد! امروز در غرب؛ کسانی که از دریچه فیلم‌های ایران‌ستیزانی مثل اصغر فرهادی و جعفر پناهی و رسول‌اف و ساتراپی و... ما را دیده‌اند و باور کرده‌اند، مبهوت مانده‌اند که اگر ایران این است که این‌ها می‌گویند پس کشوری که مقابل آمریکا ایستاده و شاخش را شکسته، کجاست؟ ایرانی که جهانیان در جشنواره جنگ رمضان دیدند با ایرانی که سینماگران وطن‌فروش و غرب‌پرست در جشنواره‌های کن و برلین و... نمایش داده بودند، کلا دو تا است. با این تفاوت که اولی تصویر درخشان واقعیت ایران تمدن‌ساز است و دومی برساخت آرزوها و تمنیات روشنفکری مازوخیست و غرب‌پرست.سرمایه‌گذاری سنگین جشنواره کن و برلین و ونیز و... با کمک دربار امیر قطر و...؛ به گل نشسته و فرهادی‌ها به فلاکتی رسیده‌اند که در برابر اسپانسرهایشان حتی جرأت اسم آوردن از قتل عام کودکان میناب را هم ندارند و همدلی و هماهنگی‌شان با جلادان جهان و جانیان قصاب میناب؛ آشکارتر از همیشه است.
در دانشگاه هم وضع بر همین منوال است. ویدئوهای سریع‌القلم و فاضلی‌ها و رنانی و غنی‌نژاد و ارمکی و... را ببینید و ده‌ها و صدها نفر از حقوق‌بگیران رسمی جمهوری اسلامی را که کمربسته‌اند برای مأیوس کردن مردم از نظام و سیاه نشان دادن کشور و... .هیچکدام از اینها حاضر نیستند محصول 150سال روشنفکری غربزده در پرستش غرب و تحقیر ایران را تحلیل کنند.چون چاقو که دسته خودش را نمی‌برد.اصلا این بزرگواران کلیدواژه‌هایی مثل تروریسم و دموکراسی و حقوق بشر و ... را برای این ترویج کرده‌اند که ایران را با آن محکوم کنند و سیطره آمریکای رویایی‌شان بر منطقه و جهان را محکم کنند.*امروز ؛ "ایران‌گریز" و "ایران‌ستیز"؛ واژه مناسب‌تری برای نامیدن "غربزده"هاست.
سروش و طالبوف و خاتمی و تقی‌زاده و رنانی و رزم‌آرا و... را که مطالعه می‌کنید شیفتگی به مدرنیته و به غرب در این‌ها خیلی برجسته و چشمگیر است. اما امروز این جریان را بیش از شیفتگی و وفاداری و فداکاری‌شان نسبت به غرب؛ باید با انزجار و تحقیرشان نسبت به ایران، (به‌خاطر تقابل با مدرنیته و نظام سلطه) شناخت.
undefined @Jalili_Vahid
undefined۲۷
undefined۲

۲.۲K

۸:۳۷

۳۱ خرداد
undefined undefined تحرکات اخیر غربگراها حکایت از سراسیمگی و استیصال دارد
undefined برشی از یادداشت اخیر وحید جلیلی با نگاهی به جنگ رمضان و نقد سراسیمگی غرب‌گرایان برای مقابله با تغیر پارادایم
undefinedهمان‌طور که شانزدهم اسفند در بحثی که با عنوان «هنگامه قرق‌شکنی» منتشرشد؛ پیش‌بینی کرده بودم، کماندوهای نظام سلطه نه در خارک و قشم و هرمز، که در آکادمی و رسانه در تهران پیاده شده‌اند و مشغول انجام ماموریتشان برای جبران شکست سنگین جریان ایران‌ستیز و غربگرا هستند. تحرکات اخیر غربگراها در فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای؛ علی‌رغم ظاهر مدعی و طلبکارانه‌شان، حکایت از سراسیمگی و استیصالی دارد که در یک‌ونیم قرن گذشته برایشان بی‌سابقه بوده است.تناقض مشهود بین مدعیات این جریان با واقعیت جامعه و جهان؛ فقط برای یک رفلکس عصبی جا گذاشته است و برای رهایی از وضعیت بغرنج روانی‌شان؛ به بدوبیراه گفتن به مردم و امام شهیدشان، روی آورده‌اند. این بدو بیراه گفتنشان به رهبر شهید و واژه‌سازی‌هایشان برای ادامه زندگی توهمی و مجازی را باید ذیل تاکتیک «نعل وارونه» و «فرار به جلو» تحلیل کرد.
*
دو جنگ اخیر؛ همه گزاره‌های اصلی جریان روشنفکری را به چالش کشیده است:" ایرانی لولهنگ نمی‌تواند بسازد"؛ "جامعه ایران کوتاه‌مدت است"؛ "کورتکس مغزی ایرانیان نازک است"؛ "ایران در آستانه فروپاشی است"؛ "ایران دچار زوال اخلاق است"؛"تفکر در ایران ممتنع است"؛ "از فرق سر تا ناخن پا باید غربی بشوید"!...همه گزاره‌های توصیفی و تجویزی غربگرایان را می‌شود در واقعیت اجتماعی ایران امروز به آزمون گذاشت و عیارش را معلوم کرد.
undefined ادامه دارد
undefined @Jalili_Vahid
undefined۸
undefined۳
undefined۲
undefined۱

۷۷۳

۱۲:۲۰

undefined undefined️ گزاره‌های غربگرایان؛ مستغنی از آزمون و متکی به جنگ روانی!
undefined بخش دیگری از یادداشت اخیر وحید جلیلی با نگاهی به جنگ رمضان و نقد سراسیمگی غرب‌گرایان برای مقابله با تغیر پارادایم
undefined آقای سید حسن تقی‌زاده در مجله کاوه در برلین نوشت: «باید از فرق سر تا ناخن پا فرنگی بشویم». حالا صد سال گذشته است. ببینیم ایرانی‌ها در جنگ رمضان؛ چه می‌گویند.این پزشک زنجانی چه می‌گوید، آن مهندس بوشهری چه می‌گوید، این خانم خانه‌دار مشهدی چه می‌گوید، آن پژوهشگر تبریزی چه می‌گوید، این کشاورز بویراحمدی چه می‌گوید، آن پیک موتوری تهرانی چه می‌گوید، این خطاط ارومیه‌ای چه می‌گوید و... .
با استشهاد به همین جلوه‌های تمدن ایرانی در جنگ رمضان؛ می‌شود یک بحث نظری گسترده راه انداخت که صرفاً بحث استدلالی و انتزاعی نباشد و در مقابل گزاره‌های کلاسیک و مشهور غربگرایان ایرانی؛ گزاره‌های رقیب را به نمایش بگذارد.البته عمده گزاره‌های روشنفکری ایرانی، گزاره‌های مقدس‌اند و به قول پوپر قابلیت ابطال‌پذیری ندارند. چه بگویند: «ایرانی لولهنگ نمی‌تواند بسازد» یا «کورتکس مغزی ایرانیان نازک است» یا «ایران در آستانه فروپاشی است» یا «ایران دچار زوال اخلاق است». خودشان؛ همه‌ی گزاره‌هایشان را بدیهی و غیرقابل بحث می‌دانند.
گزاره‌های ایدئولوژیک غربگراهای ایران به‌جای استدلال، با عملیات رسانه‌ای و جنگ روانی پشتیبانی می‌شود و مستغنی از آزمون در واقعیت است. این واقعیت است که باید خودش را به شکل آرزوها و آموزه‌های ایدئولوژیک آن‌ها دربیاورد و آن‌ها الزامی به مشاهده روشمند واقعیت و فهم منطق درونی جامعه ایرانی و معادلات جهانی ندارند چون به فناوری «تناظر معکوس» دست پیدا کرده‌اند (که توضیح خواهم داد) و به مهارت تحریف و تکذیب و کتمان رسیده‌اند و می‌توانند «انشاء» را «خبر» جا بزنند.
آکادمیسین‌های غرب‌زده؛ بیشتر تکنسین‌اند تا عالم. اهل فن‌اند تا اهل دانش. خطابه‌خوان‌اند تا متفکر.روشنفکری سکولار ایران بیشتر ذیل صنعت است تا علم. در حقیقت شاخه‌ای از صنعت پروپاگاندا ست.یک قطعه از تکنولوژی پیچیده «شرق‌شناسی» است که اصالتاً برای غارت و استعمار اختراع شده است. و البته حالا دیگر چندان پیچیده نیست چون همانند پهپادهای آمریکایی؛ موتورش پیاده شده و هیبت و پرستیژش در ایران فروریخته است.*از سید حسن تقی‌زاده تا عبدالکریم سروش تا محمد خاتمی تا ظریف تا رزم‌آرا تا رنانی تا سیدجواد طباطبایی تا... کلاً غربگراهای ایران، ده‌پانزده تا گزاره اصلی در تحقیر ایران دارند که می‌شود همه‌اش را به بحث گذاشت.بسته مهمات غربگراها برای تخریب ایران، بسته متنوعی است. از دکمه آقای ظریف که قرار بود پنج دقیقه‌ای تمام سیستم دفاعی ایران را نابود کند؛ جزو این بسته هست تا تلاش دکتر سروش برای تحقیر سنت فکر اسلامی در برابر تفکر مدرن؛ تا تکاپوی اقای ملکیان برای تحقیر معنویت دینی ایرانی‌ها و... .گُل حرف‌های غربگراها را مستند و متقن روی میز بگذاریم و ببینیم در رستاخیز امروز تمدن ایرانی، عیارش چقدر است. چه فرهیخته‌ترهایشان مثل تقی‌زاده و خاتمی و... و چه لمپن‌هایشان مثل رزم‌آرا و سروش و رنانی و سریع‌القلم و... .البته همه‌شان سروته یک کرباسند ولی بالاخره در لحن و کینه‌توزی و هوچی‌گری درجاتشان متفاوت است.
رزم‌آرا گفت «ایرانی لولهنگ نمی‌تواند بسازد»؛ در جنگ رمضان معلوم شد که می‌تواند یا نمی‌تواند. آن استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت «ایرانی‌ها به زوال اخلاق دچارند». در این مدت معلوم شد مردم ایران بی‌اخلاقند یا او به مرض حادّ خودتحقیری دچار است.در دهه نود، ده‌ها و صدها بار «فروپاشی» را در مقالات و مصاحبه‌ها و ویژه‌نامه‌هایشان تکرار کردند و قریب‌الوقوع دانستند، حالا می‌بینند آنچه در معرض فروپاشی است پارادایم کهنه ترک‌خورده فرسوده خودشان است.و... .تیترش ممکن است این بشود: «ده گزاره اصلی روشنفکری که در جنگ رمضان رنگ باخت»! البته کلیدواژه «روشنفکری» و «غربزدگی» دیگر جواب نمی‌دهد.و باید بتوانیم یک کلیدواژه متناسب‌تر و گویا برایشان پیدا کنیم.
undefined ادامه دارد
undefined @Jalili_Vahid
undefined۵
undefined۳
undefined۲

۷۵۵

۱۴:۰۸

۱ تیر
undefined undefined️ گریز از مصباح‌الهدایه به دامان تمدن اپستین
undefinedشقاوت امثال سید محمد خاتمی در این است که در کنار قله‌ای مثل خمینی بودند و؛ مقهور و مفتونِ غرب وحشی شدند.چقدر یک آدم باید شقی و عاقبت‌به‌شر باشد که از نور به ظلمت فرار کند.از مصباح الهدایه و صحیفه نور به لویاتان هابز و شهریار ماکیاولی پناه ببرد. از جمهوری اسلامی به اپستین فرار کند.
همه غربگراهای ایران با سراسیمگی جمع شدند و همتشان را به کار گرفتند که مبادا این ملت با داشته‌های معنوی و معرفتی و هویتی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی خودش در برابر غرب؛ قد علم کند. مقالات و سخنرانی‌های دکتر سروش در مجله کیان در دهه هفتاد را ببینید.یک لَهلَهی دارد نسبت به مدرنیته! و یک شهوتی دارد برای اینکه اثبات کند انقلاب اسلامی حرف مهمی دربرابر مدرنیته ندارد و از امام خمینی تا مطهری و بقیه، همه باید حالا حالاها دنبال فکر مدرن و پارادایم ممتاز و مترقی مدرنیته، بدوند.حالا در ۸۰ سالگی نشسته و فرجام غربی را که یک عمر بَزَکَش کرده می‌بیند.حالا که همه می‌بینند که حاصل عمر او مشّاطه‌گری برای زشت‌ترین حیوان صفت‌های غرب وحشی بوده است، می‌خواهد پاکش کند ولی دیر شده است.یک عمر تلاش برای اثبات این که به اسلام امیدوار نباشید و مفتون غرب باشید.متن را و اصل را غرب بدانید و اسلام را به عنوان چاشنی و حاشیه استفاده کنید.
یک عمر برای حقوق بشر غربی و مترقی بودنش پروپاگاند کنی و حالا ملّتت از نزدیک و با تمام وجود درک کنند چه زامبی‌های وحشی عجیب و غریبی را آن‌طور یک عمر تطهیر و تقدیس می‌کردی.آقای سروش اگر می‌خواهد توبه کند اول باید به‌خاطر آن همه تکاپویش برای بزک غرب وحشی و خونخوار؛ استغفار کند تا بعد نوبت به توبه برسد.

undefined از یادداشت اخیر وحید جلیلی؛ نگاهی به جنگ رمضان و نقد سراسیمگی غرب‌گرایان برای مقابله با تغیر پارادایم
undefined ادامه دارد
undefined @Jalili_Vahid
undefined۱۸
undefined۵
undefined۱

۹۶۵

۸:۱۹

undefined undefined️ «جمهور» و «امر مدرن» در نگاه غربزده‌ها
undefined یکی از سرفصل‌های مهم غربزدگی ایران؛ تقابل غربگرایان با جمهور مردم است.غربزدگی، جمهور را به رسمیت نمی‌شناسد.می‌گوید آشوبگران ۱۴۰۱ جمهور مردم هستند و حاکمیت باید خودش را به خواست آن‌ها عوض کند ولی جریان فراگیر چند ده برابری مردم در جنگ رمضان را به رسمیت نمی‌شناسد. وقتی پای مدرنیته به میان می‌آید جمهور را مهجور می‌دانند و قائل به قیمومت غربگراها هستند.
از نگاه غربگراها؛ جمهور موقعی موضوعیت دارد که در خدمت امر مدرن باشد.می‌شود فهرست کرد. از دوره رضاخان تا نهضت نفت تا انقلاب تا امروز؛ جریان غربگرا برایش جمهور مردم و خواسته‌شان موضوعیت ندارد. نهضت نفت را چون مخالف منافع آمریکا است می‌شود در ۲۸ مرداد سرکوب کرد و در ۱۶ آذر با جلادانش در دانشگاه تهران عکس یادگاری گرفت.
خود انقلاب اسلامی بهترین مثالش است.اگر نود و هشت و دو دهم درصد به جمهوری اسلامی رأی بدهند باز این‌ها با آن مشکل دارند تا برسد به سال ۸۸ که رسماً گفتند انتخابات و رأی مردم تنها وقتی اعتبار دارد که نتایجش به استصواب غربگراها برسد وگرنه باطل است.
دقیقا برعکس؛ حزب‌اللهی‌ها.جمهور مردم به دوم خرداد رأی دادند سلّمنا، به روحانی رأی دادند سلّمنا، ... .حتی در دوره شاه؛ امام چرا به ترور مجوز نمی‌داد؟ چرا می‌گفت ما برای تغییر حکومت، اهل کودتا و ترور و جنگ مسلحانه نیستیم؟چون توجهش به جمهور بود. می‌گفت جمهور باید بیایند. که مبنایش «لیقوم الناس بالقسط» و «لولا حضورالحاضر» بود.امام بعد از ۱۵ خرداد - اگر مثل حنیف‌نژاد می‌خواست عمل کند - قدرتش را داشت ده برابر قوی‌تر از سازمان مجاهدین خلق را ایجاد کند؛ چه بسا می‌توانست حتی کودتا کند ولی اصلاً به آن شیوه‌ها منهای حضور تعیین‌کننده مردم؛ معتقد نبود. حتی فتوای قتل حسنعلی منصور را نتوانستند از امام بگیرند. چون اساس انقلاب اسلامی بر آگاهی جمهور و همراهی داوطلبانه مردم بود. همان چیزی که امروز جلوه‌های درخشانش را در بعثت مردم از ونک و تجریش و پونک و سعادت‌آباد و ولیعصر و انقلاب تا جزیره هرمز و میناب و لامرد تا بابل و یاسوج و نیشابور تا تبریز و زنجان و زاهدان و دزفول تا... می‌بینیم.البته از نگاه صنعت پروپاگاندای اوریانتالیست؛ این‌ها اقلیت رانتی هستند و «مردم» ایران و ۹۰ میلیون ایرانی را باید در جهان موازی و توهمی غرب‌پرست‌ها جست‌و‌جو کرد.

undefined از یادداشت اخیر وحید جلیلی؛ «نگاهی به جنگ رمضان و نقد سراسیمگی غرب‌گرایان برای مقابله با تغیر پارادایم»
undefined ادامه دارد
undefined @Jalili_Vahid
undefined۱۳
undefined۱

۶۱۱

۱۲:۲۷

۲ تیر
undefined undefined️ غربگراها ایدئولوژیک‌اند
undefinedمی‌گویند یک آرمان بیشتر وجود ندارد آن هم لیبرال‌سرمایه‌داری است! نه حتی لیبرال‌دموکراسی.آخرِ آرزویشان ریزه‌خواریِ لیبرال‌سرمایه‌داری است و امروز به وضوح می‌بینیم بسیاری از این‌ها حاضر نیستند ترور خامنه‌ای را محکوم کنند. این قدر وحشی هستند. حاضر نیستند‌ آن جنایاتی را که این اراذل و اوباش در هجده و نوزده دی کردند محکوم کنند.اصلاً تو جمهوری اسلامی را هم محکوم کن؛ ولی راجع به خشونت کودتاچی‌ها هم تحلیل خودت را بده! افسر نیروی انتظامی و پرستار و... را سر ببریم و آتش بزنیم یعنی چه؟آقا مگر تو جامعه‌شناس نیستی؟ یک تحلیلی بده از این‌ها!
یا مثلاً ماجرای اسفند 1401 که گفتند بوی گاز در مدارس دخترانه شنیده شده.مقایسه کنید با اسفند 1404 که 160 کودک دبستانی و معلمانشان در میناب شهید شدند.این‌ها سال 1401 چه استوری‌هایی کرده بودند و الان موضعشان چیست! عمده این‌ها؛ آن‌جا به جمهوری اسلامی فحاشی کردند و اینجا در سکوت، لبخند کدخدایشان را تماشا کردند.
undefined از یادداشت اخیر وحید جلیلی؛ «نگاهی به جنگ رمضان و نقد سراسیمگی غرب‌گرایان برای مقابله با تغیر پارادایم»
undefined ادامه دارد
undefined @Jalili_Vahid
undefined۱۱
undefined۱

۴۸۱

۷:۰۵

undefined undefined️ «مکذّبین»؛ بهترین تعبیر برای جریان روشنفکری
undefined یکی از گویاترین تعابیر برای تبیین ماهیت جریان غربگرا در ایران؛ واژه قرآنی « مکذّبین » است.کاذب خودش دروغ می‌گوید، مُکَذِّب؛ داشته‌ها و توانایی‌ها و دستاوردهای جبهه حق را تکذیب می‌کند.می‌گوید قدرت دفاعی ایران در 5 دقیقه نابود می‌شود!می‌گوید ایرانی لولهنگ نمی‌تواند بسازد.می‌گوید کورتکس مغزی ایرانی‌ها نازک است و عقلانیتش از اروپایی‌ها کمتر است.*اینها کل نظریه دیپلماسی‌شان چه بود؟ انقلاب اسلامی می‌گفت؛ امنیت ثمره قدرت است.این‌ها حرفشان این بود که امنیت؛ میوه درختِ ضعف است!می‌گفتند اگر تو قدرت داشته باشی امنیتت به خطر می‌افتد! ضعیف باش تا تهدیدی متوجه تو نباشد.این‌ها اصلا نگاهشان این است. در همین مقاله اخیر هم در فارین‌افرز آن آقا دوباره تاکید کرده که بهتر است به جای امور دفاعی، پولمان را خرج رفاه مردم کنیم!یادتان هست بزرگ این‌ها مرحوم آقای رفسنجانی اواخر عمرش؛ دنیای فردا را چطور می‌دید و چه نگاه نایس و گوگولی مگولی‌ای پیدا کرده بود که موشک یعنی چه! ارتش را کنار بگذارید تا پیشرفت کنید!فکر کنید اگر این جماعت در این فقره هم موفق شده بودند خط قرمزهای آقا را زیرپا بگذارند _ کاری که در برجام با همکاری اصولگراها کردند - امروز ایران بی‌پناه در برابر گرگِ نفت‌خواری مثل ترامپ که به گرینلند هم رحم نمی‌کند؛ چه وضعیتی داشت.
undefined بخش دیگری از یادداشت اخیر وحید جلیلی؛ «نگاهی به جنگ رمضان و نقد سراسیمگی غرب‌گرایان برای مقابله با تغیر پارادایم»
undefined ادامه دارد
undefined @Jalili_Vahid
undefined۱۹
undefined۳
undefined۱

۶۹۱

۹:۱۱

undefined undefined️ غربگرایی؛ کارخانه تولید دوقطبی‌های توهمی
undefined خدا می‌داند که اگر ظریف و روحانی و خاتمی و اشیاع و اتباعشان و دیگر ممهّدین؛ با دنباله‌روی و همکاری اصولگراها توانسته بودند برجام 2 و 3 را هم به ایران تحمیل کنند امروز با چه فاجعه‌ای روبرو بودیم. سطح عقل این‌ها در این حد است که بین رفاه و قدرت دفاعی دوگانه می‌بینند. الّاکلنگ می‌بینند. غربگرایی؛ کارخانه الاکلنگ‌سازی و تولید دوقطبی‌های توهمی است.**تمام دنیا دارند می‌گویند که جمهوری اسلامی درست می‌گوید که آمریکا آسیب‌پذیر است؛ این‌ها می‌گویند گزاره آسیب‌پذیری؛ که جمهوری اسلامی به آمریکا بسته، دروغ است!خامنه‌ای دروغ می‌گوید که هیمنه تکنولوژی آمریکایی می‌تواند بشکند! کسی که معتقد به نابودی 5دقیقه‌ای قدرت دفاعی ایران است، تمام وجودش این است دیگر. اصلاً نمی‌تواند در جهان دیگری زندگی کند.نمی‌تواند در جهانی که آمریکا در آن کدخدا نیست زندگی کند. او هفتاد سال این جوری زندگی کرده. می‌گوید که من تلاش کردم برای کشور خودم هم ذیل حاکمیت فکری و عملی کدخدا یک سهمی بگیرم. وطن‌پرستی من در این حد بوده ولی امروز این‌ها هول کرده‌اند. وحشت کرده‌اند.
وحشتی که غربگراها از موشک‌های سیدمجید موسوی دارند، از وحشتی که اسرائیل دارد کمتر نیست. چرا آن طور سپاه را تحقیر می‌کردند؟ برای چه مسخره می‌کرد نیروی دفاعی جمهوری اسلامی را؟ چون اگر اثبات می‌شد که جمهوری اسلامی قدرت دفاع از خودش را دارد تمام مبانی نظری دیپلماسی دوستان فرو می‌ریخت.

undefined بخش دیگری از یادداشت اخیر وحید جلیلی؛ «نگاهی به جنگ رمضان و نقد سراسیمگی غرب‌گرایان برای مقابله با تغیر پارادایم»
undefined ادامه دارد
undefined @Jalili_Vahid
undefined۱۶
undefined۱
undefined۱

۴۸۷

۱۱:۵۹