لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
۸۱
۱۲:۵۲
بابک زنجانی:
شبکه اجتماعی «مایدات» آماده بهرهبرداری میشود.
از روز سهشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۵ با اطلاعرسانی رسمی از آدرس وب سایت «مای دات» ثبتنام کاربران آغاز خواهد شد.
پس از چند روز، هر کاربر میتواند از طریق کد دعوت، سایر افراد را فراخوان و شروع به کار کند.
در این شبکه، اجتماعی٫ افراد و کسبوکارها میتوانند با انتشار اخبار، محتوا و ویدیوهای مرتبط، خدمات و فعالیتهای خود را معرفی کرده و به رشد و توسعه اقتصادی خود کمک کنند.
همچنین، حساب تمامی کاربران، خبرگزاریهای معتبر و مسئولان از شبکه «X» بهصورت همزمان در این پلتفرم برخط منعکس میشود و صاحبان حسابهای کاربری میتوانند آنها را Claim و در اختیار بگیرند.
بر اساس میزان بازدید (View)، لایک (Like)، بازنشر (Repost) و اعتبار اخبار، به کاربران امتیاز تعلق میگیرد که این امتیازها قابلیت تبدیل به درآمد مالی روزانه میشود.
کل این شبکه بر بستر بلاکچین اختصاصی «داتوان» طراحی شده و تمامی پستها ( عکس ویدیو وغیره … ) دارای کد رهگیری بلاکچینی خواهند بود.
کاربران میتوانند برای رسمیتبخشی به اطلاعیهها یا پستهای خود، آنها را بهصورت NFT تبدیل کرده و در کیف خصوصی طرف مقابل منتقل نمایند.
موسیقی و فیلمهای کوتاه میتواند NFT شود و به تعداد ایجاد شده فروخته شود.
پستهایی که امتیاز منفی دریافت کنند، ممکن است بهمرور زمان منجر به محدودیت یا تعلیق حساب کاربری شوند.
همچنین، کیف اختصاصی مبتنی بر بلاکچین برای هر کاربر در نظر گرفته شده که انجام تراکنشهای خود را بهسادگی امکانپذیر میکند.
.
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
کانال خبری ،تحلیلی سراج
️ @serajonline
شبکه اجتماعی «مایدات» آماده بهرهبرداری میشود.
از روز سهشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۵ با اطلاعرسانی رسمی از آدرس وب سایت «مای دات» ثبتنام کاربران آغاز خواهد شد.
پس از چند روز، هر کاربر میتواند از طریق کد دعوت، سایر افراد را فراخوان و شروع به کار کند.
در این شبکه، اجتماعی٫ افراد و کسبوکارها میتوانند با انتشار اخبار، محتوا و ویدیوهای مرتبط، خدمات و فعالیتهای خود را معرفی کرده و به رشد و توسعه اقتصادی خود کمک کنند.
همچنین، حساب تمامی کاربران، خبرگزاریهای معتبر و مسئولان از شبکه «X» بهصورت همزمان در این پلتفرم برخط منعکس میشود و صاحبان حسابهای کاربری میتوانند آنها را Claim و در اختیار بگیرند.
بر اساس میزان بازدید (View)، لایک (Like)، بازنشر (Repost) و اعتبار اخبار، به کاربران امتیاز تعلق میگیرد که این امتیازها قابلیت تبدیل به درآمد مالی روزانه میشود.
کل این شبکه بر بستر بلاکچین اختصاصی «داتوان» طراحی شده و تمامی پستها ( عکس ویدیو وغیره … ) دارای کد رهگیری بلاکچینی خواهند بود.
کاربران میتوانند برای رسمیتبخشی به اطلاعیهها یا پستهای خود، آنها را بهصورت NFT تبدیل کرده و در کیف خصوصی طرف مقابل منتقل نمایند.
موسیقی و فیلمهای کوتاه میتواند NFT شود و به تعداد ایجاد شده فروخته شود.
پستهایی که امتیاز منفی دریافت کنند، ممکن است بهمرور زمان منجر به محدودیت یا تعلیق حساب کاربری شوند.
همچنین، کیف اختصاصی مبتنی بر بلاکچین برای هر کاربر در نظر گرفته شده که انجام تراکنشهای خود را بهسادگی امکانپذیر میکند.
.
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
۶۳
۱۹:۴۶
تسلیحات بهکار رفته توسط آمریکا در عملیات «خشم حماسی»
طبق تصویری که در رسانهها منتشر شده است، تسلیحات زیر توسط نیروی هوایی، زمینی و دریایی آمریکا در طول عملیات «خشم حماسی» علیه کشورمان استفاده شده است:
تسلیحات هوا به هوا:موشک هوا به هوای فروسرخ کوتاهبرد AIM-9X سایدوایندر موشک هوا به هوای هدایت فعال راداری میانبرد AIM-120C/D آمرام
بمبهای هواپرتاب هدایت دقیق:سری بمبهای هدایت ماهوارهای JDAM شامل نسخههای مختلف بمبهای ۲۰۰۰ پوندی GBU-31، بمبهای ۱۰۰۰ پوندی GBU-32 و ۵۰۰ پوندی GBU-38 و نسخه هدایت لیزری آن GBU-54 LJDAMبمب بالدار AGM-154C جیساو
موشکهای کروز:موشک کروز هواپرتاب AGM-84H/K اسلم-ERموشک کروز هواپرتاب AGM-158 JASSM و AGM-158B JASSM-ERموشک کروز RGM-109 TLAM (تاماهاوک)موشک کروز Black TLAM (MST) (بلک تاماهاوک)
سایر تسلیحات استفاده شده:موشک ضدرادار AGM-88 هارم (دقیقتر AGM-88E AARGM)موشک ضدزره AGM-114 هلفایر راکت هدایت لیزری ۷۰ م.م. AGR-20F فالکو (APKWS)پهپادهای انتحاری LUCASخانواده موشکهای پدافندی استاندارد (SM-2، SM-3 و SM-6)اژدر سنگین ۵۳۳ م.م. مارک ۴۸موشک بالستیک تاکتیکی کوتاهبرد PrSM
تسلیحات بالا صرفا توسط ارتش آمریکا استفاده شده و تسلیحات دیگری توسط نیروی هوایی اسرائیل استفاده شده که در لیست بالا نیست.
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
کانال خبری ،تحلیلی سراج
️ @serajonline
طبق تصویری که در رسانهها منتشر شده است، تسلیحات زیر توسط نیروی هوایی، زمینی و دریایی آمریکا در طول عملیات «خشم حماسی» علیه کشورمان استفاده شده است:
تسلیحات هوا به هوا:موشک هوا به هوای فروسرخ کوتاهبرد AIM-9X سایدوایندر موشک هوا به هوای هدایت فعال راداری میانبرد AIM-120C/D آمرام
بمبهای هواپرتاب هدایت دقیق:سری بمبهای هدایت ماهوارهای JDAM شامل نسخههای مختلف بمبهای ۲۰۰۰ پوندی GBU-31، بمبهای ۱۰۰۰ پوندی GBU-32 و ۵۰۰ پوندی GBU-38 و نسخه هدایت لیزری آن GBU-54 LJDAMبمب بالدار AGM-154C جیساو
موشکهای کروز:موشک کروز هواپرتاب AGM-84H/K اسلم-ERموشک کروز هواپرتاب AGM-158 JASSM و AGM-158B JASSM-ERموشک کروز RGM-109 TLAM (تاماهاوک)موشک کروز Black TLAM (MST) (بلک تاماهاوک)
سایر تسلیحات استفاده شده:موشک ضدرادار AGM-88 هارم (دقیقتر AGM-88E AARGM)موشک ضدزره AGM-114 هلفایر راکت هدایت لیزری ۷۰ م.م. AGR-20F فالکو (APKWS)پهپادهای انتحاری LUCASخانواده موشکهای پدافندی استاندارد (SM-2، SM-3 و SM-6)اژدر سنگین ۵۳۳ م.م. مارک ۴۸موشک بالستیک تاکتیکی کوتاهبرد PrSM
تسلیحات بالا صرفا توسط ارتش آمریکا استفاده شده و تسلیحات دیگری توسط نیروی هوایی اسرائیل استفاده شده که در لیست بالا نیست.
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
۴۰
۸:۵۳
سوزن روسی در جنوب!
در تصاویر منتشر شده از جنوب کشور، بهطور واضحی لانچر موشک پدافندی دوشپرتاب (MANPAD) 9K338 ایگلا-اس مشاهده میشود که به تازگی از روسیه خریداری شده است.
ایگلا-اس نسبت به سایر دوشپرتابهای داخل کشور کارایی و سابقه عملیاتی بیشتری دارد. این موشک پدافندی دارای سرجنگی ۲.۵ کیلوگرمی بوده که ۸۰۰ گرم آن مربوط به مواد منفجره سرجنگی موشک میباشد و دارای فیوز مجاورتی است.
برد این موشک پدافندی ۶ کیلومتر و متوسط سرعت آن نیز حدوداً ۸۰۰ متر بر ثانیه است. مدت زمان قفل تا لانچ موشک پدافندی در ایگلا-اس حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه است که نسبت به سایر موشکهای دوشپرتاب موجود در داخل کشور کمتر است.
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
کانال خبری ،تحلیلی سراج
️ @serajonline
در تصاویر منتشر شده از جنوب کشور، بهطور واضحی لانچر موشک پدافندی دوشپرتاب (MANPAD) 9K338 ایگلا-اس مشاهده میشود که به تازگی از روسیه خریداری شده است.
ایگلا-اس نسبت به سایر دوشپرتابهای داخل کشور کارایی و سابقه عملیاتی بیشتری دارد. این موشک پدافندی دارای سرجنگی ۲.۵ کیلوگرمی بوده که ۸۰۰ گرم آن مربوط به مواد منفجره سرجنگی موشک میباشد و دارای فیوز مجاورتی است.
برد این موشک پدافندی ۶ کیلومتر و متوسط سرعت آن نیز حدوداً ۸۰۰ متر بر ثانیه است. مدت زمان قفل تا لانچ موشک پدافندی در ایگلا-اس حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه است که نسبت به سایر موشکهای دوشپرتاب موجود در داخل کشور کمتر است.
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
۳۶
۸:۵۴
وجود سامانههای چابک و عمدتاً پسیو نظیر مجید، آذرخش، تندر و قائم که در جنگ های تحمیلی دوم و سوم در رویاروییهای عملی با تهدیداتی مانند پهپادها و حتی جنگنده ها کارایی خود را نشان دادهاند، در کنار بهکارگیری هدفمند و چینش مناسب توپهای ضدهوایی ۲۳ و ۳۵ میلیمتری، دوشپرتابهایی مانند میثاق، سهند و ایگلا و همچنین گتلینگهای مختلف در سازمان رزم، مجموعهای مطلوب در جهت دفع حملات دشمن ایجاد میکنند.چنین ترکیبی امکان اجرای کمینهای پدافندی، افزایش بقاپذیری در برابر کشف راداری و فراهمسازی دفاع نقطهای مؤثر از مراکز و تأسیسات حساس را فراهم کرده و در مقابله با تهدیدات کمارتفاع و کوچکمقیاس، مزیت قابل توجهی ایجاد میکند.
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
کانال خبری ،تحلیلی سراج
️ @serajonline
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
۳۶
۸:۵۵
یکی از مواردی که برای بازسازی موقت توان پدافندی کوتاهبرد کشور میتوان روی آن حساب باز کرد همین سامانه پدافندی کوتاهبرد گیبکا-اس هست.
این سامانه که بر مبنای خودروی تایگر توسعه داده شده است، برای کشف اهداف دارای یک سایت الکترواپتیکی بوده و توانایی شلیک ۴ تیر موشکهای پدافندی کوتاه 9K338 ایگلا-اس و هم 9M336 وربا را دارد.
با اینکه برد این سامانه نسبت به سامانهای مثل مجید کمتر است ولی بهدلیل عدم نیاز به جک هیدرولیک برای تثبیت، تاکتیکیتر خواهد بود و میتواند در کمینهای پدافندی علیه پهپادها، موشکهای کروز و حتی جنگندهها نقش مثبتی ایفا کند.
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
کانال خبری ،تحلیلی سراج
️ @serajonline
این سامانه که بر مبنای خودروی تایگر توسعه داده شده است، برای کشف اهداف دارای یک سایت الکترواپتیکی بوده و توانایی شلیک ۴ تیر موشکهای پدافندی کوتاه 9K338 ایگلا-اس و هم 9M336 وربا را دارد.
با اینکه برد این سامانه نسبت به سامانهای مثل مجید کمتر است ولی بهدلیل عدم نیاز به جک هیدرولیک برای تثبیت، تاکتیکیتر خواهد بود و میتواند در کمینهای پدافندی علیه پهپادها، موشکهای کروز و حتی جنگندهها نقش مثبتی ایفا کند.
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
۳۳
۸:۵۶
شرکت فالکنهای اماراتی در تهاجم به ایران!در ویدئویی که از اسکورت احمد الشرع (جولانی سابق!) توسط جنگندههای چندمنظوره F-16E دزرت فالکن بلاک ۶۰ امارات منتشر شده است، بهشکل واضحی راندل و پرچمهای نیروی هوایی امارات از روی جنگندهها پاک شده است.پاک کردن راندلها و علائم یک معنی بیشتر ندارد؛ شرکت در مأموریتهای برونمرزی که طبیعتاً امارات علیه کشورمان مأموریت انجام داده است. باید دید که اماراتیها این کار را برای جنگ پیشرو انجام دادهاند یا در همان جنگ رمضان هم علیه کشورمان مأموریتهایی انجام دادهاند (با توجه به انهدام وینگلونگ-۲ اماراتی در شیراز بعید هم نیست).
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
کانال خبری ،تحلیلی سراج
️ @serajonline
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
۳۸
۸:۵۷
طبق گزارشی که خبرگزاری آمریکایی NBC کار کرده است، در روزهای اولیه جنگ ۴۰ روزه، یک فروند جنگنده نورثروپ F-5E تا متعلق به پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول) به پایگاه آمریکایی «کمپ بوهرینگ» در کویت حمله و با موفقیت این پایگاه را بمباران کرده است.
با توجه به اینکه مستنداتی از رهگیری یا سرنگونی تایگر توسط پدافند (از جمله سامانه پدافندی پیشرفته پاتریوت) و جنگندههای رهگیر آمریکا و کویت وجود ندارد، میتوان گفت تایگر مذکور مأموریت خود را با موفقیت به پایان رسانده و به پایگاه چهارم شکاری دزفول بازگشته است.
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
کانال خبری ،تحلیلی سراج
️ @serajonline
با توجه به اینکه مستنداتی از رهگیری یا سرنگونی تایگر توسط پدافند (از جمله سامانه پدافندی پیشرفته پاتریوت) و جنگندههای رهگیر آمریکا و کویت وجود ندارد، میتوان گفت تایگر مذکور مأموریت خود را با موفقیت به پایان رسانده و به پایگاه چهارم شکاری دزفول بازگشته است.
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
۴۱
۸:۵۹
سراج
طبق گزارشی که خبرگزاری آمریکایی NBC کار کرده است، در روزهای اولیه جنگ ۴۰ روزه، یک فروند جنگنده نورثروپ F-5E تا متعلق به پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول) به پایگاه آمریکایی «کمپ بوهرینگ» در کویت حمله و با موفقیت این پایگاه را بمباران کرده است. با توجه به اینکه مستنداتی از رهگیری یا سرنگونی تایگر توسط پدافند (از جمله سامانه پدافندی پیشرفته پاتریوت) و جنگندههای رهگیر آمریکا و کویت وجود ندارد، میتوان گفت تایگر مذکور مأموریت خود را با موفقیت به پایان رسانده و به پایگاه چهارم شکاری دزفول بازگشته است. لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
کانال خبری ،تحلیلی سراج
️ @serajonline
جهت درک بهتر کاری که خلبان تایگر نهاجا کرده است، خوب است بدانید که جنگندههای F-5E تایگر در خدمت نهاجا، فاقد سنسورهای هشداردهنده راداری (RWR) و سنسورهای تقرب موشک (MAWS) بوده و عملاً در صورتی که پدافند یا جنگنده بر روی تایگر قفل و موشک شلیک کند، خلبان تا لحظه انهدام جنگنده متوجه هر دو مورد نمیشود!
مورد بعدی هم گشت دائمی آواکسها و جنگندههای رهگیر نیروی هوایی آمریکا و کویت است و خلبان ایرانی علیرغم وجود حتی جنگنده پیشرفتهای مثل جنگنده رهگیر F-22A رپتور با موفقیت مأموریت خود را به پایان میرساند.
تا این لحظه سابقه نداشته است در طول جنگهای اخیر و زیاد آمریکا، جنگندهای یکی از پایگاههای آمریکا را بمباران کرده باشد یا برگشته باشد!
با وجود چنین خلبانانی تصور کنید که این خلبانان بجای جنگندههای منسوخ فعلی، با جنگندههای پیشرفتهتر روسی مثل سوخو Su-35S سوپرفلانکر، سوخو Su-30SM2 فلانکر-اچ و سوخو Su-57E فلون و یا جنگندههای چینی J-10C فایر برد و جنگنده نسل پنجمی J-35 به عملیات میرفتند... .
مورد بعدی هم گشت دائمی آواکسها و جنگندههای رهگیر نیروی هوایی آمریکا و کویت است و خلبان ایرانی علیرغم وجود حتی جنگنده پیشرفتهای مثل جنگنده رهگیر F-22A رپتور با موفقیت مأموریت خود را به پایان میرساند.
تا این لحظه سابقه نداشته است در طول جنگهای اخیر و زیاد آمریکا، جنگندهای یکی از پایگاههای آمریکا را بمباران کرده باشد یا برگشته باشد!
با وجود چنین خلبانانی تصور کنید که این خلبانان بجای جنگندههای منسوخ فعلی، با جنگندههای پیشرفتهتر روسی مثل سوخو Su-35S سوپرفلانکر، سوخو Su-30SM2 فلانکر-اچ و سوخو Su-57E فلون و یا جنگندههای چینی J-10C فایر برد و جنگنده نسل پنجمی J-35 به عملیات میرفتند... .
۴۵
۹:۰۲
لطفا این پست را برای دیگران ارسال کنید
۶۹
۹:۲۴