اونی که وقتی
خودت از خودت ناامیدی
دست از سرت برنمیداره رو
باید قاب گرفت

خلوت
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
خودت از خودت ناامیدی
دست از سرت برنمیداره رو
باید قاب گرفت
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
۵۴۵
۱۱:۴۱
یه جایي آدم وایمـیسه دستشو میگیره به زانوش،
یه جایي آدم به آسمون نگا میکنه سرشو میندازه پاییـن،
یه جایی آدم چشماشو میبنده و بغضشو قورت میده،
یه جایي آدم درو محکم میبنده و همونجا میشینه زمین،
یه جایي آدم خودکارو میذاره لای دفتر و می بندتش، سرشو میذاره رو میز..
یه جایي آدم خیلی خسته ست، خیلی درمونـدست ،
یه جایی آدم میگه: دیگه کم آوردم!!!
یه جایی برای یك بار فقط این آدمارو بغل کنین!
🪐
خلوت
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
یه جایي آدم به آسمون نگا میکنه سرشو میندازه پاییـن،
یه جایی آدم چشماشو میبنده و بغضشو قورت میده،
یه جایي آدم درو محکم میبنده و همونجا میشینه زمین،
یه جایي آدم خودکارو میذاره لای دفتر و می بندتش، سرشو میذاره رو میز..
یه جایي آدم خیلی خسته ست، خیلی درمونـدست ،
یه جایی آدم میگه: دیگه کم آوردم!!!
یه جایی برای یك بار فقط این آدمارو بغل کنین!
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
۵۸۰
۱۱:۴۱
بالاتر از "تجربه" نیست!
افسوس که..."شهریه" آن
به گرانی "عمر" است.
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
۵۹۵
۱۱:۴۲
قالیچه سوخته چقدر بها دارد؟
مردی ﺑﺪﻫﮑﺎﺭ ﺷده بود، يك ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ توی خونه ﺩﺍﺷﺖ،
ﮔﻮﺷﻪ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ.
مجبور بود، همون رو برداشت برد بازار برای فروش.
ﻫﺮ ﻣﻐﺎﺯﻩﺍﯼ كه میرﻓﺖ، میگفتن: ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽﺍﺭﺯﯾﺪ،
ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﺎ ١٠٠ ﯾﺎ ۱۵۰ تومن ﺑﯿﺸﺘﺮ نمیخریم.
ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺑﻮﺩ و به ﺍﻣﯿﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺨﺮﻥ ﺍﺯ اﯾﻦ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﻐﺎﺯﻩ میرفت.
داخل ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩﻫﺎ، حاج جواد فرشچی از منصفهای بازار و از ارادتمندان اهل بیت(علیهم السلام) پرﺳﯿﺪ:
قالی خوبیه، چرا ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺭﻭ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻧﮑﺮﺩﯾﺪ؟
ﮔﻔﺖ: ﻣﻨﺰﻟﻤﻮﻥ ﺭﻭﺿﻪ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ،
ﻣﻨﻘﻞ ﭼﺎﯾﯽ ﺭﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩ، ﺫﻏﺎلها ﺭﯾﺨﺖ و ﻗﺎﻟﯽ ﺳﻮﺧﺖ.
حاج جواد یک تکونی به خودش داد: گفتی ﺗﻮ ﺭﻭﺿﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ؟
گفت: بله.
گفت: ﺍﯾﻦ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽﺍﺭﺯﯾﺪ، ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺑﺮﺍی اﺭﺑﺎﺏ ﻣﻦ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﻦ یه ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺯﺕ میخرﻡ.
قالیچه رو خرید و روی میزش پهن کرد و تا آخر عمرش روی قسمت سوخته قالیچه که به اندازه کف دست بود، گل محمدی پرپر میکرد و دوستان صمیمی و همکارانش همه به نیت تبرک یک پر از گل را برداشته تو چاییشون میریختند.
اوﻥ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ تو روضه سوخته ﺑﻮﺩ، قیمت گرفت.
کاش دل ما هم تو روضهها بسوزه.
اون وقت بگیم: یا امام حسین(علیه السلام) دل سوخته رو چند میخری؟!
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین
خلوت
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
مردی ﺑﺪﻫﮑﺎﺭ ﺷده بود، يك ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ توی خونه ﺩﺍﺷﺖ،
ﮔﻮﺷﻪ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ.
مجبور بود، همون رو برداشت برد بازار برای فروش.
ﻫﺮ ﻣﻐﺎﺯﻩﺍﯼ كه میرﻓﺖ، میگفتن: ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽﺍﺭﺯﯾﺪ،
ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﺎ ١٠٠ ﯾﺎ ۱۵۰ تومن ﺑﯿﺸﺘﺮ نمیخریم.
ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺑﻮﺩ و به ﺍﻣﯿﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺨﺮﻥ ﺍﺯ اﯾﻦ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺍﻭﻥ ﻣﻐﺎﺯﻩ میرفت.
داخل ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩﻫﺎ، حاج جواد فرشچی از منصفهای بازار و از ارادتمندان اهل بیت(علیهم السلام) پرﺳﯿﺪ:
قالی خوبیه، چرا ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﺭﻭ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﻧﮑﺮﺩﯾﺪ؟
ﮔﻔﺖ: ﻣﻨﺰﻟﻤﻮﻥ ﺭﻭﺿﻪ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ،
ﻣﻨﻘﻞ ﭼﺎﯾﯽ ﺭﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩ، ﺫﻏﺎلها ﺭﯾﺨﺖ و ﻗﺎﻟﯽ ﺳﻮﺧﺖ.
حاج جواد یک تکونی به خودش داد: گفتی ﺗﻮ ﺭﻭﺿﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ؟
گفت: بله.
گفت: ﺍﯾﻦ ﺍﮔﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻮد ۵۰۰ تومن ﻣﯽﺍﺭﺯﯾﺪ، ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺑﺮﺍی اﺭﺑﺎﺏ ﻣﻦ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻣﻦ یه ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺯﺕ میخرﻡ.
قالیچه رو خرید و روی میزش پهن کرد و تا آخر عمرش روی قسمت سوخته قالیچه که به اندازه کف دست بود، گل محمدی پرپر میکرد و دوستان صمیمی و همکارانش همه به نیت تبرک یک پر از گل را برداشته تو چاییشون میریختند.
اوﻥ ﻗﺎﻟﯿﭽﻪ تو روضه سوخته ﺑﻮﺩ، قیمت گرفت.
کاش دل ما هم تو روضهها بسوزه.
اون وقت بگیم: یا امام حسین(علیه السلام) دل سوخته رو چند میخری؟!
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
۱.۸K
۱۳:۰۲
بازارسال شده از خلوت 🌱
زندگی را آنقدر جدی گرفتیم که یادمان رفت زندگی کنیم،تمام عمر نگرانِ فردایی بودیم که وقتی رسید،شبیه دیروز بود.🫠🫰
خلوت
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
۲۴
۲۱:۰۳
بازارسال شده از خلوت 🌱
ᴀɴʏ ᴛʜɪɴɢ ᴛʜᴀᴛ ᴄᴏꜱᴛꜱ ʏᴏᴜʀ ᴘᴇᴀᴄᴇ ɪꜱ ᴛᴏᴏ ᴇxᴘᴇɴꜱɪᴠᴇ."ʟᴇᴛ ɪᴛ ɢᴏ..."
هر چیزی که به قیمت آرامشت تموم بشه،
خیلی گرونه.
رهاش کن...
خلوت
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
هر چیزی که به قیمت آرامشت تموم بشه،
خیلی گرونه.
رهاش کن...
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
۲۵
۲۱:۰۳
بازارسال شده از خلوت 🌱
بهترین جملهای که امروز خوندم این بود :
بیشترِ پشیمونی ها به خاطر انجامِ
کار اشتباه نیست، به خاطر انجام کارِ درست
برای آدمای اشتباهه!
خلوت
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
بیشترِ پشیمونی ها به خاطر انجامِ
کار اشتباه نیست، به خاطر انجام کارِ درست
برای آدمای اشتباهه!
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
۲۷
۲۱:۰۳
بازارسال شده از خلوت 🌱
اونی که وقتی
خودت از خودت ناامیدی
دست از سرت برنمیداره رو
باید قاب گرفت

خلوت
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
خودت از خودت ناامیدی
دست از سرت برنمیداره رو
باید قاب گرفت
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
۲۷
۲۱:۰۳
بازارسال شده از خلوت 🌱
یه جایي آدم وایمـیسه دستشو میگیره به زانوش،
یه جایي آدم به آسمون نگا میکنه سرشو میندازه پاییـن،
یه جایی آدم چشماشو میبنده و بغضشو قورت میده،
یه جایي آدم درو محکم میبنده و همونجا میشینه زمین،
یه جایي آدم خودکارو میذاره لای دفتر و می بندتش، سرشو میذاره رو میز..
یه جایي آدم خیلی خسته ست، خیلی درمونـدست ،
یه جایی آدم میگه: دیگه کم آوردم!!!
یه جایی برای یك بار فقط این آدمارو بغل کنین!
🪐
خلوت
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
یه جایي آدم به آسمون نگا میکنه سرشو میندازه پاییـن،
یه جایی آدم چشماشو میبنده و بغضشو قورت میده،
یه جایي آدم درو محکم میبنده و همونجا میشینه زمین،
یه جایي آدم خودکارو میذاره لای دفتر و می بندتش، سرشو میذاره رو میز..
یه جایي آدم خیلی خسته ست، خیلی درمونـدست ،
یه جایی آدم میگه: دیگه کم آوردم!!!
یه جایی برای یك بار فقط این آدمارو بغل کنین!
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
۲۷
۲۱:۰۳
بازارسال شده از خلوت 🌱
بالاتر از "تجربه" نیست!
افسوس که..."شهریه" آن
به گرانی "عمر" است.
ble.ir/join/MjRlZDlmOD
۲۸
۲۱:۰۳