بازارسال شده از سازمان دانشجویان امیرکبیر
- هرمز؛ گلوگاه اقتصاد جهان - ایران و معادلات تازه انرژی - دنیا راجع به جنگ چه میگوید؟؟؟- ترامپ : ایران را به عصر حجر بازمیگردانیم!- هشدار درباره تغییرات ژئوپلیتیکی و اثر آن بر بازار نفت و انرژی
|سازمان دانشجویان امیرکبیر|
۴
۱۱:۱۸
بازارسال شده از سازمان دانشجویان امیرکبیر
۳
۱۱:۱۸
بازارسال شده از ابوالفضل برزگر
سلام و خداقوتمتن زیر یکی از بهترین و متقن ترین یادداشت های تدوین شده درباره شروط آتش بس اعلامی امروز است، لطفا به دقت مطالعه کرده و انتشار گسترده دهید و در صورت امکان به دست مسئولین و افراد موثر و دارای تریبون، ائمه جمعه و جماعات و مسئولین برگزاری تجمعات مردمی جهت قرائت و توزیع در تجمعات برسانید.
۱
۸:۴۳
بازارسال شده از حسین
بسم الله الرحمن الرحیمدرباره شروط آتش بس اعلامی نوزدهم فروردین از سوی شعام
ما جنگ طلب و شروع کننده جنگ نبوده و نیستیم. اما جنگی که مجدداً وسط مذاکره و با نقض تمام قوانین انسانی، حقوقی و بینالمللی، علیه ما صورت گرفته است، رهبر عالیقدر این کشور را و بالاترین سطوح فرماندهان لشکری و کشوری و بسیاری از مردم و کودکان بیگناه این وطن را برای دومین بار، آنهم تنها ظرف یکسال، به خاک و خون کشیده و آسیب های فراوانی به زیر ساختهای حیاتی کشور وارد ساخته است؛این چنین جنگی نباید به گونه ای تمام شود که دشمن آمریکایی-صهیونی در لوای ایجاد ابهامات مکرر و عدم شفافیت ها و با استفاده از هزاران حلیه و نیرنگ، کوچکترین امکان بازیابی توان نظامی خود را بیابد و یا جرأت حمله مجدد به این مرز و بوم و همچنین محور مقاومت را داشته باشد.در راستای صیانت از چهل روز مقاومت مردم سربلند وطن در کف خیابان ها، و سرداران و سربازان غیور وطن در کف میدانهای نبرد، مواردی جهت روشنگری و توجه ویژه و پیگیری به شرح ذیل به عرض میرسد:
1. توجه به عدم قطعیت پذیرش این ده ماده ارائه شده ایران از سوی دشمنان حقیر:صدا و سیمای ج.ا چنان مطالب را شرح و بست میدهد گویی ایران از سوی دشمنان پیروز قطعی میدان بوده و شکست قطعی خود را پذیرفته و تنها آماده پرداخت غرامت هاست. در حالی که تنها دشمنان جنایتکار، با مبنا قرار گرفتن این ده بند به عنوان ماده خام مذاکرات آتی موافقت کرده اند.لازم به ذکر است بر همین اساس سران وحشی و بیهویت اسرائیلی پذیرش بسیاری از این بندها را رد نموده و حتی در همان ساعات اولیه یورش به جنوب لبنان را در دستور کار و حملات خود قرار دادند. حتی پس از بیان خبر آتش بس به زیرساختهای نفتی جزیره لاوان حملاتی صورت پذیرفته که الحمدلله رب العالمین با پاسخ کوبنده سربازان میدان مواجه گردیده است.این موارد تنها نمونه ایست از اینکه بدانیم مطالبی که در رسانه ملی با قاطعیت و شفافیت برای عموم مردم بازگو میشود، بسیار مبهم و دارای شبهه می باشد.
2. توجه به این نکته که نحوه عملکرد ما نباید موجب دلسردی در دو جبهه اساسی محور مقاومت و مردم کف میدان شود:ابهاماتی که در بند پیشین بدانها اشاره شده است در دو میدان امکان سردرگمی، سردی و بدبینی را میتواند موجب گردد.اگر حملات به تمام محورهای مقاومت و همچنین خود ایران کاملا از سمت همه جبهه های دشمنان متوقف نگردد، قطعا محورهای مورد تهاجم در یک خلاء دفاعی و در مراحل بعدی فکری قرار خواهند گرفت. خلاء دفاعی سبب تلفات مظلومانه و خلاء فکری سبب فاصله گیری در درگیریهای آتی و کاهش ثمرات راهبردی در زمان پیروزی خواهد شد.مثلا اگر ما متعهد به آتش بس باشیم و لبنان همچنان درگیر باشد، هم فشار سیاسی علیه حزب الله بالا خواهد رفت، هم برادران غیور و شریف حزب الله دلسرد خواهند شد و هم سایر محورها این تجربه عملی را در منتهی به باز تعریف همراهی خود در اتحاد با ایران موثر خواهند یافت. توجه به این ملاحظات از اهم موارد است.
3. توجه به این نکته که در متن صادر شده از سوی شعام هیچ اشاره مستقیمی به لزوم توقف جنایت از سوی رژیم جعلی، غاصب و جنایتکار اسرائیل یا سایر دول مشارکت نموده در این تهاجم نشده:به جز اشاره متن به شکست این رژیم منحوس، تمام وظایف و تعهدات به آمریکا بر میگردد. شاید همین مورد به این رژیم نامشروع اجازه داده تا بندهایی را رد کرده و تهاجم به لبنان را همچنان ادامه دهد و ... متن باید به گونه ای تدوین میشد که تمامی کشورهای مشارکت کننده این نبرد تحمیلی، و این رژیم غیر قانونی مورد تخاطب قرار بگیرند و درصورت اعلام قبول همه آنها، آتش بس اعلام شود، چه برسد به اعمال و برقراری آن.
4. توجه به اینکه اساسا این ده ماده از سوی نخبگان خود ایران نیز کامل، جامع و مانع نیست:به عنوان مثال آیا در این ده بند اشارهای به ضرورت و لزوم پایان دادن به پخش برنامههای فارسی زبان ماهوارهای، پلتفرمی و اینترنتی سازمان یافته و تامین مالی شده از سوی دشمنان ایران در جهت تشویش اذهان عمومی، ایجاد جنگ شناختی، ضربه به هویت ایرانی اسلامی، ضربه به نهاد خانواده، ضربه به اتحاد ملی و ... ، که حداقل در سی سال اخیر ضربات جبران ناپذیری به پویایی فکری و عقیدتی، روحیه و هویت ایرانی بسیاری از هموطنانمان زده است اشارهای شده است؟هیهات که تعلل در این زمینه به جایی رسیده است؛ حتی کشور همسایه ترکیه نیز برای ایرانیان بخش فارسی زبان راه اندازی نموده است تا مرجعیت فکری بخشی از جامعه ما را نیز ترکیه در دست بگیرد.اگر فضای رسانهای ما این قدر میتواند بی دروپیکر باشد، چرا فعالیت های رسانه ای داخلی مشمول قوانین هستند و از هفت دولت آزاد اعلام نمیشوند، تا هرکس هر حرف درست و غلطی مایل بود بگوید؟
1/2
ما جنگ طلب و شروع کننده جنگ نبوده و نیستیم. اما جنگی که مجدداً وسط مذاکره و با نقض تمام قوانین انسانی، حقوقی و بینالمللی، علیه ما صورت گرفته است، رهبر عالیقدر این کشور را و بالاترین سطوح فرماندهان لشکری و کشوری و بسیاری از مردم و کودکان بیگناه این وطن را برای دومین بار، آنهم تنها ظرف یکسال، به خاک و خون کشیده و آسیب های فراوانی به زیر ساختهای حیاتی کشور وارد ساخته است؛این چنین جنگی نباید به گونه ای تمام شود که دشمن آمریکایی-صهیونی در لوای ایجاد ابهامات مکرر و عدم شفافیت ها و با استفاده از هزاران حلیه و نیرنگ، کوچکترین امکان بازیابی توان نظامی خود را بیابد و یا جرأت حمله مجدد به این مرز و بوم و همچنین محور مقاومت را داشته باشد.در راستای صیانت از چهل روز مقاومت مردم سربلند وطن در کف خیابان ها، و سرداران و سربازان غیور وطن در کف میدانهای نبرد، مواردی جهت روشنگری و توجه ویژه و پیگیری به شرح ذیل به عرض میرسد:
1. توجه به عدم قطعیت پذیرش این ده ماده ارائه شده ایران از سوی دشمنان حقیر:صدا و سیمای ج.ا چنان مطالب را شرح و بست میدهد گویی ایران از سوی دشمنان پیروز قطعی میدان بوده و شکست قطعی خود را پذیرفته و تنها آماده پرداخت غرامت هاست. در حالی که تنها دشمنان جنایتکار، با مبنا قرار گرفتن این ده بند به عنوان ماده خام مذاکرات آتی موافقت کرده اند.لازم به ذکر است بر همین اساس سران وحشی و بیهویت اسرائیلی پذیرش بسیاری از این بندها را رد نموده و حتی در همان ساعات اولیه یورش به جنوب لبنان را در دستور کار و حملات خود قرار دادند. حتی پس از بیان خبر آتش بس به زیرساختهای نفتی جزیره لاوان حملاتی صورت پذیرفته که الحمدلله رب العالمین با پاسخ کوبنده سربازان میدان مواجه گردیده است.این موارد تنها نمونه ایست از اینکه بدانیم مطالبی که در رسانه ملی با قاطعیت و شفافیت برای عموم مردم بازگو میشود، بسیار مبهم و دارای شبهه می باشد.
2. توجه به این نکته که نحوه عملکرد ما نباید موجب دلسردی در دو جبهه اساسی محور مقاومت و مردم کف میدان شود:ابهاماتی که در بند پیشین بدانها اشاره شده است در دو میدان امکان سردرگمی، سردی و بدبینی را میتواند موجب گردد.اگر حملات به تمام محورهای مقاومت و همچنین خود ایران کاملا از سمت همه جبهه های دشمنان متوقف نگردد، قطعا محورهای مورد تهاجم در یک خلاء دفاعی و در مراحل بعدی فکری قرار خواهند گرفت. خلاء دفاعی سبب تلفات مظلومانه و خلاء فکری سبب فاصله گیری در درگیریهای آتی و کاهش ثمرات راهبردی در زمان پیروزی خواهد شد.مثلا اگر ما متعهد به آتش بس باشیم و لبنان همچنان درگیر باشد، هم فشار سیاسی علیه حزب الله بالا خواهد رفت، هم برادران غیور و شریف حزب الله دلسرد خواهند شد و هم سایر محورها این تجربه عملی را در منتهی به باز تعریف همراهی خود در اتحاد با ایران موثر خواهند یافت. توجه به این ملاحظات از اهم موارد است.
3. توجه به این نکته که در متن صادر شده از سوی شعام هیچ اشاره مستقیمی به لزوم توقف جنایت از سوی رژیم جعلی، غاصب و جنایتکار اسرائیل یا سایر دول مشارکت نموده در این تهاجم نشده:به جز اشاره متن به شکست این رژیم منحوس، تمام وظایف و تعهدات به آمریکا بر میگردد. شاید همین مورد به این رژیم نامشروع اجازه داده تا بندهایی را رد کرده و تهاجم به لبنان را همچنان ادامه دهد و ... متن باید به گونه ای تدوین میشد که تمامی کشورهای مشارکت کننده این نبرد تحمیلی، و این رژیم غیر قانونی مورد تخاطب قرار بگیرند و درصورت اعلام قبول همه آنها، آتش بس اعلام شود، چه برسد به اعمال و برقراری آن.
4. توجه به اینکه اساسا این ده ماده از سوی نخبگان خود ایران نیز کامل، جامع و مانع نیست:به عنوان مثال آیا در این ده بند اشارهای به ضرورت و لزوم پایان دادن به پخش برنامههای فارسی زبان ماهوارهای، پلتفرمی و اینترنتی سازمان یافته و تامین مالی شده از سوی دشمنان ایران در جهت تشویش اذهان عمومی، ایجاد جنگ شناختی، ضربه به هویت ایرانی اسلامی، ضربه به نهاد خانواده، ضربه به اتحاد ملی و ... ، که حداقل در سی سال اخیر ضربات جبران ناپذیری به پویایی فکری و عقیدتی، روحیه و هویت ایرانی بسیاری از هموطنانمان زده است اشارهای شده است؟هیهات که تعلل در این زمینه به جایی رسیده است؛ حتی کشور همسایه ترکیه نیز برای ایرانیان بخش فارسی زبان راه اندازی نموده است تا مرجعیت فکری بخشی از جامعه ما را نیز ترکیه در دست بگیرد.اگر فضای رسانهای ما این قدر میتواند بی دروپیکر باشد، چرا فعالیت های رسانه ای داخلی مشمول قوانین هستند و از هفت دولت آزاد اعلام نمیشوند، تا هرکس هر حرف درست و غلطی مایل بود بگوید؟
1/2
۱
۸:۴۳
بازارسال شده از حسین
اما اگر این هرج و مرج به درستی آزادی تلقی نمیشود و همه نخبگان بر لزوم وجود و رعایت قواعد ملی و مصالح کشور در باب حفظ اصول منطقی مشخصی در این فضا اذعان دارند، چرا دشمنان ما آزاد هستند چنین تهاجمات عقیدتی، شناختی، فرهنگی و نسلی ای را به کشورمان تحمیل کنند؟ آیا وقت آن نرسیده که یکی از ثمرات این همراهی میدان و خیابان، آن هم در پسِ این جنگ، بازپس گیری اذهان بخش آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه مان به واسطه تعهد دارای ضمانت اجرایی از سوی همه دول خارجی و متخاصم در تعطیلی شبکه های فارسی زبان باشد؟آیا این مسئله خود نباید به عنوان یک تنگه هرمز هویتی، فرهنگی و عقیدتی تلقی گردد که سالها پیش با ترک فعل نخبگان و دست اندرکاران این حوزه به دشمن واگذار شده و همچنان بر همین منوال است؟یا به عنوان مثال یاوه گویی همیشگی کدخدایان روستاهای حاشیه خلیج همیشه فارس در مورد جزایر سه گانه.آیا در این خصوص نیاز نبود تعیین تکلیف بی چون و چرایی صورت پذیرد؟ آن هم در زمانی که ما پس از چند صد سال با این قدرت امکان اعلام پیروزی و باز تعریف بسیاری از معادلات منطقه و جهان را دارا هستیم.یا به عنوان مثالی دیگر؛ یاوه گویی های همین روستاهای نمک نشناس منطقه در به کارگیری واژه های جعلی برای خلیج همیشه فارس.آیا نمی بایست همین موارد، به عنوان نقاط حساسی تلقی شوند که جهت جلوگیری از شروع مخاصمات و بحرانهای آتی در این متن به آنها توجه جدی شود؟مگر یکی از حرفهای ما برای استحکام در این میدان این نیست که باید طوری به دشمنان درس بدهیم که تا ابد فکر تعرض به کشورمان را نکنند؟ آیا این نکات با دول متخاصم نباید در همین راستا مد نظر قرار میگرفت.
5. توجه به این نکته که سردرگمی ناشی از اشکالات و نقایص محتوایی متن و نتایج گرفته شده از آن در رسانه های مختلف و در اذهان عموم مردم، در ابعاد مختلف اتحاد موجود را تهدید میکند:چرا نباید در حین نبرد جانانه سربازان در میدان و مردم در خیابان، تمام نکات فوق به نتیجه نهایی و قطعی میرسید و بعد اعلام آتش بس میشد؟ آیا اگر همه نقایص و ابهامات شفاف بود، نمیشد به این آتش بس و نتیجه آتی مذاکرات حول آن خوش بین تر بود؟- از طرفی برای اعلام عمومی این نتایج مبهم باز هم اذهان را به نتیجه مذاکرات شرطی نموده و هر گونه آینده کوتاه مدتی را نیز به آن گره زده ایم و به نظر درست نیست.- از طرفی با برخی پالسهای پیروزی زودهنگام در کنار اخبار ضد و نقیض موثق، با سرد و گرم کردن روحیه سربازان و مردم جان بر کف و خانواده های شهدای عزیز، به این گنج اصلی وطن آسیب میرسانیم.- از طرفی با مشخص نبودن مستقیم و شفاف دول مشارکت کننده در این نبرد تحمیلی جنایتکارانه، حق از باطل در عرصههای مختلف شفاف نشده و امکان هرگونه شیطنت در کوتاه، میان و بلند مدت از سوی همه طرف ها خواهد بود.- از طرفی این عدم شفافیت حق از باطل، امکان ایراد روایتهای مختلف را در بیشترین حالات به معاندین داده و اذهان عمومیِ تحت الشعاع امواج مسموم شبکه های بیگانه را نیز مخدوش خواهد کرد. نباید به این واسطه که به هر حال همیشه یک عده ای ساز مخالف میزنند و یا همیشه یک عده ای هر کار بشود درک نخواهند کرد، به کاهش این آسیب همت نشده و با بی توجهی به گزاره های مهم، به شرایط دلخواه دشمنان دامن زده شود.
پی نوشت: با توجه به تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت بیش از ۳۰۰ نفر و نقض قطعی شروط آتش بس، بایستی موج شدید و بی سابقه حملات و نه تنبیه دفعی تا رسیدن به نقطه تسلیم بی قید و شرط این رژیم جعلی ادامه یابد، که هم تضمین تحقق شروط آتش بس، هم موجب جلوگیری از نقض مجدد و حملات به جبهه مقاومت بوده و هم اینکه حساب کار دست آمریکا و متحدانش آمده و دست مذاکره کنندگان در احقاق حق مردم شریف ایران پُر شود.
این متن، تنها مجملی است از نکات قابل توجه مغفولی که ان شاءالله هرچه زودتر مورد پیگیری قرار گرفته و از زیانهای قطعی آتی جلوگیری نماید.توجه شود که این مطالبات نه تنها به معنای عبور از امر رهبری و خدشه به وحدت نبوده، بلکه همچون حضور پرشور مردم حاضر در صحنه و مطالبه گری ایشان، موجب باز شدن دست مسئولین دلسوز کشور و در راس ایشان مقام معظم رهبری در مواجهه با دشمن غدّار و کینه توز ملت ایران و بشریت می باشد.
جمعی از پژوهشگران و نخبگان حوزه و دانشگاهمن الله التوفیقوالسلام
2/2
5. توجه به این نکته که سردرگمی ناشی از اشکالات و نقایص محتوایی متن و نتایج گرفته شده از آن در رسانه های مختلف و در اذهان عموم مردم، در ابعاد مختلف اتحاد موجود را تهدید میکند:چرا نباید در حین نبرد جانانه سربازان در میدان و مردم در خیابان، تمام نکات فوق به نتیجه نهایی و قطعی میرسید و بعد اعلام آتش بس میشد؟ آیا اگر همه نقایص و ابهامات شفاف بود، نمیشد به این آتش بس و نتیجه آتی مذاکرات حول آن خوش بین تر بود؟- از طرفی برای اعلام عمومی این نتایج مبهم باز هم اذهان را به نتیجه مذاکرات شرطی نموده و هر گونه آینده کوتاه مدتی را نیز به آن گره زده ایم و به نظر درست نیست.- از طرفی با برخی پالسهای پیروزی زودهنگام در کنار اخبار ضد و نقیض موثق، با سرد و گرم کردن روحیه سربازان و مردم جان بر کف و خانواده های شهدای عزیز، به این گنج اصلی وطن آسیب میرسانیم.- از طرفی با مشخص نبودن مستقیم و شفاف دول مشارکت کننده در این نبرد تحمیلی جنایتکارانه، حق از باطل در عرصههای مختلف شفاف نشده و امکان هرگونه شیطنت در کوتاه، میان و بلند مدت از سوی همه طرف ها خواهد بود.- از طرفی این عدم شفافیت حق از باطل، امکان ایراد روایتهای مختلف را در بیشترین حالات به معاندین داده و اذهان عمومیِ تحت الشعاع امواج مسموم شبکه های بیگانه را نیز مخدوش خواهد کرد. نباید به این واسطه که به هر حال همیشه یک عده ای ساز مخالف میزنند و یا همیشه یک عده ای هر کار بشود درک نخواهند کرد، به کاهش این آسیب همت نشده و با بی توجهی به گزاره های مهم، به شرایط دلخواه دشمنان دامن زده شود.
پی نوشت: با توجه به تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت بیش از ۳۰۰ نفر و نقض قطعی شروط آتش بس، بایستی موج شدید و بی سابقه حملات و نه تنبیه دفعی تا رسیدن به نقطه تسلیم بی قید و شرط این رژیم جعلی ادامه یابد، که هم تضمین تحقق شروط آتش بس، هم موجب جلوگیری از نقض مجدد و حملات به جبهه مقاومت بوده و هم اینکه حساب کار دست آمریکا و متحدانش آمده و دست مذاکره کنندگان در احقاق حق مردم شریف ایران پُر شود.
این متن، تنها مجملی است از نکات قابل توجه مغفولی که ان شاءالله هرچه زودتر مورد پیگیری قرار گرفته و از زیانهای قطعی آتی جلوگیری نماید.توجه شود که این مطالبات نه تنها به معنای عبور از امر رهبری و خدشه به وحدت نبوده، بلکه همچون حضور پرشور مردم حاضر در صحنه و مطالبه گری ایشان، موجب باز شدن دست مسئولین دلسوز کشور و در راس ایشان مقام معظم رهبری در مواجهه با دشمن غدّار و کینه توز ملت ایران و بشریت می باشد.
2/2
۱
۸:۴۳