#مدرسه_والدگری#عزت_نفس
۸ تا ۱۰ سالگی
برای تقویت عزت نفس کودکان، اول لازم هست با ویژگی های آن در مراحل رشدی کودکان آشنا بشیم.
کودکان در بازه ی ۸ تا ۱۰ سالگی، قضاوت کردن را آغاز می کنند. متوجه می شوند که از همه بهتر نیستند و از خودشان انتقاد می کنند.این حالت در دخترها بیشتر دیده می شود. یعنی دخترها تصویر منفی تری نسبت به خودشان در مقایسه با پسرها دارند.
معمولا والدین از اینکه فرزندشان احساس منفی نسبت به خودش و توانمندی هایش دارد، آشفته می شوند. در نتیجه تلاش می کنند تا به کودک ثابت کنند که اشتباه می کند. این تلاش، کودک رو در دیدگاهش قوی تر می کند.
نکته مهم در این زمینه این است که کودک بیاموزد که می تواند یاد بگیرد. اینکه همه آدم ها در همه چیز خوب نیستند . اگر در یک کار خوب نیست, در کار دیگری توانمند است.بازخورد دادن نسبت به تلاش کودک به جای نتیجه، می تواند کمک کند تا کودک از این مرحله به خوبی گذر کند.
نغمه مرادیدرمانگر کودک و نوجوان
ارتباط با من:@naghmeh_moradi_psychologistمدرسه والدگری:https://ble.ir/madreseh_valedgari
برای تقویت عزت نفس کودکان، اول لازم هست با ویژگی های آن در مراحل رشدی کودکان آشنا بشیم.
کودکان در بازه ی ۸ تا ۱۰ سالگی، قضاوت کردن را آغاز می کنند. متوجه می شوند که از همه بهتر نیستند و از خودشان انتقاد می کنند.این حالت در دخترها بیشتر دیده می شود. یعنی دخترها تصویر منفی تری نسبت به خودشان در مقایسه با پسرها دارند.
معمولا والدین از اینکه فرزندشان احساس منفی نسبت به خودش و توانمندی هایش دارد، آشفته می شوند. در نتیجه تلاش می کنند تا به کودک ثابت کنند که اشتباه می کند. این تلاش، کودک رو در دیدگاهش قوی تر می کند.
نکته مهم در این زمینه این است که کودک بیاموزد که می تواند یاد بگیرد. اینکه همه آدم ها در همه چیز خوب نیستند . اگر در یک کار خوب نیست, در کار دیگری توانمند است.بازخورد دادن نسبت به تلاش کودک به جای نتیجه، می تواند کمک کند تا کودک از این مرحله به خوبی گذر کند.
نغمه مرادیدرمانگر کودک و نوجوان
ارتباط با من:@naghmeh_moradi_psychologistمدرسه والدگری:https://ble.ir/madreseh_valedgari
۵۵
۱۶:۵۲
۴۹
۷:۳۰
#مدرسه_والدگری#عزت_نفس
۱۱ تا ۱۳ سالگی
دیگر در نوجوانی هستند و تلاش می کنند تا خوب به نظر برسند. در این دوره کاهش و افزایش عزت نفس را زیاد می بینیم.
برخی خجالتی می شوند. در دخترها افسرده خویی بیشتر از پسرها دیده می شود.نگران فکر و قضاوت دیگران هستند. در پوشش بسیار شبیه دوستانشان می شوند.
تماشاگر خیالی دارند زیرا تصور می کنند که همه متمرکز بر آن ها هستند.
از والدین خود فاصله می گیرند زیرا عقیده دارند که حتی والدین هم آن ها را ارزیابی می کنند. این فاصله بین دخترها و مادرانشان بیشتر خواهد بود.عزت نفسشان با تعریف و یا انتقاد بالا و پایین می شود.
فضای مجازی برایشان پر رنگ می شود زیرا می توانند یک خود ایده آل ارائه دهند.در این فضا ممکن است خودشان و والدینشان را با بقیه مقایسه کنند.
چه زمانی نگران شویم؟- به چند سوال پاسخ دهید:
آیا فرزندم دوستی دارد؟ آیا آنچه در فضای مجازی از خود نشان می دهد فاصله زیادی با خود واقعی اش دارد؟آیا زمانی که در فضای مجازی سپری می کند بیشتر از زمانی است که با دنیای واقعی و دوستان تعامل دارد؟
اگر پاسختان مثبت است ،می تواند نشان دهنده کاهش عزت نفس نوجوان باشد.
چه راه حل هایی وجود دارد؟هر چقدر نوجوان به گروه های دوستی سالم، نزدیک تر باشد این حالت کاهش می یابد. پس فرصت شرکت در کلاس های گروهی و ایجاد گروه های دوستی سالم را فراهم کنید.آزادی مناسب و عاقلانه به آن ها ارائه دهید.تفریحات هیجانی در فضای زندگی داشته باشید.و والدین باید این پیام را به نوجوان بدهند که من هستم، من کنار توام. و این با حضور همدلانه ممکن می شود.
نغمه مرادیدرمانگر کودک و نوجوان
ارتباط با من:@naghmeh_moradi_psychologistمدرسه والدگری:https://ble.ir/madreseh_valedgari
۱۱ تا ۱۳ سالگی
دیگر در نوجوانی هستند و تلاش می کنند تا خوب به نظر برسند. در این دوره کاهش و افزایش عزت نفس را زیاد می بینیم.
چه زمانی نگران شویم؟- به چند سوال پاسخ دهید:
آیا فرزندم دوستی دارد؟ آیا آنچه در فضای مجازی از خود نشان می دهد فاصله زیادی با خود واقعی اش دارد؟آیا زمانی که در فضای مجازی سپری می کند بیشتر از زمانی است که با دنیای واقعی و دوستان تعامل دارد؟
اگر پاسختان مثبت است ،می تواند نشان دهنده کاهش عزت نفس نوجوان باشد.
نغمه مرادیدرمانگر کودک و نوجوان
ارتباط با من:@naghmeh_moradi_psychologistمدرسه والدگری:https://ble.ir/madreseh_valedgari
۶۱
۱۶:۲۶
سلام به همراهان عزیز
امیدوارم همگی خوب و سلامت باشید.
ظاهرا اینترنت بین المللی داره در دسترس قرار می گیره. مبارک باشه
در نتیجه فعالیت در سایر پلتفرم ها شروع می شه.با شروع فعالیت در تلگرام و اینستاگرام، حضورم در این کانال کمتر خواهد بود اما همچنان راه ارتباطی و امکان برگزاری جلسات آنلاین در بله، برقرار خواهد بود.
در این پست تمام لینک های ارتباطی رو قرار می دم. ذخیره کنید که گم نشه
نغمه مرادی درمانگر کودک و نوجوان
راه های ارتباطی:
تلفن ۰۹۳۹۰۱۷۳۶۳۵
ارتباط با من در بله:@naghmeh_moradi_psychologist
مدرسه والدگری(کانال بله):https://ble.ir/madreseh_valedgari
سایت دکتردکترhttps://drdr.ir/dr/150475/نغمه-مرادی/
سایت دکتر توhttps://doctoreto.com/doctor/naghmeh-moradi/ZvlExY
پذیرش ۲۴paziresh24.com/dr/دکتر-نغمه-مرادی-7
نوبت دات آی آرhttps://nobat.ir/41409
اینستاگرام:https://www.instagram.com/naghmeh_psychology?igsh=MXFoMGE0bWo3bTVpbg==
کانال تلگرام:https://t.me/naghmeh_psycholog
ظاهرا اینترنت بین المللی داره در دسترس قرار می گیره. مبارک باشه
در این پست تمام لینک های ارتباطی رو قرار می دم. ذخیره کنید که گم نشه
نغمه مرادی درمانگر کودک و نوجوان
راه های ارتباطی:
۵۱
۱۵:۳۱
گرفتار جماعتی شدیم که به نام کودک، بر علیه کودکان فعالیت می کنند.
دوستیشان درست مثل ماجرای خاله خرسه است.برای حمایت از کودک، سنگی برداشته اندو محکم به فرق سر کودکان می کوبند. آن هم با ژستی قهرمانانه

موجوداتی که زیبا سخن می گویند، آنچنان که به روح آدم نفوذ می کنند، غافل از اینکه گنجشک را به رنگ قناری به آدم ها می فروشند.
من و همکارانم خسته ایم از این جماعت، که بچه های بی گناه حاصل دیدگاهشان، در بهترین حالت رهسپار اتاق های درمان ما می شوند.می گویم در بهترین حالت، چون بسیاری یا دسترسی ندارند یا نمی دانند که لازم است اقدامی کنند.
این جماعت عقل کل، انگار یک خصومت شخصی با آموزش دارند.کمر بسته اند به نابودی جسم کم رمق آموزش.راستش را بخواهید خودشان هم واقعا نمی دانند چه می خواهند.فقط مخالفند. بدون تخصص و بدون صلاحیت، سفسطه می کنند، هزار جور آسمان و ریسمان را به هم می بافند که بگویند آموزش بد است.
حالا چه چیزی خوب است؟باور کنید خودشان هم درست نمی دانند.پاسخشان همان لفاظی هاست که اهل فن، بی سر و ته بودنشان را می فهمند و خانواده هایی که نگران آینده کودکانشان هستند، طعمه آن ها می شوند.
جماعتی که در ظاهر می گویند باید تفاوت کودکان را دید و به آن توجه کرد، اما اگر کودکی عاشق ریاضی باشد اما نقاشی را دوست نداشته باشد، به هزار راه تلاش می کنند تا او را قانع کنند که ریاضی بد است و نقاشی خوب است.
جان مطلب بسیار ساده است،بچه ها قرار نیست با رفتن به مدرسه و درس خواندن بد بخت شوند. آموزش قرار نیست زندگی و کودکی آن ها را بگیرد.
آموزش مغز کودک را در زمانی که قرار است به کار بیفتد، به کار می اندازد.
آموزش ریاضی، تبعید شدن به جهنم نیست، راه تشکیل و تقویت ارتباط های عصبی در مغزشان است.
آموزش و پرورش پر نقص، در مدرسه ای با کادری حامی کودک، به مراتب بهتر از سیستمی بی سر و ته و پر فریب است.
فقط تعادل را نگه دارید و به دنبال پرورش انیشتین نباشید.
امید که آگاهی، ما را از آسیب این مردمان نجات دهد.
آمین



دوستیشان درست مثل ماجرای خاله خرسه است.برای حمایت از کودک، سنگی برداشته اندو محکم به فرق سر کودکان می کوبند. آن هم با ژستی قهرمانانه
موجوداتی که زیبا سخن می گویند، آنچنان که به روح آدم نفوذ می کنند، غافل از اینکه گنجشک را به رنگ قناری به آدم ها می فروشند.
من و همکارانم خسته ایم از این جماعت، که بچه های بی گناه حاصل دیدگاهشان، در بهترین حالت رهسپار اتاق های درمان ما می شوند.می گویم در بهترین حالت، چون بسیاری یا دسترسی ندارند یا نمی دانند که لازم است اقدامی کنند.
این جماعت عقل کل، انگار یک خصومت شخصی با آموزش دارند.کمر بسته اند به نابودی جسم کم رمق آموزش.راستش را بخواهید خودشان هم واقعا نمی دانند چه می خواهند.فقط مخالفند. بدون تخصص و بدون صلاحیت، سفسطه می کنند، هزار جور آسمان و ریسمان را به هم می بافند که بگویند آموزش بد است.
حالا چه چیزی خوب است؟باور کنید خودشان هم درست نمی دانند.پاسخشان همان لفاظی هاست که اهل فن، بی سر و ته بودنشان را می فهمند و خانواده هایی که نگران آینده کودکانشان هستند، طعمه آن ها می شوند.
جماعتی که در ظاهر می گویند باید تفاوت کودکان را دید و به آن توجه کرد، اما اگر کودکی عاشق ریاضی باشد اما نقاشی را دوست نداشته باشد، به هزار راه تلاش می کنند تا او را قانع کنند که ریاضی بد است و نقاشی خوب است.
جان مطلب بسیار ساده است،بچه ها قرار نیست با رفتن به مدرسه و درس خواندن بد بخت شوند. آموزش قرار نیست زندگی و کودکی آن ها را بگیرد.
آموزش مغز کودک را در زمانی که قرار است به کار بیفتد، به کار می اندازد.
آموزش ریاضی، تبعید شدن به جهنم نیست، راه تشکیل و تقویت ارتباط های عصبی در مغزشان است.
آموزش و پرورش پر نقص، در مدرسه ای با کادری حامی کودک، به مراتب بهتر از سیستمی بی سر و ته و پر فریب است.
فقط تعادل را نگه دارید و به دنبال پرورش انیشتین نباشید.
امید که آگاهی، ما را از آسیب این مردمان نجات دهد.
آمین
۶۳
۲۱:۰۳
نغمه مرادی درمانگر کودک و نوجوان
راه های ارتباطی
تلفن: ۰۹۳۹۰۱۷۳۶۳۵
ارتباط با من در بله:@naghmeh_moradi_psychologist
مدرسه والدگری(کانال بله):https://ble.ir/madreseh_valedgari
سایت دکتردکترhttps://drdr.ir/dr/150475/نغمه-مرادی/
پذیرش ۲۴paziresh24.com/dr/دکتر-نغمه-مرادی-7
نوبت دات آی آرhttps://nobat.ir/41409
اینستاگرام:https://www.instagram.com/naghmeh_psychology?igsh=MXFoMGE0bWo3bTVpbg==
کانال تلگرام:https://t.me/naghmeh_psycholog
راه های ارتباطی
۴۱
۱۶:۴۴
نغمه مرادی درمانگر کودک و نوجوان
راه های ارتباطی
تلفن: ۰۹۳۹۰۱۷۳۶۳۵
ارتباط با من در بله:@naghmeh_moradi_psychologist
مدرسه والدگری(کانال بله):https://ble.ir/madreseh_valedgari
سایت دکتردکترhttps://drdr.ir/dr/150475/نغمه-مرادی/
پذیرش ۲۴paziresh24.com/dr/دکتر-نغمه-مرادی-7
نوبت دات آی آرhttps://nobat.ir/41409
اینستاگرام:https://www.instagram.com/naghmeh_psychology?igsh=MXFoMGE0bWo3bTVpbg==
کانال تلگرام:https://t.me/naghmeh_psycholog
راه های ارتباطی
۳۸
۱۹:۳۱
#مدرسه_والدگری
کودک ، پیش از تولد در شبکه ای از زبان و ... دیگری قرار گرفته. کودک از ابتدا با میل و گفتار دیگری ( والدین ) روبروست .
منظور اینه که والدین پیش از تولد درباره او خیالپردازی کردن، براش نام انتخاب کردن، انتظاراتی از او دارن و یک جایگاهی در ساختار خویشاوندی و فرهنگ براش در نظر گرفتن.
بنابراین کودک از همان اول در نظم نمادین قرار میگیره.
کودک وارد جهانی میشود که زبان ، نام ، قوانین ، انتظارات ، از قبل وجود داشته .
کودک خالق این نظم نیست. در این فضا جا میگیره و سپس آرام آرام نسبت خودشو با این نظم پیدا میکنه
ژاک لاکان
ارتباط با من در بله:@naghmeh_moradi_psychologist
مدرسه والدگری(کانال بله):https://ble.ir/madreseh_valedgari
کودک ، پیش از تولد در شبکه ای از زبان و ... دیگری قرار گرفته. کودک از ابتدا با میل و گفتار دیگری ( والدین ) روبروست .
منظور اینه که والدین پیش از تولد درباره او خیالپردازی کردن، براش نام انتخاب کردن، انتظاراتی از او دارن و یک جایگاهی در ساختار خویشاوندی و فرهنگ براش در نظر گرفتن.
بنابراین کودک از همان اول در نظم نمادین قرار میگیره.
کودک وارد جهانی میشود که زبان ، نام ، قوانین ، انتظارات ، از قبل وجود داشته .
کودک خالق این نظم نیست. در این فضا جا میگیره و سپس آرام آرام نسبت خودشو با این نظم پیدا میکنه
ژاک لاکان
۳۵
۸:۱۳
۲۰
۱۱:۲۷
۲۰
۱۱:۲۸