وقتی حرف از پرورش گل میشه، چی تو ذهنمون میاد؟!
اینکه گل، غنچه بده و اگر آب و خاک و شرایط محیطی مناسبی داشته باشه این گل شکوفا میشه.
نگاه دوم چیه؟اینکه برای پرورش گل ما نیازمند به گلخونه ای هستیم که شیشه های خاص داشته باشه، نور را بتونه داخل کنه، سیستم برق و مانیتورینگ داره و حالا الزامات دیگه...
[ چه ربطی حالا به تربیت داره؟!
۳۰۰
۱۴:۳۳
نوع نگاه تربیتیِ برخی از اندیشمندان مسلمان، مانند استاد صفایی حائریمثل نوع نگاهِ اول، تو پرورش گلِ !!!
[ نگاه فرد گرایانهتربیت فردیتربیت دونه دونه ی انسان ها ]
اما نگاه تربیتی حضرت آقا چه فرقی با امثال استاد صفایی حائری داره..؟!!
@madrese_feiz
[ نگاه فرد گرایانهتربیت فردیتربیت دونه دونه ی انسان ها ]
اما نگاه تربیتی حضرت آقا چه فرقی با امثال استاد صفایی حائری داره..؟!!
۳۱۰
۱۴:۳۳
نگاه حضرت آقا به مسئله ی تربیت یعنی ایجاد یک #بستر_اجتماعی !!یعنی #کارخانه_انسان_سازی !!
که انسان ها با ورود به این کارخانه رشد و به تعالی جامعه دست پیدا کنند.
۲۹۹
۱۴:۳۴
هرچی که بیشتر میگذره، این برام بیشتر جا میفته که ما عمق نگاهِ حضرت آقا به مسئله ی #تربیت رو نفهمیدیم !!اونجا برام بیشتر جا افتاد که ما خواستیم دونه دونه ی آدمارو تربیت کنیم و تمرکز کردیم رو این موضوع.
[ اما دیگه الان وقتش رسیده بیشتر و عمیق تر زوم بشیم رو نگاه تربیتی حضرت آقا.
ما این شرایط و براتون فراهم کردیم، که با دکتر رحمانی به این موضوع بپردازیم و مانع ها و چالش هامونو برطرف کنیم
#خوانش_تربیتی
@madrese_feiz
۳۱۰
۱۴:۴۴
•مروری بر اندیشه های نوآورانه تربیتی مقام معظم رهبری و کاربست آنها در سطح مدرسه و مسجد•
کارگاه #خوانش_تربیتی🌱مدرس: جناب دکتر رحمانی
/همراه با گواهی ضمن خدمت برای #فرهنگیان/
طریقه ثبت نام:
@madrese_feiz
@madrese_feiz
/همراه با گواهی ضمن خدمت برای #فرهنگیان/
طریقه ثبت نام:
@madrese_feiz
۴K
۱۶:۲۴
بسم الله الرحمن الرحیم.الهی که روز خوبی رو سپری کرده باشید. 
حواستون به دوره #خوانش_تربیتی هست دیگه؟امروز اومدم راجبش بیشتر باهاتون صحبت کنم.
حواستون به دوره #خوانش_تربیتی هست دیگه؟امروز اومدم راجبش بیشتر باهاتون صحبت کنم.
۲۹۸
۱۵:۴۹
لازمه یموقعا بایستیم و این سوال و از خودمون بپرسیم که:
[ چه محصولی رو تفکر تربیتیِ من، به همراه داره؟
]
یا بذارید اینطوری بگم
غالبا اینطوری فکر میکنیم که نوجوونای امروز ماخیلی راحت طلب شدندرست فکر نمیکننخواهان زندگی بی دردسرنو...
من چه نوع تفکر تربیتی دارم که اینجوری فکر میکنم؟یا این نوجوونا محصولِ چه نوع تربیتی هستند؟!
#خوانش_تربیتی
@madrese_feiz
[ چه محصولی رو تفکر تربیتیِ من، به همراه داره؟
یا بذارید اینطوری بگم
غالبا اینطوری فکر میکنیم که نوجوونای امروز ماخیلی راحت طلب شدندرست فکر نمیکننخواهان زندگی بی دردسرنو...
من چه نوع تفکر تربیتی دارم که اینجوری فکر میکنم؟یا این نوجوونا محصولِ چه نوع تربیتی هستند؟!
#خوانش_تربیتی
@madrese_feiz
۲۹۹
۱۵:۵۲
یموقعی هست من کسی رو تربیت کردم کهصرفا ی #محبت داره؛ بدون بروز و ظهور خارجی.
یا در حالت دوم علاوه بر این محبت، بروز و ظهور خارجی هم داره.اما صرفا فقط ی امر فردیِ!
امـــــــــــــایموقعی هست من کسی رو تربیت کردمکه هم محبت دارههم بروز و ظهور فردی دارههم به شدت دغدغه داره پیرامون جامعه ش، خانواده، مدرسه و....🤌
#خوانش_تربیتی
@madrese_feiz
۲۹۷
۱۶:۰۲
مدرسه تربیت اسلامی فیض
یموقعی هست من کسی رو تربیت کردم که صرفا ی #محبت داره؛ بدون بروز و ظهور خارجی. یا در حالت دوم علاوه بر این محبت، بروز و ظهور خارجی هم داره. اما صرفا فقط ی امر فردیِ! امـــــــــــــا یموقعی هست من کسی رو تربیت کردم که هم محبت داره هم بروز و ظهور فردی داره هم به شدت دغدغه داره پیرامون جامعه ش، خانواده، مدرسه و....🤌
#خوانش_تربیتی @madrese_feiz
برای اینکه ما کسی رو تربیت کنیم مثل حالت سومی که عرض کردمآیا قوانین جهان شمولی وجود داره که ماروبه نتیجه ی قطعی تو این امر برسونه ...؟!!
مثلا خیلی از ما میدونیم که خانواده در تعلیم و تربیت افراد، امر مهمی استاما چگونگی استفاده از این امر مهم، در افراد مختلف متفاوته !!چون زاویه ی نگاه مون متفاوته...
#خوانش_تربیتی
@madrese_feiz
۳۳۶
۱۶:۱۷
این یکی از مباحثی است که در کارگاه #خوانش_تربیتی قراره به اون بپردازیم !
[ اینکه افراد رو با چه شاخصی تربیت کنیم که نتیجه ش بشه یک فردِ مومنِ اهل دغدغه یِ اجتماعی!
@madrese_feiz
۳۳۴
۱۶:۳۰