اگر با شخصی در رابطه هستید و او نمی تواند بین شما و دیگران انتخاب کند ...
لطفا خودتان تردیدش را از بین ببرید و فرصت انتخاب شدنتان را ازش بگیرید و از آن رابطه خارج شوید
احساس ارزشمندی یک شخص بالاترین سرمایه ایست که دارد و باید از آن مراقبت کند ،نباید خودمان را انقدر بی ارزش کنیم تا منتظر این باشیم که ببینیم بلاخره طرف مقابلمان چه میکند آیا واقعا مارا می خواد و کامل انتخاب میکند یا نه ،
قبل از هرچیزی این خود ما هستیم که باید کامل خودمان را انتخاب کنیم و در کنار خودمان بایستیم و نگذاریم کسی احساس ارزشمندی مارا به بازی بگیرد .
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#روانشناس_تبریز
@ravanshenasi_ba_drmaleki
۶۹
۱۵:۲۱
شاید عجیب باشه ،
اما آرامش خیلی از اوقات در نفهمیدنه!
و در واقع رنج اصلی رو ما موقعی تجربه میکنیم که میفهمیم در اطرافمون چی داره میگذره ..
@ravanshenasi_ba_drmaleki
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#روانشناس_تبریز
اما آرامش خیلی از اوقات در نفهمیدنه!
و در واقع رنج اصلی رو ما موقعی تجربه میکنیم که میفهمیم در اطرافمون چی داره میگذره ..
@ravanshenasi_ba_drmaleki
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#روانشناس_تبریز
۶۵
۸:۵۱
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
«كمال گرایی هميشه نشانه ی تلاش براى بهتر شدن نيست؛ گاهی صداى يك منتقد درونى سختگیر است.»
كسى كه با كمال گرایی درگیر است, اغلب احساس مى كند بايد همیشه بهترين باشد, اشتباه نكند، و مطابق يك استاندارد بى نقص زندگی كند.
اما پشت اين «بايدها»، معمولاً ترس عميقى از نپذیرفته شدن، شرم، يا كافى نبودن پنهان شده.
ذهن كمال گرا به ما مى گوید:«اگر كامل نباشى، ارزشمند نيستى.»وهمين باعث مى شود حتى موفقيتها هم آرامش ندهند؛ چون همیشه «بايد» بعدى در راه است.
شفا از كمال گرایی از جايي شروع مى شود كه به خودت اجازه بدهى انسانى باشى:
با نقصها، اشتباهها، وحق تجربه كردن بدون كامل بودن.
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#مشاوره_تبریز
@ravanshenasi_ba_drmaleki
تعیین وقت مشاوره :
@drmalekiTala
كسى كه با كمال گرایی درگیر است, اغلب احساس مى كند بايد همیشه بهترين باشد, اشتباه نكند، و مطابق يك استاندارد بى نقص زندگی كند.
اما پشت اين «بايدها»، معمولاً ترس عميقى از نپذیرفته شدن، شرم، يا كافى نبودن پنهان شده.
ذهن كمال گرا به ما مى گوید:«اگر كامل نباشى، ارزشمند نيستى.»وهمين باعث مى شود حتى موفقيتها هم آرامش ندهند؛ چون همیشه «بايد» بعدى در راه است.
شفا از كمال گرایی از جايي شروع مى شود كه به خودت اجازه بدهى انسانى باشى:
با نقصها، اشتباهها، وحق تجربه كردن بدون كامل بودن.
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#مشاوره_تبریز
@ravanshenasi_ba_drmaleki
تعیین وقت مشاوره :
@drmalekiTala
۶۳
۱۲:۲۸
"۵ تا سوالی که باعث رشد شخصیتت میشه و تورو از پله های ترقی بالا میبره :"
۱. چه آدمی باعث میشه من فرد بهتری باشم؟ باید زمان بیشتری برای معاشرت باهاش توی برنامههام قرار بدم؟
آدمایی که بیشتر از بقیه باهاشون درارتباطیم، شخصیت ما رو میسازن.پس خیلی مهمه که لیست اولویتبندی شدهای ازشون داشته باشیم تا بدونیم با چه افرادی میخوایم بیشتر در ارتباط باشیم.
۲. آیا رفتارها و تصمیمات من در راستای خواستههای خودمن یا توقعات دیگران؟
خانواده، دوستا و جامعه، همواره از ما توقعاتی دارن که باعث میشه رومون فشار باشه.نکتهی مهم اینه که همیشه مراقب باشیم خواستههامون خواستههای حقیقی خودمونن، نه تحمیل دیگران.
۳. اگه عادتهایی که الان دارمو تا ۵ سال دیگه ادامه بدم، زندگیم بهتر میشه یا بدتر؟عادتها زندگی رو میسازن، چه خوب چه بد.
۴. چه ابعادی از زندگیم نیاز به حدومرزگذاری بیشتری دارن؟یکی از سالمترین کارایی که میتونیانجام بدی، تعیین حد و مرزه.اگه هیچ ایدهای نداری از کجا شروع کنی، ببین چه قسمتی اززندگیت بیشتر از بقیه از کنترلت خارج شده
۵. من از چه شغل و حرفهای بیشتر لذت میبرم، برام پول میسازه و تاثیر خوبی روی دنیا میذاره؟
(این سوال به حدی مهمه که ارزششو داره هر از چندگاهی راجبش عمیقا فکر کنی و تصمیم بگیری)
@psychology.nojoumi
۱. چه آدمی باعث میشه من فرد بهتری باشم؟ باید زمان بیشتری برای معاشرت باهاش توی برنامههام قرار بدم؟
آدمایی که بیشتر از بقیه باهاشون درارتباطیم، شخصیت ما رو میسازن.پس خیلی مهمه که لیست اولویتبندی شدهای ازشون داشته باشیم تا بدونیم با چه افرادی میخوایم بیشتر در ارتباط باشیم.
۲. آیا رفتارها و تصمیمات من در راستای خواستههای خودمن یا توقعات دیگران؟
خانواده، دوستا و جامعه، همواره از ما توقعاتی دارن که باعث میشه رومون فشار باشه.نکتهی مهم اینه که همیشه مراقب باشیم خواستههامون خواستههای حقیقی خودمونن، نه تحمیل دیگران.
۳. اگه عادتهایی که الان دارمو تا ۵ سال دیگه ادامه بدم، زندگیم بهتر میشه یا بدتر؟عادتها زندگی رو میسازن، چه خوب چه بد.
۴. چه ابعادی از زندگیم نیاز به حدومرزگذاری بیشتری دارن؟یکی از سالمترین کارایی که میتونیانجام بدی، تعیین حد و مرزه.اگه هیچ ایدهای نداری از کجا شروع کنی، ببین چه قسمتی اززندگیت بیشتر از بقیه از کنترلت خارج شده
۵. من از چه شغل و حرفهای بیشتر لذت میبرم، برام پول میسازه و تاثیر خوبی روی دنیا میذاره؟
(این سوال به حدی مهمه که ارزششو داره هر از چندگاهی راجبش عمیقا فکر کنی و تصمیم بگیری)
۷۰
۳:۵۰
سندروم حافظه ی کاذب بصورت معکوس
افراد اغلب در سطح خودآگاه فقط بخش های شاد دوران کودکی را به یاد می آورند. حتی اگر حوادث نگران کننده به یاد آورده شوند، جنبه های عاطفی آن رویدادها سرکوب می شود.
محبت والدین با احترام و پذیرش به یاد می آید، اما احساس کودک در مورد درک نشدن یا حمایت عاطفی فراموش می شود.
صدمه های احساسی اغلب نامرئی هستند. اما زخم ها از هر نوعی که باشند، از بافت سالم بدن ضعیف تر و آسیب پذیرترند :
آنها بصورت مکان های بالقوه ی درد و اختلال در آینده باقی می مانند، مگر اینکه تشخیص داده شوند و رسیدگی و درمان شوند.
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#مشاوره_فردی#روانشناس_تبریز#فرزندپروری
@ravanshenasi_ba_drmaleki
افراد اغلب در سطح خودآگاه فقط بخش های شاد دوران کودکی را به یاد می آورند. حتی اگر حوادث نگران کننده به یاد آورده شوند، جنبه های عاطفی آن رویدادها سرکوب می شود.
محبت والدین با احترام و پذیرش به یاد می آید، اما احساس کودک در مورد درک نشدن یا حمایت عاطفی فراموش می شود.
صدمه های احساسی اغلب نامرئی هستند. اما زخم ها از هر نوعی که باشند، از بافت سالم بدن ضعیف تر و آسیب پذیرترند :
آنها بصورت مکان های بالقوه ی درد و اختلال در آینده باقی می مانند، مگر اینکه تشخیص داده شوند و رسیدگی و درمان شوند.
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#مشاوره_فردی#روانشناس_تبریز#فرزندپروری
@ravanshenasi_ba_drmaleki
۶۲
۱۲:۳۱
خشم؛ از گلوله برفی تا بهمن
خشم یک احساس کاملاً طبیعی است؛ یعنی هیچکس نباید بابت عصبانیتِ کودکش خجالت بکشد. اما نکته اینجاست: *خشم مثل یک گلوله برفی است.
وقتی خشم تازه شروع میشود، کوچک است و بهراحتی میتوانیم آن را در دست بگیریم و کنترلش کنیم. اما اگر به آن بیتوجهی کنیم، روی تپه میافتد، غلت میخورد، بزرگ میشود و تبدیل به یک «بهمن»* میشود که دیگر هیچکس نمیتواند متوقفش کند.
وظیفه ما این نیست که خشم را در کودک بکشیم؛ وظیفه ما این است که به او «زنگ هشدار» بدهیم تا قبل از بهمن شدنِ خشم، آن را شناسایی و متوقف کند.»
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#روانشناس_تبریز#خشم#عصبانیت#فرزندپروری
@ravanshenasi_ba_drmaleki
خشم یک احساس کاملاً طبیعی است؛ یعنی هیچکس نباید بابت عصبانیتِ کودکش خجالت بکشد. اما نکته اینجاست: *خشم مثل یک گلوله برفی است.
وقتی خشم تازه شروع میشود، کوچک است و بهراحتی میتوانیم آن را در دست بگیریم و کنترلش کنیم. اما اگر به آن بیتوجهی کنیم، روی تپه میافتد، غلت میخورد، بزرگ میشود و تبدیل به یک «بهمن»* میشود که دیگر هیچکس نمیتواند متوقفش کند.
وظیفه ما این نیست که خشم را در کودک بکشیم؛ وظیفه ما این است که به او «زنگ هشدار» بدهیم تا قبل از بهمن شدنِ خشم، آن را شناسایی و متوقف کند.»
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#روانشناس_تبریز#خشم#عصبانیت#فرزندپروری
@ravanshenasi_ba_drmaleki
۱۸۶
۱۴:۴۰
3 ابزار کلیدی برای مدیرت خشم
*چطور خشم کودک را قبل از «بهمن شدن» مهار کنیم؟

۱. دماسنج خشم
به کودک یاد بدهید شدت عصبانیتش را با عدد (از ۱ تا ۱۰) بگوید. این کار کمک میکند او به جای «انفجار»، روی «شناختِ شدت احساس» تمرکز کند.
۲. ایستگاه تنفس
تمرین «بو کردن گل و فوت کردن شمع» را با هم تمرین کنید. دم عمیق و بازدم آرام، به سیستم عصبی کودک کمک میکند خیلی سریع از حالت «جنگ» به حالت «آرامش» برگردد.
۳. کنج آرامش (جعبه ابزار)* 🧸یک گوشه امن در خانه با وسایل مورد علاقهاش (مثل اسلایم، مداد رنگی یا کتاب داستان) بسازید. وقتی کودک خشمگین است، به جای تنبیه، به او پیشنهاد دهید به «کنج آرامش» برود تا حالش بهتر شود.
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#روانشناس_تبریز#تکنیک_مدیریت_خشم#دماسنج_خشم
@ravanshenasi_ba_drmaleki
*چطور خشم کودک را قبل از «بهمن شدن» مهار کنیم؟
۱. دماسنج خشم
به کودک یاد بدهید شدت عصبانیتش را با عدد (از ۱ تا ۱۰) بگوید. این کار کمک میکند او به جای «انفجار»، روی «شناختِ شدت احساس» تمرکز کند.
۲. ایستگاه تنفس
تمرین «بو کردن گل و فوت کردن شمع» را با هم تمرین کنید. دم عمیق و بازدم آرام، به سیستم عصبی کودک کمک میکند خیلی سریع از حالت «جنگ» به حالت «آرامش» برگردد.
۳. کنج آرامش (جعبه ابزار)* 🧸یک گوشه امن در خانه با وسایل مورد علاقهاش (مثل اسلایم، مداد رنگی یا کتاب داستان) بسازید. وقتی کودک خشمگین است، به جای تنبیه، به او پیشنهاد دهید به «کنج آرامش» برود تا حالش بهتر شود.
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#روانشناس_تبریز#تکنیک_مدیریت_خشم#دماسنج_خشم
@ravanshenasi_ba_drmaleki
۲۱۰
۱۴:۴۲
در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمیشود.
بعضی وقتا ما ناراحت نیستیم چون کمیم…
ناراحتیم چون مدام داریم زندگی خودمون رو با ویترین زندگی بقیه مقایسه میکنیم، حال اینکه آدمها فقط قسمتهای قشنگ زندگیشون رو نشون میدن !
مقایسه، آرومآروم عزتنفس آدم رو میخوره… بدون اینکه بفهمه.
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#روانشناس_تبریز
@ravanshenasi_ba_drmaleki
ناراحتیم چون مدام داریم زندگی خودمون رو با ویترین زندگی بقیه مقایسه میکنیم، حال اینکه آدمها فقط قسمتهای قشنگ زندگیشون رو نشون میدن !
مقایسه، آرومآروم عزتنفس آدم رو میخوره… بدون اینکه بفهمه.
#دکتر_ملکی#متخصص_روانشناسی#روانشناس_تبریز
@ravanshenasi_ba_drmaleki
۱۸
۸:۴۲