به این کانال خوش آمدید. 
در اینجا محتوای تخصصی و قابلاتکا درباره سلامت روان
، روابط بینفردی
، مدیریت احساسات
و بهبود کیفیت زندگی
منتشر میشود.
هدف این کانال ارائه نکات عملی و علمی برای:
آرامش بیشتر
روابط بهتر
رشد فردی و خودشناسی
اگر به دنبال یک منبع مطمئن و کاربردی در حوزه روانشناسی هستید، اینجا برای شماست.
@mokhtarirafat
در اینجا محتوای تخصصی و قابلاتکا درباره سلامت روان
هدف این کانال ارائه نکات عملی و علمی برای:
اگر به دنبال یک منبع مطمئن و کاربردی در حوزه روانشناسی هستید، اینجا برای شماست.
@mokhtarirafat
۱۶۸
۱۱:۰۴
۱۷۷
۱۱:۴۸
✾••❀
۲۰۱
۱۸:۰۵
کارن هورنای (روانکاو آلمانی) میگه :
• آدمی که برا تایید دیگران زندگی میکنه ، همیشه محکوم به خشم فروخورده ست .
مهربونی یه فضیلته !به شرطی که با خودمهربونی شروع بشه ...
اینکه برای همه خرجش کردی اشتباه نبود، وقتش رسیده که یاد بگیری دیگه خودت رو اولویت بذاری واین خودِعالی بتونه به دیگران مهربونی کنه
@mokhtarirafat.
• آدمی که برا تایید دیگران زندگی میکنه ، همیشه محکوم به خشم فروخورده ست .
مهربونی یه فضیلته !به شرطی که با خودمهربونی شروع بشه ...
اینکه برای همه خرجش کردی اشتباه نبود، وقتش رسیده که یاد بگیری دیگه خودت رو اولویت بذاری واین خودِعالی بتونه به دیگران مهربونی کنه
@mokhtarirafat.
۱۷۱
۱۸:۵۸
مقایسه نکن ! زندگیتو با زندگی دیگری! بچه ات رو با بچه ی دیگری! همسرت رو با همسر دیگری! جایی که وارد مقایسه میشی میری و غرق ای کاش و اما و چرا و فکرات میشی!ناامیدی و رنج میاد سراغت
مقایسه رشد نمیاره!
چیزی که باعث رشدت میشه
بازنگری زندگی خودته،
بازنگری رابطه هاته!
بازنگری اونچه بودی و اونچه هستی
و اونچه که میخوای باشی با توجه به شرایط واقعی زندگیت…
هرجا وارد مقایسه شدی مچ خودتوبگیر...
✾••❀
◍⃟
❀✾••@mokhtarirafat
✾••❀
۱۵۲
۱۱:۴۵
✾••❀
۱۳۸
۱۸:۵۷
Self-love یا عشق به خود به معنای داشتن نگرش مثبت، پذیرش و مراقبت از خود، بدون وابستگی به تأیید دیگرانه، یعنی شما خودتون رو همونطوری که هستید، با تمام نقاط قوت و ضعف، بپذیرید و دوست داشته باشید، برای خودتون ارزش قائل باشید و از خودتون همونطور مراقبت کنید که از یک عزیز ارزشمند مراقبت میکنید
چنین حسی به خودت داری؟
.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•@mokhtarirafat
چنین حسی به خودت داری؟
.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•.•@mokhtarirafat
۸۵
۵:۰۸
همیشه به ما گفتند برای دیگران همان را بپسند که برای خودت می پسندی، هیچ کس به ما یاد نداد برای خودت هم همان را بپسند که برای دیگران می پسندی.
بهترین غذا و پذیرایی و ظرف و ظروفمون مال مهمون هست، بدترینش مال خودمون.بهترین رفتارمون مال بچه دوست و همسایه است، بدترین رفتار مال خودمون.توی کتاب "تو شاهکاری دختر" ریچل میگه برای بچه هام غذاهای ارگانیک درست می کردم، اما خودم فست فود می خوردم، یکی گفت آیا حاضری بچه هات از غذای خودت بخورند؟گفتم هرگز، اون وقت بود که فهمیدم چه اجحافی در حق خودم می کردم.
یکبار بشینیم و بنویسیم، برای دیگران چکار می کنیم و برای خودمون چی؟آیا به اندازه دیگران برای خودمون هم عزیز هستیم؟اگر نیستیم تغییر رویه بدیم.
╣[-_-]╠
╣[-_-]╠
@mokhtarirafat
بهترین غذا و پذیرایی و ظرف و ظروفمون مال مهمون هست، بدترینش مال خودمون.بهترین رفتارمون مال بچه دوست و همسایه است، بدترین رفتار مال خودمون.توی کتاب "تو شاهکاری دختر" ریچل میگه برای بچه هام غذاهای ارگانیک درست می کردم، اما خودم فست فود می خوردم، یکی گفت آیا حاضری بچه هات از غذای خودت بخورند؟گفتم هرگز، اون وقت بود که فهمیدم چه اجحافی در حق خودم می کردم.
یکبار بشینیم و بنویسیم، برای دیگران چکار می کنیم و برای خودمون چی؟آیا به اندازه دیگران برای خودمون هم عزیز هستیم؟اگر نیستیم تغییر رویه بدیم.
۷۸
۱۲:۳۱