لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل فاطمه جمالی روانشناس ف
۱۳۲ عضو

فاطمه جمالی روانشناس

کارشناس ارشد روانشناسی شماره پروانه:۳۰۱۷۸ روانشناس خلقی و‌تحصیلی نوجوانارتباط با ادمین و دریافت نوبت:‎@adolescend_psychologist
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۱۹ خرداد
thumbnail
بعضی وقت‌ها آدم‌ها ناراحت می‌شوند چون به نسخه‌ای از ما عادت کرده‌اند که همیشه کوتاه می‌آمد.همیشه بله می‌گفت.همیشه خودش را کنار می‌گذاشت.
و حالا که کم‌کم داریم یاد می‌گیریم به خودمان هم احترام بگذاریم، طبیعی است که همه از این تغییر خوششان نیاید.
رشد کردن همیشه با تشویق دیگران همراه نیست.
undefined۴
undefined۴

۹۹

۱۴:۲۲

۲۱ خرداد
thumbnail
می‌خواهم همیشه کنارم باشیتا اگر اندوه زمینروی شانه‌هایم افتادبه سمت تو کج شوم...
undefined۵
undefined۳

۹۷

۲۰:۰۳

۲۳ خرداد
thumbnail
اگر معاشرت با دیگران تو را آزرده می‌کند ، همیشه قدری از تنهایی‌ات را با خود به جمع ببر ؛یعنی بیاموز آنچه می‌اندیشی را فورا ابراز نکنی ، چیزی که می‌شنوی را زیاد جدی نگیری و از دیگران بیش از اندازه انتظار نداشته باشی . . ‌. !
undefinedشوپنهاور
undefined۵
undefined۲

۱۱۸

۲۰:۱۶

۲۵ خرداد
thumbnail
undefinedundefined حال خوب منتظر اتفاق‌های بزرگ نمی‌ماند...
گاهی فکر می‌کنیم برای آرامش باید همه چیز سر جای خودش باشد؛ مشکلات تمام شوند، شرایط بهتر شود یا آدم‌های اطرافمان تغییر کنند.
اما حقیقت این است که حال خوب، از انتخاب‌های کوچک روزانه شروع می‌شود...
undefined از چند دقیقه استراحت undefined از مهربان‌تر حرف زدن با خودمان undefined از مراقبت از جسم و روانمان undefined از رها کردن مقایسه‌های بی‌پایان
یادت باشد: حال خوب چیزی نیست که یک روز ناگهان پیدایش کنیم؛ چیزی است که هر روز برای ساختنش قدم برمی‌داریم. undefined
امروز برای خودت چه کاری انجام دادی که حالت را کمی بهتر کند؟ undefined
undefined۳
undefined۳

۵۶

۱۲:۰۹

thumbnail
undefined۴

۶۹

۱۴:۰۲

۲۶ خرداد
thumbnail
undefined۳
undefined۳

۷۷

۱۹:۱۴

۲۸ خرداد
thumbnail
undefined۳

۷۰

۱۹:۲۹

۳۱ خرداد
thumbnail
undefined۴

۳۸

۱۲:۵۱

تو آن چیزی نیستی که دیگران می‌گویند undefinedundefined
در روان‌شناسی، ما همیشه در خطر گرفتار شدن در خودِ آینه‌ای هستیم؛ یعنی اینکه خودمان را از نگاه دیگران تعریف کنیم.
وقتی زیاد به قضاوت بیرونی وابسته می‌شویم، خودپنداره ما شکننده و ناپایدار می‌شود. ممکن است یک تعریف، ما را بالا ببرد و یک انتقاد، ما را از درون فرو بریزد. اما واقعیت این است که نظر دیگران، بیشتر بازتابِ فیلترهای ذهنی، تجربه‌ها و پیش‌داوری‌های خودشان است.
undefinedبرای سلامت روان، باید به سمت تمایز یافتگی خود حرکت کنیم؛ یعنی بتوانیم هویت خود را از هیجان‌ها و نظرهای بیرونی جدا کنیم. این یعنی در عین ارتباط با دیگران، اسیر تاییدطلبی نشویم. تو قرار نیست نسخه‌ای باشی که همه دوستش داشته باشند؛ قرار است با ارزش‌های خودت زندگی کنی. خودِ واقعی، از درون ساخته می‌شود نه از تعداد تأییدها. undefined ارزش تو را نگاه دیگران تعیین نمی‌کند؛ تو فراتر از برچسب‌هایی هستی که به تو زده می‌شود.

@psychologistjamali
undefined۴
undefined۱

۴۴

۱۸:۵۶

۳ تیر
thumbnail
undefined۲

۱۶

۹:۱۲