خیلی وقتها شده که ما خیری به یه نفر رسوندیم با نیت « برای رضای خدا»امااگه از همون آدم ضربه ای بخوریم اولین چیزی که بذهنمون می رسه اینه:«بشکنه این دست که نمک نداره» یا «کلا من شانس ندارم به هرکس خوبی کردم بدی دیدم»
دوستان مهربان بودن عالیه اما عالیتر اینه که از محبتی که کردیم رد بشیم.و دریافت کننده ی محبتمون را مدیون ندونیم.چون ما کاری برای او نکردیم که انتظار پاسخ از او داشته باشیم.
اینکه از نظر اخلاقی، جواب محبت، محبته درسته. اما ما با طرف مقابل کار نداریم هر کس باید روی درستی عمل خودش زوم کنه.
دست بی نمک دستیه که خیری را به دیگران رسونده و همینطور دراز مونده که کی طرف میخواد جبران کنه.
محبت برای رضای خدا یعنی از لحظه ای که نیت کردیم پاسخ را از خدا گرفتیم دیگه منتظر پاسخ از بنده اش نیستیم.بی توقع مهربان باشیم. خدا جبران میکنه. بنده ش رو بی خیال...
#با_لبخند_بخوانید
۶۷۵
۱۰:۰۳
تکنیک 478 چیست؟ و رمز آن در کاهش اضطراب به چه دلیل است؟
این تکنیک که توسط "دکتر ویل" از دانشآموختگان دانشگاه هاروارد ابداع شده است؛ در واقع یک تکنیک تنفسی ضد اضطراب است به این معنی که شما یاد میگیرید که در مواقعی که تنش ندارید با تمرین مکرر آن، خود را برای کاهش اضطراب و پرخاشگری در مواقعی که تنش دارید آماده کنید.
روش اجرا بسیار ساده است؛ میبایست بر روی یک تخت و یا مبل راحتی دراز کشیده و در ابتدا به مدت 4 ثانیه نفس را فرو دهید و سپس بمدت 7 ثانیه نگه داشته و در نهایت بمدت 8 ثانیه اجازه دهید که هوا از ریه هایتان خارج شده و این مراحل را چندین بار تکرار نمایید.
این تمرین، به مرور تنش های عضلانی و اضطراب شما را برطرف کرده و سبب می گردد که در تنشهای بین فردی، کنترل بیشتری بر رفتار خود داشته باشید و کمتر عصبی شوید.همچنین سبب محافظت از حملات قلبی در شما میگردد.اگر تنبلی نکنید و هر روز این تمرین را انجام دهید، تاثیرات معجزه آسای آنرا تضمین خواهیم کرد.
۶۶۶
۱۰:۰۷
The happiness of your life depends upon the quality of your thoughts .
خوشبختی توی زندگیت بستگی به کیفیت افکارت داره .
:ble.ir/join/MDZlMjcyNz
خوشبختی توی زندگیت بستگی به کیفیت افکارت داره .
۷۲۸
۱۱:۳۴
خودت باش
قرار نيست همه دوستت داشته باشن
تو هم قرار نيست اهميت بدى
۷۲۲
۱۱:۳۵
قانون عدد ۱ :
تا حالا چندبار شده بخوای کاری و مثل ورزش، یاد گرفتن زبان، مطالعه کتاب و .. شروع کنی بری کلاس ثبت نام کنی یا وسایل مورد نیاز بخری اما یکی از این اتفاقات برات بیوفته۱. اصلا شروع نکنی۲. کمی بعد از شروع ادامه ندی
چرا این اتفاقا میوفته؟چون مغز ما آدما زیر بار وظایفی که انرژی زیادی ازمون میگیره نمیره!چاره چیه؟عاداتی در ما شکل میگیرن که در ساده ترین حالت ممکن شروع شده باشن.اینجا قانون عدد ۱ به کمکمون میاداین قانون میگه همیشه از عدد ۱ شروع کن!میخوای ورزش کنی؟از روزی ۱ دقیقه شروع کنمیخوای زبان یاد بگیری؟از روزی ۱ لغت شروع کنمیخوای مطالعه کتاب رو شروع کنی؟از روزی ۱ صفحه شروع کنو بعد کم کم بیشترشون کنبا این قانون میتونیم مغزمون رو کم کم مجبور به عادت های جدید کنیم.
:ble.ir/join/MDZlMjcyNz
تا حالا چندبار شده بخوای کاری و مثل ورزش، یاد گرفتن زبان، مطالعه کتاب و .. شروع کنی بری کلاس ثبت نام کنی یا وسایل مورد نیاز بخری اما یکی از این اتفاقات برات بیوفته۱. اصلا شروع نکنی۲. کمی بعد از شروع ادامه ندی
چرا این اتفاقا میوفته؟چون مغز ما آدما زیر بار وظایفی که انرژی زیادی ازمون میگیره نمیره!چاره چیه؟عاداتی در ما شکل میگیرن که در ساده ترین حالت ممکن شروع شده باشن.اینجا قانون عدد ۱ به کمکمون میاداین قانون میگه همیشه از عدد ۱ شروع کن!میخوای ورزش کنی؟از روزی ۱ دقیقه شروع کنمیخوای زبان یاد بگیری؟از روزی ۱ لغت شروع کنمیخوای مطالعه کتاب رو شروع کنی؟از روزی ۱ صفحه شروع کنو بعد کم کم بیشترشون کنبا این قانون میتونیم مغزمون رو کم کم مجبور به عادت های جدید کنیم.
۶۸۶
۱۸:۳۶
•یه جمله ای رو شنیدم که میگفت:رشد درد داره! تغییر هم درد داره! اما هیچی به اندازه ی درجا زدن در جایی که بهش تعلق نداری دردناک نیست! نترس از اینکه کُند رشد کنی ولی از این بترس که فقط درجا بزنی.!
:ble.ir/join/MDZlMjcyNz
۶۷۵
۱۳:۲۳
لازم نیست به همه توضیح بدیبزار هر کسی هر جوری میخواد فکر کنه ...!هر چقدر در مورد حرف بزنن هرچقدر قضاوتت کنن هرچقدر سعی کنند که تخریبت کننتا وقتی که خودت نخوای اهمیت بدی فقط خودشون رو آزار دادن !
بزرگترین اشتباه توضیح زیادی دادن به آدماست ...کوتاه ترین جمله ها واسه معاشرت باهاشون کافیه ...!
:ble.ir/join/MDZlMjcyNz
بزرگترین اشتباه توضیح زیادی دادن به آدماست ...کوتاه ترین جمله ها واسه معاشرت باهاشون کافیه ...!
۶۸۸
۱۳:۲۵
اُسکار بهترین جمله تعلق میگیره به :بالاخره تونستم : )
:ble.ir/join/MDZlMjcyNz
۶۹۲
۱۳:۲۸
انسان با یک کلمه سقوط می کند و با یک کلمه به معراج می رود:
کلمه می تواند تو را مشتاق کند مثل "دوستت دارم"
تو را ویران کند مثل "از تو بیزارم"تو را تلخ کند مثل "خسته ام"
تو را سبز کند مثل "خوشحالم"تو را زیبا کند مثل. "سپاسگزارم"
تو را سست کند مثل. "نمی توانم"تو را پیش ببرد مثل. "ایمان دارم"
تو را خاموش کند مثل. "شانس ندارم"کلمه می تواند تو را آغاز کند مثل:
•از همین لحظه شروع میکنم•ازهمین نقطه تغییر میکنم•ازهمین دم یک طرح نو میزنم
"می توانم"
"می خواهم"
"می شود"
: ble.ir/join/MDZlMjcyNz
کلمه می تواند تو را مشتاق کند مثل "دوستت دارم"
تو را ویران کند مثل "از تو بیزارم"تو را تلخ کند مثل "خسته ام"
تو را سبز کند مثل "خوشحالم"تو را زیبا کند مثل. "سپاسگزارم"
تو را سست کند مثل. "نمی توانم"تو را پیش ببرد مثل. "ایمان دارم"
تو را خاموش کند مثل. "شانس ندارم"کلمه می تواند تو را آغاز کند مثل:
•از همین لحظه شروع میکنم•ازهمین نقطه تغییر میکنم•ازهمین دم یک طرح نو میزنم
۶۸۲
۱۴:۵۸