لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل ندای نبرد | خِرَد خیابانن
۴ هزار عضو

ندای نبرد | خِرَد خیابان

پیروزی در «میدان» است
ارتباط با ما:@Nedaye_Nabard_Admin
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲ تیر
thumbnail
undefined چند شرط از خویش گفتی و از آن حتّی گذشتی
undefinedشعرخوانی حاج محمدرضا بذری
ای مدیری که ز ده شرط امام ما گذشتی...چند شرط از خویش گفتی و از آن حتّی گذشتی...نقض آتش‌بس هزاران بار شد امّا گذشتی...
بر توافق با خس پیمان‌شکن اصرار هرگز مردم مبعوث یعنی جام زهر این‌بار هرگز
@Nedaye_Nabard
undefined۱۵
undefined۱۲
undefined۱

۶۹۴

۱۱:۵۴

thumbnail
undefined#اختصاصی I نشانه‌ای برای آن‌ها که می‌اندیشند؛ چرخش تهاجمی در استراتژی نظامی اسرائیل؛ اولویت با ضربه پیش‌دستانه
undefined بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در آخرین اظهارات خود، درباره دکترین امنیتی اسرائیل که بر «ابتکار و ضربه پیش‌دستانه» استوار است، جملاتی بسیار مهم بر زبان آورده است. او این اظهارات را در چارچوب سخنرانی سیاسی‌ای مطرح کرد که حاوی اشارات دینی و توجیهات فکری برای این رویکرد بود.
undefined نتانیاهو در سخنرانی خود در کنفرانسی که توسط جورزالم نیوز در شهر قدس اشغالی برگزار شد، گفت: «اسرائیل دکترین امنیتی خود را تغییر داده است. ما ابتکار عمل را در دست داریم، حمله می‌کنیم، غافلگیر می‌کنیم و به دشمنانی که به دنبال نابودی ما هستند و در آرزوی کشتن ما هستند، حمله می‌کنیم. ما قبل از اینکه آنها فرصت انجام این کار را پیدا کنند، به آنها حمله می‌کنیم.»
undefined نتانیاهو که به وضوح در این صحبت‌ها به ایران اشاره می‌نمود در ادامه به یک عبارت عبری استناد کرد که ترجمه آن چنین است: «اگر کسی آمد تا تو را بکشد، زودتر برخیز و او را بکش.» او این عبارت را به عنوان مبنایی فکری برای توجیه رویکرد پیش‌دستانه در دکترین امنیتی اسرائیل توصیف کرد.
undefined او همچنین به متنی از تلمود بابلی با همین مضمون اشاره کرد و تأکید نمود که این رویکرد، به گفته او، پاسخی عقلانی به تهدیدات وجودی اسرائیل است و نه خروجی از سنت‌های دینی یا فکری.
undefined اظهارات اخیر نتانیاهو، بازتاب‌دهنده فضای امنیتی و سیاسی رو به تشدید در اسرائیل است که بر پایبندی به تاکتیک تهاجمیِ پیش‌دستی تأکید دارد. این موضع‌گیری در شرایطی صورت می‌گیرد که ایران برای نیل به صلحی پایدار و اقتصادی شکوفا، چشم به پایان مذاکرات شصت‌روزه دوخته است.
@Nedaye_Nabard
undefined۱۴
undefined۲

۴۳۳

۱۵:۵۰

thumbnail
undefined انتقاد تند حجت‌الاسلام قمی از رئیس‌جمهور؛ نفت خودتان نیست که به نیروهای مسلح دادید؛ نفت مردم است!
undefinedصحبتهای آقای رئیس‌جمهور درباره نیروهای مسلح چه فایده‌ای داشت؟
undefined️ وحدت به معنای کنار گذاشتن حق و صرفنظر کردن از حقیقت نیست؛ همکاری و همدلی با دولت محترم سرجای خود قرار دارد، ولی سکوت در مورد چنین خطایی به‌جا نیست!
@Nedaye_Nabard
undefined۳۷
undefined۲
undefined۱

۴۵۲

۱۶:۱۳

thumbnail
undefined حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان: آقای پزشکیان برای همه‌ی ما نهج‌البلاغه خواندید، در برابر قاتل رهبر شهید هم با ادبیات نهج‌البلاغه سخن بگویید

@Nedaye_Nabard
undefined۲۴
undefined۲

۴۲۸

۱۷:۱۵

thumbnail
undefined سلاح دیپلماسی!
undefined صالح کاهانی
@Nedaye_Nabard
undefined۳۱
undefined۴
undefined۳

۴۸۴

۱۸:۱۱

thumbnail
undefined تحلیل نشریه فارن پالیسی: توافق ایران، الگوی «صلح غزه» را تکرار می‌کند / وعده‌های محقق‌نشده و درگیری‌های محدود ادامه‌دار
undefined به نوشته بایمن، استاد دانشگاه جورج تاون، تفاهم فعلی میان ایران و آمریکا، پارامترهای مذاکرات را تعیین کرده و دو طرف را به سمت توافقی گسترده‌تر هدایت می‌کند، اما در این تفاهم، محتمل‌ترین نتیجه حصول یک توافق جامع نیست، بلکه یک درهم‌ریختگی خشونت‌آمیز با ضربات نظامی محدود ولی متناوب است.
undefined از منظر او، شبیه‌ترین و آموزنده‌ترین تجربه در این زمینه، نه برجام (توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که در ۲۰۱۸ توسط آمریکا لغو شد)، بلکه طرح صلح غزه در سال ۲۰۲۵ است. این توافق که توسط ترامپ طراحی شد، یک پیروزی دیپلماتیک اولیه به نظر می‌رسید و ظاهراً به جنگی ویرانگر پایان می‌داد. اما در بهترین حالت، چارچوبی برای درگیری محدود و ادامه‌دار بود، نه یک راه‌حل واقعی.
undefined به اعتقاد بایمن، هیچ یک از وعده‌های بلندمدت طرح صلح ۲۰ بندی ترامپ – بازسازی غزه، خلع سلاح این منطقه، یا استقرار یک نیروی تثبیت‌کننده بین‌المللی – محقق نشده یا در حال پیشرفت نیست. از زمان آتش‌بس با حماس در اکتبر گذشته، عملیات اسرائیل بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی را در غزه کشته و اسرائیل گاهی ارسال کمک‌ها را محدود یا متوقف کرده است. وضعیتی که نه صلح است و نه جنگ، و هیچ چشم‌انداز سیاسی ندارد.
undefined نویسنده تأکید دارد که پرونده هسته‌ای دقیقاً چنین مشکل حل‌نشدنی را برای ایالات متحده، اسرائیل و ایران ایجاد می‌کند. اینکه ایران چه مقدار پول دریافت خواهد کرد، چه کسی آن را تأمین می‌کند، و آیا غنی‌سازی یا انباشت مواد ادامه خواهد یافت، پرسش‌هایی بدون پاسخ روشن هستند و هر دو طرف انگیزه دارند ادعا کنند طرف دیگر در حال امتیاز دادن است.
undefined بایمن در ادامه می‌نویسد که ترامپ سال‌ها برجام را به شدت مورد انتقاد قرار داد و دولت او به هرگونه شباهتی فوق‌العاده حساس است. بنابراین، دولت تمایلی به پاسخ مثبت به هرگونه فعالیت هسته‌ای ایران که اجازه غنی‌سازی بلندمدت دهد، ذخایر فعلی را از ایران خارج نکند، یا به هر شکل دیگری نشان‌دهنده تحمل آمریکا در قبال سلاح هسته‌ای ایران باشد، نخواهد داشت. فقدان هرگونه تضمین در توافق فعلی، چنین انتقاداتی را به ویژه محتمل می‌سازد.
@Nedaye_Nabard
undefined۱۱
undefined۶

۴۵۹

۲۰:۱۷

۳ تیر
thumbnail
undefined #یادداشت_اختصاصی | سردرگمی در سایه تناقض‌ها؛ آیا قرار است با دستان خود کلید خانه را به دزد بدهیم ؟
undefined اظهارات متناقض مقامات ایرانی و آمریکایی درباره بازرسی‌های هسته‌ای، پرسش‌های جدی درباره امتیازهای هسته‌ای در مذاکرات ایجاد کرده است.
undefined️ دونالد ترامپ، با لحنی پیروزمندانه اعلام کرده که ایران «به طور کامل و بدون قید و شرط با انجام بازرسی‌های هسته‌ایی در بالاترین سطح و برای مدت بسیار طولانی در آینده (تا ابد!!!) موافقت کرده است.» ترامپ این امر را تضمین‌کننده «صداقت هسته‌ای» ایران خوانده و تأکید کرده که اگر ایران با این موضوع موافقت نمی‌کرد، «هیچ مذاکره دیگری در کار نبود».
undefined️ این در حالی است که اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه، اعلام کرد که تهران برنامه‌ای برای دسترسی دادن به آژانس برای بازدید از تأسیسات هسته‌ای آسیب‌دیده در جنگ ندارد. این اظهارات که واکنشی به گفته‌های جی‌دی ونس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، درباره موافقت ایران با بازگشت بازرسان بود، نشان‌دهنده شکاف آشکار میان روایت دو طرف از مفاد توافق است.
undefined️ در همین حال، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با ان‌اچ‌کی اعلام کرد که این آژانس بازرسی‌هایی را از تأسیسات هسته‌ای ایران انجام خواهد داد همچنین گروسی تأکید کرده که «اولویت اصلی آژانس، اطمینان از محل نگهداری ذخایر اورانیوم با غنای بالا است».
undefined️ گزارش‌ها حاکی از آن است که «استیو ویتکاف»، فرستاده ترامپ، در جلسه‌ای محرمانه با کنگره، از نامه‌ای جانبی بین ایران و آژانس خبر داده که شامل دعوت از بازرسان است. این در حالی است که گروسی تأکید کرده که «آژانس تصوری از محل وجود اورانیوم دارد، اما گزارش رسمی ایران در مورد مکان آن مهم است».
undefined آیا این اختلاف‌ها، ناشی از برداشت‌های متفاوت از متن واحد است یا نشان از آن دارد که در پشت درهای بسته، امتیازاتی داده شده که هنوز به گوش افکار عمومی نرسیده است؟ آنچه مسلم است، با گذر زمان، این نگرانی عمیق‌تر می‌شود که شاید در این معادله پیچیده، نقاط کوری وجود دارد که دیر یا زود، هزینه‌های سنگینی برای آینده هسته‌ای کشور به همراه خواهد آورد.
@Nedaye_Nabard
undefined۱۱
undefined۱

۲۰۹

۱۰:۰۵

thumbnail
undefined بیش از ۸۵ درصد پاسخگویان بر ضرورت تداوم تجمعات شبانه خیابانی تاکید داشتند
undefined بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما حدود ۸۵ درصد پاسخگویان بر ضرورت تداوم تجمعات شبانه خیابانی تاکید داشتند.
undefined️ ۵۴/۵ درصد پاسخگویان در پاسخ به پرسش این نظرسنجی که «تجمعات شبانه خیابانی تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد»، گفته‌اند: «تا زمانی که رهبری صلاح بداند»
undefined️ همچنین بر اساس این نظرسنجی که روزهای ۳۱ خرداد و یکم تیر صورت گرفته و جامعه آماری آن، افراد ۱۵ سال و بالاترِ ساکن مناطق شهری و روستایی استان تهران و ۳۰ استان دیگر کشور بوده، ۲۴/۴ درصد پاسخگویان معتقد بودند تجمعات شبانه خیابانی باید «تا رفع قطعی سایه جنگ از کشور» ادامه یابد و 5.9 درصد نیز تداوم این تجمعات را «تا پایان مذاکرات» ضروری می‌دانستند.
@Nedaye_Nabard
undefined۱۱

۱۸۲

۱۰:۴۴

thumbnail
undefined شکستن این پیمان حکم قرآن است؛ با اولین پیمان شکنی کل ساختمان توافق باید فروبپاشد
undefined شیخ اسماعیل رمضانی
undefined️ اگر شکستند پیمان‌هایشان را بعد از تعهدشان و شما را مسخره کردند؛ برگردید به جنگ! «...إِنَّهُم لَا أَيْمانَ لَهُم...» دیگر پیمان با آنها اعتباری ندارد.
undefined️ بلافاصله آیه بعدی می‌فرماید: پس چرا نمی‌جنگید با کسانی که پیمان شکستند؟«أَلا تُقاتِلونَ قَومًا نَكَثوا أَيمانَهُم...»
undefined️ «أَتَخشَونَهُم»؛ از آن‌ها میترسی؟ میترسی منزوی بشی؟ می‌ترسی شرایط اقتصادیت بدتر بشه؟ ترسناک‌تر از همه این‌ها هم هست «...فَاللّهُ أَحَقُّ أَن تَخشَوهُ...» من حکم کردم پیمان رو بشکن از من نمی‌ترسی؟
undefinedپ.ن: آیات ۱۲ و ۱۳ سوره برائت
@Nedaye_Nabard
undefined۲۱
undefined۴

۴۰۱

۱۱:۴۴

thumbnail
undefinedنامه‌ی پویش علمدارِ ایران خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی
undefined ما بر اساس نظام فکری رهبران انقلاب، بر دوش خود نقشی احساس کردیم؛ از این رو عَلَمِ شروط شما را علیرغم وجود موانع برافراشتیم/ مردم از اقشار گوناگون علمدارِ شروط شدند/ ما هم نظر دیگری داشتیم و همچنان بر تحقق شروط شما نظارت خواهیم کرد/ از امروز و در تاسوعای حسینی، علاوه بر عَلَمِ شروط، عَلَمِ خونخواهی را نیز برافراشته می‌داریم
متن نامهٔ پویش علمدارِ ایران به رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر می‌باشد:
محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌ امام سید مجتبی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)
سلامٌ علیکم؛
undefined️ فرزندان شما در پویش مردمی علمدارِ ایران، با شناخت نقش بی‌بدیل و فعالانهٔ مردم در اندیشهٔ امام راحل (ره) و امام شهید و تبیین و تأکید این خط اصیل دینی در نوشتارهای حضرتعالی، بر دوش خود نقشی فعالانه احساس کردند. نوشتارهایی همچون: «این را بدانید: اگر قدرت شما در صحنه ظاهر نشود، نه رهبری و نه هیچ یک از دستگاه‌های مختلف که شأن واقعی آن‌ها خدمت به مردم است، کارایی لازم را نخواهند داشت.» و «جمهوری اسلامی بدون مردم از نظر ایشان بی‌معنا می‌نمود.» گویای این مسئولیت است.
undefined️ ازاین‌رو به‌منظور صیانت از حقوق مردم پیروز ایران اسلامی، ده شرط منعکس‌شده در بیانیهٔ شورای عالی امنیت ملی را، با اقتباس از فرهنگ ایرانی‌اسلامی در جنگ‌ها، به عَلَمی برای ایستادگی تبدیل کردیم. اقشار مختلف مردم از زن و مرد و روستایی و شهری، از کارگر تا تاجر، شیعه و سنی، کرد و لر و ترک و فارس و بلوچ و عرب و ترکمن، پای این عَلَم حاضر و علمدار شدند و ایستادگی و مقاومت خود را به دشمن عنود بر سر حقوق خود گوشزد و پشتوانه‌ای برای مسئولان مذاکره‌کننده ایجاد کردند. در این راه با ممانعت‌هایی عجیبی نیز روبه‌رو بودیم که ریشهٔ این ممانعت‌ها را عدم درک جایگاه مردم در نظام امامت و امت می‌دانیم. گاهی گفته می‌شد: «رهبر انقلاب حاضر و ناظرند؛ چرا جلوتر از ایشان حرکت می‌کنیم!» محضر ارزشمند حضرت عالی را جایی برای گله‌گذاری نمی‌دانیم؛ اما این فکر را که پیشتر، رهبر شهید انقلاب نیز آن را "موجب قفل‌شدگی امور" می‌دانستند، یکی از مزاحم‌های کنش‌گری حزب‌الله و دور شدن از نظام فکری امامت و امت در این سال‌ها می‌دانیم.
undefined️ ما مردم در پویش علمدارِ ایران، با گوش جان، پیام عزت‌بخش اخیر شما را شنیدیم و با اعلام اینکه ما هم همچون شما دربارهٔ روندهای دنبال‌شده توسط مسئولان محترم نظر دیگری داشتیم؛ اما اکنون در ادامهٔ مطالبهٔ گذشتهٔ خود و در پیوند با خواسته شما که فرمودید: "از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود"، همچنان علمدارِ حقوق ملت ایران هستیم.
undefined️ ما این لحظهٔ حساس تاریخی را در پیوندی عمیق میان امامت و امت درک کرده‌ایم و به پشتوانهٔ «ما»شدگیِ امامت و امّت، در کلام گران‌سنگ شما، "تحقّق شروط" را "لحظه‌به‌لحظه" فعالانه نظارت می‌کنیم.
undefined️ ما مردم در پویش علمدارِ ایران، در تاسوعای حسینی با یاد علمدار کربلا، قمر بنی‌هاشم، حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام، و اسوه‌جویی از بصیرت و وفای ایشان، تا پای جان برای نظارت بر تحقّق این شروط با شما بیعت می‌کنیم. و در این روز عزیز، با برافراشتن عَلَم خونخواهی امام شهیدمان برای ادامهٔ میراث فکری ایشان که عدالت‌طلبی، آزادی‌جویی و استقلال‌خواهی بود، تا تحقّق حقیقی خونخواهی ایشان، پیمانِ خون می‌بندیم. ما عَلَمِ مطالبهٔ شروط حضرتعالی را فوری‌ترین مصداق خونخواهیِ رهبر شهید خود می‌دانیم. از این رو ما از این پس علمدارِ عَلَم خونخواهی و عَلَم شروط شما خواهیم بود.
دوام توفیقات شما را از خدای متعال و مولایمان، حضرت صاحب‌الامر (عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، خواستاریم.
وَالسَّلَامُ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ
@alamdareiran@Nedaye_Nabard
undefined۸
undefined۱

۹۲

۱۲:۵۷