در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
تحلیل بی تعارف بازارها.m4a
۰۵:۴۴-۵.۳۹ مگابایت
دلار، طلا، خودرو، ملک، ارزدیجیتال و بازارهای جهانی... 
توی این ویس بازارهای مختلف سرمایهگذاری رو از زاویه دید یه «صنعتگر» کالبدشکافی کردیم.
*اما سوال اصلی اینجاست:
تا حالا شده توی یکی از این بازارها، سرمایهتون «قفل» بشه و دقیقاً وقتی به نقدینگی نیاز داشتید، دستتون خالی بمونه؟
اگه نمیخوای سرمایهت منجمد بشه و دنبال یه راه «مولد» برای حفظ ارزش پولت هستی، حتماً این چند دقیقه رو گوش بده.
(توی ویس بعدی، راهکارِ عبور از این چالش رو بهت میگیم...)*
*اما سوال اصلی اینجاست:
تا حالا شده توی یکی از این بازارها، سرمایهتون «قفل» بشه و دقیقاً وقتی به نقدینگی نیاز داشتید، دستتون خالی بمونه؟
اگه نمیخوای سرمایهت منجمد بشه و دنبال یه راه «مولد» برای حفظ ارزش پولت هستی، حتماً این چند دقیقه رو گوش بده.
(توی ویس بعدی، راهکارِ عبور از این چالش رو بهت میگیم...)*
۵.۴K
۱۱:۴۷
*برای کسانی که نمیتونن ویس را گوش بدن، مینویسم 
سلام به همهی همراهان عزیز، بهخصوص صنعتگران و فعالان اقتصادی که در این تلاطم بازار، دغدغهی حفظ ارزش دارایی و زحماتشون رو دارن.

در اقتصادی که تورم مثل یک سایه لحظه به لحظه دنبالمونه، نگهداشتنِ ریال یا نقدینگیِ راکد، یعنی پذیرفتن یک ضرر قطعی؛ چون هر روز که میگذره، قدرت خرید ما در برابر کالا و تجهیزات کمتر میشه.
اما مدیران هوشمند، نقدینگی رو قایم نمیکنن؛ اونا از تورم به نفع خودشون استفاده میکنن و از استراتژی «بدهیِ هوشمند» بهره میبرن. یعنی چی؟ یعنی تبدیلِ ریالِ در حال افت، به داراییِ مولدی که ارزشش با دلار رشد میکنه. 

اگه بخوایم نگاهی به بازارهای موازی سرمایهگذاری بندازیم:
بازار دلار؛ پناهگاه غیرفعال
خرید دلار شاید در نگاه اول یک سنگر برای حفظ ارزش پول به نظر برسه؛ انگار شما صرفاً برای اینکه تیر تورم به داراییتون نخوره، پشت دلار پناه میگیرید. اما واقعیت اینه که دلار یک دفاع مطلقاً غیرفعاله.
شما با خرید دلار، در واقع سرمایهتون رو منجمد کردید. دلار نه سود ماهانه داره، نه ارزش افزوده ایجاد میکنه و نه چرخ اقتصادی شما رو میچرخونه. شما فقط پولی رو که به زحمت به دست آوردید، از چرخه خارج کردید و به امید گرون شدنش گوشهای گذاشتید. تازه استرس نگهداری و نوسانات لحظهای رو هم به جون خریدید. خلاصه بگم: با دلار شاید فقیر نشید، اما هیچوقت ثروتمند نمیشید؛ چون سرمایه شما مولد نیست و زایشی براتون نداره. 🧊
🟡 بازار طلا؛ امنیت بدون رشد واقعی
طلا برای خیلیها نمادِ امنیت شده، اما محدودیتهای خودش رو داره. موقع خرید درگیر حباب، اجرت ساخت، کارمزد و اختلاف قیمت خرید و فروش میشید. مهمتر از همه اینکه طلا یک داراییِ راکده؛ یعنی اگه امروز ۱۰۰ گرم طلا داشته باشید، یک سال بعد هم دقیقاً همون ۱۰۰ گرم رو دارید. ممکنه ارزش ریالیش بالا بره، اما «قدرت خرید» شما واقعاً رشد نکرده؛ شما فقط از تورم جا نموندید، ولی ثروتی بهتون اضافه نشده.

بازار ملک؛ غولِ نقدناشونده
باید یک تفکیک هوشمندانه قائل بشیم: ملک برای «سکونت» یعنی امنیت و آرامش، اما برای «سرمایهگذاری» داستان فرق میکنه. ملک نقدشوندگی بسیار پایینی داره. وقتی سرمایه رو وارد ملک میکنید، پولتون رو برای سالها حبس کردید.
در دوران رکود، اگه بیزینستون به نقدینگی فوری نیاز داشته باشه، ملک دست و پای شما رو میبنده. شما نمیتونید یک اتاق از اون ملک رو بفروشید و به زخم کارتون بزنید. ملک داراییِ سنگینیه که رشد میکنه، اما به بیزینس شما سرعت نمیده. 🧱
بازار خودرو؛ ریسکِ متحرک
خودرو یک داراییِ مصرفی و مستهلکشوندهست. از لحظه استارت، افت قیمت، هزینه بیمه، استهلاک قطعات و افت مدل شروع میشه.
با یک تصادف احتمالی یا یک مصوبه جدید واردات، تمام محاسبات شما بهم میریزه. یعنی شما فقط یک دارایی نمیخرید، دارید یک بسته کامل از هزینه و ریسک رو میگیرید. خودرو یک ریسکِ متحرکه، نه یک دارایی مولد! 

ارز دیجیتال؛ میدان مینِ سرمایه
این بازار برای کسی که سرمایهی اصلی زندگیاش رو وسط میذاره، میتونه بسیار پرریسک باشه.
نوسانات وحشتناک، نبودِ پشتوانهی فیزیکی و ریسکهای بینالمللی، این بازار رو برای سرمایهی اصلیِ یک صنعتگر، به یک انتخابِ پرخطر تبدیل میکنه. این بازارها برای کسانی مناسباند که یا تخصص خیلی بالایی دارن، یا سرمایهای دارن که از دست دادنش بنیان زندگیشون رو تهدید نمیکنه. وگرنه برای سرمایه اصلی، اینجا واقعاً مثل یک میدان مینه! 

ما در ویس بعدی بهتون میگیم که چطور میشه همهی این ریسکها رو کنار زد و به یک سرمایهگذاری هوشمند و مولد رسید.

ارتباط با پشتیبانی:* @PSN_Support
سلام به همهی همراهان عزیز، بهخصوص صنعتگران و فعالان اقتصادی که در این تلاطم بازار، دغدغهی حفظ ارزش دارایی و زحماتشون رو دارن.
در اقتصادی که تورم مثل یک سایه لحظه به لحظه دنبالمونه، نگهداشتنِ ریال یا نقدینگیِ راکد، یعنی پذیرفتن یک ضرر قطعی؛ چون هر روز که میگذره، قدرت خرید ما در برابر کالا و تجهیزات کمتر میشه.
اگه بخوایم نگاهی به بازارهای موازی سرمایهگذاری بندازیم:
خرید دلار شاید در نگاه اول یک سنگر برای حفظ ارزش پول به نظر برسه؛ انگار شما صرفاً برای اینکه تیر تورم به داراییتون نخوره، پشت دلار پناه میگیرید. اما واقعیت اینه که دلار یک دفاع مطلقاً غیرفعاله.
🟡 بازار طلا؛ امنیت بدون رشد واقعی
طلا برای خیلیها نمادِ امنیت شده، اما محدودیتهای خودش رو داره. موقع خرید درگیر حباب، اجرت ساخت، کارمزد و اختلاف قیمت خرید و فروش میشید. مهمتر از همه اینکه طلا یک داراییِ راکده؛ یعنی اگه امروز ۱۰۰ گرم طلا داشته باشید، یک سال بعد هم دقیقاً همون ۱۰۰ گرم رو دارید. ممکنه ارزش ریالیش بالا بره، اما «قدرت خرید» شما واقعاً رشد نکرده؛ شما فقط از تورم جا نموندید، ولی ثروتی بهتون اضافه نشده.
باید یک تفکیک هوشمندانه قائل بشیم: ملک برای «سکونت» یعنی امنیت و آرامش، اما برای «سرمایهگذاری» داستان فرق میکنه. ملک نقدشوندگی بسیار پایینی داره. وقتی سرمایه رو وارد ملک میکنید، پولتون رو برای سالها حبس کردید.
خودرو یک داراییِ مصرفی و مستهلکشوندهست. از لحظه استارت، افت قیمت، هزینه بیمه، استهلاک قطعات و افت مدل شروع میشه.
این بازار برای کسی که سرمایهی اصلی زندگیاش رو وسط میذاره، میتونه بسیار پرریسک باشه.
ما در ویس بعدی بهتون میگیم که چطور میشه همهی این ریسکها رو کنار زد و به یک سرمایهگذاری هوشمند و مولد رسید.
۴.۹K
۱۶:۵۰
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
PSN | مرجع تخصصی دستگاه لیزر
پیام
ایجاد بدهی برای ۹۰٪ جامعه یک «تله ترسناکه»، اما برای شما که در دنیای صنعت هستید، میتونه یک *«پرتابگر» باشه. 
چرا؟
چون صنعتگران به یک «امتیاز ویژه» دسترسی دارن که تورم رو از یک دشمنِ ترسناک، به یک شریکِ سودآور براشون تبدیل میکنه. امتیازی که نه در بازار طلا پیدا میشه و نه در خرید دلار!
توی ویس بعدی، توضیح میدم که این امتیاز ویژه دقیقاً چیه و چطور میتونید ازش استفاده کنید.
از دستش ندید...
*
چرا؟
چون صنعتگران به یک «امتیاز ویژه» دسترسی دارن که تورم رو از یک دشمنِ ترسناک، به یک شریکِ سودآور براشون تبدیل میکنه. امتیازی که نه در بازار طلا پیدا میشه و نه در خرید دلار!
توی ویس بعدی، توضیح میدم که این امتیاز ویژه دقیقاً چیه و چطور میتونید ازش استفاده کنید.
از دستش ندید...
۴.۸K
۴:۱۶
فرمول تبدیل تورم به سود.m4a
۰۳:۳۷-۳.۴۲ مگابایت
*
امتیازی که فقط صنعتگران دارن!
همه به دنبال راهی برای حفظ ارزش پولشون هستن، اما صنعتگران باهوش به دنبال رشد سرمایه میگردن.

توی این ویس استراتژی PSN رو باهاتون در میون گذاشتیم و متوجه میشید چطور با پولِ امروز، داراییِ فردا رو بخرید؟
اگه میخواید بدونید چطور تورم میتونه به جای دشمن، به سوختِ پیشرفتِ کارگاه شما تبدیل بشه، این فایل صوتی رو تا انتها گوش کنید.
ارتباط با ما:* 
09130900416
09130900417
@PSN_Support
موفق باشید!

همه به دنبال راهی برای حفظ ارزش پولشون هستن، اما صنعتگران باهوش به دنبال رشد سرمایه میگردن.
توی این ویس استراتژی PSN رو باهاتون در میون گذاشتیم و متوجه میشید چطور با پولِ امروز، داراییِ فردا رو بخرید؟
اگه میخواید بدونید چطور تورم میتونه به جای دشمن، به سوختِ پیشرفتِ کارگاه شما تبدیل بشه، این فایل صوتی رو تا انتها گوش کنید.
موفق باشید!
۵.۴K
۷:۳۷
PSN | مرجع تخصصی دستگاه لیزر
*
امتیازی که فقط صنعتگران دارن! همه به دنبال راهی برای حفظ ارزش پولشون هستن، اما صنعتگران باهوش به دنبال رشد سرمایه میگردن. 
توی این ویس استراتژی PSN رو باهاتون در میون گذاشتیم و متوجه میشید چطور با پولِ امروز، داراییِ فردا رو بخرید؟
اگه میخواید بدونید چطور تورم میتونه به جای دشمن، به سوختِ پیشرفتِ کارگاه شما تبدیل بشه، این فایل صوتی رو تا انتها گوش کنید.
ارتباط با ما:*
09130900416
09130900417
@PSN_Support موفق باشید! 

برای کسانی که نمی تونن ویس را گوش بدن، می نویسم 
سلام دوباره به همهی همراهان و صنعتگران عزیز
توی ویس قبلی با هم بازارهای مختلف رو چک کردیم؛ دیدیم هر کدوم یه خوبیهایی دارن ولی یه جاهایی هم آدم رو لنگ میذارن. ما دنبال گزینهای بودیم که هم ارزش پولمون رو حفظ کنه، هم بشه روش به عنوان یه منبع درآمد حساب کرد. هم نقدشوندگی خوبی داشته باشه. اما حقیقت اینه که توی بازارهای سنتی، پیدا کردن همهی اینا کنار هم خیلی سخته. حالا راهکار چیه؟ 
ببینید، بازارهایی مثل طلا و دلار واسه همه در دسترسه. اما واسه شمایی که تولیدکننده و صنعتگرید، یه *"فرقِ ویژه" وجود داره. شما یه امتیازی دارید که بقیه ندارن؛ اونم بازارِ تجهیزات صنعتیه.
یکی از انتخابهای هوشمندانه توی این بازار، دستگاه لیزره. چرا؟ چون این دستگاه واسه شما حکم یه "داراییِ ارزی" رو داره. یعنی قیمتش پابهپای دلار بالا میره و خیالتون راحته که تورم به ارزشِ سرمایهتون ضربه نمیزنه.
اما تفاوتش با طلا و دلار اینه که اونا داراییهای "ساکن" هستن؛ یعنی پولتون رو یه جا حبس میکنید و فقط نگاهش میکنید. اما دستگاه لیزر یه "داراییِ مولده". یعنی هم از رشد قیمتش سود میبرید، هم از همون روز اول براتون کار میکنه و ثروتِ جدید خلق میکنه. هزینهی نگهداری و استهلاکش هم در برابرِ سودی که میسازه، واقعاً ناچیزه. 
در مورد نقدشوندگی هم بذارید واقعبینانه حرف بزنیم؛ قرار نیست در لحظه نقد بشه، اما چون تکنولوژی لیزر الان تو هر صنعتی (از دکوراسیون و تابلوسازی گرفته تا قطعهسازی و صنایع چوب و ...) حرف اول رو میزنه، همیشه براش "تقاضا" هست. همین تقاضای زیاد باعث شده بازارِ دست دومش همیشه زنده باشه و خیالتون راحت باشه که سرمایهتون مثل یه ملکِ سنگین قفل نمیشه.
اما یه نکته خیلی مهم؛ آیا این دستگاه واسه همه خوبه؟ ابداً!
اگه دنبال این هستید که فقط پولتون رو یه جا بذارید و هیچ فعالیتی نکنید، یا اگه برنامهای برای تولید و بازاریابی ندارید، این کار برای شما ریسکه و من اصلا پیشنهاد نمیکنم سمتش بیاید. این مسیر مخصوصِ کسیه که مردِ کاره و میخواد از ابزارش پول دربیاره.
و اما بخش جذاب ماجرا توی مجموعهی PSN، استفاده از "اهرمِ بدهی" هستش.
ما شرایطی گذاشتیم که شما بتونید با اقساط بدون سود و بهره صاحب دستگاه بشید. وقتی شما امروز قیمت رو فیکس میکنید و قسطش رو در آینده با ریالِ اون زمان میدید، یعنی دارید تورم رو مدیریت میکنید. ارزشِ قسطی که شما چند ماه دیگه میدید خیلی کمتر از امروز شده، ولی ارزش دستگاهتون به روزه. این یعنی تورم به جای اینکه دشمنتون باشه، داره به رشد کارگاهتون کمک میکنه.
شما به عنوان یه صنعتگر، ابزاری تو دستتونه که مردمِ عادی ندارن. بقیه فقط میتونن پولشون رو "حفظ" کنن، اما شما میتونید "رشدش" بدید.
ما توی مجموعهی PSN* کنارتون هستیم و اگه فکر میکنید توی کارتون دستگاه لیزر میتونه براتون مناسب باشه، میتونیم تو این زمینه بهتون کمک کنیم.
راه ارتباطی با ما
09130900416
09130900417
@PSN_Support
مراقبِ ارزشِ زحمتهاتون باشید. فعلاً خدانگهدار.
سلام دوباره به همهی همراهان و صنعتگران عزیز
ببینید، بازارهایی مثل طلا و دلار واسه همه در دسترسه. اما واسه شمایی که تولیدکننده و صنعتگرید، یه *"فرقِ ویژه" وجود داره. شما یه امتیازی دارید که بقیه ندارن؛ اونم بازارِ تجهیزات صنعتیه.
یکی از انتخابهای هوشمندانه توی این بازار، دستگاه لیزره. چرا؟ چون این دستگاه واسه شما حکم یه "داراییِ ارزی" رو داره. یعنی قیمتش پابهپای دلار بالا میره و خیالتون راحته که تورم به ارزشِ سرمایهتون ضربه نمیزنه.
در مورد نقدشوندگی هم بذارید واقعبینانه حرف بزنیم؛ قرار نیست در لحظه نقد بشه، اما چون تکنولوژی لیزر الان تو هر صنعتی (از دکوراسیون و تابلوسازی گرفته تا قطعهسازی و صنایع چوب و ...) حرف اول رو میزنه، همیشه براش "تقاضا" هست. همین تقاضای زیاد باعث شده بازارِ دست دومش همیشه زنده باشه و خیالتون راحت باشه که سرمایهتون مثل یه ملکِ سنگین قفل نمیشه.
اما یه نکته خیلی مهم؛ آیا این دستگاه واسه همه خوبه؟ ابداً!
اگه دنبال این هستید که فقط پولتون رو یه جا بذارید و هیچ فعالیتی نکنید، یا اگه برنامهای برای تولید و بازاریابی ندارید، این کار برای شما ریسکه و من اصلا پیشنهاد نمیکنم سمتش بیاید. این مسیر مخصوصِ کسیه که مردِ کاره و میخواد از ابزارش پول دربیاره.
و اما بخش جذاب ماجرا توی مجموعهی PSN، استفاده از "اهرمِ بدهی" هستش.
ما شرایطی گذاشتیم که شما بتونید با اقساط بدون سود و بهره صاحب دستگاه بشید. وقتی شما امروز قیمت رو فیکس میکنید و قسطش رو در آینده با ریالِ اون زمان میدید، یعنی دارید تورم رو مدیریت میکنید. ارزشِ قسطی که شما چند ماه دیگه میدید خیلی کمتر از امروز شده، ولی ارزش دستگاهتون به روزه. این یعنی تورم به جای اینکه دشمنتون باشه، داره به رشد کارگاهتون کمک میکنه.
شما به عنوان یه صنعتگر، ابزاری تو دستتونه که مردمِ عادی ندارن. بقیه فقط میتونن پولشون رو "حفظ" کنن، اما شما میتونید "رشدش" بدید.
ما توی مجموعهی PSN* کنارتون هستیم و اگه فکر میکنید توی کارتون دستگاه لیزر میتونه براتون مناسب باشه، میتونیم تو این زمینه بهتون کمک کنیم.
مراقبِ ارزشِ زحمتهاتون باشید. فعلاً خدانگهدار.
۴.۸K
۶:۲۷
جای شما خالیه...
«لیزرکاران عزیز کجا برای سوالات فنی و اپراتوری دستگاه لیزرتون راهنمایی میگیرید؟
*گروه انجمن تخصصی لیزرکاران | PSN*فضایی برای شبکهسازی، تبادل تجربه و پرسش و پاسخ فنی، حل مشکلات اپراتوری و گفتگو با سایر همکاران در سراسر کشور.

اگر دستگاه دارید یا قصد خرید دارید، اینجا همکاران و تیم پشتیبانی کنارتون هستند.
از طریق این لینک به جمع لیزرکاران بپیوندید:
https://ble.ir/join/CwMLG2xftZ
«لیزرکاران عزیز کجا برای سوالات فنی و اپراتوری دستگاه لیزرتون راهنمایی میگیرید؟
*گروه انجمن تخصصی لیزرکاران | PSN*فضایی برای شبکهسازی، تبادل تجربه و پرسش و پاسخ فنی، حل مشکلات اپراتوری و گفتگو با سایر همکاران در سراسر کشور.
از طریق این لینک به جمع لیزرکاران بپیوندید:
۵.۲K
۷:۲۳
۵K
۸:۴۶
راهاندازی مجدد سیستمهای لیزر بعد از یک وقفه طولانی ، فراتر از یک روشن کردن ساده است. نادیده گرفتن استانداردهای فنی در این مرحله، ریسک آسیب جدی به قطعات گرانی مثل «سورس فایبر»، «تیوب CO2» و «اپتیکهای حساس» را به همراه دارد.
برای بازگشت ایمن به خط تولید، عبور از این ۶ فیلتر ضروری است:
۵K
۱۷:۳۲