لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل رسانو|صدای نوجوان ایرانیر
۲۶۳ عضو

رسانو|صدای نوجوان ایرانی

من نرجس احمدی امارشد روانشناسی بالینی دارم و مشاور مدرسه‌اماینجا کنار هم پای درد و دل های همدیگه میشینیم و از هم یاد می گیریم.
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲۱ خرداد
راه‌حل چیه؟ undefinedundefined
لازم نیست یه‌دفعه همه چیز رو درست کنی undefined‍undefined همین که کم‌کم شروع کنی، خودش خیلی مهمه undefined
گاهی فقط کافیه:
undefined *کارها رو بنویسی
هر چیزی که توی ذهنت هست رو روی کاغذ یا توی گوشی یادداشت کن.

undefined
مشخص کنی کدوم مهم‌تره
ببین اول باید کدوم کار انجام بشه و کدوم می‌تونه صبر کنه.

undefined
از کارهای کوچیک شروع کنی
لازم نیست بری سراغ سخت‌ترین کار ؛
با یه کار ساده شروع کن تا راه بیفتی.

undefined
برای هر کار زمان بذاری
مثلاً بگو: «این کار رو امروز ساعت ۵ انجام می‌دم.»

undefined
منتظر کامل بودن نباشی
قرار نیست همه چیز بی‌نقص باشه؛
مهم اینه که شروع کنی، نه اینکه حتماً عالی باشه.

undefined
| @resanow | undefined*

۲۶۰

۲۰:۳۹

۲۲ خرداد
thumbnail
شاید برای شما همم اتفاق افتاده باشدundefinedundefined | @resanow | undefined
undefined۸
undefined۱
undefined۱

۳۳۲

۷:۰۶

۲ تیر
thumbnail
امتحانات متوسطه اول هم بالاخره تموم شد...کارنامه ها رو هم کم کم به زودی میدن...بگین ببینم هوش مصنوعی گوشیتون چه نمره های گرفته undefinedundefined | @resanow | undefined
undefined۲

۱۴۰

۴:۴۹

برا تابستونتون چه برنامه‌ای دارین؟

لینک ناشناس بلهundefined
ble.ir/payammaiambot?start=fWHFexZfnSUU2eBoExHlCO75s

۱۳۱

۱۰:۲۲

thumbnail
این چالش رو داشته باشین تا شنبه‌ هم جوابتونو با هم بخونیم...هم مفصل حرف بزنیم تا برنامه امسال رو متفاوت بچینین.ایده هاتونو برا تابستون امسال تا شنبه بفرستین لینک ناشناس.
undefined | @resanow | undefined
undefined۲

۷۴

۱۵:۳۸

حالا بیاین اینجا درمورد یه چیز دیگه صحبت کنیم:
تا حالا شده کسی بیاد سراغت و یه چیزی ازت بخواد…
و تو حس کنی «اَه، باز این اومد» ؟یه دوست که مدام مشکل داره.یه هم‌کلاسی که همش سوال می‌کنه.یه نفر که نیاز به کمکت داره.مثلا خواهر، پدر و مادر، دخترخاله و دوست و پدربزرگ و مادر بزرگ و.....
undefined | @resanow | undefined
undefined۱
undefined۱

۷۰

۱۵:۴۰

ما نیاز مردم رو اشتباه می‌بینیم undefinedذهن ما آموزش دیده که نیاز = بار یا سوءاستفاده کردن ازمون.
ولی یه نگاه دیگه هم هست:
وقتی کسی میاد سراغ تو یعنی از بین همه آدم‌ها، تو رو انتخاب کرده.یعنی بهت اعتماد داره.یعنی فکر می‌کنه تو توانش رو داری.اصلا روی تو حساب ویژه باز کرده.undefined | @resanow | undefined
undefined۲

۶۷

۱۵:۴۱

زندگی آدم های موفق دنیا رو نگاه کنین می بینین اهل کمک کردن به دیگران بودن.در دل رفع نیازی که بقیه دارن و تو کمکشون میکنی فرصت رشد برای خودته.
ما آدم ها یه منطقه امن داریم. وقتی به نفر ازمون کمک میخواد و یه چالش داره برای حلش باید به خودمون یه کم زحمت بدیم.این باعث میشه از منطقه امن و راحتی خودمون بخوایم بیایم بیرون.یه مثال ساده اینه که مثلا یکی از دوستامون برای حل مسئله ریاضیش کمک میخواد.صبر میخواد، حوصله میخواد و....ولی بعد از اون توضیح دادن هم یاد گرفتی صبورتر باشی در برابر کسی که چیزی رو بلد نیست و هم اون مسئله برات تثبیت و مرور شده.
پس تو دل رفع نیازهای بقیه و کمک کردن بهشون ارتقاء مهارت برای خودت هم نهفته است.
undefined | @resanow | undefined
undefined۲

۶۳

۱۵:۵۰

thumbnail
امام حسین علیه السلام از نیازهای مردم با کلمه نعمت یاد میکنن.نعمت یعنی داشته و دارایی...یعنی چیزی که بهت خیر می‌رسونه.
حالا فکر کن:وقتی کسی نیاز داره و میاد سراغ تو یعنی خدا تو رو انتخاب کرده که این خیر از دست تو برسه.تو می‌تونستی در این لحظه نباشی.تو می‌تونستی توانش رو نداشته باشی.ولی داری و اون اومده سراغت.این یعنی خدا بهت فرصت مهربونی و انتقال محبت رو داده. در کنارش داشته و دارایی خودت هم رشد میکنه.یه بازی برد_برد
undefined | @resanow | undefined
undefined۳

۷۰

۱۵:۵۲

ببین یه حرف آخر هم بزنم و برم.قبول دارم بعضی آدم ها ممکنه سواستفاده کنن.ولی نه همه و همیشه!!!اکثر آدم ها روحیه قدردانی دارن.وقتی بهشون محبت کنی میخوان برات جبران کنن.این هنر توئه تعادل رو حفظ کنی و از خودت و مهربونی‌هات محافظت کنی و اجازه سواستفاده به اون چند آدم معدود انگشت شمار ندی.
undefined | @resanow | undefined
undefined۴

۶۹

۱۵:۵۷