لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل رفعت مختاری ؛ روانشناسر
۱۲۵ عضو

رفعت مختاری ؛ روانشناس

«مشاوره حضوری و تلفنی»
زوج درمانگر
درمان اضطراب و افسردگی
_ مشاوره فردیundefinedشماره تماس:۰۹۹۳۱۸۷۳۸۳۶
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲۵ اردیبهشت
به این کانال خوش آمدید. undefined
در اینجا محتوای تخصصی و قابل‌اتکا درباره سلامت روان undefined، روابط بین‌فردی undefined، مدیریت احساسات undefined و بهبود کیفیت زندگی undefined منتشر می‌شود.
هدف این کانال ارائه نکات عملی و علمی برای:
undefined آرامش بیشتر
undefined روابط بهتر
undefined رشد فردی و خودشناسی
اگر به دنبال یک منبع مطمئن و کاربردی در حوزه روان‌شناسی هستید، اینجا برای شماست. undefined
@mokhtarirafat

۱۶۸

۱۱:۰۴

undefinedundefined خشم‌های خاموشundefinedundefined
undefined #خشم و دلخوری بخش طبیعی از روابط انسانی هستند، اما وقتی حل‌نشده باقی بمانند، به تدریج به دیوارهای بلندی بین زوجین تبدیل می‌شوند. این احساساتِ دفن‌شده مانند #بمب‌های_ساعتی عمل می‌کنند که هر لحظه ممکن است رابطه را متلاشی کنند.
undefinedچرا خشم‌ها حل‌نشده باقی می‌مانند؟
undefined ترس از مقابله: بسیاری از افراد به دلیل ترس از جر‌وبحث یا طرد شدن، ترجیح می‌دهند سکوت کنند. undefined عدم مهارت در حل تعارض: اکثر زوجین نمی‌دانند چگونه بدون حمله یا سرزنش، مشکلات را مطرح کنند.

undefinedتأثیرات منفی بر رابطه:
undefined سردی عاطفی: زوجین به تدریج از هم فاصله می‌گیرند و رابطه به یک همزیستی خشک تبدیل می‌شود. undefined انفجارهای ناگهانی: خشمِ انباشته شده ممکن است در موقعیتی نامربوط به شکل شدیدی بروز کند.

undefinedراهکارهای مدیریت خشم و دلخوری:
undefined شناسایی و پذیرش احساسات: به جای انکار خشم، بپذیرید که عصبانی هستید و دلیل آن را بررسی کنید. undefined گفتگوی سازنده: در زمان مناسب، #بدون سرزنش، احساسات خود را بیان کنید. مثال: وقتی تو آن حرف را زدی، من احساس نادیده گرفته شدن کردم. undefined #مشاوره_تخصصی: - اگر حل تعارض برایتان دشوار است، کمک گرفتن از یک #درمانگر زوجین می‌تواند مؤثر باشد.
undefinedنتیجه‌گیری: خشم‌های حل‌نشده و دلخوری‌های مزمن مانند زخم‌هایی هستند که اگر درمان نشوند، عفونی می‌شوند. رابطه #زناشویی سالم نیازمند شجاعتِ روبرو شدن با مشکلات، بیان صادقانه احساسات و تمایل به حل تعارضات است.@mokhtarirafat
undefined۶

۱۷۷

۱۱:۴۸

thumbnail
undefinedچند نکته مهم برای کسایی که #نشخوار_فکری دارن
undefinedهرچقدر به افکار غیرمنطقیت بپردازی و بهشون انرژی بدی،این افکار برات منطقی تر بنظر میان!
undefinedدست از حدس زدن آینده بردار،بیشتر نگرانی های آینده ات هیچوقت اتفاق نیوفتادن.
undefinedتصور نکن که میدونی آدما به چه چیزی فکر میکنن،بجاش ازشون بخواه یا برات توضیح بدن،یا ذهن خونی رو رها کن.
undefinedخودتو با کارای هدف دار مثل ورزش ، مطالعه مشغول کن
undefinedتکنیک توقف فکر ، به محض شروع نشخوار ذهنی ، بگو ایست و حواست رو پرت کن !
undefinedیادت باشه آب داخل کشتی خطرناک تر از آب بیرونشه،حواست به فکرهای توی سرت باشه.
⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣✾••❀undefined◍⃟undefinedundefined❀✾••❀@mokhtarirafat
undefined۶

۲۰۱

۱۸:۰۵

۲۶ اردیبهشت
کارن هورنای (روانکاو آلمانی) میگه :

• آدمی که برا تایید دیگران زندگی میکنه ، همیشه محکوم به خشم فروخورده ست .
مهربونی یه فضیلته !به شرطی که با خودمهربونی شروع بشه ...
اینکه برای همه خرجش کردی اشتباه نبود، وقتش رسیده که یاد بگیری دیگه خودت رو اولویت بذاری واین خودِعالی بتونه به دیگران مهربونی کنهundefined
@mokhtarirafat.
undefined۶

۱۷۱

۱۸:۵۸

۳۰ اردیبهشت
مقایسه نکن ! زندگیتو با زندگی دیگری! بچه ات رو با بچه ی دیگری! همسرت رو با همسر دیگری! جایی که وارد مقایسه میشی میری و غرق ای کاش و اما و چرا و فکرات میشی!ناامیدی و رنج میاد سراغت
undefinedمقایسه رشد نمیاره! undefinedچیزی که باعث رشدت میشهundefinedundefinedبازنگری زندگی خودته،undefinedبازنگری رابطه هاته! undefinedبازنگری اونچه بودی و اونچه هستی undefinedو اونچه که میخوای باشی با توجه به شرایط واقعی زندگیت…
undefinedهرجا وارد مقایسه شدی مچ خودتوبگیر...
⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣✾••❀undefined◍⃟undefinedundefined❀✾••@mokhtarirafat
undefined۱۰

۱۵۲

۱۱:۴۵

۳۱ اردیبهشت
undefinedاگر ميخواهيد رابطه‌تان را نابود كنيد سر هر اختلاف‌ نظري قهر كنيد!!!
undefinedقهر از كودک درون ما ناشی ميشود و حربه‌ای است كه با آزار دادن كسي كه دوستتان دارد، او را برخلاف ميلش وادار به انجام كاری كه مدنظرتان هست می كنيد...
undefined از آنجا كه قهر يكي از رفتارهای كنترل‌گری است ممكن است كه در كوتاه‌مدت ما را به هدفمان برساند ولي در بلندمدت طرف مقابل خسته می شود و اهميت قهر ما برايش از بين می رود و قهرمان را ناديده می گيرد!!!
undefined البته فاصله گرفتن به صورت كوتاه‌مدت در هنگام خشم و عصبانيت به منظور جلوگيری از وارد شدن آسيب هاي احتمالی كلامی و غيركلامی توصيه ميشود ولي اين فاصله نبايد بيش از چند ساعت طول بكشد و علتش اينست كه ما را براي يک گفتگوی منطقی و بالغانه آماده كند. بهتر است به جای قهر كردن، در شرايط آرام و منطقی، بدون سوگيری و دعوا با هم حرف بزنید.
⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ ⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣✾••❀undefined◍⃟undefinedundefined❀✾••@mokhtarirafat
undefined۴
undefined۲
undefined۱

۱۳۸

۱۸:۵۷

۵ خرداد
‏Self-love یا عشق به خود به معنای داشتن نگرش مثبت، پذیرش و مراقبت از خود، بدون وابستگی به تأیید دیگرانه، یعنی شما خودتون رو همونطوری که هستید، با تمام نقاط قوت و ضعف، بپذیرید و دوست داشته باشید، برای خودتون ارزش قائل باشید و از خودتون همون‌طور مراقبت کنید که از یک عزیز ارزشمند مراقبت میکنید
چنین حسی به خودت داری؟ undefined
.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•@mokhtarirafat
undefined۱۲

۸۵

۵:۰۸

همیشه به ما گفتند برای دیگران همان را بپسند که برای خودت می پسندی، هیچ کس به ما یاد نداد برای خودت هم همان را بپسند که برای دیگران می پسندی.
بهترین غذا و پذیرایی و ظرف و ظروفمون مال مهمون هست، بدترینش مال خودمون.بهترین رفتارمون مال بچه دوست و همسایه است، بدترین رفتار مال خودمون.توی کتاب "تو شاهکاری دختر" ریچل میگه برای بچه هام غذاهای ارگانیک درست می کردم، اما خودم فست فود می خوردم، یکی گفت آیا حاضری بچه هات از غذای خودت بخورند؟گفتم هرگز، اون وقت بود که فهمیدم چه اجحافی در حق خودم می کردم.
یکبار بشینیم و بنویسیم، برای دیگران چکار می کنیم و برای خودمون چی؟آیا به اندازه دیگران برای خودمون هم عزیز هستیم؟اگر نیستیم تغییر رویه بدیم.
undefined⁠╣⁠[⁠-⁠_⁠-⁠]⁠╠⁠undefinedundefined⁠╣⁠[⁠-⁠_⁠-⁠]⁠╠⁠undefined@mokhtarirafat
undefined۱۱
undefined۲

۷۸

۱۲:۳۱