بازارسال شده از سلما خورشیدی
حالا تو بهم بگو ...
و به نظرتون این سبک تربیتی چه تأثیری روی آدمی که امروز هستید گذاشته؟
منتظر خوندن تجربههاتون هستم. 🤍http://ble.ir/join/8htH3NMZWE
۵
۱۹:۲۹
چت جی پی تی یا روانشناس ؟ کدوم بهم کمک میکنه؟برای دونستن جواب این سوال این ویدیو رو ببینید و با دوستانتون به اشتراک بذارید
http://ble.ir/join/8htH3NMZWE
۱۶۶
۱۱:۳۹
چند روز پیش تو جلسه مشاوره با یکی از شماها دربارهی سوگ حرف میزدیم…
اون حالتی که وقتی عزیزی رو از دست دادی، فکر میکنی «دارم بهتر میشم»…ولی چند روز بعد، یکدفعه دوباره موج غم برمیگرده.
و همونجا معمولاً یک فکر خطرناک سراغ آدم میاد:«پس من خوب نشدم…»«نکنه دارم پسرفت میکنم؟»«نکنه این غم قراره تموم نشه؟»نکنه اون همه تلاشم برای خوب شدن بی فایدس؟
اما واقعیت روانشناختی سوگ اینه که مسیرش خطی نیست، نوسانیه.یعنی ممکنه بین «آرامش نسبی» و «درد شدید» رفتوبرگشت داشته باشه.
و برگشتن غم، به معنی شکست نیست.به معنی خراب شدن روند بهبود نیست.به معنی این نیست که داری اشتباه پیش میری.
فقط یعنی:تو هنوز در حال عبور از یک فقدان مهمی.
گاهی ذهن، بین پذیرش و انکار، بین سازگاری و دلتنگی، رفتوبرگشت میکنه…و این دقیقاً بخشی از فرآیند سالم سوگه، نه نشونهی گیر کردن
این متن رو برای کسی بفرست که میدونی داره سوگ رو تجربه میکنه
🩹
http://ble.ir/join/8htH3NMZWE
اون حالتی که وقتی عزیزی رو از دست دادی، فکر میکنی «دارم بهتر میشم»…ولی چند روز بعد، یکدفعه دوباره موج غم برمیگرده.
و همونجا معمولاً یک فکر خطرناک سراغ آدم میاد:«پس من خوب نشدم…»«نکنه دارم پسرفت میکنم؟»«نکنه این غم قراره تموم نشه؟»نکنه اون همه تلاشم برای خوب شدن بی فایدس؟
اما واقعیت روانشناختی سوگ اینه که مسیرش خطی نیست، نوسانیه.یعنی ممکنه بین «آرامش نسبی» و «درد شدید» رفتوبرگشت داشته باشه.
و برگشتن غم، به معنی شکست نیست.به معنی خراب شدن روند بهبود نیست.به معنی این نیست که داری اشتباه پیش میری.
فقط یعنی:تو هنوز در حال عبور از یک فقدان مهمی.
گاهی ذهن، بین پذیرش و انکار، بین سازگاری و دلتنگی، رفتوبرگشت میکنه…و این دقیقاً بخشی از فرآیند سالم سوگه، نه نشونهی گیر کردن
این متن رو برای کسی بفرست که میدونی داره سوگ رو تجربه میکنه
http://ble.ir/join/8htH3NMZWE
۱۹۵
۱۸:۲۹
احتمالاً این جمله رو زیاد شنیدی: «با خودت مهربان باش.»
اما خیلی از ما معنای این جمله رو درست متوجه نمیشیم.
بعضیها فکر میکنن مهربانی با خود یعنی بیخیال شدن، تلاش نکردن یا نادیده گرفتن اشتباهات.
اما خودشفقتی چیز دیگهایه.
خودشفقتی یعنی وقتی اشتباه میکنی، بهجای سرزنش کردن خودت، مسئولیتش رو بپذیری و در عین حال حامی خودت هم باشی.
تحقیقات نشون میدن افرادی که با خودشون مهربانترن، نهتنها تنبلتر نمیشن، بلکه انگیزه و تابآوری بیشتری هم دارن.
گاهی قویترین کاری که میتونی انجام بدی این نیست که بیشتر به خودت فشار بیاری؛بلکه اینه که توی سختترین روزها، کنار خودت بمونی.
این روزها بیشتر با خودت مثل یک منتقد رفتار میکنی یا یک حامی؟
http://ble.ir/join/8htH3NMZWE
اما خیلی از ما معنای این جمله رو درست متوجه نمیشیم.
بعضیها فکر میکنن مهربانی با خود یعنی بیخیال شدن، تلاش نکردن یا نادیده گرفتن اشتباهات.
اما خودشفقتی چیز دیگهایه.
خودشفقتی یعنی وقتی اشتباه میکنی، بهجای سرزنش کردن خودت، مسئولیتش رو بپذیری و در عین حال حامی خودت هم باشی.
تحقیقات نشون میدن افرادی که با خودشون مهربانترن، نهتنها تنبلتر نمیشن، بلکه انگیزه و تابآوری بیشتری هم دارن.
گاهی قویترین کاری که میتونی انجام بدی این نیست که بیشتر به خودت فشار بیاری؛بلکه اینه که توی سختترین روزها، کنار خودت بمونی.
http://ble.ir/join/8htH3NMZWE
۲۱۴
۱۴:۲۶
خیلی وقتها مراجعی که پیش من میاد، میگه:«استرس دارم…»«حالم خوب نیست…»«همش ذهنم درگیره…»یا حتی «احساس میکنم افسرده شدم.»
اما وقتی کمکم با هم جلو میریم، میبینیم ریشهی بخش زیادی از این فشارها، یک رابطهاست.
اکثرا رابطه با شریک عاطفی…گاهی خانواده…
یکی از مفاهیمی که به نظرم شناختنش میتونه خیلی کمککننده باشه، «سبک دلبستگی»
اینکه چرا بعضیها از صمیمیت فرار میکنن…چرا بعضیها مدام نگران از دست دادن طرف مقابلن…و چرا بعضیها میتونن هم صمیمی باشن، هم احساس امنیت کنن.
امشب توی یک وویس، خیلی ساده براتون توضیح میدم:• اصلاً سبک دلبستگی چیه؟• چطور شکل میگیره؟• چه انواعی داره؟• و چرا شناختنش میتونه کیفیت رابطههامون رو تغییر بده؟
اگر دوست داری وویسش رو از دست ندی، این پست رو لایک کن اگر تعداد لایک زیاد باشه حتما امشب براتون پستش میکنم .
http://ble.ir/join/8htH3NMZWE
اما وقتی کمکم با هم جلو میریم، میبینیم ریشهی بخش زیادی از این فشارها، یک رابطهاست.
اکثرا رابطه با شریک عاطفی…گاهی خانواده…
یکی از مفاهیمی که به نظرم شناختنش میتونه خیلی کمککننده باشه، «سبک دلبستگی»
اینکه چرا بعضیها از صمیمیت فرار میکنن…چرا بعضیها مدام نگران از دست دادن طرف مقابلن…و چرا بعضیها میتونن هم صمیمی باشن، هم احساس امنیت کنن.
امشب توی یک وویس، خیلی ساده براتون توضیح میدم:• اصلاً سبک دلبستگی چیه؟• چطور شکل میگیره؟• چه انواعی داره؟• و چرا شناختنش میتونه کیفیت رابطههامون رو تغییر بده؟
اگر دوست داری وویسش رو از دست ندی، این پست رو لایک کن اگر تعداد لایک زیاد باشه حتما امشب براتون پستش میکنم .
http://ble.ir/join/8htH3NMZWE
۱۱۵
۱۰:۱۶
وویسی که قولشو داده بودم 

۸۰
۱۹:۱۷
4_5909216056823521786.m4a
۰۳:۲۲-۱.۶۶ مگابایت
۸۷
۱۹:۱۹
چقدر دنبال فهمیدن مفهوم پشت درد هات هستی؟
سلما خورشیدی | روانشناس و رواندرمانگر فردی
http://ble.ir/join/8htH3NMZWE
سلما خورشیدی | روانشناس و رواندرمانگر فردی
http://ble.ir/join/8htH3NMZWE
۵۹
۹:۱۲