ما به هر حال در یک سیر تاریخی قرار گرفتیم که در طول این امواج، ناخالصی باشد جدا میشود. تا دیر نمیشود خودمان را خالص تر کنیم و در جای درست و صحیح واقع شویم.
۸۴
۲۱:۳۹
ما رهبرمان، سرداران مان، مردم عزیز و بی گناه مان، کودکان معصوم مان، دانشمندان مان، مسئولان سیاسی مان را از دست دادیم. امیدوارم بفهمیم که از دست دادن چیزی فراتر از جان عزیزترین هایت در زندگی معنایی ندارد و ما دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم.
۸۵
۲۱:۴۳
درست است که در این جنگبسیاری از اشخاص سیاسی مهم و ارزشمندمان، نخبگان مان، مردم و آینده سازان مان، سلاح هایمان، مکان های نظامی مان، زیرساخت ها و تاسیسات مان و خانه هایمان را از دست دادیم ولی تا الان ما حداقل ۷ پیروزی داشتیم.
هفت پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ رمضان:
۱_ از دست ندادن ساختار سیاسی و حاکم بر نظام ایران با وجود ترور شخص اول کشور یعنی رهبری
۲- ناتوانی در تجزیه کشور با وجود ترورهای متعدد مسئولان سیاسی و نظامی.
که این دو مورد نشان دهنده این است کشور ایران را خداوند اداره میکند و دست غیبی صاحب الزمان پشت آن است. حقیقتی که از چشم مادی نگران خونخواه پنهان مانده است.
۳_ اتحاد ملت و همبستگی بیشتر مردم با وجود تلاش های متعدد دشمن برای از هم گسیختگی جامعه ایران، به طور مثال فعالیت هایشان در دی ماه ۱۴۰۴. خیلی از مردم پشت ایران ایستادند. ۸۰ یا ۹۰ درصد حتی و این ایستادگی را با شرکت در تجمعات متعدد از جمله تجمع هر شب در میادین نشان دادند.
۴_ شکسته شدن هیمنه آمریکا در جهان و منطقه به دست غیور مردان و شیر زنان ایرانی. نشان دادیم که میتوان جلوی آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد. حتی اگر با هم حمله کنند و حتی اگر کشوری باشیم که پیش از حمله نظامی کلی مورد تحریم و هجمه های رسانه ای و تلاش های متعدد برای گسست های اجتماعی واقع شده است.
۵- ضربه های اساسی به پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه و نقاط مختلف در اسرائیل. تضعیف و خسارات مالی متعدد و از دست دادن پدافند و تضعیف نظامی شان و آوارگی سربازان امریکایی مشهود است.
۶- نشان دادیم، آنقدر قوی هستیم که با انگشت گذاشتن روی یک نقطه در نقشه( تنگه هرمز) میتوانیم اقتصاد نفتی و غذایی دنیا را به زانو درآوریم و این قدرت الهی ایران است. آری ما نیاز به وضع تحریم های متعدد نداریم کافی است جلوی عبور کشتی های کشورهای متجاوز را بگیریم.
۷- تغییر چهره حاکم از ایران در چشم جهانیان. ایران را به عنوان جامعه ای با تمدن چند هزارساله، مردمانی فرهیخته و نخبه و قوی و با اراده به جامعه جهانی با وجود سانسورهای رسانه ای دنیا نشان دادیم نه ملتی عقب افتاده و ناتوان.
این پیروزی های عینی و یقینی است نه قلابی و دروغین همچون ادعاهای ترامپ بدبخت
۱_ از دست ندادن ساختار سیاسی و حاکم بر نظام ایران با وجود ترور شخص اول کشور یعنی رهبری
۲- ناتوانی در تجزیه کشور با وجود ترورهای متعدد مسئولان سیاسی و نظامی.
که این دو مورد نشان دهنده این است کشور ایران را خداوند اداره میکند و دست غیبی صاحب الزمان پشت آن است. حقیقتی که از چشم مادی نگران خونخواه پنهان مانده است.
۳_ اتحاد ملت و همبستگی بیشتر مردم با وجود تلاش های متعدد دشمن برای از هم گسیختگی جامعه ایران، به طور مثال فعالیت هایشان در دی ماه ۱۴۰۴. خیلی از مردم پشت ایران ایستادند. ۸۰ یا ۹۰ درصد حتی و این ایستادگی را با شرکت در تجمعات متعدد از جمله تجمع هر شب در میادین نشان دادند.
۴_ شکسته شدن هیمنه آمریکا در جهان و منطقه به دست غیور مردان و شیر زنان ایرانی. نشان دادیم که میتوان جلوی آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاد. حتی اگر با هم حمله کنند و حتی اگر کشوری باشیم که پیش از حمله نظامی کلی مورد تحریم و هجمه های رسانه ای و تلاش های متعدد برای گسست های اجتماعی واقع شده است.
۵- ضربه های اساسی به پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه و نقاط مختلف در اسرائیل. تضعیف و خسارات مالی متعدد و از دست دادن پدافند و تضعیف نظامی شان و آوارگی سربازان امریکایی مشهود است.
۶- نشان دادیم، آنقدر قوی هستیم که با انگشت گذاشتن روی یک نقطه در نقشه( تنگه هرمز) میتوانیم اقتصاد نفتی و غذایی دنیا را به زانو درآوریم و این قدرت الهی ایران است. آری ما نیاز به وضع تحریم های متعدد نداریم کافی است جلوی عبور کشتی های کشورهای متجاوز را بگیریم.
۷- تغییر چهره حاکم از ایران در چشم جهانیان. ایران را به عنوان جامعه ای با تمدن چند هزارساله، مردمانی فرهیخته و نخبه و قوی و با اراده به جامعه جهانی با وجود سانسورهای رسانه ای دنیا نشان دادیم نه ملتی عقب افتاده و ناتوان.
این پیروزی های عینی و یقینی است نه قلابی و دروغین همچون ادعاهای ترامپ بدبخت
۹۰
۲۲:۳۶
اگر بخواهیم روایتی تاریخی_قرآنی از شرایط فعلی ارائه دهیم؛ آیات ۷۷ تا ۹۸ سوره طه به نظر میرسد مناسب باشند. زمانی که حضرت موسی به دستور خداوند با عصای خود نیل را شکافت و بنی اسرائیل را از آن عبور داد و از دست فرعونیان نجات بخشید. الان تنگه هرمز برای ما همان نیلی است که شکافته شد.
اما بعد از آن قوم موسی در نبود چند روزه اش به انحراف سامری، دوباره به بت پرستی و گوساله پرستی روی آوردند. پس مراقب سامری زمانه مان باشیم تا هامون مجبور نشود برای حفظ اتحاد جامعه و عدم از هم گسیختگی اش سکوت کند!
اما بعد از آن قوم موسی در نبود چند روزه اش به انحراف سامری، دوباره به بت پرستی و گوساله پرستی روی آوردند. پس مراقب سامری زمانه مان باشیم تا هامون مجبور نشود برای حفظ اتحاد جامعه و عدم از هم گسیختگی اش سکوت کند!
۹۴
۸:۱۸
خطاب به کسانی که هنوز دنبال آزادی از طریق حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.
سلام هم وطن منمیدونم از شرایط جمهوری اسلامی ناراضی بودی و هستی. میدونم فکر میکنی آزادی لازم رو نداری.
البته من باهات هرچند هم نظر نیستم ولی وقتی خودم را جای شما میگذارم نگاهت رو درک میکنم.
فقط یک نکته ای میخواهم بهت بگم. این حرفی هم که میزنم میتونی خودت بروی بخونی و از لابه لای حرف های خود صهیونیست ها پیداش کنی.یهودی های صهیونسیت علاوه بر اینکه سرزمین شان را از نیل تا فرات و چه بسا گسترده تر میدانند و حقی برای حاکمیت های موجود قائل نیستند و به هر طریقی یا کشورها را برده خودشان میکنند یا تصاحب میکنند. جدا از این، آنها غیر یهود صهیونیست را گوسفندان و برده های خود میدانند. می خواهی به آزادی برسی یا برده دیگران باشی؟ اگر جمهوری اسلامی محدودیت هایی برای تو به وجود آورده اینها همین حق اولیه زندگی ات را هم از تو میگیرند. نه تنها آزادی به تو نمیدهند بلکه داشته های مادی ات را هم از دست میدهی. این یک حقیقت و واقعیت است.
سلام هم وطن منمیدونم از شرایط جمهوری اسلامی ناراضی بودی و هستی. میدونم فکر میکنی آزادی لازم رو نداری.
البته من باهات هرچند هم نظر نیستم ولی وقتی خودم را جای شما میگذارم نگاهت رو درک میکنم.
فقط یک نکته ای میخواهم بهت بگم. این حرفی هم که میزنم میتونی خودت بروی بخونی و از لابه لای حرف های خود صهیونیست ها پیداش کنی.یهودی های صهیونسیت علاوه بر اینکه سرزمین شان را از نیل تا فرات و چه بسا گسترده تر میدانند و حقی برای حاکمیت های موجود قائل نیستند و به هر طریقی یا کشورها را برده خودشان میکنند یا تصاحب میکنند. جدا از این، آنها غیر یهود صهیونیست را گوسفندان و برده های خود میدانند. می خواهی به آزادی برسی یا برده دیگران باشی؟ اگر جمهوری اسلامی محدودیت هایی برای تو به وجود آورده اینها همین حق اولیه زندگی ات را هم از تو میگیرند. نه تنها آزادی به تو نمیدهند بلکه داشته های مادی ات را هم از دست میدهی. این یک حقیقت و واقعیت است.
۱۰۵
۱۲:۱۴
جریان انقلاب داره پیش میره، ...کی پیاده میشه از آن؟ و کی میمونه؟ ما آدم ها باید خودمون رو نشون بدهیم
۹۷
۱۰:۴۱
تاریخ پُر است از هابیل هایی که به دست قابیل ها قربانی شدند. بشریت به کدام سمت می رود؟
۸۶
۹:۰۰
زندگی فقط باید و نبایدها نیست،زندگی این نیست که تو یک هدف یا اهدافی را در سراسر آن مشخص کنی، بعد با عقلت ببینی چه ابزارهایی برای رسیدن به آن هست. چرا؟چون مطمئنا همه آدم ها و حتی خود تو بایدها و نبایدها را به علل مختلف رعایت نمیکنی و به آنها عمل نمیشود.و اینطور هم نیست که راه رسیدن به اهداف یک مسیر هموار و مشخص و از پیش تعیین شده باشد. خیلی ها از رسیدن به اهدافشان حتی تا زمان مرگ و رحلت از دنیا باز میمانند.حتی در جنگ هم روایت معصوم میگوید ما لنا إلا احدی الحسنین، یا پیروز میشویم و یا شهید. پس هدف پیروزی ظاهری در جنگ نبوده و نیست. هدف چیز دیگری است که حتی اگر در ظاهر تمام بدن مادی ات متلاشی شود آن هدف محقق خواهد شد.و آن چیست؟ زندگی با این وجود چیست؟چه چیزی به آن معنا میدهد؟قبل از این گفتم عبودیت خدا تنها معنا بخش به زندگی انسان است. که "و ما خلقت الجن و الانس إلا لیعبدون" و هیچ چیز به اندازه بندگی خدا نمیتواند عطش سیری ناپذیر و بی نهایت طلب وجود انسان را سیراب کند چرا که فقط او بی نهایت همه خیرات است.امازندگی جدا از چنین هدفی، یک مسیر است.یک مسیر تکاملی برای تو و مندر یک بازه زمانی کوتاه يوم او بعض یومی که در آینده میفهمیم.بازه زمانی که قرار است با قدم هایی که در آن برمیداریم زندگی بی نهایت مان را رقم بزنیم و شکل دهیم.این است دنیایک فرصتبرای شکل گیری حقیقت وجودو ما آنچه خواهیم شد که هستیم و آنچه هستیم امری ثابت نیستبلکه در طی حرکت جوهری نفس آنا ف آنا در حال شدن است.سعادت حقیقی ما در این مسیر رسیدن به اهداف حتی خیر مشخص و از پیش تعیین شده از سوی خودمان نیست.این اختیار ما است که چه اهدافی را انتخاب کنیم.اما راه رسیدن به اهداف با موانعی روبرو است.همیشه، برای همه کس حتی پیامبران خداپس زندگی چیست؟زندگی همین تکاپو و مواجهه با سختی ها و موانع و مشکلاتی است که در راه رسیدن به اهداف خیر وجود دارد. مشکلاتی که روح ما را متکامل میکند و این تکامل سعادت حقیقی زندگی ما است. و اصلا قرار است ما برای رسیدن به این تکامل تلاش کنیم. یکی شدن با اسما و صفات حق و رنگ خدایی یافتن ثمره صبر و استقامت در مواجهه با موانع است.اصلا همین صبر و استقامت کردن مسیرها را باز میکند و گشایش ایجاد میکند. چه در زندگی اجتماعی و چه زندگی فردی، امتحانش کن. در حقیقت در مواجهه با مشکلات روح آدمی ثیقل میخورد و همین نفس را متکامل میکند و آدمی را رشد میدهد و این همان چیزی است که به خاطرش به دنیا آمدیم.تکامل ما بدون موانع نشدنی است.باید آبدیده شدخالص شدتا به حقیقت وجود( حق تعالی) رسید که هدف اصلی خلقت است که انسان را خلیفه الله نامیدن چه بسا همین باشد.در این مسیر ناامیدی و غم وجود ندارد، باشد هم ماندگار نیست،چرا که هیچ چیز شر و مضر نیست، حتی موانع رسیدن تو به اهداف الهی ات بلکه همه چیز خیر است زیرا تو را به سعادت حقیقی ات میتواند نزدیک کند.پس چه غم و چه حزنیچه یاسی؟وقتی همه چیز فرصتی است برای نزدیکتر شدن تو به خدا و رقم زدن سعادت حقیقت ات؟
۴۷
۱۲:۲۶
چند شب قبل در تجمعات میادین داشتم فکر میکردم که شیعیان و در کل، جریان حق، در طول تاریخ بیشتر وقت ها مظلوم بوده است. تحت ستم قرار میگرفته و عجز و ناله داشته و برای رسیدن منجی دعا میکرده است. تنها زمان حضرت سلیمان نبی حکومت حق به معنای قدرت داشتن را میبینیم. حتی در دوران حکومت پیامبر ص در شهر مدینه چقدر پیامبر جنگ کرد، خاندانش چقدر مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و چه و چه که بیشترش را خودتان میدانید.
داشتم فکر میکردم تا کی قراره تحت ظلم باشیم؟
بعد این دعاها و ناله ها و استغاثه قراره فقط حال دلمون رو خوب و امدادهای غیبی رو نزدیک کند؟
به نظرم بنی اسرائیل هم یک چیزی از خودشون غیر از دعا نشون دادن که خدا منجی رو براشون فرستاد.
خلاصه بگم،به نظرم راه حل بیرون رفت ما صرفا قوی شدن است. در همه عرصه ها. اقتصادی، فرهنگی، علمی، رسانه ای، سیاسی، اجتماعی، دینی، اعتقادی و غیره.حضرت آقای شهیدمان هم همواره در این مسیر تلاش میکرد. حمایت های متعدد چه مالی چه در سخنرانی ها از شرکت های دانش بنیان مثل سلول های بنیادی و یا انرژی هسته ای و غیره. همین بود. برای قوی شدن ما بود. اگر قوی باشیم فقط در این صورت باطل جرات عرض اندام نمیکند وگرنه قرار نیست آدم بشود. دست نمیکشد. در این دو جنگ اخیر هم اگر همین موشک ها را نداشتیم بیشتر از این مردم مان تحت ستم و فشار و آسیب قرار میگرفتند، چنانکه در ابتدای جنگ پدافندمان آنقدر قوی نبود و آسمان برای ورود و مانور جنگنده ها و ترورها باز بود. البته به مرور در این عرصه قوی تر شدیم. اما باز هم باید قوی تر شویم.یک مورد دیگر ضعف ما در کار فرهنگی بود که نمونه هایش وضعیت پوشش و رفتارهای بد اجتماعی این روزها است. مورد قوت ما فعالیت رسانه ای در ساخت کلیپ با هوش مصنوعی در زمان جنگ بود که عمدتا اکانت های سفارتخانه های ایران منتشر میکردند و چقدر روی فضای نگاه جهانی و در طی عملیات روانی موثر بود.خواستم بگویم،اگر شهید مطهری کتابی که در خصوص حادثه عاشورا مینویسد حماسه حسینی نام میگیرد میتواند به این دلیل باشد که باید از دل این اشک ها و ناله ها و ضجه ها، قوی تر کردن خودمان برخیزد وگرنه صرف بر سر زدن و چون توابین ناله به سر دادن بدون قیام و تلاش بیهوده است.
تنها از این مسیر است که میتوان به تمدن اسلامی رسید و زمینه ساز ظهور شد.
داشتم فکر میکردم تا کی قراره تحت ظلم باشیم؟
بعد این دعاها و ناله ها و استغاثه قراره فقط حال دلمون رو خوب و امدادهای غیبی رو نزدیک کند؟
به نظرم بنی اسرائیل هم یک چیزی از خودشون غیر از دعا نشون دادن که خدا منجی رو براشون فرستاد.
خلاصه بگم،به نظرم راه حل بیرون رفت ما صرفا قوی شدن است. در همه عرصه ها. اقتصادی، فرهنگی، علمی، رسانه ای، سیاسی، اجتماعی، دینی، اعتقادی و غیره.حضرت آقای شهیدمان هم همواره در این مسیر تلاش میکرد. حمایت های متعدد چه مالی چه در سخنرانی ها از شرکت های دانش بنیان مثل سلول های بنیادی و یا انرژی هسته ای و غیره. همین بود. برای قوی شدن ما بود. اگر قوی باشیم فقط در این صورت باطل جرات عرض اندام نمیکند وگرنه قرار نیست آدم بشود. دست نمیکشد. در این دو جنگ اخیر هم اگر همین موشک ها را نداشتیم بیشتر از این مردم مان تحت ستم و فشار و آسیب قرار میگرفتند، چنانکه در ابتدای جنگ پدافندمان آنقدر قوی نبود و آسمان برای ورود و مانور جنگنده ها و ترورها باز بود. البته به مرور در این عرصه قوی تر شدیم. اما باز هم باید قوی تر شویم.یک مورد دیگر ضعف ما در کار فرهنگی بود که نمونه هایش وضعیت پوشش و رفتارهای بد اجتماعی این روزها است. مورد قوت ما فعالیت رسانه ای در ساخت کلیپ با هوش مصنوعی در زمان جنگ بود که عمدتا اکانت های سفارتخانه های ایران منتشر میکردند و چقدر روی فضای نگاه جهانی و در طی عملیات روانی موثر بود.خواستم بگویم،اگر شهید مطهری کتابی که در خصوص حادثه عاشورا مینویسد حماسه حسینی نام میگیرد میتواند به این دلیل باشد که باید از دل این اشک ها و ناله ها و ضجه ها، قوی تر کردن خودمان برخیزد وگرنه صرف بر سر زدن و چون توابین ناله به سر دادن بدون قیام و تلاش بیهوده است.
تنها از این مسیر است که میتوان به تمدن اسلامی رسید و زمینه ساز ظهور شد.
۲۴
۱۵:۵۲