لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشتم
۲۸.۶ هزار عضو

معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت

مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲۷ خرداد
thumbnail
undefined مدل جدید تخصیص منابع با محوریت عملکرد مالی و مدیریت هزینه دانشگاه‌ها اجرا می‌شود
undefined مهندس موهبتی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت بر اساس این رویکرد، تخصیص منابع تنها بر مبنای میزان بدهی دانشگاه‌ها نخواهد بود و شاخص‌هایی همچون مدیریت هزینه، بهره‌وری مالی و ارتقای کیفیت و کمیت خدمات نیز در توزیع اعتبارات نقش خواهد داشت.
undefined وی تأکید کرد دانشگاه‌هایی که در مسیر اصلاح ساختار هزینه‌ها، کنترل مصارف و بهبود عملکرد مالی حرکت کرده‌اند، از حمایت‌های هدفمند بیشتری برخوردار خواهند شد.
undefined مهندس موهبتی همچنین از اختصاص ۴۰ همت اوراق مالی برای تسویه بخشی از بدهی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و افزود: فرآیند توزیع این منابع به‌صورت شفاف، سامانه‌ای و مبتنی بر شاخص‌های مشخص انجام می‌شود.
undefined وی هماهنگی‌های صورت‌گرفته با سازمان تأمین اجتماعی را گامی مهم در تسریع پرداخت‌ها و بهبود وضعیت مالی دانشگاه‌ها دانست.
undefined هدف نهایی این سیاست، ارتقای بهره‌وری، تقویت انضباط مالی و پایداری منابع در نظام سلامت کشور است.
#وزارت_بهداشت #معاونت_توسعه #مهندس_موهبتی #دانشگاه_های_علوم_پزشکی #مدیریت_منابع #بهره_وری #نظام_سلامت #شفافیت_مالی #عدالت_در_تخصیص_منابع
لینک خبرundefined http://mrd.behdasht.gov.ir/XhY9‌undefinedصفحات رسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت@mrd_behdasht_gov_ir

۲۴.۷K

۱۵:۰۹

thumbnail
undefined تداوم گفت‌وگوی مستقیم با کارکنان نظام سلامت
undefined پنجاه‌وپنجمین جلسه «چهارشنبه‌های پاسخگویی» معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت امروز ۲۷ خردادماه ۱۴۰۵ برگزار شد و طی آن ۸۲۱ تماس از سوی کارکنان نظام سلامت سراسر کشور از طریق سامانه ۱۹۰ دریافت و بررسی شد.
undefined در این جلسه، مسائل و درخواست‌های همکاران در حوزه‌های اداری، استخدامی، رفاهی، مالی و منابع انسانی توسط مدیران و کارشناسان معاونت توسعه مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفت.
undefined «چهارشنبه‌های پاسخگویی» طی بیش از یک سال گذشته به یکی از مهم‌ترین پل‌های ارتباطی میان کارکنان نظام سلامت و مدیران حوزه توسعه تبدیل شده و نقش مؤثری در شناسایی و رفع دغدغه‌های همکاران ایفا کرده است.
undefined مهندس طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، پاسخگویی مستقیم به کارکنان را یکی از ارکان مهم شفافیت و ارتقای رضایتمندی سازمانی می‌داند و حتی در زمان سفرهای کاری، مأموریت‌های استانی. و جلسات همزمان نیز تماس‌های کارکنان به تلفن همراه ایشان منتقل می‌شود تا مسائل همکاران بدون واسطه دریافت و پیگیری شود.
undefined در کنار پاسخگویی مستقیم، موضوعات تخصصی و نیازمند بررسی بیشتر نیز در قالب گزارش‌های کارشناسی ثبت و تا حصول نتیجه از طریق واحدهای ذی‌ربط دنبال می‌شود.
undefined چهارشنبه‌های پاسخگویی؛ مسیری برای شنیدن صدای کارکنان، تقویت سرمایه اجتماعی و بهبود مستمر نظام سلامت.
#چهارشنبه_های_پاسخگویی #معاونت_توسعه #مهندس_موهبتی #سامانه_۱۹۰ #کارکنان_نظام_سلامت #وزارت_بهداشت #منابع_انسانی #سرمایه_اجتماعی #پاسخگویی
لینک خبرundefined http://mrd.behdasht.gov.ir/XiY9‌undefinedصفحات رسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت@mrd_behdasht_gov_ir

۱۳.۵K

۱۶:۳۰

۲۸ خرداد
thumbnail
خیرین سلامت معماران امید و خالق فرصت دوباره زندگی برای بیماران هستند/ مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی، پیشران ارتقای کیفیت خدمات سلامت و امیدآفرینی برای بیماران هستند
undefined افتتاح پلی‌کلینیک و آزمایشگاه تخصصی هماتولوژی، آنکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان شریعتی تهران
مهندس طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، در مراسم افتتاح این مرکز تخصصی با تأکید بر نقش ماندگار خیرین سلامت گفت:
undefined خیرین سلامت تنها ساختمان و تجهیزات تأمین نمی‌کنند؛ آن‌ها برای بیماران فرصت دوباره زندگی، امید و لبخند می‌آفرینند.
undefined اگر بخواهیم یک معادله طلایی برای سلامت ترسیم کنیم، باید بگوییم «سلامت حاصل تلفیق زیرساخت و همدلی است».
undefined مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی، علاوه بر افزایش دسترسی بیماران به خدمات پیشرفته، نقش مهمی در توسعه دانش، پژوهش و ارتقای کیفیت خدمات درمانی کشور دارند.
undefined سرمایه انسانی نظام سلامت بزرگ‌ترین دارایی این حوزه است و حفظ کرامت، منزلت و انگیزه پزشکان، پرستاران و کارکنان سلامت از مهم‌ترین وظایف مدیران به شمار می‌رود.
#مهندس_موهبتی #خیرین_سلامت #بیمارستان_شریعتی #پیوند_سلول_های_بنیادی #هماتولوژی #آنکولوژی #دانشگاه_علوم_پزشکی_تهران #معاونت_توسعه #وزارت_بهداشت #نظام_سلامت
لینک خبرundefined http://mrd.behdasht.gov.ir/XmY9‌undefinedصفحات رسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت@mrd_behdasht_gov_ir

۱۷.۱K

۱۰:۲۷

۲۹ خرداد
thumbnail
undefined در راستای توسعه زیرساخت‌های تخصصی سلامت روان انجام شد؛
بازدید معاونان توسعه و تحقیقات وزارت بهداشت از پروژه در حال ساخت پلی‌کلینیک بیمارستان روزبه
مهندس طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و دکتر رضا آخوندزاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و عضو هیئت علمی بیمارستان روزبه، از پروژه در حال ساخت پلی‌کلینیک بیمارستان روزبه بازدید کردند.
در این بازدید که با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس بیمارستان روزبه و دکتر محمدی از اساتید روان‌پزشکی انجام شد، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه، نیازهای زیرساختی و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.
undefined مهندس موهبتی:توسعه زیرساخت‌های تخصصی حوزه سلامت روان، نقش مهمی در ارتقای کیفیت خدمات، افزایش دسترسی بیماران و تقویت ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی کشور دارد.
undefined دکتر آخوندزاده:گسترش فضاهای تخصصی اعصاب و روان، زمینه ارائه خدمات نوین و توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه سلامت روان را فراهم می‌کند.
پلی‌کلینیک بیمارستان روزبه پس از بهره‌برداری، ظرفیت ارائه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی سلامت روان را افزایش داده و نقش مؤثری در ارتقای خدمات سرپایی و درمانی ایفا خواهد کرد.
undefined توسعه زیرساخت‌های سلامت روان، سرمایه‌گذاری برای ارتقای کیفیت زندگی و سلامت جامعه است.
#بیمارستان_روزبه #سلامت_روان #مهندس_موهبتی #دکتر_آخوندزاده #دانشگاه_علوم_پزشکی_تهران #معاونت_توسعه #وزارت_بهداشت #اعصاب_و_روان #نظام_سلامت
لینک خبرundefined http://mrd.behdasht.gov.ir/XoY9‌undefinedصفحات رسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت@mrd_behdasht_gov_ir

۹.۸K

۱۴:۲۶

thumbnail
undefined بازدید میدانی معاونان توسعه و تحقیقات وزارت بهداشت از بیمارستان روانپزشکی روزبه
در راستای بررسی ظرفیت‌ها، چالش‌ها و نیازهای حوزه سلامت روان، مهندس موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع و دکتر آخوندزاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و عضو هیئت علمی بیمارستان روزبه، به همراه جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس بیمارستان و دکتر محمدی از اساتید برجسته روان‌پزشکی، از بخش‌های مختلف بیمارستان روانپزشکی روزبه بازدید کردند.
در این بازدید، روند ارائه خدمات تخصصی سلامت روان، ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی، نیازهای توسعه‌ای و چالش‌های موجود این مرکز مورد بررسی قرار گرفت.
undefined مهندس موهبتی با تأکید بر اهمیت روزافزون سلامت روان در نظام سلامت کشور، توسعه زیرساخت‌ها، ارتقای کیفیت خدمات و تقویت سرمایه انسانی مراکز تخصصی این حوزه را از اولویت‌های مهم دانست.
undefined دکتر آخوندزاده نیز با اشاره به جایگاه علمی بیمارستان روزبه، بر تقویت پیوند میان آموزش، پژوهش و درمان در مراکز تخصصی سلامت روان تأکید کرد.
بیمارستان روزبه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی روانپزشکی کشور، نقش مؤثری در تربیت نیروی انسانی متخصص و ارائه خدمات سلامت روان به مردم ایفا می‌کند.
#سلامت_روان #بیمارستان_روزبه #وزارت_بهداشت #معاونت_توسعه #تحقیقات_و_فناوری #دانشگاه_علوم_پزشکی_تهران #نظام_سلامت #خدمت_برای_سلامتundefinedundefinedundefined
لینک خبرundefined http://mrd.behdasht.gov.ir/XpY9‌undefinedصفحات رسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت@mrd_behdasht_gov_ir

۸.۴K

۱۴:۳۷

thumbnail
undefined آغاز فصل جدیدی در نظام سلامت کشور با برنامه ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع
با اجرای برنامه ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع در ۲۰ شهر جدید، گام دیگری در مسیر تحقق عدالت در سلامت، دسترسی عادلانه به خدمات درمانی و ارتقای کیفیت مراقبت‌های سلامت برداشته شد.
این برنامه با هدف تقویت خدمات سلامت، مدیریت صحیح مسیر درمان بیماران، کاهش هزینه‌های سلامت و افزایش رضایتمندی مردم، در شهرهای منتخب کشور آغاز شده است.
undefined پزشکی خانواده؛ نخستین نقطه تماس مردم با نظام سلامتundefined نظام ارجاع؛ تضمین دریافت خدمات مناسب در زمان مناسبundefined عدالت در سلامت؛ هدفی که با همکاری همه ارکان نظام سلامت محقق می‌شود
از اول تیرماه، ۲۰ شهر دیگر به شبکه اجرای یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تحول‌آفرین نظام سلامت می‌پیوندند؛ برنامه‌ای که سلامت‌محور، مردم‌محور و آینده‌نگر است.
#پزشکی_خانواده #نظام_ارجاع #عدالت_در_سلامت #وزارت_بهداشت #تحول_در_سلامت #سلامت_برای_همه #خدمات_سلامت #پزشک_خانوادهundefinedundefinedundefined
undefinedصفحات رسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت@mrd_behdasht_gov_ir

۹K

۱۵:۰۴

thumbnail
undefinedاختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی برای تسویه بخشی از بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
undefinedسهم هر دانشگاه بر اساس وزن بدهی و وضعیت مالی آن تعیین و به صورت شفاف و سامانه‌ای توزیع خواهد شد.
undefinedهدف از این سازوکار، ایجاد نظم مالی، افزایش شفافیت و تقویت انگیزه برای مدیریت بهتر منابع در سطح دانشگاه‌هاست تا همزمان با تسویه بدهی‌ها، رفتار مالی به سمت کارآمدی بیشتر حرکت کند.
#وزارت_بهداشت #معاونت_توسعه #مهندس_موهبتی #دانشگاه_های_علوم_پزشکی #مدیریت_منابع #بهره_وری #نظام_سلامت #شفافیت_مالی #عدالت_در_تخصیص_منابع
undefinedصفحات رسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت@mrd_behdasht_gov_ir

۹.۲K

۱۶:۰۱

thumbnail
undefinedمهندس هادی معاون اداره کل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت خبر داد؛
undefined اختصاص سهمیه سفر تابستانه ساری ویژه کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
در چارچوب برنامه ملی تسهیل‌گری سفر و گردشگری کارکنان نظام سلامت، سهمیه ویژه اقامت تابستانه در مجتمع فرهنگی، آموزشی و ورزشی صندوق رفاه وزارت بهداشت در ساری به کارکنان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور اختصاص یافت.
undefined این سهمیه برای استفاده کارکنان و خانواده‌های آنان در فصل تابستان در نظر گرفته شده است.
undefined اولویت بهره‌مندی با کارکنانی است که تاکنون از این ظرفیت استفاده نکرده‌اند. undefined تمامی مراحل ثبت درخواست و رزرو از طریق سامانه مهمان‌سرای وزارت بهداشت انجام می‌شود. undefined امکان ثبت درخواست از پانزدهم تا بیست‌وپنجم هر ماه برای رزرو ماه بعد فراهم است.
توسعه خدمات رفاهی و افزایش دسترسی کارکنان نظام سلامت به امکانات اقامتی، بخشی از برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت برای ارتقای رفاه و رضایتمندی همکاران در سراسر کشور است.
undefined سامانه مهمان‌سرا: mihmansara.behdasht.gov.ir
#نظام_سلامت #خدمات_رفاهی #کارکنان_وزارت_بهداشت #گردشگری_کارکنان #تسهیلگری_سفر #صندوق_رفاه #ساری #خزرآباد #معاونت_توسعه undefinedundefinedundefined
لینک خبرundefined http://mrd.behdasht.gov.ir/XqY9‌undefinedصفحات رسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت@mrd_behdasht_gov_ir

۲۴.۲K

۱۶:۱۸

۲ تیر
thumbnail
undefined آغاز رقابت برای بزرگ‌ترین رویداد ورزشی کارکنان نظام سلامت
undefinedپنجمین المپیاد ورزشی کارکنان نظام سلامت وارد فاز اجرایی شد و رقابت‌های درون‌دانشگاهی از تیرماه در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز می‌شود.
undefinedدکتر داود شمس، مدیرکل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت، با تأکید بر نقش ورزش در ارتقای سلامت جسمی و روانی کارکنان، اعلام کرد برگزیدگان مسابقات دانشگاهی به مرحله کشوری پنجمین المپیاد ورزشی کارکنان نظام سلامت راه خواهند یافت.
undefinedاین رویداد ملی، فرصتی برای تقویت نشاط سازمانی، همدلی، کار تیمی و ترویج فرهنگ ورزش در میان کارکنان نظام سلامت است؛ کارکنانی که سلامت جامعه را پاسداری می‌کنند و خود نیز شایسته بهره‌مندی از سبک زندگی سالم و فعال هستند.
undefined از دانشگاه‌ها تا رقابت‌های ملی؛ مسیر افتخار و همبستگی کارکنان نظام سلامت آغاز شد.
#المپیاد_ورزشی_کارکنان #نظام_سلامت #کارکنان_سلامت #وزارت_بهداشت #ورزش_کارکنان #سلامت_سازمانی #نشاط_سازمانی #دانشگاه_های_علوم_پزشکی #پنجمین_المپیاد_ورزشی #معاونت_توسعه #ورزش_و_سلامت
undefinedundefinedundefinedundefined
لینک خبرundefined http://mrd.behdasht.gov.ir/X4E9‌undefinedصفحات رسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت@mrd_behdasht_gov_ir

۶.۷K

۱۶:۰۲

۳ تیر
thumbnail
undefined هم‌افزایی ملی برای رفع موانع اجرایی و تسریع در اجرای برنامه/ تأکید بر تقویت زیرساخت‌ها و هماهنگی بین‌بخشی در اجرای فاز دوم
سومین نشست پایش آمادگی ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی مجری فاز دوم برنامه ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع با حضور دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت، مهندس طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، مدیران سازمان‌های بیمه‌گر، هیئت رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی، ائمه جمعه، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی برگزار شد.
در این نشست بر تقویت هماهنگی‌های بین‌بخشی، تکمیل زیرساخت‌های فنی و اجرایی، توسعه همکاری با سازمان‌های بیمه‌گر و تسریع در رفع موانع اجرای برنامه تأکید شد.
دکتر رئیسی با اشاره به همکاری مؤثر وزارت بهداشت، سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت، اجرای موفق برنامه را نیازمند مشارکت همه ارکان نظام سلامت دانست.
مهندس موهبتی نیز با تأکید بر ماهیت اجتماعی و تحول‌آفرین برنامه پزشکی خانواده، نقش اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت نهادهای محلی و استانی را در موفقیت این طرح ملی بسیار مهم ارزیابی کرد.
در بخش ارائه گزارش دانشگاه‌ها نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی، اهواز و قزوین آخرین اقدامات خود را در حوزه توسعه زیرساخت‌ها، نظام ارجاع، ارتقای سلامت و ساماندهی مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت (SDH) ارائه کردند.
undefined تأکید بر همکاری ملی، تکمیل زیرساخت‌ها و مشارکت همه ذی‌نفعان، محور اصلی این نشست بود.
#پزشکی_خانواده #نظام_ارجاع #وزارت_بهداشت #معاونت_توسعه #سلامت #بیمه_سلامت #تامین_اجتماعی #SDH #دانشگاه_های_علوم_پزشکی
لینک خبرundefined http://mrd.behdasht.gov.ir/X5E9‌undefinedصفحات رسمی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت@mrd_behdasht_gov_ir

۴.۳K

۸:۵۸