لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل الجماعها
۴۴۵ عضو

الجماعه

قدرت خدا با جماعت است
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۳ تیر
thumbnail
معصومان میناب را دست کم نگیرید ، انقلاب و منقلب میکنند
undefined۲

۸۸

۷:۴۱

thumbnail
عجب صحنه های دل انگیزی دارد از بازی دیشب در می آید
اینجا بعد از گل مهدی طارمی دنبال رقص بوشهری یا چیزی شبیه آن است که سعید عزت اللهی از راه می رسد و می گوید محرم است و رعایت کن و مهدی دیگر ادامه نمی دهد..
دارم عاشق این بچه ها می شوم. خدایا کمکشان کن از گروهشان بالا بروند. undefinedhttps://eitaa.com/emamsadegh_ir
undefined۱

۷۸

۸:۰۲

undefinedمیناب و ۱۴ قرن انقلاب بایک محور گفتگوی فرهنگیundefinedحسین ابن علی(ع) بسیار حساب شده چندین محور گفتگوی فرهنگی _ مذهبی ایجاد کردند و زین العابدین و زینب( سلام الله علیهما )، آغازگر پردازش آن گفتگوها شدند.این گفتگوها ۱۴ قرن است که انسانها را منقلب میکند و در جوامع انقلاب برپا مینماید.خون معصومان [علی اصغر، عبدالله ابن حسن و قاسم ابن حسن]،آب و تشنگی، سوختن خیمه ها و گودال قتلگاه پنج نمونه از محور گفتگوهایی است که سید الشهدا (ع)در کربلا بدست اشقی الاشقیا خلق نمود.و تاریخ را برای انقلاب سیراب کرده است.اکنون نمونه های کوجک شده این محورهای گفتگو، به روز شده و در اختیار ایران است.آیا دستگاه های فرهنگی و نخبگان فرهنگی ما میتوانند، روی این محورها در سطح ملی و بین المللی کار زینبی و زین العابدینی بکنند؟باور کنید محورهای:کودکان معصوم میناب گودال قتلگاه تهران،زدن دانشگاه ها و دانشمندانسوختن پیکرهای پاکزدن منبع آب محورهای گفتگوهای فرهنگی به روز شده کربلا است که میتواند انسانها را منقلب و در جوامع انقلاب ایجاد کند!!!محمدجواد سلمانپور

۹۱

۸:۳۷

رخنه در تنگه هرمز/ مسیر عمانی-آمریکایی چگونه منجر به از دست رفتن برتری ایران در تنگه هرمز خواهد شد؟
پیش از جنگ رمضان، تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز از طریق مسیری موسوم به طرح جداسازی ترافیک (TSS) مدیریت می‌شد؛ یک مسیر مرکزی با ظرفیت روزانه حدود ۱۳۰ کشتی که تحت نظارت سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) قرار داشت. اما با وقوع درگیری‌ها، مسیر سنتی (TSS) عملاً غیرقابل استفاده شد. (مسیر قرمز روی نقشه)
با ناامن شدن مسیر سنتی عبور و مرور، ایران یک مسیر جایگزین و البته «موقت» برای عبور اعلام کرد و نهاد مدیریت تنگه خلیج فارس (PGSA) را برای انجام هماهنگی‌های مرتبط با این مساله راه‌اندازی و معرفی کرد. این مسیر که در شمال مسیر سنتی (TSS) قرار دارد، در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی واقع شده و اعمال حاکمیت بر آن، جزو حقوق بدیهی ایران است. (مسیر آبی روی نقشه)
اما در روز گذشته، عمان در اقدامی خطرناک اعلام کرده که مسیر «موقت» دیگری با هماهنگی سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) و با حمایت آمریکا نیز به مسیرهای جاری در تنگه هرمز اضافه می‌شود. بر اساس نامه اداره آب‌نگاری ملی عمان، این کریدور در جنوب طرح جداسازی ترافیک (TSS) و در آب‌های ساحلی عمان تعریف شده است. (مسیر سبز روی نقشه)
بیانیه مشترک ایران و عمان به صراحت بر حاکمیت و حقوق حاکمیتی دو کشور بر آب‌های سرزمینی‌شان در تنگه هرمز تأکید دارد. با این حال، کریدور جنوبی که توسط عمان و با هماهنگی سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) و تحت حمایت آشکار آمریکا ایجاد شده، عملاً سیستمی موازی را در تنگه هرمز به وجود آورده است که به هیچ عنوان تحت نظارت ایران نیست.
بر اساس جدیدترین رویه‌های عبور از تنگه هرمز که توسط مرکز اطلاعات دریایی مشترک (JMIC) اعلام شده، کشتی‌ها می‌توانند به طور شبانه‌روزی از کریدور جنوبی استفاده کنند، مشروط بر اینکه سیستم شناسایی خودکار (AIS) روشن، رادارها فعال، چراغ‌های ناوبری روشن و ارتباطات استاندارد (VHF) برقرار باشد.
اما نکته اساسی در این مسیر، آن است که برای عبور از آن به کشتی‌ها توصیه می‌شود که با بخش هماهنگی و هدایت دریایی نیروی دریایی آمریکا (NCAGS) هماهنگ شوند، اما «این هماهنگی اجباری نیست». این بدان معناست که آمریکا با حفظ حضور نظامی خود در تنگه هرمز، ادعاهای ایران درباره مداخله در خلیج فارس را رد کرده و خود را در حال ارائه یک خدمت داوطلبانه نشان خواهد داد و نه یک حضور تحمیلی نظامی. در همین راستا، سنتکام نیز اعلام کرده که کریدور جنوبی، عبوری «عاری از هرگونه ادعا، الزام یا مانع خودسرانه» فراهم می‌کند.
اهمیت این اتفاق وقتی بیشتر می‌شود که مواضع متعدد مقامات آمریکایی درباره تصرف یا حضور در تنگه هرمز بازخوانی شود. شاید مهم‌ترین این مواضع را بتوان گفته‌های روزهای اخیر ترامپ دانست که صریحاً تعریف عوارض در تنگه هرمز را «توسط آمریکا» و «برای آمریکا» خواند و کشور خود را «فرشته نگهبان» تنگه هرمز نامید.
نکته مهم دیگر آن است که وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز هفتم خرداد ماه و در حین تبادل پیام‌های سیاسی، نهاد مدیریت تنگه خلیج فارس (PGSA) را با ادعای ارتباط با نهادهای تروریستی در لیست تحریم قرار داده است. این اتفاق هرگونه تبادل مالی و حاکمیتی با این نهاد را در آینده نزدیک با چالش روبرو خواهد کرد و به طور طبیعی، عبور و مرور را به کریدور عمانی-آمریکایی منتقل خواهد کرد.
نکته کلیدی که این کریدور را به چالشی مستقیم برای ایران تبدیل می‌کند، تأکید صریح عمان بر عبور «بدون اعمال هیچ گونه عوارضی» است. عمان در بیانیه خود تصریح کرده که این اقدام را «بر اساس مسئولیت‌های خود در قبال تنگه هرمز و مطابق با تعهد مستمر خود به حقوق بین‌الملل و حقوق دریاها برای تضمین آزادی ناوبری در تنگه بدون اعمال هیچ گونه عوارض» انجام می‌دهد و برای این عبور رایگان، هیچ محدودیت زمانی ذکر نکرده است.
با وجود آن که عبور از کریدور شمالی در آب‌های ایران نیز فعلاً رایگان است اما اقدام خطرناک مسقط برای ایجاد کریدور عمانی-آمریکایی، در عمل با حفظ حضور نظامی آمریکا بدون قبول مسئولیت‌های حقوقی و امنیتی، مسیر تردد را نیز به سوی کریدور جنوبی هدایت خواهد کرد چرا که علاوه بر آزادی تردد و رایگان بودن عبور، نیازمند اخذ مجوز از یک نهاد تحریمی هم نیست.
تصمیم عمان آن هم یک روز پس از دیدار با مقامات ایرانی در مسقط،نشان از ضعف مفرط تیم مذاکره کننده ایرانی در احقاق منافع مردم ایران و تحقق شروط رهبر انقلاب دارد. بیداری ملت
undefined۲
undefined۱

۹۰

۹:۱۷

thumbnail
undefined مداح عراقي حاج كرار ابوغنيم: خامنه ای از میان ما نرفت بلکه جوان بازگشت
تاریخ این مقدار فهم و دلبستگی دو ملت سراغ نداردundefined
undefined۱

۱۰۰

۱۰:۳۲

thumbnail
undefined۲

۶۹

۱۳:۰۳

سلمانپور:undefinedدو جمله با یک دنیا مفهومundefinedهمه عزیز دو جمله از کودکی حفظ هستند.۱_ حسین منی و انا من حسین۲_ لایوم کیومک یا ابا عبدالله غالبا توجه همه در جمله اول به بخش اول است : "حسبن منی"، است و کمتر به "انا من حسین" توجه و پرداخته شده!و همچنین غالبا همه از منظر حسین ع و مصائب به جمله دوم پرداخته اند. اما از منظر دشمن و علکرد دشمن کمتر به جمله پرداخته شده است.در پی چند نکته از منظر دوم به جمله کنیم
undefined حسین منی و انا من حسینundefinedاولا این جمله یک کلیشه نیست، بلکه یک میزان و معیار شناخت جایگاه دینی ما است.پیامبر (ص) این جمله را فرمودند تا بجای اسم حسین(ع)، اسم خودمان بگذاریم و بررسی کنیم که چقدر، جمله به صدق و درستی نزدیک است. چقدر ارتباط ما با پیامبر(ص) و ارتباط پیامبر(ص) با ما، به نسبت ایشان به حسین (ع)و حسین(ع)به پیامبر(ص) شبیه است؟؟؟؟دوم، انا من حسینشاید منظور پیامبر(ص) این بوده است که ماندن من، بقای نام من، بقای دین من، استمرار رسالات من، و از بین نرفتن زحمات و انقلاب من و بعثت من به حسین (ع) است. و این یکی از معجزات پیامبر(ص) در وقایع آینده است.این یک معیار است که تشخیص بدهیم که ما چقدر در اعتلای نام پیامبر(ص)، گسترش دین پیامبر(ص) و تحقق اهداف پیامبر(ص) در سطح بین المللی و ملی، در طول زندگیمان نقش داشته ایم؟به هر میزان که نقش ایفا کردیم، به همان مقدار حسین و حسینی هستیم .سلمانپور
undefinedلایوم کیومک یا ابا عبداللهundefinedاولا هیچ حرکتی، هیچ برنامه ریزی هوشمتداته ای ، هیچ تلاشی برای دست یابی به اهداف، هیچ راهبرد و راهبردنگاری و هیچ مصائبی مانند حرکت امام حسین ع در هدف گذاری، راهبرد نگاری، برنامه ریری، تلاش و مصائب در تاریخ قبل و بعد از کربلا وجود نداشته و وجود نخواهد آمد و آنچه بوده یا خواهد آمد گرته برداری و قطره ای اژ آن است.
دوما: شرایط زمان امام حسین (ع)، اعم از پلشتی، فریبکاری و جنایت دشمنان حسین (ع) و نفهمی، عقب ماندن، مصلحت زدگی و یا دنیا زدگی دوستان امام حسین (ع) هرگز تکرار نخواهد شد و قبل از حسین (ع) هم وجود نداشته است. و آنچه بعد از حسین (ع) پدید می آید ، قطره و واگویه اندک زمان حسبن (ع) خواهد بود.سلمانپور

۹۱

۱۷:۴۸

۴ تیر
thumbnail
#ملت_امام_حسین در نایروبی آفریقا کاروان عزای اباعبدالله راه انداخته اندجهان آینده دنیای امام حسینی هاست....
undefined۲

۴۵

۳:۳۳

undefined۱۳ سال از من جلوترهundefinedدیروز عزیزی برا من نقل میکرد:" رفتیم حاج آقا قرائتی را از پاویون فرودگاه اصفهان، بیاریم. علامه جعفری هم نشسته بود تا به تهران بره.حاج آقا قرائتی فهمید که پرواز علامه تاخیر داره. گفت من به احترام ایشان کنارشان میمانم تا پرواز کنند.در این نیم ساعت صحبتهای مختلفی بین آن دو صورت گرفت که من بسیار استفاده و لذت بردم. از جمله ضرورت ترویج قران و علمایی که در این جهت موثر بودند.سخن از علامه مصباح شد،علامه جعفری از ایشان خیلی تعریف و تمجید نمود و گفت:" آقای مصباح از نظر سیاسی و فهم مسائل روز ۱۳ سال از من جلوتر هست". ایشان ۱۳ سال قبل از آشکار شدن انحراف آقای سروش ، دقیقا انحراف او را برای من تشریح کرد، اما آن روز من سکوت کردم در حالی که مثل امروز، اعتقاد به انحراف ایشان پیدا نکردم.

۴۸

۶:۱۱

undefinedنخبگان و هرج و مرج در نظارتundefinedنظارت مردم برای تحقق شروط مندرج در ۸تفاهمنامه، امری قطعی ، ضروری و خلل ناپذیر است؟! ابهام در چگونگی اعمال موثر این نظارت، آسیب جدی به اصل نظارت خواهد زد و بهانه به دست میدهد که اصل آن را زیر سوال ببرند و به فریضه ای که رهبری بر دوش مردم گذاشته اند، خدشه وارد کنند.آیا این نظارت از طریق حمله به این و آن و تهدید محقق میشود؟آیا این نظارت بدون اطلاع و آگاهی از پشت پرده ها ممکن است؟ ضمن آنکه برخی در این کشور تاریکخانه ای ساخته اند و عادت به ایجاد پشت پرده کرده اند!آیا نظارت بر اساس اطلاعات ضدو نقیض دشمنان و توییت های ترامپ امکان پذیر است. یا بر اساس اطلاعات ناقص طرف ایرانی باید شکل گیرد؟و اساسا آیا مردم دارای یک چشم بینای متمرکز و قوه عاقله متمرکز برای نظارت هستند و یا هرکسی و هر جمعیتی خود را مردم فرض کرده و رسالت نظارت را منطبق بر ذوق و سلیقه خود پیش میبرد؟و بالاخره نقش نخبگان در این بین چیست؟ پرواضح است که نظارت به ۶۰ روز ختم نمیشود و بر فرض عدم تمدید ۶۰ روز، تازه اجرای توافقنامه پس از مذاکرات، شروع به اجرا میشود و نظارت نیز جدیتر آغاز میگردد.با توجه به این نکته، آیا وظیفه نخبگان نیست که به سوالات فوق جواب بدهند و یک سامانه و نظام نظارتی مردمی شکل بدهند تا از آسیب رسیدن به اصل نظارت جلوگیری نمایند؟؟واقعا ارتباط فریضه نظارت مردم با مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استانها، مجلس خبرگان رهبری، و .... چگونه خواهد بود؟ مگر اینها مردم نیستند؟محمد جواد سلمانپور
undefined۱

۲۵

۷:۱۷