جلسه دوم (گفت وگو با خود) از رویداد سفر از درون به شکوفاییرویدایی برای شکوفا شدن
راه ارتباطی:
09961119610@sabasharafian_psy
راه ارتباطی:
۹۳
۷:۱۳
مسیرِ تغییر، سفریست میانِ “فرو ریختنِ آنچه دیگر نیستیم” و “کاشتنِ آنچه میخواهیم باشیم”. هر کلمه، بذریست برای فردایی که در آن با خودمان و جهان در صلح خواهیم بود
راه ارتباطی
:۰۹۹۶۱۱۱۹۶۱۰
@sabasharafian_psy
راه ارتباطی
@sabasharafian_psy
۹۲
۱۹:۲۸
هر جوانه زدن، هزینهای دارد؛ و هر آشتی با جهان، از مسیرِ پذیرفتنِ زخمها میگذرد. آنچه امروز در من میروید، پاداشِ تمامِ آن چیزهاییست که در سکوت از دست دادهام
((گروه حمایتی احساسات))
راه ارتباطی
:۰۹۹۶۱۱۱۹۶۱۰@sabasharafian_psy
((گروه حمایتی احساسات))
راه ارتباطی
۱۵۳
۱۹:۳۷
تو حق داری که برای خودت فضا داشته باشی، حق داری مرزهای خودت رو داشته باشی، حق داری "نه" بگیعشق به خود یعنی بدون هیچ عذرخواهیای، به نیازهای خودت احترام بذاری
راه ارتباطی
:09961119610
@sabasharafian_psy
راه ارتباطی
@sabasharafian_psy
۱۲۳
۱۰:۲۵
هدف "همیشه خوشحال بودن" نیست!هدف اینه که اونقدر از درون محکم باشی که بتونی غمگین باشی، عصبانی باشی، یا بترسی،اما همچنان به حرکت ادامه بدیقدرت واقعی در پذیرش حسهات به همون شکلیه که هستن
موافقی؟
راه ارتباطی:
09961119610
@sabasharafian_psy
موافقی؟
راه ارتباطی:
@sabasharafian_psy
۱۱۳
۱۹:۳۱
راه ارتباطی
۹۸
۹:۲۰
آرامش نتیجهی انتخابهای همسو با خودته
بعضی آدما به جای آرامشتو رو وارد مقایسه، رقابت و اضطراب میکنن
بعضی سبکهای زندگیبیصدا سیستم عصبی تو رو خسته میکننحتی اگر متوجه نشی
بعضی هدفهابه جای معنا فقط فشار تولید میکنن
و بعضی رابطههاتو رو مجبور میکننکه از خودت فاصله بگیری تا پذیرفته بشی
آرامش یعنی اینها رو حذف کنی؟نه!بلکه یعنی یاد بگیریکه چیزی رو انتخاب کنی که تو رو به خودت نزدیکتر کنه، نه دورتر!
یادت باشه که آرامش یک مقصد نیستبلکه نتیجهی انتخابهای تکرارشونده ماست
راه ارتباطی:۰۹۹۶۱۱۱۹۶۱۰
@sabasharafian_psy
بعضی آدما به جای آرامشتو رو وارد مقایسه، رقابت و اضطراب میکنن
بعضی سبکهای زندگیبیصدا سیستم عصبی تو رو خسته میکننحتی اگر متوجه نشی
بعضی هدفهابه جای معنا فقط فشار تولید میکنن
و بعضی رابطههاتو رو مجبور میکننکه از خودت فاصله بگیری تا پذیرفته بشی
آرامش یعنی اینها رو حذف کنی؟نه!بلکه یعنی یاد بگیریکه چیزی رو انتخاب کنی که تو رو به خودت نزدیکتر کنه، نه دورتر!
یادت باشه که آرامش یک مقصد نیستبلکه نتیجهی انتخابهای تکرارشونده ماست
راه ارتباطی:۰۹۹۶۱۱۱۹۶۱۰
@sabasharafian_psy
۱۰۳
۱۸:۱۰
چندتا راهکار کاربردی برای غلبه بر اهمالکاری:
۱.اصلا کارها رو برای خودتون پیچیده نکنید و اونها رو به قدمای کوچیک تقسیم کنید و برای هر قسمت زمان مشخصی تعیین کنید.
۲.انگیزه و ایده گرفتن از افرادی که تونستن به اهداف مشابه ما برسن
۳.وابسته به انگیزه برای شروع و ادامه دادن کارها نباشید چون فقط زمان رو از دست خواهید داد. مهم اون شروع کردنهست.. از هرجایی که شد هرچند کم فقط شروع کنید!مهم تر از انگیزه انضباط شخصی هست.
۴.بعد از انجام دادن هر قسمت کار، به خودتون یه جایزه بدین.. این جایزه میتونه نوشیدن یه کافی باشه یا دیدن یه قسمت کوتاه سریال وقتی کارا تموم شد..(هرچیزی که دوست دارین و حالتونو خوب میکنه..)
۵.توجهتون رو بذارید روی دستاوردهاتون توی مسیر تا اینکه فقط به نتیجه دقت کنید
۶.به اون افکار و احساساتی که باعث میشه کاراتونو عقب بندازید توجه کنید، اونارو بیارید روی کاغذ.. اینم یه نوع ذهنآگاهیه که باعث فهم دقیقتر دلیل هر مسئلهای میشه
•تو دامِ کاملگرایی برای شروع و ادامهدادن کارا نیفتی
راه ارتباطی
:۰۹۹۶۱۱۱۹۶۱۰
@sabasharafian_psy
۱.اصلا کارها رو برای خودتون پیچیده نکنید و اونها رو به قدمای کوچیک تقسیم کنید و برای هر قسمت زمان مشخصی تعیین کنید.
۲.انگیزه و ایده گرفتن از افرادی که تونستن به اهداف مشابه ما برسن
۳.وابسته به انگیزه برای شروع و ادامه دادن کارها نباشید چون فقط زمان رو از دست خواهید داد. مهم اون شروع کردنهست.. از هرجایی که شد هرچند کم فقط شروع کنید!مهم تر از انگیزه انضباط شخصی هست.
۴.بعد از انجام دادن هر قسمت کار، به خودتون یه جایزه بدین.. این جایزه میتونه نوشیدن یه کافی باشه یا دیدن یه قسمت کوتاه سریال وقتی کارا تموم شد..(هرچیزی که دوست دارین و حالتونو خوب میکنه..)
۵.توجهتون رو بذارید روی دستاوردهاتون توی مسیر تا اینکه فقط به نتیجه دقت کنید
۶.به اون افکار و احساساتی که باعث میشه کاراتونو عقب بندازید توجه کنید، اونارو بیارید روی کاغذ.. اینم یه نوع ذهنآگاهیه که باعث فهم دقیقتر دلیل هر مسئلهای میشه
•تو دامِ کاملگرایی برای شروع و ادامهدادن کارا نیفتی
راه ارتباطی
@sabasharafian_psy
۹۲
۲۰:۰۰
همه چیز از همین لحظه شروع میشه وقتی دست از جنگیدن با خودت برمی داریوقتی خودت را همان طور که هستی می پذیری وقتی می فهمی نوری که دنبالش می گردی همیشه درون خودت بوده
راه ارتباطی:۰۹۹۶۱۱۱۹۶۱۰@sabasharafian_psy
راه ارتباطی:۰۹۹۶۱۱۱۹۶۱۰@sabasharafian_psy
۶۷
۱۸:۵۹
بعضی وقتها فقط دوست دارم حس کنم که درک شدماینکه یکی حرفمو گوش کنهو بهم بگه میفهمم تو چه حالی داره…
همه آدماگاهی به کسی نیاز دارن کهکمتر قضاوت کنه،کمتر نصیحت کنه،و بیشتر بفهمه…
خیلی وقتا ما دنبال راهحل نیستیمدنبال اینیم کهکسی احساساتمون رو ببینهو قضاوتمون نکنه…
چون وقتی حس میکنیم درک نمیشیم،تنهاییمون چند برابر میشهحتی اگه آدمهای زیادی دور و برمون باشن…
از نظر روانشناسی،درک شدن یکی از نیازهای عاطفی پایه انسانهمغز ما وقتی احساس میکنهدیده و فهمیده شده،آرومتر میشهو سطح استرس کاهش پیدا میکنه…
برای همین گاهی یک جمله ساده مثل:«حق داری این حس رو داشته باشی»میتونهبیشتر از دهها نصیحتآروممون کنه….
@sabasharafian_psy
همه آدماگاهی به کسی نیاز دارن کهکمتر قضاوت کنه،کمتر نصیحت کنه،و بیشتر بفهمه…
خیلی وقتا ما دنبال راهحل نیستیمدنبال اینیم کهکسی احساساتمون رو ببینهو قضاوتمون نکنه…
چون وقتی حس میکنیم درک نمیشیم،تنهاییمون چند برابر میشهحتی اگه آدمهای زیادی دور و برمون باشن…
از نظر روانشناسی،درک شدن یکی از نیازهای عاطفی پایه انسانهمغز ما وقتی احساس میکنهدیده و فهمیده شده،آرومتر میشهو سطح استرس کاهش پیدا میکنه…
برای همین گاهی یک جمله ساده مثل:«حق داری این حس رو داشته باشی»میتونهبیشتر از دهها نصیحتآروممون کنه….
@sabasharafian_psy
۳۵
۱۱:۰۱