دیروز ڪانالها را بہ سختے ڪندند تا مقابلہ ڪنند باهجوم دشمن،هم نگهبانےخط مرزے را مےدادند،هم نگهبان دلشان بودند!
امروز کانالهاے مجازے دشمن مےخواهد جاے #شهید را با #جلاد عوض ڪند....
#شهدا_شرمنده_ایم
@khademinekoolebar
امروز کانالهاے مجازے دشمن مےخواهد جاے #شهید را با #جلاد عوض ڪند....
#شهدا_شرمنده_ایم
@khademinekoolebar
۱۰۲
۸:۴۷
می گفت :عشق #حسین (ع)از هـمه عشق هـا برترو عاشقان او ، عاشق تر از دیگرانند..
#غواص #شهید #رضا_داروئیان
شهادت: ۱۳۶۷/۲/۵ #شلمچه
@khademinekoolebar
#غواص #شهید #رضا_داروئیان
شهادت: ۱۳۶۷/۲/۵ #شلمچه
@khademinekoolebar
۱۰۲
۸:۵۹
#طنزدرجبهه
به بهونه امتحانات بچه ها....
بعد از داير شدن مجتمع هاي آموزشي رزمندگان در جبهه ، اوقات فراغت از جنگ را به #تحصيل مي پرداختيم.
يكي از روزهاي تابستان براي گرفتن امتحان ما را زير سايه درختي جمع كردند.
بعد از توزيع ورقه هاي امتحاني مشغول نوشتن شديم؛ خمپاره اندازهاي دشمن همزمان شروع كرده بودند.
يك خمپاره در چند متريمان به زمين خورد و همه بدون توجه سرگرم جواب دادن به سئوالات بودند .
يك تركش افتاد روي ورقه دوست بغل دستيم و چون گرم بود قسمتي از آن را سوزاند.
ورقه را گرفت بالا و به ممتحن گفت : برگه من زخمي شده بايد تا فردا به او مرخصي بدهي ! صدای خنده بچه ها بلند شد و شيطنت دشمن ....
@khademinekoolebar
به بهونه امتحانات بچه ها....
بعد از داير شدن مجتمع هاي آموزشي رزمندگان در جبهه ، اوقات فراغت از جنگ را به #تحصيل مي پرداختيم.
يكي از روزهاي تابستان براي گرفتن امتحان ما را زير سايه درختي جمع كردند.
بعد از توزيع ورقه هاي امتحاني مشغول نوشتن شديم؛ خمپاره اندازهاي دشمن همزمان شروع كرده بودند.
يك خمپاره در چند متريمان به زمين خورد و همه بدون توجه سرگرم جواب دادن به سئوالات بودند .
يك تركش افتاد روي ورقه دوست بغل دستيم و چون گرم بود قسمتي از آن را سوزاند.
ورقه را گرفت بالا و به ممتحن گفت : برگه من زخمي شده بايد تا فردا به او مرخصي بدهي ! صدای خنده بچه ها بلند شد و شيطنت دشمن ....
@khademinekoolebar
۱۰۲
۹:۱۸
#حدیث_روز
قال رسول الله(صل الله علیه و آله و سلم):
افضلُ اَعمالٍ اُمّتي اِنتظارُ الفَرَج
پيامبر اکرم (صل الله عليه وآله و سلم) فرمودند :
افضل اعمال امت من انتظار فَرَج و ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
الشِّهاب فيالحِکَم و الآداب، ص ١٦
@khademinekoolebar
قال رسول الله(صل الله علیه و آله و سلم):
افضلُ اَعمالٍ اُمّتي اِنتظارُ الفَرَج
پيامبر اکرم (صل الله عليه وآله و سلم) فرمودند :
افضل اعمال امت من انتظار فَرَج و ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
الشِّهاب فيالحِکَم و الآداب، ص ١٦
@khademinekoolebar
۱۰۱
۴:۴۲















#امام_خامنه_ای :
این وصیت نامه هاى شهدا که امام(ره) توصیه به مطالعه ى آن مى کردند، به خاطر این است که نمایشگر انقلاب درونی یک نفر است.هر کدام از این وصیت نامه ها را که انسان مى خواند، تصویرى از انقلاب یک نفر را در آن مى بیند و خودش منقلب کننده و درس دهنده است. ما باید این حالت را تعمیم بدهیم و این، ممکن است.











#شهید_مدافع_حرم « #حامد_جوانی » در تاریخ 26 آبان 1369 چشم به جهان گشود. وی در تاریخ چهار تیر 1394 پس از تحمل جراحات ناشی از دفاع از حرم آل الله، در بیمارستان بقیه الله تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
متن #وصیت_نامه ای را که از این #شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه میخوانید:
بسماللهالرحمنالرحیم
«السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام#یاحسین تا آخرین قطره خون نمیگذاریم دوباره خواهرت به #اسارت برود. تنها دلخوشی من برادرزادهام علی این است که وقتی او بزرگ شد بگوید که عمویت برای #دفاع_از_حرم_حضرت_زینب (س) رفته و #شهید شده است، بگذارید علی افتخار کند.مادر عزیزم اگر بنده توفیق #شهادت پیدا کردم و برای من مجلس یادبود گرفتید در عزای من گریه نکنید چرا که دشمنان اسلام شاد و خرم میشوند و اگر گریه کنی در روز قیامت حلال نمیکنم و نیز مادرم بنده انشاءالله در این سفر که به #سوریه میروم عمودی میروم و افقی به #ایران باز میگردم و نیز به گروه موزیک لشکر بگویید، چون من با شما سابقه دوستی و همکاری داشتم موقع ورود پیکر من به تبریز بصورت عالی و منظم به نواختن موزیک بپردازید.پدر عزیزم به دلم افتاده که این آخرین سفر من به سوریه میباشد و میدانم که #شهید خواهم شد لذا از صمیم قلب مرا حلال کنید.
ای عاشقان اهل بیت رسول الله! من خیلی آرزو داشتم که ۱۴۰۰ سال پیش بودم و در رکاب مولایم #امام_حسین (ع) میجنگیدم تا #شهید شوم و حال، وقت آن رسیده که به فرمان مولایم #امام_خامنه_ای لبیک گفته و از #اهل_بیت_پیامبر دفاع بکنم؛ لذا به همین منظور عازم دفاع از حرمین به سوریه می شوم و آرزو دارم همچون #حضرت_عباس (ع) در دفاع از خواهر بزرگوارشان شهید بشوم.
۲۵ فروردین حامد جوانی»
@khademinekoolebar
#امام_خامنه_ای :
این وصیت نامه هاى شهدا که امام(ره) توصیه به مطالعه ى آن مى کردند، به خاطر این است که نمایشگر انقلاب درونی یک نفر است.هر کدام از این وصیت نامه ها را که انسان مى خواند، تصویرى از انقلاب یک نفر را در آن مى بیند و خودش منقلب کننده و درس دهنده است. ما باید این حالت را تعمیم بدهیم و این، ممکن است.
#شهید_مدافع_حرم « #حامد_جوانی » در تاریخ 26 آبان 1369 چشم به جهان گشود. وی در تاریخ چهار تیر 1394 پس از تحمل جراحات ناشی از دفاع از حرم آل الله، در بیمارستان بقیه الله تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
متن #وصیت_نامه ای را که از این #شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه میخوانید:
بسماللهالرحمنالرحیم
«السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام#یاحسین تا آخرین قطره خون نمیگذاریم دوباره خواهرت به #اسارت برود. تنها دلخوشی من برادرزادهام علی این است که وقتی او بزرگ شد بگوید که عمویت برای #دفاع_از_حرم_حضرت_زینب (س) رفته و #شهید شده است، بگذارید علی افتخار کند.مادر عزیزم اگر بنده توفیق #شهادت پیدا کردم و برای من مجلس یادبود گرفتید در عزای من گریه نکنید چرا که دشمنان اسلام شاد و خرم میشوند و اگر گریه کنی در روز قیامت حلال نمیکنم و نیز مادرم بنده انشاءالله در این سفر که به #سوریه میروم عمودی میروم و افقی به #ایران باز میگردم و نیز به گروه موزیک لشکر بگویید، چون من با شما سابقه دوستی و همکاری داشتم موقع ورود پیکر من به تبریز بصورت عالی و منظم به نواختن موزیک بپردازید.پدر عزیزم به دلم افتاده که این آخرین سفر من به سوریه میباشد و میدانم که #شهید خواهم شد لذا از صمیم قلب مرا حلال کنید.
ای عاشقان اهل بیت رسول الله! من خیلی آرزو داشتم که ۱۴۰۰ سال پیش بودم و در رکاب مولایم #امام_حسین (ع) میجنگیدم تا #شهید شوم و حال، وقت آن رسیده که به فرمان مولایم #امام_خامنه_ای لبیک گفته و از #اهل_بیت_پیامبر دفاع بکنم؛ لذا به همین منظور عازم دفاع از حرمین به سوریه می شوم و آرزو دارم همچون #حضرت_عباس (ع) در دفاع از خواهر بزرگوارشان شهید بشوم.
۲۵ فروردین حامد جوانی»
@khademinekoolebar
۱۰۶
۴:۴۴
دل آمد و بار عشق بر دوش گرفتفریاد هجوم رنگ خاموش گرفتاز بال فرشتگان دعا می باریدوقتی که خدا تو ر در آغوش گرفت
#شهید#محسن_وزوایی#شهادت: دهم اردیبهشت 1361#سالروز_شهادت
@khademinekoolebar
#شهید#محسن_وزوایی#شهادت: دهم اردیبهشت 1361#سالروز_شهادت
@khademinekoolebar
۱۰۶
۵:۳۱
زندگینامه #شهید_محسن_وزوایی
در پنجم مردادماه ۱۳۳۹ در خانواده ای متدین در تهران دیده به جهان گشود . او با احساسات پاک و بی آلایش مذهبی رشد یافت . شش ساله بود که قدم در راه تحصیل علم گذاشت ، دوره ابتدایی را با نمره های عالی به پایان رسانید و دوره دبیرستان را در مدرسه « دکتر هشترودی » به تحصیل ادامه داد . محسن پیش از رسیدن به سن بلوغ به فرایض دینی عمل می کند .
محسن پس از دریافت مدرک دیپلم با معدل بالا در سال ۱۳۵۵ در کنکور شرکت کرده و #شاگرد_اول_کنکور می شود و در رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف به تحصیل می پردازد . پدرش از همرزمان آیت الله کاشانی بود ، از این رو پسر را با الفبای مبارزات سیاسی آشنا می کند .
شرکت در جلسات آموزش معارف اسلامی و هیاتهای مذهبی تهران از جمله فعالیتهای عمده محسن در پیش از ورود به دانشگاه به شمار می رود .
محسن در دانشگاه با شناخت صحیحی که از مکتب #اسلام داشت ، از طیف گوناگون و منحرف سیاسی پرهیز می کند و به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه می پیوندد . وی همزمان با شرکت در فعالیتهای سیاسی و عقیدتی ، از سال ۱۳۵۶ مسوولیت هدایت مبارزات دانشجوی را در دانشگاه شریف علیه رژیم به عهده می گیرد .
محسن در تابستان ۱۳۵۹ به عضویت #سپاه_پاسداران در می آید ومدتی به عنوان « فرمانده گردان مخابرات سپاه پاسداران » انجام وظیفه می کند . سپس « سرپرستی #اطلاعات_عملیات » به او محول می گردد .
وی در عملیات سرنوشت ساز « پارتیزانی » به عنوان فرمانده گردان نهم مسوولیت محور « #تنگ_کورک » تا حد فاصل « #تنگ_حاجیان » را به عهده می گیرد . در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ طرح آزادسازی ارتفاعات #بازی_دراز در دستور کار قرار می گیرد . محسن در تمامی مراحل شناسایی این حمله حضور می یابد و در طراحی این عملیات نقش فعالی ایفا می کند .در همین مقطع رابطه صمیمانه میان محسن و خلبان شهید « #علی_اکبر_شیرودی » به وجود می آید . در این عملیات فرماندهی محور چپ به وزوایی واگذار می شود و فرماندهی محور سمت راست نیز توسط « محسن حاجی بابا » صورت می پذیرد . محسن در این عملیات ایثاری جاودانه خلق می کند و موفق می شود با تعداد اندک نیرو ۳۵۰نفر از نیروهای گردان کماندویی دشمن را به اسارت در آورد .محسن در پایان عملیات از ناحیه فک و دست مجروح می شود و به بیمارستان منتقل می گردد . موقع عمل جراحی اجازه نمی دهد که او را بی هوش کنند و به دکتر می گوید : « من هرچه بیشتر درد می کشم ، بیشتر لذت می برم حس می کنم از این طریق به خدا نزدیک می شوم . »
او تاب نمی آورد که درمانش کامل شود . دلتنگی دوری از جبهه به سراغش می آید و او هنوز بهبودی کامل نیافته به جبهه « گیلانغرب » باز می گردد و فرماندهی عملیات سپاه «سرپل ذهاب » را بر عهده می گیرد .
#وزوایی در ۲۰ آذرماه ۱۳۶۰ در عملیات « #مطلع_الفجر » به عنوان عملیات شرکت می کند و در آن جا نیز همچون #بازی_دراز حماسه می آفریند . بار دیگر در این عملیات زخمی شده به تهران منتقل می گردد .
وقتی از جبهه به مرخصی می آمد به خانواده های شهدا و بچه های گردان سرکشی می کرد و مشکلات آنان را مرتفع می نمود .او با همه به احترام و ادب برخورد می کرد ، بویژه به پدر و مادرش احترام قائل بود . به قرائت #قرآن مداومت داشت . به حضرت #امام_خمینی(ره) عشق می ورزید و اطاعت از معظم له را واجب می دانست .
#شهید_وزوایی این عاشق وارسته و مجاهد آگاه پس از ماهها مجاهدت و مبارزه با دشمنان اسلام و حماسه آفرینهای فراوان سرانجام در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۰ در عملیات « #بیت_المقدس » هنگام هدایت نیروهای تحت امر : بر اثر اصابت گلوله و ترکش به فیض عظمای #شهادت نایل آمد ، سر و جان در گرو محبوب و معشوق نهاد و به خیل عشاق ره یافت .
#دست_نوشته_محسن_وزوایی
اگر توانستید جنازه ام را به دست بیاورید ، آن را به روی مینهای دشمن بیندازید تا جنازه من کمکی به حاکمیت اسلام کرده باشد . ان شاءالله .
#مناجاتنامه_محسن_وزوایی
خدایا : الان تمام مردم ایران چشم انتظارند . مادران و پدران شهداء در التهابند . قلب امام نگران این حمله است . در این حمله آبروی اسلام در میان است . خدایا اگر می دانی که نیتهای ما خالص و فقط برای تو است ، یاریمان کن . راه را نشانمان بده . خدایا تو برای موسی(ع) دریا را شکافتی و راهش دادی . تو برای محمد(ص) غاری را قرار دادی و به امر تو عنکبوت بر در آن تار تنید .خدایا ما کوچکتر از آنیم که درخواست کنیم برای ما کاری انجام بدهی . خداوندا تو را به حق امام زمان(عج) ، تو را به حق نایبش #خمینی ، ترا به حق #حسین(ع) که ما به خونخواهی او قیام کرده ایم ، قسم ات می دهم ما بندگان حقیر و ضعیف را از این درماندگی نجات ببخش .
شادی روح شهید وزوایی صلوات@khademinekoolebar
در پنجم مردادماه ۱۳۳۹ در خانواده ای متدین در تهران دیده به جهان گشود . او با احساسات پاک و بی آلایش مذهبی رشد یافت . شش ساله بود که قدم در راه تحصیل علم گذاشت ، دوره ابتدایی را با نمره های عالی به پایان رسانید و دوره دبیرستان را در مدرسه « دکتر هشترودی » به تحصیل ادامه داد . محسن پیش از رسیدن به سن بلوغ به فرایض دینی عمل می کند .
محسن پس از دریافت مدرک دیپلم با معدل بالا در سال ۱۳۵۵ در کنکور شرکت کرده و #شاگرد_اول_کنکور می شود و در رشته شیمی دانشگاه صنعتی شریف به تحصیل می پردازد . پدرش از همرزمان آیت الله کاشانی بود ، از این رو پسر را با الفبای مبارزات سیاسی آشنا می کند .
شرکت در جلسات آموزش معارف اسلامی و هیاتهای مذهبی تهران از جمله فعالیتهای عمده محسن در پیش از ورود به دانشگاه به شمار می رود .
محسن در دانشگاه با شناخت صحیحی که از مکتب #اسلام داشت ، از طیف گوناگون و منحرف سیاسی پرهیز می کند و به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه می پیوندد . وی همزمان با شرکت در فعالیتهای سیاسی و عقیدتی ، از سال ۱۳۵۶ مسوولیت هدایت مبارزات دانشجوی را در دانشگاه شریف علیه رژیم به عهده می گیرد .
محسن در تابستان ۱۳۵۹ به عضویت #سپاه_پاسداران در می آید ومدتی به عنوان « فرمانده گردان مخابرات سپاه پاسداران » انجام وظیفه می کند . سپس « سرپرستی #اطلاعات_عملیات » به او محول می گردد .
وی در عملیات سرنوشت ساز « پارتیزانی » به عنوان فرمانده گردان نهم مسوولیت محور « #تنگ_کورک » تا حد فاصل « #تنگ_حاجیان » را به عهده می گیرد . در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ طرح آزادسازی ارتفاعات #بازی_دراز در دستور کار قرار می گیرد . محسن در تمامی مراحل شناسایی این حمله حضور می یابد و در طراحی این عملیات نقش فعالی ایفا می کند .در همین مقطع رابطه صمیمانه میان محسن و خلبان شهید « #علی_اکبر_شیرودی » به وجود می آید . در این عملیات فرماندهی محور چپ به وزوایی واگذار می شود و فرماندهی محور سمت راست نیز توسط « محسن حاجی بابا » صورت می پذیرد . محسن در این عملیات ایثاری جاودانه خلق می کند و موفق می شود با تعداد اندک نیرو ۳۵۰نفر از نیروهای گردان کماندویی دشمن را به اسارت در آورد .محسن در پایان عملیات از ناحیه فک و دست مجروح می شود و به بیمارستان منتقل می گردد . موقع عمل جراحی اجازه نمی دهد که او را بی هوش کنند و به دکتر می گوید : « من هرچه بیشتر درد می کشم ، بیشتر لذت می برم حس می کنم از این طریق به خدا نزدیک می شوم . »
او تاب نمی آورد که درمانش کامل شود . دلتنگی دوری از جبهه به سراغش می آید و او هنوز بهبودی کامل نیافته به جبهه « گیلانغرب » باز می گردد و فرماندهی عملیات سپاه «سرپل ذهاب » را بر عهده می گیرد .
#وزوایی در ۲۰ آذرماه ۱۳۶۰ در عملیات « #مطلع_الفجر » به عنوان عملیات شرکت می کند و در آن جا نیز همچون #بازی_دراز حماسه می آفریند . بار دیگر در این عملیات زخمی شده به تهران منتقل می گردد .
وقتی از جبهه به مرخصی می آمد به خانواده های شهدا و بچه های گردان سرکشی می کرد و مشکلات آنان را مرتفع می نمود .او با همه به احترام و ادب برخورد می کرد ، بویژه به پدر و مادرش احترام قائل بود . به قرائت #قرآن مداومت داشت . به حضرت #امام_خمینی(ره) عشق می ورزید و اطاعت از معظم له را واجب می دانست .
#شهید_وزوایی این عاشق وارسته و مجاهد آگاه پس از ماهها مجاهدت و مبارزه با دشمنان اسلام و حماسه آفرینهای فراوان سرانجام در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۰ در عملیات « #بیت_المقدس » هنگام هدایت نیروهای تحت امر : بر اثر اصابت گلوله و ترکش به فیض عظمای #شهادت نایل آمد ، سر و جان در گرو محبوب و معشوق نهاد و به خیل عشاق ره یافت .
#دست_نوشته_محسن_وزوایی
اگر توانستید جنازه ام را به دست بیاورید ، آن را به روی مینهای دشمن بیندازید تا جنازه من کمکی به حاکمیت اسلام کرده باشد . ان شاءالله .
#مناجاتنامه_محسن_وزوایی
خدایا : الان تمام مردم ایران چشم انتظارند . مادران و پدران شهداء در التهابند . قلب امام نگران این حمله است . در این حمله آبروی اسلام در میان است . خدایا اگر می دانی که نیتهای ما خالص و فقط برای تو است ، یاریمان کن . راه را نشانمان بده . خدایا تو برای موسی(ع) دریا را شکافتی و راهش دادی . تو برای محمد(ص) غاری را قرار دادی و به امر تو عنکبوت بر در آن تار تنید .خدایا ما کوچکتر از آنیم که درخواست کنیم برای ما کاری انجام بدهی . خداوندا تو را به حق امام زمان(عج) ، تو را به حق نایبش #خمینی ، ترا به حق #حسین(ع) که ما به خونخواهی او قیام کرده ایم ، قسم ات می دهم ما بندگان حقیر و ضعیف را از این درماندگی نجات ببخش .
شادی روح شهید وزوایی صلوات@khademinekoolebar
۱۱۱
۵:۵۱
علی آقا “منم “نداشت، ”ما” هم نبود، او درکارها فقط #خدا رامیدید.
خیلی بی ریایی بودوتمام کارهایش در گمنامی بودمانندمادرش #زهرا بی مزارشد
#شهید_جاویدالاثرعلی_جمشیدی
#خادم_الشهدا
@khademinekoolebar
خیلی بی ریایی بودوتمام کارهایش در گمنامی بودمانندمادرش #زهرا بی مزارشد
#شهید_جاویدالاثرعلی_جمشیدی
#خادم_الشهدا
@khademinekoolebar
۱۱۴
۶:۰۲
عملیات #الی_بیت_المقدس تا نابودی این رژیم (اسرائیل) به دست جوانان ایران اسلامی ادامه دارد....
@khademinekoolebar
۱۱۸
۸:۰۴
#حدیث_روز
قالَ الاْمامُ علىّ بن أبی طالِب أمیرُ الْمُؤْمِنینَ (عَلَیْهِ السلام):
اِنتَظِروا الفَرَجَ وَلا تَيأسُوا مِن رَوحِ الله.
امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) فرمودند:
همواره در انتظار (فرج و ظهور صاحبالزمان "عجل الله تعالی فرجه") باشيد و يأس و نااميدي از رحمت خدا به خود راه مدهيد.
بحار، ج ١٥، ص ١٢٣
@khademinekoolebar
قالَ الاْمامُ علىّ بن أبی طالِب أمیرُ الْمُؤْمِنینَ (عَلَیْهِ السلام):
اِنتَظِروا الفَرَجَ وَلا تَيأسُوا مِن رَوحِ الله.
امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) فرمودند:
همواره در انتظار (فرج و ظهور صاحبالزمان "عجل الله تعالی فرجه") باشيد و يأس و نااميدي از رحمت خدا به خود راه مدهيد.
بحار، ج ١٥، ص ١٢٣
@khademinekoolebar
۱۲۱
۴:۳۰