السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
ما ایرانیها، همه با شما خاطره داریم...تمام قرارهای ما در آغوش شما و با همین در و دیوار است،گاهی با سقاخانه صحن انقلاب گاهی با کفشداری شماره فلانگاهی با رواقهاگاهی با مزار شیخ بهاءگاهی با ستونها، چایخانهها، صحنها
آقاجان...همیشه اولینها را با شما آغاز میکنیمهمیشه قرارهایمان کنار شماستو بعد اگر خوب نگاه کنیم و حواسمان جمع باشد، میبینیم که شما هم بعدها برای کمک و بازدید پس دادن به ما سر زدهاید...
آقا...ما نمیبینیمما چشممان نور نداردبرای شما که کاری نداردطوری مهر خود را سوی دلمان روانه کنیدطوری ما را در آغوش بگیرید که گرمای محبت شما را با تمام وجود حس کنیم...
ما زندهایم به همین توجه شما...راستیسلام ما را به آقای شهیدمان برسانیدمن یقین دارم در آغوش شماست.
#راحل_به_سوی_کسی
ما ایرانیها، همه با شما خاطره داریم...تمام قرارهای ما در آغوش شما و با همین در و دیوار است،گاهی با سقاخانه صحن انقلاب گاهی با کفشداری شماره فلانگاهی با رواقهاگاهی با مزار شیخ بهاءگاهی با ستونها، چایخانهها، صحنها
آقاجان...همیشه اولینها را با شما آغاز میکنیمهمیشه قرارهایمان کنار شماستو بعد اگر خوب نگاه کنیم و حواسمان جمع باشد، میبینیم که شما هم بعدها برای کمک و بازدید پس دادن به ما سر زدهاید...
آقا...ما نمیبینیمما چشممان نور نداردبرای شما که کاری نداردطوری مهر خود را سوی دلمان روانه کنیدطوری ما را در آغوش بگیرید که گرمای محبت شما را با تمام وجود حس کنیم...
ما زندهایم به همین توجه شما...راستیسلام ما را به آقای شهیدمان برسانیدمن یقین دارم در آغوش شماست.
#راحل_به_سوی_کسی
۷۹۴
۱۹:۳۰
سلام استاد
به قول خودتان داشتم ذهنم را جمع و جور میکردم تا چیزی مناسب برایتان بنویسم...از یادبود و تکریم بیخودی بیزار بودیدپس تلاش کردم روز معلم دقیقا چیزی ننویسم تا میان هیاهوی تبریکهای تشریفاتی ننوشته باشم.
اخم و لبخند...!دو تناقض جالب و شیرین که از شما شیرینتر هم بود...وقتی اخم میکردید تا دقت کنید و مو از ماست بکشید و مخاطب را ضربه فنی کنید آنهم برای خود خدا،یا وقتی لبخند میزدید، سفیدی دندانتان هویدا میشد و حرفی از سر ذوق و با تمام وجود، آنهم دوباره برای خدا مطرح میکردید.هر دو حال، شیرین بوداگر چه اخم و عتابتان جانکاه بود، اما چون برای خدا بود برایم شیرین میشد. وقتی برای خدا بود، از عمق دلم میفهمیدم دارید برای نفع و خاطر من مخاطبتان حرف میزنید. پس برخلاف تمام عتابهای روزمره که انسان با آنها سر ناسازگاری دارد، این عتاب مرا و دلم را رامتر میکرد نه چموشتر.
لطف جاذبه و دافعه داشتن به همین «برای خدا بودن» استاصلا از همین برای خدا بودن تمام فضایل اخلاقی در امثال شما خلق میشود.برای خدا بیدار شویراه بیفتیبه محل کارت برسی، میز نیمه مرتب خودت را قدری دست بکشی، با چند نفر صحبت کنی، گرهی باز کنی، ظهر به نماز و ناهار مختصرت برسی، بازهم کار کنی و شب به منزل بروی، باز هم کار کنی، به زن و بچه رسیدگی کنی و کمی، فقط کمی بخوابی.همه اینها باید برای خدا باشد.قاعده سادهای است اما اگر دقت کنیم همین کار ساده را در ۹۹ درصد از روز نتوانستیم رعایت کنیم...
آقای آقامصباح! در تمام عمرم سه نفر را معلم و استاد خود دیدم... یکی از آن خورشیدها شما بودید...روزت مبارک...
#راحل_به_سوی_کسی
به قول خودتان داشتم ذهنم را جمع و جور میکردم تا چیزی مناسب برایتان بنویسم...از یادبود و تکریم بیخودی بیزار بودیدپس تلاش کردم روز معلم دقیقا چیزی ننویسم تا میان هیاهوی تبریکهای تشریفاتی ننوشته باشم.
اخم و لبخند...!دو تناقض جالب و شیرین که از شما شیرینتر هم بود...وقتی اخم میکردید تا دقت کنید و مو از ماست بکشید و مخاطب را ضربه فنی کنید آنهم برای خود خدا،یا وقتی لبخند میزدید، سفیدی دندانتان هویدا میشد و حرفی از سر ذوق و با تمام وجود، آنهم دوباره برای خدا مطرح میکردید.هر دو حال، شیرین بوداگر چه اخم و عتابتان جانکاه بود، اما چون برای خدا بود برایم شیرین میشد. وقتی برای خدا بود، از عمق دلم میفهمیدم دارید برای نفع و خاطر من مخاطبتان حرف میزنید. پس برخلاف تمام عتابهای روزمره که انسان با آنها سر ناسازگاری دارد، این عتاب مرا و دلم را رامتر میکرد نه چموشتر.
لطف جاذبه و دافعه داشتن به همین «برای خدا بودن» استاصلا از همین برای خدا بودن تمام فضایل اخلاقی در امثال شما خلق میشود.برای خدا بیدار شویراه بیفتیبه محل کارت برسی، میز نیمه مرتب خودت را قدری دست بکشی، با چند نفر صحبت کنی، گرهی باز کنی، ظهر به نماز و ناهار مختصرت برسی، بازهم کار کنی و شب به منزل بروی، باز هم کار کنی، به زن و بچه رسیدگی کنی و کمی، فقط کمی بخوابی.همه اینها باید برای خدا باشد.قاعده سادهای است اما اگر دقت کنیم همین کار ساده را در ۹۹ درصد از روز نتوانستیم رعایت کنیم...
آقای آقامصباح! در تمام عمرم سه نفر را معلم و استاد خود دیدم... یکی از آن خورشیدها شما بودید...روزت مبارک...
#راحل_به_سوی_کسی
۷۶۴
۵:۳۰
۷۶۴
۵:۳۰
یااباعبداللهاز همین شب جمعه۴۰ شب مانده است...۴۰ شب مانده است تا محرم،و تقریبا از همین حالا، سوال پر تکرار مایی که جز آن صحن و سرا جایی نداریم، یک چیز است: کربلای امسالمان چه خواهد شد؟
و ماییم خوشحال ازین زندگی که دغدغهمان شده است زیارت شما و دلخوش که اگر ما دلتنگیم، گویا شما دلتنگید...برای شهیدانمان صلواتی بفرستیم و به نیت آنها سلامی به اربابمان بدهیم.
#راحل_به_سوی_کسی#محرم
و ماییم خوشحال ازین زندگی که دغدغهمان شده است زیارت شما و دلخوش که اگر ما دلتنگیم، گویا شما دلتنگید...برای شهیدانمان صلواتی بفرستیم و به نیت آنها سلامی به اربابمان بدهیم.
#راحل_به_سوی_کسی#محرم
۹۴۵
۱۹:۴۰
قلبی که شیطان نفوذ کرده... 
وَقُلْ لِعِبَادِي يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنْزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوًّا مُبِينًا ﴿۵۳﴾
کلام مؤمنین نسبت به هم نباید نیش و طعن در خود داشته باشد. اگر کلامی نیش و طعن داشت، شیطان در آن تصرّف کرده است. نباید حتی در دل خود نیّت بدی داشته باشد و آن را پنهان کند. اگر در دل کینه باشد، بالاخره به نحوی در زبان ظاهر خواهد شد. این مطلب در میان جمع مؤمنان مؤکد است و به شدت باید توجه شود تا شرایط نفوذ شیطان در جمع و تشکیلات مؤمنین فراهم نشود. چون هرقدر نیش کلام داشته باشیم یا کلام پسندیدهای را به کار نبریم یا میان چند کلام بهترین آن را استفاده نکنیم، به همان نسبت پای شیطان را در جمعها و تشکلها باز کردهایم. اگر در جمعی کلمات نیشدار رایج شود، شیطان آنجا حضور فعال پیدا کرده است و لذا جمع، جمع شیطانی خواهد شد و به همان میزان از یک تشکیلات ایمانی فاصله گرفته است. شأن نزول این آیه را حتی به ارتباط مؤمنان با مشرکان نیز تسری دادهاند یعنی باید یاد بگیریم درباره مشرکین هم کلمات ما طعنآمیز، تمسخرآمیز و تحقیرآمیز نباشد؛ چون به همان نسبت آنها هم تهییج میشوند که درباره مقدّسات ما از کلمات تحقیرآمیز و تمسخرآمیز استفاده کنند. اگر کسی توانست با دشمنان خود اینگونه برخورد کند، حتما با دوستان و مؤمنان باید بهترین کلمات را به کار بگیرد. البته شیطان، گاهی عدهای را وسوسه میکند و فریب میدهد و با مشرکان و کافران یه راحتی از کلمات محبتآمیز استفاده میکنند، اما وقتی به مؤمنان میرسند، دشنام و کینه و تمسخر در کلماتشان رایج میشود و این بدترین انتخابی است که ممکن است از شیطان در وجود کسی ایجاد شود.
استاد محمدرضا عابدینی
وَقُلْ لِعِبَادِي يَقُولُوا الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنْزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوًّا مُبِينًا ﴿۵۳﴾
کلام مؤمنین نسبت به هم نباید نیش و طعن در خود داشته باشد. اگر کلامی نیش و طعن داشت، شیطان در آن تصرّف کرده است. نباید حتی در دل خود نیّت بدی داشته باشد و آن را پنهان کند. اگر در دل کینه باشد، بالاخره به نحوی در زبان ظاهر خواهد شد. این مطلب در میان جمع مؤمنان مؤکد است و به شدت باید توجه شود تا شرایط نفوذ شیطان در جمع و تشکیلات مؤمنین فراهم نشود. چون هرقدر نیش کلام داشته باشیم یا کلام پسندیدهای را به کار نبریم یا میان چند کلام بهترین آن را استفاده نکنیم، به همان نسبت پای شیطان را در جمعها و تشکلها باز کردهایم. اگر در جمعی کلمات نیشدار رایج شود، شیطان آنجا حضور فعال پیدا کرده است و لذا جمع، جمع شیطانی خواهد شد و به همان میزان از یک تشکیلات ایمانی فاصله گرفته است. شأن نزول این آیه را حتی به ارتباط مؤمنان با مشرکان نیز تسری دادهاند یعنی باید یاد بگیریم درباره مشرکین هم کلمات ما طعنآمیز، تمسخرآمیز و تحقیرآمیز نباشد؛ چون به همان نسبت آنها هم تهییج میشوند که درباره مقدّسات ما از کلمات تحقیرآمیز و تمسخرآمیز استفاده کنند. اگر کسی توانست با دشمنان خود اینگونه برخورد کند، حتما با دوستان و مؤمنان باید بهترین کلمات را به کار بگیرد. البته شیطان، گاهی عدهای را وسوسه میکند و فریب میدهد و با مشرکان و کافران یه راحتی از کلمات محبتآمیز استفاده میکنند، اما وقتی به مؤمنان میرسند، دشنام و کینه و تمسخر در کلماتشان رایج میشود و این بدترین انتخابی است که ممکن است از شیطان در وجود کسی ایجاد شود.
۳۷۷
۱۲:۱۹
۱۵۴
۱۷:۴۰
راحل
«بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم» #سید_مجتبی_حسینی_خامنهای
این یعنی فصل جدیدی از ولایتمداری!معیت با ولی و همراهی امام خود را فراموش نکنیم.مبادا دیگران را نیز از این دایره اخراج کنیم.
خیال نکنیم اگر رهبر شهید سکاندار امروز ما بودند، بیان دیگری را انتخاب میکردند.نحسترین اقدام و شیطانیترین نجوای ممکن، دوگانسازی است. همان کاری که دقیقا پازل دشمن را تکمیل میکند.مسئولین و جبههبندی فکری آنها را خوب تحلیل کنیم و بشناسیم اما بیانیه رهبرمان را بهانهای برای حمله و تفرقه اندازی نکنیم...در هر مرحله از جنگ، شعور و منطق متناسب با همان مرحله را کسب کنیم و به هم تذکر بدهیم.
خاصیت ربّیون همین استجز اینکه ولی را رها نمیکند، درگیر دوگانها نمیشودتقصیرها را در خودش جستجو میکند و برای آن تقصیرها استغفار میکند. ربّیون از میدان کنار نمیرود و در عین حال "ماوهنوا" و "ماضعفوا" و "مااستکانوا" نه خسته میشود و ضعیف میشوند و نه سستی میکند.
صد و دهمین شب از این خروشبا مدد امیرالمؤمنین و در خیمه اباعبدالله علیهماالسلام این اتحاد مقدس را مخدوش نکنیم...مثل خود آقا، حافظ این وحدت باشیم.
#توافق
خیال نکنیم اگر رهبر شهید سکاندار امروز ما بودند، بیان دیگری را انتخاب میکردند.نحسترین اقدام و شیطانیترین نجوای ممکن، دوگانسازی است. همان کاری که دقیقا پازل دشمن را تکمیل میکند.مسئولین و جبههبندی فکری آنها را خوب تحلیل کنیم و بشناسیم اما بیانیه رهبرمان را بهانهای برای حمله و تفرقه اندازی نکنیم...در هر مرحله از جنگ، شعور و منطق متناسب با همان مرحله را کسب کنیم و به هم تذکر بدهیم.
خاصیت ربّیون همین استجز اینکه ولی را رها نمیکند، درگیر دوگانها نمیشودتقصیرها را در خودش جستجو میکند و برای آن تقصیرها استغفار میکند. ربّیون از میدان کنار نمیرود و در عین حال "ماوهنوا" و "ماضعفوا" و "مااستکانوا" نه خسته میشود و ضعیف میشوند و نه سستی میکند.
صد و دهمین شب از این خروشبا مدد امیرالمؤمنین و در خیمه اباعبدالله علیهماالسلام این اتحاد مقدس را مخدوش نکنیم...مثل خود آقا، حافظ این وحدت باشیم.
#توافق
۲۰۳
۱۸:۰۶
راحل
این یعنی فصل جدیدی از ولایتمداری! معیت با ولی و همراهی امام خود را فراموش نکنیم. مبادا دیگران را نیز از این دایره اخراج کنیم. خیال نکنیم اگر رهبر شهید سکاندار امروز ما بودند، بیان دیگری را انتخاب میکردند. نحسترین اقدام و شیطانیترین نجوای ممکن، دوگانسازی است. همان کاری که دقیقا پازل دشمن را تکمیل میکند. مسئولین و جبههبندی فکری آنها را خوب تحلیل کنیم و بشناسیم اما بیانیه رهبرمان را بهانهای برای حمله و تفرقه اندازی نکنیم... در هر مرحله از جنگ، شعور و منطق متناسب با همان مرحله را کسب کنیم و به هم تذکر بدهیم. خاصیت ربّیون همین است جز اینکه ولی را رها نمیکند، درگیر دوگانها نمیشود تقصیرها را در خودش جستجو میکند و برای آن تقصیرها استغفار میکند. ربّیون از میدان کنار نمیرود و در عین حال "ماوهنوا" و "ماضعفوا" و "مااستکانوا" نه خسته میشود و ضعیف میشوند و نه سستی میکند. صد و دهمین شب از این خروش با مدد امیرالمؤمنین و در خیمه اباعبدالله علیهماالسلام این اتحاد مقدس را مخدوش نکنیم... مثل خود آقا، حافظ این وحدت باشیم. #توافق
میزان فهم و بصیرتی که داریم وسیله تفرقه بیشتر نیست.همان بصیرتی که باید به آن افتخار کنیم، حکم میکند که به برادر و همجبهه خود حمله نکنیم.
اگر پیش ازین با بصیرتی که داشتیم، ما هم مثل رهبر معظم انقلاب فکر میکردیم و ما هم علی الاصول نظر دیگری داشتیم، حالا این بصیرت را نباید چماق کنیم بر سر دیگران!همان بصیرت و انقلابیگری امروز باید در لباس دیگری ظاهری شود.
خاصیت ربّیون همین استهمواره در حال اصلاح خودش استاز خدا تنها چند چیز میخواهد:۱. غفران الهی در برابر لغزهایش۲. ثبات قدم در مسیر حق۳. نصرت و پیروزی نهایی بر جبهه کفر
وَمَا كَانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قَالُوا رَبَّنَااغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ
اگر پیش ازین با بصیرتی که داشتیم، ما هم مثل رهبر معظم انقلاب فکر میکردیم و ما هم علی الاصول نظر دیگری داشتیم، حالا این بصیرت را نباید چماق کنیم بر سر دیگران!همان بصیرت و انقلابیگری امروز باید در لباس دیگری ظاهری شود.
خاصیت ربّیون همین استهمواره در حال اصلاح خودش استاز خدا تنها چند چیز میخواهد:۱. غفران الهی در برابر لغزهایش۲. ثبات قدم در مسیر حق۳. نصرت و پیروزی نهایی بر جبهه کفر
وَمَا كَانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قَالُوا رَبَّنَااغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ
۱۷۳
۷:۲۸
یکی از اساتید معروفمان که اگر اسم ببرم همه میشناسند،معتقد بود روضه باید مستند باشدتا اینجای حرف را همه قبول داریم اما بعد از اینجا قدری سخت استچون بیشتر روضههایی که این شبها میان مجالس میشنویم معتبر نیست...مثل روضه دویدن حضرت عبدالله علیه السلام به سمت گودال با آن وضعیت که میگویند حضرت دستانش را از دست حضرت زینب کشیدند و به سمت گودال دویدند. استادمان میگفت این رفتار دور از ادب است.
یا اینکه اباعبدالله علیه السلام برای گرفتن آب برای حضرت علی اصغر علیه السلام فرموده باشند: «مُنوا علینا» بر ما منت بگذارید!!میگفت اصلا اباعبدالله علیه السلام قیام فرمودند برای هیهات منا الذلة. چنین فردی چرا باید به یزدیان بگوید بر من منت بگذارید...
یا بسیاری از روضهها که امروز باب شده و برای جامعه هیئتی هم قدر متیقن و مسجل شده است.روضه باید مصیبت واقعی باشدنباید برای یک شخص خیالی با مصائب خیالی عزاداری نمود.
بخش جدی حماسه حسینی شهید مطهری رحمةالله علیه هم بر همین مبنا است.
یا اینکه اباعبدالله علیه السلام برای گرفتن آب برای حضرت علی اصغر علیه السلام فرموده باشند: «مُنوا علینا» بر ما منت بگذارید!!میگفت اصلا اباعبدالله علیه السلام قیام فرمودند برای هیهات منا الذلة. چنین فردی چرا باید به یزدیان بگوید بر من منت بگذارید...
یا بسیاری از روضهها که امروز باب شده و برای جامعه هیئتی هم قدر متیقن و مسجل شده است.روضه باید مصیبت واقعی باشدنباید برای یک شخص خیالی با مصائب خیالی عزاداری نمود.
بخش جدی حماسه حسینی شهید مطهری رحمةالله علیه هم بر همین مبنا است.
۱۰۵
۱۵:۰۵