اینبار به میدان نماز در شهر ری آمده بودم، صحنه ای که خیلی حس امید و طراوت را در من زنده میکرد را جویا بودم، کمی جلوتر که رفتم بوی تازگی را حس میکردم، موکبی را یافتم که با هر موکبی که در عمرم دیده بودم تفاوت داشت، این موکب گل هدیه میداد، آن هم نه یک نوع یا دو نوع بلکه ده ها مدل، که هر کدام رنگ و عطر خاص خودشان را داشتند، حدود ۶ نفر فعالیت میکردند، ۳ نفر آقا و ۳ نفر هم خانم، چنان با عشق گل تزیین میکردند که لذت میبردم، همه در صف مرتب ایستاده بودند و به نوبت خودشان، گل هدیه میگرفتند، در میان آنها دو دختربچه را دیدم که خیلی ذوق میکردند، میگفتد: عمو عمو مال منو خوشگل تر درست کن، نوبت من شده بود، دسته گلم را که گرفتم تشکر کردم و خسته نباشید گفتم و پرسیدم از کِی اینکار رو میکنید، جواب دادند الان صد و خورده ای شبه که اینجاییم با همین اعضا، خیلی این کارشان مرا تحت تاثیر قرار داد که چنین اراده و پشتکاری دارند که بعد از صد و خورده ای شب هنوز هم با عشق این کار را انجام میدادند، برگشتم اون بچه ها را دیدم که آنها هم گل گرفته بودند و پرسیدم میشه ازتون یه عکس یادگاری بگیرم، ذوق کردند و ایستادند، لبخندشان توی قاب دوربینم حک شد و عکسشان در تاریخ ایران ماند... .
نرگس حدادی۲۳ خرداد ۱۴۰۵
┄┄┅═✧❁
❁✧═┅┄
رهبرِ شهید:(حوزه هنری، امید هنر انقلاب است)
حوزه هنری شهرستان بروجرد :
@artborujerd┄┄┅═✧❁

❁✧═┅┄
واحد روایت@revayate_borujerd
واحد آفرینش های ادبی@sheroadab_brj
واحد هنرهای تجسمی لرستان (خانه طراحان سما)@samalorestan
نرگس حدادی۲۳ خرداد ۱۴۰۵
┄┄┅═✧❁
@artborujerd┄┄┅═✧❁
۳۸
۱۲:۴۶
در میدان هادی ساعی واقع در شهر ری تهران، زوجی در بین انبوه جمعیت، برقی در چشمانم انداخته بود، بر خلاف نظر عدهای که میگفتند شغل نیست، به چشمان خودم دیدم که چطور میشود زحمت کشید و کار کرد، این زوج با چند صندلی و سبد پلاستیکی به عنوان میزشان آمده بودند در میدان و فرفره ها و کلاه پرچمی درست کرده بودند، همه چیز داشتند آن هم از جنس پرچم، آرام و بیصدا نشسته بودند و هیچ هیاهویی برای فروختن اجناسشان نداشتند، اما در عین حال مشتری هایشان زیاد بود و پر فروش بودند، صفا و صمیمیت و محبت بینشان همه را جذب میکرد، از همه جا مناسب تر میدادند و اخلاقشان خیلی خوب بود، برای شام کنار هم نون و پنیر سادهای خوردند و باز ادامه دادند، در حین کار، شعارشان هم سر جایش بود، یک ضبط صوت کوچک و قدیمی هم داشتند که نماهنگ بزن که خوب میزنی را مدام میخواند، پر توقع نبودند و به زندگی که داشتند قانع بودند، فهمیدم که میشود بدون پول اما با تلاش و محبت، زندگی خوبی داشت.
نرگس حدادی
┄┄┅═✧❁
❁✧═┅┄
رهبرِ شهید:(حوزه هنری، امید هنر انقلاب است)
حوزه هنری شهرستان بروجرد :
@artborujerd┄┄┅═✧❁

❁✧═┅┄
واحد روایت@revayate_borujerd
واحد آفرینش های ادبی@sheroadab_brj
واحد هنرهای تجسمی لرستان (خانه طراحان سما)@samalorestan
نرگس حدادی
┄┄┅═✧❁
@artborujerd┄┄┅═✧❁
۳۰
۱۲:۴۶
عازم سفر شده بودیم، به پابوس حضرت عبدالعظیم در ری میرفتیم، از تجمعات شبانه شهر ری زیاد شنیده اما ندیده بودم، به محض رسیدن همهی خستگی راه را جمع کردم و خودم را سرحال نشان میدادم که مانعی برای رفتن نباشد، هنوز به زیارت نرفته ولی دیشب به تجمع رفتم، آنچه شنیده بودم و تصور میکردم نبود، بلکه خیلی فراتر بود، همه قشری آمده بود، از کودک شیرخوار تا پیرمرد عصا به دست، گیج شده بودم نمیدانستم به چه باید نگاه کنم، همه چیز خیلی جذبم میکرد طوری که نفهمیدم کِی از خانواده جدا شده بودم، نمیدانستم به جایگاه که به شکل پرچم ایران درست شده بود نگاه کنم یا به بچهای که سرود هم عهدی مینواختند، به دستان لرزان پیرها هنگام دعا که بالا برده بودند نگاه کنم یا به دختر بچهای که لب حوض نشسته بود و بستنی در دست داشت و بغض کرده بود، به پرچم های یا حسین و یا صاحب الزمانشان نگاه کنم یا به...از حوالی ۸ شب شروع کرده بودند تا ۲ بامداد میدان بدون وقفه، بدون خستگی پرچم تکان میدادند و حیدر حیدر میگفتند.دیدن این صحنه ها خیلی برام جالب بود انگار که اولین شبی بود که تجمع مردم را از نزدیک میدیدم... .
نرگس حدادی ۲۴ خرداد ۱۴۰۵
┄┄┅═✧❁
❁✧═┅┄
رهبرِ شهید:(حوزه هنری، امید هنر انقلاب است)
حوزه هنری شهرستان بروجرد :
@artborujerd┄┄┅═✧❁

❁✧═┅┄
واحد روایت@revayate_borujerd
واحد آفرینش های ادبی@sheroadab_brj
واحد هنرهای تجسمی لرستان (خانه طراحان سما)@samalorestan
نرگس حدادی ۲۴ خرداد ۱۴۰۵
┄┄┅═✧❁
@artborujerd┄┄┅═✧❁
۳۴
۱۲:۴۷
سلام امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۵ ساعت 19:30 دقیقه هست و من در مرقد امام خمینی (ره) هستم، اولین باریه که به این مکان مقدس اومدم، از ابتدای ورودم حس آزاد و آزادگی رو داشتم، خیلی بزرگ بود محوطش، خداروشکر خلوت بود و راحت میشد از همه جاهاش دیدن کرد و این خلوتی همه رو متعجب کرده بود حتی خودمو، به نماز جماعت مغرب و عشا رسیدم ولی چون مسافر بودم، نمیتونستم صف اول وایسم، رفتم صف دوم و خوندم بعدشم دو رکعت نماز هدیه کردم به امام خمینی (ره)، رفتم زیارت کردم، داخل ضریح مقبره سه شخص بزرگ بود، امام خمینی، سید احمد خمینی( پسر امام)، آقای رفسنجانی.تک تک برای هر کدوم فاتحه خوندم و خیلی حال و هوام عرفانی شده بود، آرامش خاصی توی اون لحظه در قلبم طنین انداز شده بود، تشنه بودم هم خودم هم خانواده، چشمم رو چرخوندم که کلمن آب رو دیدم و رفتم سمتش، چنان آب خنک و گوارایی داشت که واقعا جیگرت خنک میشد اول برای بقیه آوردم و بعدم خودم خوردم، انگار همه چیز در مرقد فراهم بود، چشمام به سقف که افتاد آنقدر ظریف کاری و نقش و نگار زیبا داشت که دلم نمیخواست پلک بزنم، به هر کجا نگاه میکردم همینطور بود، خلاصه اونقدر خوب گذشت زمانش که متوجه نشدم چطور ۲ ساعت اونجا بودیم و این تجربه یکی از بهترین تجربه های زندگی من در این دوران جنگ شد.
نرگس حدادی
┄┄┅═✧❁
❁✧═┅┄
رهبرِ شهید:(حوزه هنری، امید هنر انقلاب است)
حوزه هنری شهرستان بروجرد :
@artborujerd┄┄┅═✧❁

❁✧═┅┄
واحد روایت@revayate_borujerd
واحد آفرینش های ادبی@sheroadab_brj
واحد هنرهای تجسمی لرستان (خانه طراحان سما)@samalorestan
نرگس حدادی
┄┄┅═✧❁
@artborujerd┄┄┅═✧❁
۵۳
۱۶:۲۷
شهید پلارکآوازهاش را زیاد شنیده بودم ولی باور کردنی نبود، تصمیم گرفتم خودم بر سر مزارش بروم تا ببینم، از ابتدای بهشت زهرا انگار شهدا مرا به سوی خود میکشاندند و من هم میرفتم ولی هدف اصلی من شهیدی بود که میان آنها نبود، آرام آرام رفتم تا صدایم کردند، نرگس بیا که رسیدیم، همینطور که نزدیک میشدم بوی عطر و گلاب بیشتر و بیشتر میشد، رسیدم، درست بود مقصد، همانی که سالها مشتاق دیدارش بودم، شهید احمد پلارک، شنیده بودن که مزارش همیشه از گلاب خیس است، نه اینکه کسی آن را با گلاب بشوید بلکه خود به خود اینگونه است، فاتحه ای گفتم و بی صبرانه نشستم، دستم ناخودآگاه به سمت سنگ قبر رفت، درست بود، خیس از گلاب، باز هم باور نمیکردم، چشمانم به گل های اطراف قبر خود و آن هم خیس از گلاب بود، محوطه از عطر آن آغشته شده بود، شروع به صحبت کردم و حضورش را احساس میکردم، درد و دل هایی کردم گویا او هم دلم را آرام میکرد، سبک شدم و اینک این شهید یکی از رفقای من است که شبها قبل از خواب باید با او راز دل بگویم و آرام شوم، و هر شب از او بخواهم که مرا هم شفاعت کند، شهدا زنده اند و در میان ما هستند.نرگس حدادی
┄┄┅═✧❁
❁✧═┅┄
رهبرِ شهید:(حوزه هنری، امید هنر انقلاب است)
حوزه هنری شهرستان بروجرد :
@artborujerd┄┄┅═✧❁

❁✧═┅┄
واحد روایت@revayate_borujerd
واحد آفرینش های ادبی@sheroadab_brj
واحد هنرهای تجسمی لرستان (خانه طراحان سما)@samalorestan
┄┄┅═✧❁
@artborujerd┄┄┅═✧❁
۳۳
۲۱:۱۳
جای خالی...با ذوق به مرقد امام رفته بودم ولی با چشم اشکی برگشتم، نمیدانستم چه لحظهی دردناکی را قرار است طی کنم، لحظه ای پر از درد و غم، همهی این ۱۰۰ شب را جلوی چشمانم اورد، غم عالم آوار شد بر سرم، دیدن جای خالیه کسی که عزیزترینم بود جگرم را سوخت، عزیزی که فقط از روی عکسهایش میتوانم او را ببینم، عزیزی که هر سال از تلویزیون روز ارتحال امام دیده بودم که به مرقد میآمد و سخنرانی میکرد و حالا در جلوی جایگاهش خودم را دیدم اما چقدر دیر...من بودم و او نبود، اشک های لعنتی چشمانم را تار کرده بود، نمیگذاشت حتی عکسش را ببینم، اشک ها را کنار زدم و بغضم را قورت دادم، یکباره عمامه مشکی رنگش را جلوی میکروفن دیدم، اینبار دیگر بغض امان نداد و شکست، گونه هایم خیس شده بود و فقط آن عمامه شده بود میدان دید من، به این فکر میکردم که آرزوی دیدارش دیگر شدنی نیست و تا ابد رویایی شیرین میماند، داغش باورم نمیشود ولی خیلی دلتنگ چهره اش هستم و دیگر نمیتوانم گول بزنم دلم را با دیدن عکس هایش، بهانه گیر شده ام و چاره ای جز تحمل غمش نیست... .نرگس حدادی
┄┄┅═✧❁
❁✧═┅┄
رهبرِ شهید:(حوزه هنری، امید هنر انقلاب است)
حوزه هنری شهرستان بروجرد :
@artborujerd┄┄┅═✧❁

❁✧═┅┄
واحد روایت@revayate_borujerd
واحد آفرینش های ادبی@sheroadab_brj
واحد هنرهای تجسمی لرستان (خانه طراحان سما)@samalorestan
┄┄┅═✧❁
@artborujerd┄┄┅═✧❁
۴۸
۲۱:۱۵
ایران ابا عبدالله
وقتی مادران ما پرچم عزای روضه شان رابا پرچم حزب الله پیوند زده اند و به میدان می آیند، دلمان قرص میشود، خیالمان راحت میشود که ابا عبدالله الحسین (ع) حواسش به میدان هست و خادمانش را به میدان فرستاده است.مادران و خواهران ما با حضور خود حماسه آفریدند.جای امام شهید خالی ،کاش بود و این صحنه ها را میدید.محرم فرصت خوبی است که برای جای خالی رهبر شهید اشک بریزیم ودلی سبک کنیم، سایه جنگ و میدان داری فرصت نداد یک دل سیر برایش گریه کنیم.انگار فقط با محرم حسین علیه السلام است که میشود بغض خفه در گلو را آزاد کرد وبرایش زار زار گریست.امسال محرم ، به مداح و روضه خوان نیاز نداریم... فقط یه عکس ازرهبرشهید باشد و گوشه ای دنج کافیست!..
#دلتنگی#زهرا_ایزدپناه
┄┄┅═✧❁
❁✧═┅┄
رهبرِ شهید:(حوزه هنری، امید هنر انقلاب است)
حوزه هنری شهرستان بروجرد :
@artborujerd┄┄┅═✧❁

❁✧═┅┄
واحد روایت@revayate_borujerd
واحد آفرینش های ادبی@sheroadab_brj
واحد هنرهای تجسمی لرستان (خانه طراحان سما)@samalorestan
وقتی مادران ما پرچم عزای روضه شان رابا پرچم حزب الله پیوند زده اند و به میدان می آیند، دلمان قرص میشود، خیالمان راحت میشود که ابا عبدالله الحسین (ع) حواسش به میدان هست و خادمانش را به میدان فرستاده است.مادران و خواهران ما با حضور خود حماسه آفریدند.جای امام شهید خالی ،کاش بود و این صحنه ها را میدید.محرم فرصت خوبی است که برای جای خالی رهبر شهید اشک بریزیم ودلی سبک کنیم، سایه جنگ و میدان داری فرصت نداد یک دل سیر برایش گریه کنیم.انگار فقط با محرم حسین علیه السلام است که میشود بغض خفه در گلو را آزاد کرد وبرایش زار زار گریست.امسال محرم ، به مداح و روضه خوان نیاز نداریم... فقط یه عکس ازرهبرشهید باشد و گوشه ای دنج کافیست!..
#دلتنگی#زهرا_ایزدپناه
┄┄┅═✧❁
@artborujerd┄┄┅═✧❁
۳۲
۱۰:۵۸
بازارسال شده از حوزه هنری شهرستان بروجرد
ملت حسین
از همان روزهای نخست، همه از این میگفتند که اگر «محرم» با روزهای پرشور حماسه گره بخورد، چه طوفانی در ایران رقم خواهد خورد؛ و دقیقاً همین شد. در این دههی محرم، در چشمان این مردم، حس ایستادگی و مقاومتی دیده میشود که شاید پیشتر تصورش را هم نمیکردیم. از ملتی با این پیشینه و اصالت، کمتر از این هم انتظار نمیرفت؛ ملتی که «حسین» را، که برایش سوگواری میکند، از جانِ خود عزیزتر میدارد.
ملتِ ذلتناپذیر ایران، تا ابد ایستاده است؛ چون حسین، حتی اگر تنها و بییاور باشد، تکیهگاه تاریخ است. ما از نسلِ «هیهات منا الذله»ایم؛ نسلی که آموخته است در مکتب عشق، نه ترس معنا دارد و نه شکست. این پیوندِ میانِ ایمان و غیرت، همان نیروی پایانناپذیری است که ایران را در برابر هر طوفانی، استوار نگه داشته است. تا وقتی نام حسین بر لبها و یادِ حماسهاش در دلهاست، این سدِ سدیده، نه فرومیریزد و نه سرِ تسلیم فرود میآورد. ما ایستادهایم، چون فرزندانِ حقیقتیم.
️هانیه نیکوکار
️۲۹خرداد ۱۴۰۵
┄┄┅═✧❁
❁✧═┅┄
رهبرِ شهید:(حوزه هنری، امید هنر انقلاب است)
حوزه هنری شهرستان بروجرد :
@artborujerd┄┄┅═✧❁

❁✧═┅┄
واحد روایت@revayate_borujerd
واحد آفرینش های ادبی@sheroadab_brj
واحد هنرهای تجسمی لرستان (خانه طراحان سما)@samalorestan
از همان روزهای نخست، همه از این میگفتند که اگر «محرم» با روزهای پرشور حماسه گره بخورد، چه طوفانی در ایران رقم خواهد خورد؛ و دقیقاً همین شد. در این دههی محرم، در چشمان این مردم، حس ایستادگی و مقاومتی دیده میشود که شاید پیشتر تصورش را هم نمیکردیم. از ملتی با این پیشینه و اصالت، کمتر از این هم انتظار نمیرفت؛ ملتی که «حسین» را، که برایش سوگواری میکند، از جانِ خود عزیزتر میدارد.
ملتِ ذلتناپذیر ایران، تا ابد ایستاده است؛ چون حسین، حتی اگر تنها و بییاور باشد، تکیهگاه تاریخ است. ما از نسلِ «هیهات منا الذله»ایم؛ نسلی که آموخته است در مکتب عشق، نه ترس معنا دارد و نه شکست. این پیوندِ میانِ ایمان و غیرت، همان نیروی پایانناپذیری است که ایران را در برابر هر طوفانی، استوار نگه داشته است. تا وقتی نام حسین بر لبها و یادِ حماسهاش در دلهاست، این سدِ سدیده، نه فرومیریزد و نه سرِ تسلیم فرود میآورد. ما ایستادهایم، چون فرزندانِ حقیقتیم.
┄┄┅═✧❁
@artborujerd┄┄┅═✧❁
۱
۲۲:۲۵
سربازانِ کوچک…
امشب، شبِ شیرخوارگان بود؛ شبِ آزادترین مرد جهان. صحنهای که میان دستان برافراشتهی مادران و نوزادان پدیدار گشت، هم حماسه بود و هم غصه؛ صحنهای که اشک و هیبت را با هم درآمیخت. در آن شبِ مبارک، تمام مادران سوگوار و امیدوار، قسم یاد کردند که کوچکترین سربازانِ منجی جهان را آماده کنند؛ تا روزی که امیدِ فرزندانشان، در رکابِ او به کمال برسد.
یادِ کوچکترین شهید کربلا، با دیدن آن دستهای رو به آسمان و نوزادانِ بر دوش آنها، داغِ دلِ آدم را تازه میکند؛ نگاهت را به آن روز میاندازد که یزید و یزیدیان هنوز بر زمین بودند و حملهها و سختیها همچنان ادامه داشت… اما این نسل، همان نسلِ آماده است.»
️۳۰ خرداد ۱۴۰۵
️هانیه نیکوکار
┄┄┅═✧❁
❁✧═┅┄
رهبرِ شهید:(حوزه هنری، امید هنر انقلاب است)
حوزه هنری شهرستان بروجرد :
@artborujerd┄┄┅═✧❁

❁✧═┅┄
واحد روایت@revayate_borujerd
واحد آفرینش های ادبی@sheroadab_brj
واحد هنرهای تجسمی لرستان (خانه طراحان سما)@samalorestan
امشب، شبِ شیرخوارگان بود؛ شبِ آزادترین مرد جهان. صحنهای که میان دستان برافراشتهی مادران و نوزادان پدیدار گشت، هم حماسه بود و هم غصه؛ صحنهای که اشک و هیبت را با هم درآمیخت. در آن شبِ مبارک، تمام مادران سوگوار و امیدوار، قسم یاد کردند که کوچکترین سربازانِ منجی جهان را آماده کنند؛ تا روزی که امیدِ فرزندانشان، در رکابِ او به کمال برسد.
یادِ کوچکترین شهید کربلا، با دیدن آن دستهای رو به آسمان و نوزادانِ بر دوش آنها، داغِ دلِ آدم را تازه میکند؛ نگاهت را به آن روز میاندازد که یزید و یزیدیان هنوز بر زمین بودند و حملهها و سختیها همچنان ادامه داشت… اما این نسل، همان نسلِ آماده است.»
┄┄┅═✧❁
@artborujerd┄┄┅═✧❁
۳۳
۴:۵۹
#نذرظهور
مادران همیشه درصحنه، حالا بچه ها را نذرظهور کرده اند، حضور شیر خواران درمیدان یک حماسه ی حسینی است مردم انقلابی بروجرد پای کارانقلابند وبا شیرخواران خود فریاد الله اکبر سر می دادند.مادران ما تک تک بچه هارا حاج قاسم سلیمانی تربیت خواهند کرداین مردم با بچه هایشان آمدند و خیابان را سنگر حماسه کردند.میدان تختی مملوازرستم های تهمتن شده است.که با حضور خود آمادگی خودشان رابرای روبهرویی با یزید زمانه اعلام میکنند.مادران با مشت گره کرده،شعارالله اکبر سر میدادند وکودکان شیرخواران خود را روی دست گرفته ونذرظهور میکردند ودعای سلامتی رهبر را زیر لب زمزمه میکردند،وعهد میبستند تا سربازان خوبی برای ولایت تربیت کنند،تا پای کارانقلاب ورهبری باشند،ومیگفتند:هرکه به این خاک چپ نگاه کند:کتیبههای سیاه تو خط قرمز ماست!
#زهرا_ایزدپناه
┄┄┅═✧❁
❁✧═┅┄
رهبرِ شهید:(حوزه هنری، امید هنر انقلاب است)
حوزه هنری شهرستان بروجرد :
@artborujerd┄┄┅═✧❁

❁✧═┅┄
واحد روایت@revayate_borujerd
واحد آفرینش های ادبی@sheroadab_brj
واحد هنرهای تجسمی لرستان (خانه طراحان سما)@samalorestan
مادران همیشه درصحنه، حالا بچه ها را نذرظهور کرده اند، حضور شیر خواران درمیدان یک حماسه ی حسینی است مردم انقلابی بروجرد پای کارانقلابند وبا شیرخواران خود فریاد الله اکبر سر می دادند.مادران ما تک تک بچه هارا حاج قاسم سلیمانی تربیت خواهند کرداین مردم با بچه هایشان آمدند و خیابان را سنگر حماسه کردند.میدان تختی مملوازرستم های تهمتن شده است.که با حضور خود آمادگی خودشان رابرای روبهرویی با یزید زمانه اعلام میکنند.مادران با مشت گره کرده،شعارالله اکبر سر میدادند وکودکان شیرخواران خود را روی دست گرفته ونذرظهور میکردند ودعای سلامتی رهبر را زیر لب زمزمه میکردند،وعهد میبستند تا سربازان خوبی برای ولایت تربیت کنند،تا پای کارانقلاب ورهبری باشند،ومیگفتند:هرکه به این خاک چپ نگاه کند:کتیبههای سیاه تو خط قرمز ماست!
#زهرا_ایزدپناه
┄┄┅═✧❁
@artborujerd┄┄┅═✧❁
۲۲
۱۳:۴۷