لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل لیبانیرانل
۴.۱ هزار عضو

لیبانیران

کامل ترین پایگاه مستقل اطلاع رسانی پیرامون مسائل لبنان undefinedدر این پایگاه به موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تاریخی از جمله تحصیل و ازدواج در لبنان پرداخته شده است.برای تماس با ادمین به سایت مراجعه فرمایید.Libaniran.com
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲ تیر
بازگشت اسراییل به تنظیمات کارخانه پس از فقط دو روز
امروز رژیم متجاوز صهیونیستی آتش‌بس ناشی از توافق اخیر را نقض کرد
تنها دقایقی پس از تهدید نماینده ایران در سازمان ملل (که گفته بود اگر اسراییل توافق را به هر شکلی نقض کند ایران پاسخ خواهد داد) رژیم صهیونیستی به نبطیه حمله کرد.
در این حمله دو جوان لبنانی به نام محمد امهز و ساجد الحاج علی شهید شدند.همچنین یک نارنجک صوتی به سمت لودری که در محله به آواربرداری مشغول بود شلیک کردند.
این افراد نظامی و عضو حزب‌الله نبودند و تلاش داشتند اجساد مردم شهید را از زیر آوار بیرون بکشند و راه‌ها را باز کنند.
همچنین در نقض آشکار آتش‌بس به سوی مردمی که در روستای حداثا برای دفن به قبرستان رفته بودند آتش گشود.
در ادامه، پهپادک‌های ارتش تروریست‌های اشغالگر، در حومه برعشیت و حومه عیتا الجبل اقدام به پرتاب نارنجک صوتی کردند.پس از آن هم یک خودروی پارک شده در حومه برعشیت توسط پهپاد منفجر شد.
حزب‌الله اندکی پیش در بیانیه‌ای گفت: شلیک دشمن به شهروندان نقض آشکار آتش‌بس است که ما تا کنون به آن پایبند مانده‌ایم.
شهرداری نبطیه هم اعلام کرد در حی الدیر کار شروع شده بود که گلوله‌های انفجاری (سرجنگی در بدن منفجر می‌شود تا هدف قطعا بمیرد) شلیک شد که موجب شهادت دو جوانی شد که برای خدمت به شهر و اهالی آمده بودند و تعدادی دیگر که به شهرداری برای باز شدن راهها کمک می‌کردند مجروح شدند.اگر عنایت الهی نبود گروهی از اهالی که با لودر فاصله داشتند، قتل عام می‌شدند.
@LIBANIRAN undefinedundefined
undefined۱۵
undefined۴

۹۶۱

۱۷:۵۲

لیبانیران
بازگشت اسراییل به تنظیمات کارخانه پس از فقط دو روز امروز رژیم متجاوز صهیونیستی آتش‌بس ناشی از توافق اخیر را نقض کرد تنها دقایقی پس از تهدید نماینده ایران در سازمان ملل (که گفته بود اگر اسراییل توافق را به هر شکلی نقض کند ایران پاسخ خواهد داد) رژیم صهیونیستی به نبطیه حمله کرد. در این حمله دو جوان لبنانی به نام محمد امهز و ساجد الحاج علی شهید شدند. همچنین یک نارنجک صوتی به سمت لودری که در محله به آواربرداری مشغول بود شلیک کردند. این افراد نظامی و عضو حزب‌الله نبودند و تلاش داشتند اجساد مردم شهید را از زیر آوار بیرون بکشند و راه‌ها را باز کنند. همچنین در نقض آشکار آتش‌بس به سوی مردمی که در روستای حداثا برای دفن به قبرستان رفته بودند آتش گشود. در ادامه، پهپادک‌های ارتش تروریست‌های اشغالگر، در حومه برعشیت و حومه عیتا الجبل اقدام به پرتاب نارنجک صوتی کردند. پس از آن هم یک خودروی پارک شده در حومه برعشیت توسط پهپاد منفجر شد. حزب‌الله اندکی پیش در بیانیه‌ای گفت: شلیک دشمن به شهروندان نقض آشکار آتش‌بس است که ما تا کنون به آن پایبند مانده‌ایم. شهرداری نبطیه هم اعلام کرد در حی الدیر کار شروع شده بود که گلوله‌های انفجاری (سرجنگی در بدن منفجر می‌شود تا هدف قطعا بمیرد) شلیک شد که موجب شهادت دو جوانی شد که برای خدمت به شهر و اهالی آمده بودند و تعدادی دیگر که به شهرداری برای باز شدن راهها کمک می‌کردند مجروح شدند. اگر عنایت الهی نبود گروهی از اهالی که با لودر فاصله داشتند، قتل عام می‌شدند. @LIBANIRAN undefinedundefined
thumbnail
دو جوان غیر نظامی که امروز توسط رژیم تروریستی اسراییل در نبطیه لبنان به شهادت رسیدند
undefined۲۸

۳۱۹

۱۸:۰۰

لیبانیران
بازگشت اسراییل به تنظیمات کارخانه پس از فقط دو روز امروز رژیم متجاوز صهیونیستی آتش‌بس ناشی از توافق اخیر را نقض کرد تنها دقایقی پس از تهدید نماینده ایران در سازمان ملل (که گفته بود اگر اسراییل توافق را به هر شکلی نقض کند ایران پاسخ خواهد داد) رژیم صهیونیستی به نبطیه حمله کرد. در این حمله دو جوان لبنانی به نام محمد امهز و ساجد الحاج علی شهید شدند. همچنین یک نارنجک صوتی به سمت لودری که در محله به آواربرداری مشغول بود شلیک کردند. این افراد نظامی و عضو حزب‌الله نبودند و تلاش داشتند اجساد مردم شهید را از زیر آوار بیرون بکشند و راه‌ها را باز کنند. همچنین در نقض آشکار آتش‌بس به سوی مردمی که در روستای حداثا برای دفن به قبرستان رفته بودند آتش گشود. در ادامه، پهپادک‌های ارتش تروریست‌های اشغالگر، در حومه برعشیت و حومه عیتا الجبل اقدام به پرتاب نارنجک صوتی کردند. پس از آن هم یک خودروی پارک شده در حومه برعشیت توسط پهپاد منفجر شد. حزب‌الله اندکی پیش در بیانیه‌ای گفت: شلیک دشمن به شهروندان نقض آشکار آتش‌بس است که ما تا کنون به آن پایبند مانده‌ایم. شهرداری نبطیه هم اعلام کرد در حی الدیر کار شروع شده بود که گلوله‌های انفجاری (سرجنگی در بدن منفجر می‌شود تا هدف قطعا بمیرد) شلیک شد که موجب شهادت دو جوانی شد که برای خدمت به شهر و اهالی آمده بودند و تعدادی دیگر که به شهرداری برای باز شدن راهها کمک می‌کردند مجروح شدند. اگر عنایت الهی نبود گروهی از اهالی که با لودر فاصله داشتند، قتل عام می‌شدند. @LIBANIRAN undefinedundefined
thumbnail
حمله دشمن به مردمی که برای دفن به قبرستان حداثا آمده بودند
undefined۲۱

۳۵۰

۱۸:۰۰

لیبانیران
بازگشت اسراییل به تنظیمات کارخانه پس از فقط دو روز امروز رژیم متجاوز صهیونیستی آتش‌بس ناشی از توافق اخیر را نقض کرد تنها دقایقی پس از تهدید نماینده ایران در سازمان ملل (که گفته بود اگر اسراییل توافق را به هر شکلی نقض کند ایران پاسخ خواهد داد) رژیم صهیونیستی به نبطیه حمله کرد. در این حمله دو جوان لبنانی به نام محمد امهز و ساجد الحاج علی شهید شدند. همچنین یک نارنجک صوتی به سمت لودری که در محله به آواربرداری مشغول بود شلیک کردند. این افراد نظامی و عضو حزب‌الله نبودند و تلاش داشتند اجساد مردم شهید را از زیر آوار بیرون بکشند و راه‌ها را باز کنند. همچنین در نقض آشکار آتش‌بس به سوی مردمی که در روستای حداثا برای دفن به قبرستان رفته بودند آتش گشود. در ادامه، پهپادک‌های ارتش تروریست‌های اشغالگر، در حومه برعشیت و حومه عیتا الجبل اقدام به پرتاب نارنجک صوتی کردند. پس از آن هم یک خودروی پارک شده در حومه برعشیت توسط پهپاد منفجر شد. حزب‌الله اندکی پیش در بیانیه‌ای گفت: شلیک دشمن به شهروندان نقض آشکار آتش‌بس است که ما تا کنون به آن پایبند مانده‌ایم. شهرداری نبطیه هم اعلام کرد در حی الدیر کار شروع شده بود که گلوله‌های انفجاری (سرجنگی در بدن منفجر می‌شود تا هدف قطعا بمیرد) شلیک شد که موجب شهادت دو جوانی شد که برای خدمت به شهر و اهالی آمده بودند و تعدادی دیگر که به شهرداری برای باز شدن راهها کمک می‌کردند مجروح شدند. اگر عنایت الهی نبود گروهی از اهالی که با لودر فاصله داشتند، قتل عام می‌شدند. @LIBANIRAN undefinedundefined
thumbnail
اوضاع حی الدیر در نبطیه پس از حمله امروز اسراییل
undefined۱۵
undefined۳

۳۶۳

۱۸:۰۰

۳ تیر
thumbnail
افزایش دمای بی‌سابقه در فرانسه و قطع برق منازل
در پی افزایش بی‌سابقه دما در فرانسه، برق اقلا ۶۷ هزار منزل قطع شد و مردم به رودخانه‌ها و حوضچه‌های آب پناه بردند.
به گزارش رسانه‌ها ۱۸ نفر از گرمازدگی فوت شدند از جمله دو کودک که در ماشین خانواده خود بیهوش شدند.
همچنین بیش از ۴۰ مورد غرق شدن به خاطر آبتنی در مناطقی که نظارت و مجوز ندارند گزارش شده است.اعلام شد فرانسه اکنون از ۹۸٪ دیگر مناطق کره زمین گرمتر است.
آنها که راضی بودند ترامپ درهای جهنم را به روی ایران باز کند و حمایت و همراهی کردند، اکنون ذره‌ای از مزه جهنم را می‌چشند.
@LIBANIRAN undefinedundefined
undefined۹
undefined۷
undefined۱

۲۸۹

۸:۴۱

لیبانیران
undefined افزایش دمای بی‌سابقه در فرانسه و قطع برق منازل در پی افزایش بی‌سابقه دما در فرانسه، برق اقلا ۶۷ هزار منزل قطع شد و مردم به رودخانه‌ها و حوضچه‌های آب پناه بردند. به گزارش رسانه‌ها ۱۸ نفر از گرمازدگی فوت شدند از جمله دو کودک که در ماشین خانواده خود بیهوش شدند. همچنین بیش از ۴۰ مورد غرق شدن به خاطر آبتنی در مناطقی که نظارت و مجوز ندارند گزارش شده است. اعلام شد فرانسه اکنون از ۹۸٪ دیگر مناطق کره زمین گرمتر است. آنها که راضی بودند ترامپ درهای جهنم را به روی ایران باز کند و حمایت و همراهی کردند، اکنون ذره‌ای از مزه جهنم را می‌چشند. @LIBANIRAN undefinedundefined
thumbnail
غش کردن شکلاتها در مغازه های فرانسه undefined
undefined۹

۲۶۰

۸:۵۷

thumbnail
ثبت قلعه‌های تاریخی خود در یونسکو
لبنان تازه یادش افتاده تا قلعه‌های تاریخی جبل عامل را ثبت جهانی کند.
وزیر فرهنگ لبنان گفت تقاضای ثبت قلعه‌های جبل عامل خصوصا قلعه شقیف به عنوان میراث بشری به یونسکو تقدیم شد.
با این حال اسراییل به هیچ قانون بین المللی پایبند نیست و اتفاقا اصرار دارد تاریخ ملتها را نابود کند تا تاریخ ساختگی خودش را به دیگران قالب کند.
@LIBANIRAN undefinedundefined
undefined۸
undefined۲

۲۶۱

۹:۴۲

لیبانیران
undefined لبنان خواستار غرامت شد، اما نه از آمریکا و اسراییل، از ایران! تعدادی از نمایندگان مجلس لبنان به ساختمان نخست وزیری رفته و عریضه‌ای به نخست وزیرِ آمریکایی لبنان دادند که طرح قانون «الزام مطالبه دولت لبنان از ایران برای پرداخت غرامت ضررهای جنگ لبنان» را پیشنهاد کردند. نمایندگان نوکر آمریکا عبارتند از غسان حاصباني، أشرف ريفي (سردار تروریسم داعشی)، جورج عقيص، فؤاد مخزومي، ميشال دويهي، سليم الصايغ، ميشال معوّض، و رازي الحاج. (این افراد و امثال آنها سالها حزب‌الله را به ترور مقامات مخالف متهم کردند اما بدون هیچ ترسی دشمنی می‌کنند) درحالی که جنگ اخیر ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان با قصد و نقشه قبلی و با استفاده از سلاح و مهمات و همکاری آمریکا بوده، نوکران و جیره خوران آمریکا در لبنان، از ایران که به مقاومت مردم لبنان کمک کرده است شکایت دارند! چنانکه اهالی ساختمانی که دچار حریق شده، از آتش‌نشانی بابت آتش گرفتن خانه‌شان شکایت کنند و غرامت بخواهند! قبلا گفته بودم، واضح است اگر در جنگ پیروز نشویم باید خسارت کشورکهای عربی را بدهیم. ادعای پیروزی و بازی‌های رسانه‌ای هم بدهی را لغو نخواهد کرد. @LIBANIRAN undefinedundefined
خلیل نصرالله کارشناس لبنانی امور منطقه در واکنش به اقدام خیانتکارانه چند نماینده لبنانی نوشت:
میزان تناقض این گروه خیلی زیاد است.جلوی پروازهای ایران به لبنان را گرفتند و همه می‌دانند بهانه آنها انتقال پول به لبنان بود.ایران پس از ۲۰۲۴ مبالغی برای بازسازی لبنان پیشنهاد داد اما دولتی که اینها حمایتش می‌کنند همراهی نکرد.امور زیاد دیگری رخ داد از جمله همراهی با واشنگتن که مخالف بازسازی بود و آن را به خلع سلاح مشروط کرد.اما الان عریضه نوشته‌اند و خواستار غرامت بابت خرابی هایی شدند که اسراییل ایجاد کرد! عریضه ننوشتند که از اسراییل غرامت بخواهند!اینها چه آدمهایی هستند؟
@LIBANIRAN undefinedundefined
undefined۱۹

۳۳۱

۱۰:۰۷

thumbnail
روحانی مسیحی به علت دفاع از مقاومت مجازات شد
پدر میشال روحانا پس از دفاع از مقاومت مورد غصب رهبانیت انطونی قرار گرفت و او را از حضور در برنامه‌ها منع کردند.‏وی اخیرا گفته بود وقتی دولت وجود ندارد چطور سلاح را به دولت تحویل دهیم؟ما تصمیم‌گیری را به کسی که تصمیم‌گیر نیست نمی‌دهیم و حزب‌الله موجب شد لبنان در عرصه بین الملل دیده شود.
بسیاری از مسیحیان لبنان به نقش مقاومت در دفاع از لبنان و مسیحیت عقیده دارند.
مقامات واتیکان و کلیسا همیشه در مقابل جنایت‌های صهیونیست‌ها سکوت کرده یا موضعی نرم اتخاذ کرده و حتی از حقوق مسیحیان در قدس بطور جدی حمایت نمی‌کند.
برخی کاربران مسیحی آمریکا پرست و اسراییل پسند ضد مقاومت، علیه وی زبان به یاوه گویی و فحاشی گشودند.
@LIBANIRAN undefinedundefined
undefined۸
undefined۲

۲۰۹

۱۴:۳۹

#مستند
روایت همسر «ابوعباس» از اسارت همسر تا آوار شدن خانه‌اش در ضاحیه بیروت در رادیو فرهنگ
خانم دکتر «بُشری سعد» همسر لبنانی برادر عزیزم «محمدرضا نوری» (ابوعباس) مجاهد اسیر ایرانی، روز پنجشنبه ناگفته‌هایی تکان‌دهنده از اسارت همسرش توسط نیروهای آمریکایی، ماجرای موشک‌باران و نابودی خانه‌شان در ضاحیه بیروت و پیوند ناگسستنی قلبی میان ملت ایران و لبنان را روایت می‌کند.
خانم سعد در این مستند رادیویی طی گفت‌وگو با محمد حسین امیدی، تصویری واقعی از مقاومت، ایثار و ایستادگی مردم لبنان ارائه می‌دهد؛ زنی که به تعبیر خود «پای شاخه‌های زیتون قد کشیده و کوچه‌پس‌کوچه‌های ضاحیه را بهتر از هر کسی می‌شناسد» و اکنون چند سال است که در فراق همسر اسیرش به سر می‌برد.همسر ابوعباس در این برنامه به طریقه آشنایی و ازدواج خود همچنین چگونگی ربوده شدن محمدرضا نوری و ماجرای بمباران خانه‌شان در ضاحیه بیروت توسط رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند؛ خانه‌ای که ارتش تروریستی اسرائیل با انتشار نقشه‌ای مدعی شده بود «انبار موشک‌های حزب‌الله» است! دکتر بشری سعد با خنده‌دار خواندن این ادعا می‌گوید:آنجا فقط سرپناه کوچک خانواده‌ای بود که مرد خانه‌شان مدت‌هاست در اسارت آمریکایی‌ها به سر می‌برد؛ خانه‌ای باصفا که عطر قورمه‌سبزی ایرانی و برنج شمالی در آن می‌پیچید و چشم‌انتظار بازگشت ابوعباس رزمنده مدافع حرم بود تا دوباره همه را دور خود جمع کند.بشری سعد روایت عجیبی از تماس تلفنی خود با همسر اسیرش پس از نابودی خانه‌شان دارد: وقتی تلفنی به ابوعباس خبر دادم که خانه‌مان در ضاحیه آوار شده و با خاک یکسان شده است، او حتی خم به ابرو نیاورد و صبوری کرد؛ اما روزی که شنید سید حسن نصرالله سید مقاومت به شهادت رسیده است، از درون زندان زنگ زد و فقط های‌های گریه کرد و از شدت داغ این مصیبت، کلمه‌ای نتوانست بر زبان بیاورد.عروس لبنانی ایران در بخش دیگری از این مستند، با تمجید از حضور گروه‌های جهادی ایرانی در کنار جهادگران لبنانی در ضاحیه بیروت، پیام تشکر و محبت عمیق مردم لبنان را به ایرانیان ابلاغ کرد.«محمدرضا نوری» (ابوعباس) مجاهد اسیر ایرانی در ساعت ۳ بامداد سوم فروردین ماه ۱۴۰۲ در منطقه زیونه بغداد توسط نیروهای نیابتی آمریکایی ربوده می‌شود.
علاقه‌مندان به شنیدن این مستند رادیویی پرفراز و نشیب و آگاهی از آخرین وضعیت پرونده اسارت محمدرضا نوری (ابوعباس)، می‌توانند روز پنجشنبه ۴ تیرماه ساعت ۱۵:۳۰، برنامه «مستند فرهنگ»را روی موج اف‌ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ و برنامه کاربردی ایرانصدا دنبال کنند.
#دوست #ابوعباس #لبنان #رادیو #مستند #اسیر #همسر
پخش اول مستند به غصه می‌خندیم
┄┅┅┅❁undefined◉◉undefined❁┅┅┅┄undefined از فرمانیه تا ضاحیه undefinedundefined#محمد_حسین_امیدی
undefined @MH_OMIDI
undefined۸
undefined۱

۲۲۹

۱۴:۴۰