ساعات"علیکنَّ بالفرار" گفتن اهل حرمه...
۱۰۳
۱۴:۱۷
زیور آلات راکه تحویل عمه دادم،گوشوارهها هم زیر معجر است، کسی نمیبیند...
۱۰۷
۱۴:۱۸
امان از دل زینب ...
۱۰۶
۱۶:۴۹
بازارسال شده از ختم سوره یاسین 🤍✨️
سلام بنده های خوب خدا🥰
امشب،شب اول ختم هست
️قرائت یک مرتبه سوره مبارکه یاسینهدیه به حضرت عباس (علیه السلام)مهلت قرائت از اذان مغرب تا اذان صبحقرائت هر سوره به صورت یکجا و فیالمجلسالتماس دعا
۱
۱۹:۲۰
الهی که هیچ وقت تجربه نکرده باشید !
اولین صبحهای عزاداربودن را
صبحهای عزا رو کدومتون تجربه کردید؟
صبحی که شب قبلش یکی از عزیزترین آدمهای زندگیت رو از دست دادی...اونقدر گریه کردی که دیگه اشکی برات نمونده، ولی دلت هنوز تیر میکشه.
نزدیکای اذان صبح، بعد از نماز، شاید فقط یکی دو ساعت خوابت برده باشه...همون گوشهی خونهی صاحب عزا.
بعد با بوی حلوا بیدار میشی...با صدای آروم قابلمهها، استکانهای چای، رفتوآمد آدمهایی که یواش راه میرن و پچپچ میکنن:«آرومتر... بذار بخوابه... تا صبح بیدار بوده...»
چند ثانیهی اول، هنوز گیجی...انگار یادت رفته چه اتفاقی افتاده.
اما فقط چند ثانیه...
بعد یهدفعه همهچیز هجوم میاره توی ذهنت...یادت میاد دیگه قرار نیست اون عزیز، از اون در وارد بشه...یادت میاد این خونه دیگه مثل دیروز نیست.
اون لحظه...دوباره از اول داغدار میشی.
اسراء
اولین صبحهای عزاداربودن را
صبحهای عزا رو کدومتون تجربه کردید؟
صبحی که شب قبلش یکی از عزیزترین آدمهای زندگیت رو از دست دادی...اونقدر گریه کردی که دیگه اشکی برات نمونده، ولی دلت هنوز تیر میکشه.
نزدیکای اذان صبح، بعد از نماز، شاید فقط یکی دو ساعت خوابت برده باشه...همون گوشهی خونهی صاحب عزا.
بعد با بوی حلوا بیدار میشی...با صدای آروم قابلمهها، استکانهای چای، رفتوآمد آدمهایی که یواش راه میرن و پچپچ میکنن:«آرومتر... بذار بخوابه... تا صبح بیدار بوده...»
چند ثانیهی اول، هنوز گیجی...انگار یادت رفته چه اتفاقی افتاده.
اما فقط چند ثانیه...
بعد یهدفعه همهچیز هجوم میاره توی ذهنت...یادت میاد دیگه قرار نیست اون عزیز، از اون در وارد بشه...یادت میاد این خونه دیگه مثل دیروز نیست.
اون لحظه...دوباره از اول داغدار میشی.
اسراء
۸۲
۵:۵۱
فکر میکنم سختترین صبح دنیا، صبحِ بعد از عاشوراست...
دیشب، حضرت زینب سلاماللهعلیها تقریباً همهی عزیزهاش رو از دست داده بود... برادرش... برادرزادههاش... فرزندهاش... یاران امام...
هنوز فرصت نکرده بود برای هیچکدومشون گریه کنه که خیمهها رو آتیش زدن.
بچهها و زنها هر کدوم یه سمتی توی بیابون دویدن. بعضی از بچهها توی اون هیاهو زیر سُم اسبها جا موندن... و حضرت زینب تا نیمههای شب، توی تاریکی، دنبال زن و بچههایی میگشت که از ترس فرار کرده بودن و راه برگشت رو پیدا نمیکردن.
اون طرف، صدای گریهی بچهها... این طرف، صدای خنده، هلهله، رقص و مستیِ دشمن...صدای لالایی رباب برای طفل از دست رفتنش صدای بابا گفتن رقیه صدای ناسزاگویی حرمله
و بالاخره صبح شد...
صبحی که نه خیمهای مونده بود، نه سقفی، نه حتی فرصتی برای نشستن و نفس کشیدن.
چشمش که به نیزهها افتاد... سرِ عزیزهاش رو بالای نیزهها دید.
نمیدونم ما اگه جای اون بودیم، حتی میتونستیم روی پامون بایستیم یا نه...
برای همینه که وقتی به حضرت زینب میگن «اُمّ المصائب»... آدم فقط سرش رو پایین میاندازه. سلام بر بانویی که کوه هم طاقت داغهاش رو نداشت...اسراء
دیشب، حضرت زینب سلاماللهعلیها تقریباً همهی عزیزهاش رو از دست داده بود... برادرش... برادرزادههاش... فرزندهاش... یاران امام...
هنوز فرصت نکرده بود برای هیچکدومشون گریه کنه که خیمهها رو آتیش زدن.
بچهها و زنها هر کدوم یه سمتی توی بیابون دویدن. بعضی از بچهها توی اون هیاهو زیر سُم اسبها جا موندن... و حضرت زینب تا نیمههای شب، توی تاریکی، دنبال زن و بچههایی میگشت که از ترس فرار کرده بودن و راه برگشت رو پیدا نمیکردن.
اون طرف، صدای گریهی بچهها... این طرف، صدای خنده، هلهله، رقص و مستیِ دشمن...صدای لالایی رباب برای طفل از دست رفتنش صدای بابا گفتن رقیه صدای ناسزاگویی حرمله
و بالاخره صبح شد...
صبحی که نه خیمهای مونده بود، نه سقفی، نه حتی فرصتی برای نشستن و نفس کشیدن.
چشمش که به نیزهها افتاد... سرِ عزیزهاش رو بالای نیزهها دید.
نمیدونم ما اگه جای اون بودیم، حتی میتونستیم روی پامون بایستیم یا نه...
برای همینه که وقتی به حضرت زینب میگن «اُمّ المصائب»... آدم فقط سرش رو پایین میاندازه. سلام بر بانویی که کوه هم طاقت داغهاش رو نداشت...اسراء
۱۳۹
۵:۵۷
جمله ی "اینو دیدم یاد تو افتادم" از صدتا دوست دارم قشنگتره
۷۸
۸:۰۸
۵۱
۱۸:۳۵
اسراء | 🇮🇷
️استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
️به تأکید رهبر شهید انقلاب محل تدفین باید بهگونهای انتخاب شود که زیارت حرم امام رضا(ع) تحت تأثیر قرار نگیرد. محل تدفین هنوز بهطور قطعی تعیین نشده و چند گزینه در دست بررسی است.
نمیشه باورم که وقت رفتنه :))))
۵۱
۱۸:۳۶
«الحَمدُلِلّهِ عَلی عَظیمِ رَزِیَّتي»خدا را شُکر بر داغِ بزرگِ دلِ من.
۲۷
۲۰:۱۱