راهحل چیه؟ 

لازم نیست یهدفعه همه چیز رو درست کنی
همین که کمکم شروع کنی، خودش خیلی مهمه 
گاهی فقط کافیه:
*کارها رو بنویسی
هر چیزی که توی ذهنت هست رو روی کاغذ یا توی گوشی یادداشت کن.
مشخص کنی کدوم مهمتره
ببین اول باید کدوم کار انجام بشه و کدوم میتونه صبر کنه.
از کارهای کوچیک شروع کنی
لازم نیست بری سراغ سختترین کار ؛
با یه کار ساده شروع کن تا راه بیفتی.
برای هر کار زمان بذاری
مثلاً بگو: «این کار رو امروز ساعت ۵ انجام میدم.»
منتظر کامل بودن نباشی
قرار نیست همه چیز بینقص باشه؛
مهم اینه که شروع کنی، نه اینکه حتماً عالی باشه.
| @resanow |
*
لازم نیست یهدفعه همه چیز رو درست کنی
گاهی فقط کافیه:
هر چیزی که توی ذهنت هست رو روی کاغذ یا توی گوشی یادداشت کن.
ببین اول باید کدوم کار انجام بشه و کدوم میتونه صبر کنه.
لازم نیست بری سراغ سختترین کار ؛
با یه کار ساده شروع کن تا راه بیفتی.
مثلاً بگو: «این کار رو امروز ساعت ۵ انجام میدم.»
قرار نیست همه چیز بینقص باشه؛
مهم اینه که شروع کنی، نه اینکه حتماً عالی باشه.
۲۶۰
۲۰:۳۹
امتحانات متوسطه اول هم بالاخره تموم شد...کارنامه ها رو هم کم کم به زودی میدن...بگین ببینم هوش مصنوعی گوشیتون چه نمره های گرفته 
| @resanow | 
۱۴۰
۴:۴۹
برا تابستونتون چه برنامهای دارین؟
لینک ناشناس بله
ble.ir/payammaiambot?start=fWHFexZfnSUU2eBoExHlCO75s
لینک ناشناس بله
ble.ir/payammaiambot?start=fWHFexZfnSUU2eBoExHlCO75s
۱۳۱
۱۰:۲۲
این چالش رو داشته باشین تا شنبه هم جوابتونو با هم بخونیم...هم مفصل حرف بزنیم تا برنامه امسال رو متفاوت بچینین.ایده هاتونو برا تابستون امسال تا شنبه بفرستین لینک ناشناس.
| @resanow | 
۷۴
۱۵:۳۸
حالا بیاین اینجا درمورد یه چیز دیگه صحبت کنیم:
تا حالا شده کسی بیاد سراغت و یه چیزی ازت بخواد…
و تو حس کنی «اَه، باز این اومد» ؟یه دوست که مدام مشکل داره.یه همکلاسی که همش سوال میکنه.یه نفر که نیاز به کمکت داره.مثلا خواهر، پدر و مادر، دخترخاله و دوست و پدربزرگ و مادر بزرگ و.....
| @resanow | 
تا حالا شده کسی بیاد سراغت و یه چیزی ازت بخواد…
و تو حس کنی «اَه، باز این اومد» ؟یه دوست که مدام مشکل داره.یه همکلاسی که همش سوال میکنه.یه نفر که نیاز به کمکت داره.مثلا خواهر، پدر و مادر، دخترخاله و دوست و پدربزرگ و مادر بزرگ و.....
۷۰
۱۵:۴۰
ما نیاز مردم رو اشتباه میبینیم
ذهن ما آموزش دیده که نیاز = بار یا سوءاستفاده کردن ازمون.
ولی یه نگاه دیگه هم هست:
وقتی کسی میاد سراغ تو یعنی از بین همه آدمها، تو رو انتخاب کرده.یعنی بهت اعتماد داره.یعنی فکر میکنه تو توانش رو داری.اصلا روی تو حساب ویژه باز کرده.
| @resanow | 
ولی یه نگاه دیگه هم هست:
وقتی کسی میاد سراغ تو یعنی از بین همه آدمها، تو رو انتخاب کرده.یعنی بهت اعتماد داره.یعنی فکر میکنه تو توانش رو داری.اصلا روی تو حساب ویژه باز کرده.
۶۷
۱۵:۴۱
زندگی آدم های موفق دنیا رو نگاه کنین می بینین اهل کمک کردن به دیگران بودن.در دل رفع نیازی که بقیه دارن و تو کمکشون میکنی فرصت رشد برای خودته.
ما آدم ها یه منطقه امن داریم. وقتی به نفر ازمون کمک میخواد و یه چالش داره برای حلش باید به خودمون یه کم زحمت بدیم.این باعث میشه از منطقه امن و راحتی خودمون بخوایم بیایم بیرون.یه مثال ساده اینه که مثلا یکی از دوستامون برای حل مسئله ریاضیش کمک میخواد.صبر میخواد، حوصله میخواد و....ولی بعد از اون توضیح دادن هم یاد گرفتی صبورتر باشی در برابر کسی که چیزی رو بلد نیست و هم اون مسئله برات تثبیت و مرور شده.
پس تو دل رفع نیازهای بقیه و کمک کردن بهشون ارتقاء مهارت برای خودت هم نهفته است.
| @resanow | 
ما آدم ها یه منطقه امن داریم. وقتی به نفر ازمون کمک میخواد و یه چالش داره برای حلش باید به خودمون یه کم زحمت بدیم.این باعث میشه از منطقه امن و راحتی خودمون بخوایم بیایم بیرون.یه مثال ساده اینه که مثلا یکی از دوستامون برای حل مسئله ریاضیش کمک میخواد.صبر میخواد، حوصله میخواد و....ولی بعد از اون توضیح دادن هم یاد گرفتی صبورتر باشی در برابر کسی که چیزی رو بلد نیست و هم اون مسئله برات تثبیت و مرور شده.
پس تو دل رفع نیازهای بقیه و کمک کردن بهشون ارتقاء مهارت برای خودت هم نهفته است.
۶۳
۱۵:۵۰
امام حسین علیه السلام از نیازهای مردم با کلمه نعمت یاد میکنن.نعمت یعنی داشته و دارایی...یعنی چیزی که بهت خیر میرسونه.
حالا فکر کن:وقتی کسی نیاز داره و میاد سراغ تو یعنی خدا تو رو انتخاب کرده که این خیر از دست تو برسه.تو میتونستی در این لحظه نباشی.تو میتونستی توانش رو نداشته باشی.ولی داری و اون اومده سراغت.این یعنی خدا بهت فرصت مهربونی و انتقال محبت رو داده. در کنارش داشته و دارایی خودت هم رشد میکنه.یه بازی برد_برد
| @resanow | 
حالا فکر کن:وقتی کسی نیاز داره و میاد سراغ تو یعنی خدا تو رو انتخاب کرده که این خیر از دست تو برسه.تو میتونستی در این لحظه نباشی.تو میتونستی توانش رو نداشته باشی.ولی داری و اون اومده سراغت.این یعنی خدا بهت فرصت مهربونی و انتقال محبت رو داده. در کنارش داشته و دارایی خودت هم رشد میکنه.یه بازی برد_برد
۷۰
۱۵:۵۲
ببین یه حرف آخر هم بزنم و برم.قبول دارم بعضی آدم ها ممکنه سواستفاده کنن.ولی نه همه و همیشه!!!اکثر آدم ها روحیه قدردانی دارن.وقتی بهشون محبت کنی میخوان برات جبران کنن.این هنر توئه تعادل رو حفظ کنی و از خودت و مهربونیهات محافظت کنی و اجازه سواستفاده به اون چند آدم معدود انگشت شمار ندی.
| @resanow | 
۶۹
۱۵:۵۷