جَوّاٰل
اثر دیگر نامهی «علیالاصول» تقویت جایگاه ملت مبعوث و اهدای مدال وفاداری بود.
اثر دیگر برافتادن نقابها بود، هرکسی که خود را پشت ولیفقیه مخفی میکرد و خنجری از پشت به او میزد، الان رسوا و بیدفاع شده است.
۲۵
۱۶:۳۸
جَوّاٰل
اثر دیگر برافتادن نقابها بود، هرکسی که خود را پشت ولیفقیه مخفی میکرد و خنجری از پشت به او میزد، الان رسوا و بیدفاع شده است.
مکر و کیدی که خنثی شد ولی همچنان با قدرت دنبال میکنند این است که هرکسی مخالف است به دنبال اثبات خود و یا تضعیف رقیب خود و یا در حال تلاشهای حزبی و سیاسی است، در حالی که مشخص شد همهی تلاشها در جهت مصلحت کشور و تبعیت از ولایتفقیه بوده و هست.
۲۵
۱۶:۴۴
امروز البته چیزهایی از اقدامات رهبری شنیدم که باید منتظر اقدامات بیشتر در تقابل با او در بین سیاسیون بود.
۲۶
۱۶:۴۸
من البته آشفتگی این آقایان رو نمیفهمم؟ این چیزی که تحت اصطلاح گردنگیری مطرح شده یعنی چی؟!اگر معتقدید که به مصلحت، کار پرافتخاری انجام دادید و در پیشگاه خدا و مردم روسفید و مأجور هستید، پس چه نگرانی دارید که همهی افتخار اون رو به نام خودتون بزنند و فقط شما رو بابت اون مسئول بدانند؟
۲۷
۱۷:۰۲
خدا قسمت کرد امشب هیئت سکولار نصیب شد؛ لام تا کام دربارهی شیعیان لبنان یا نظام اسلامی یا رهبری صحبت نشد، نه در رد و نه در تأیید، ولی به جاش لعن به این و آن و راکب آن جمل.علیایحال داشتم به این فکر میکردم که همین جماعت اگر در زمان امیرالمؤمنین زیست میکردند با اولین جنگ چه در جمل و چه در صفین و چه در نهروان چپ میکردند و دین و سیاست رو جدا میدانستند و مدام به رسولالله و یا شاید شیخین استناد میکردند.
۲۶
۲۱:۵۵
اما دربارهی شورا:
به طور کل با هر شورایی در مقام تصمیمگیر مخالفم و امیدوارم این جریانات فعلی منجر به آگاهی عوام و خواص دربارهی این موضوع شود و آنان نیز مخالف شورای تصمیمگیر بشوند.
شورا به استناد دو آیه در قرآن مورد استفاده قرار گرفته و با استناد به آن دو آن را توجیه میکنند یکی میفرماید: «وَالَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ» ۳۸ شوریو دیگری «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ» ۱۵۹ آل عمرانآیهی اول میفرماید: «دعوت خدا را بپذيرند، نماز را با آدابش بخوانند، در كارها بنايشان مشورت باشد، از آنچه روزىشان كردهايم در راه خدا خرج كنند» از این آیه من اینطور میفهمم که در مشورت چند چیز لازم است، یک مشورت کنندگان و مشورت شوندگان دعوت خدا را بپذیرند، نماز با آداب بخوانند، قصد و غرضشان از مشورت کسب منفعت شخصی نباشد! این یک آیه و دیگری میفرماید: «به لطف خدا بود كه با فرارىهاى جنگ اُحد بهنرمى و ملايمت رفتار كردى.اگر خشن و سنگدل بودى، از دوروبرت پراكنده مىشدند! پس، از خطاهايشان چشم بپوش و برايشان آمرزش بخواه.تازه، در كارها با آنها مشورت كن.وقتى هم تصميم به انجام كارى گرفتى، به خدا توكل كن كه خدا اهل توكل را دوست دارد»آنچه از این آیه برداشت میکنم این است که بخلاف نظر عمومی که در مشورت خطاها کمتر میشود آیه صراحت دارد که از خطاها درگذر و درعین وجود خطا با آنان مشورت کن! اما نکتهی مهمتر که جایگاه و چگونگی مشورت را نمایش میدهد این است که میفرماید در مشورت یک نفر از نظر دیگران استفاده میکند و در نهایت خود تصمیم میگیرد!
بنابراین شورا باید در مقام مشورت باشد و نه در مقام تصمیمگیر! تصمیمگیر باید فقط و فقط یک نفر باشد.
به طور کل با هر شورایی در مقام تصمیمگیر مخالفم و امیدوارم این جریانات فعلی منجر به آگاهی عوام و خواص دربارهی این موضوع شود و آنان نیز مخالف شورای تصمیمگیر بشوند.
شورا به استناد دو آیه در قرآن مورد استفاده قرار گرفته و با استناد به آن دو آن را توجیه میکنند یکی میفرماید: «وَالَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَيْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ» ۳۸ شوریو دیگری «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ ۖ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ ۖ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ ۖ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ» ۱۵۹ آل عمرانآیهی اول میفرماید: «دعوت خدا را بپذيرند، نماز را با آدابش بخوانند، در كارها بنايشان مشورت باشد، از آنچه روزىشان كردهايم در راه خدا خرج كنند» از این آیه من اینطور میفهمم که در مشورت چند چیز لازم است، یک مشورت کنندگان و مشورت شوندگان دعوت خدا را بپذیرند، نماز با آداب بخوانند، قصد و غرضشان از مشورت کسب منفعت شخصی نباشد! این یک آیه و دیگری میفرماید: «به لطف خدا بود كه با فرارىهاى جنگ اُحد بهنرمى و ملايمت رفتار كردى.اگر خشن و سنگدل بودى، از دوروبرت پراكنده مىشدند! پس، از خطاهايشان چشم بپوش و برايشان آمرزش بخواه.تازه، در كارها با آنها مشورت كن.وقتى هم تصميم به انجام كارى گرفتى، به خدا توكل كن كه خدا اهل توكل را دوست دارد»آنچه از این آیه برداشت میکنم این است که بخلاف نظر عمومی که در مشورت خطاها کمتر میشود آیه صراحت دارد که از خطاها درگذر و درعین وجود خطا با آنان مشورت کن! اما نکتهی مهمتر که جایگاه و چگونگی مشورت را نمایش میدهد این است که میفرماید در مشورت یک نفر از نظر دیگران استفاده میکند و در نهایت خود تصمیم میگیرد!
بنابراین شورا باید در مقام مشورت باشد و نه در مقام تصمیمگیر! تصمیمگیر باید فقط و فقط یک نفر باشد.
۲۹
۲۲:۱۳
یک نکتهی دیگر، متن تفاهمنامه خوب یا بد، فرع ماجراست!اصل این است که برخلاف مخالفت صریح رهبری با دروغ هماهنگی کامل با رهبری و رضایت رهبری از تفاهم، آن را یکطرفه امضا کردند!
۳۲
۲۳:۲۰
جَوّاٰل
یک نکتهی دیگر، متن تفاهمنامه خوب یا بد، فرع ماجراست! اصل این است که برخلاف مخالفت صریح رهبری با دروغ هماهنگی کامل با رهبری و رضایت رهبری از تفاهم، آن را یکطرفه امضا کردند!
به همین دلیل این تفاهم به مانند نخود و کشمش نیست که بتوان نخود را از کشمش جدا کرد! این تفاهم بند خوب و بد ندارد، همهاش باطل است!
۳۲
۲۳:۲۱
بازارسال شده از قَبَسَاتٍ
نظر بنده اینه که بیشتر از «علی الاصول» اون «ما» بود که آتش به خرمن خیلیها زد و باعث شد ستونهای سست مبانی فکری و اعتقادی اون خیلیها فرو بریزه. اگرم الان دارن انقدر دربارهی علی الاصول حرف میزنن، برای اینه که اون ما دیده نشه.
۱
۱۰:۲۵
جَوّاٰل
از هرچیز آمریکایی بیزارم، قبل از این هم فوتبالی نبودم، ولی الان بیش از هر زمانی از فوتبالی که در امریکا باشد بیزار هستم.
گفته بودم نه؟حتی این فوتبال
۲۴
۲۰:۲۹