حمله به زیرساختها جنایت جنگی است
اصغر فرهادی، در پی حملات وحشیانۀ آمریکایی-صهیونی به زیرساختهای کشور، در پیامی خطاب به هنرمندان و سینماگران سراسر جهان نوشت:
از هنرمندان و سینماگران در هر کجای جهان تقاضا دارم در این روزها و ساعات حساس، با هر روش ممکن، صدایی باشند برای توقف تجاوز ویرانگری که بیش از پیش به تخریب زیرساختهای غیرنظامی رسیده است.
زیرساختهایی که هدف قرار گرفتهاند، متعلق به مردم ایراناند و کاملاً با نیازهای اولیه زندگی روزمره آنها مرتبط هستند. نابودی این زیرساختها، تنها تخریب ساختمانها نیست، بلکه ضربهای مستقیم به حیات و کرامت انسانهاست.
حمله به زیرساختهای یک کشور، بیشک جنایت جنگی است. تقاضا دارم فارغ از هر عقیده و نگرش، برای توقف این روند غیرانسانی، غیرقانونی و ویرانگر، یکصدا شویم.
رصد، تحلیل و بررسی سینما ایران
@sodacinema
از هنرمندان و سینماگران در هر کجای جهان تقاضا دارم در این روزها و ساعات حساس، با هر روش ممکن، صدایی باشند برای توقف تجاوز ویرانگری که بیش از پیش به تخریب زیرساختهای غیرنظامی رسیده است.
زیرساختهایی که هدف قرار گرفتهاند، متعلق به مردم ایراناند و کاملاً با نیازهای اولیه زندگی روزمره آنها مرتبط هستند. نابودی این زیرساختها، تنها تخریب ساختمانها نیست، بلکه ضربهای مستقیم به حیات و کرامت انسانهاست.
حمله به زیرساختهای یک کشور، بیشک جنایت جنگی است. تقاضا دارم فارغ از هر عقیده و نگرش، برای توقف این روند غیرانسانی، غیرقانونی و ویرانگر، یکصدا شویم.
۸۸۹
۱۲:۱۹
بزرگترین سعادت زندگی من، هموطنی با مردم ایران است
یادداشت یوسف حاتمیکیا کارگردان سینما به مناسبت گذشت چهل روز از شهادت رهبر شهید و کودکان میناب:
در چهلمین روز فقدان رهبر شهیدمان و کودکان مظلوم مینابمان، گویی طوفان اندکی آرام گرفت.
نمیتوان جنگی را دید که در یک سمتش خداوند، ملت ایران را مبعوث میکند و در آغوش خود میگیرد تا بتوانند در برابر ابرقدرت زمانشان بایستند، و این آرامش را در چهلمین روز، نشانهای از سوی او ندانست.
نمیدانم این آرامش تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؛ هر چند بسیار آرزو دارم دشمنان مکارمان رام شده باشند. اما یک چیز را بهخوبی میدانم: من به هموطنی با مردم ایران افتخار میکنم، و این بزرگترین سعادت زندگی من است.
در کنار شما بودن، مدالی افتخارآمیزست که بر سینه هر کس بنشیند، باید تا ابد سرش را بالا نگه دارد؛ حتی آنان که در آخرین لحظه سوار بر واگن انتهایی این قطار افتخار شدند.
ایران هست، چون شما هستید. فرزندانتان در نیروهای نظامی، با پشتگرمی شما و یاری خداوند، این دشمن را در جای خود نشاندند و اگر خطایی دوباره رخ دهد، باز هم خواهند نشاند و اینبار کوبندتر.
به یاد تمام شهدایمان در جنگ ۱۲ روزه، دیماه و جنگ رمضانپاینده باد ایرانپاینده باید مردم ایران
#رهبر_شهید #جنگ_رمضان
رصد، تحلیل و بررسی سینما ایران
@sodacinema
در چهلمین روز فقدان رهبر شهیدمان و کودکان مظلوم مینابمان، گویی طوفان اندکی آرام گرفت.
نمیتوان جنگی را دید که در یک سمتش خداوند، ملت ایران را مبعوث میکند و در آغوش خود میگیرد تا بتوانند در برابر ابرقدرت زمانشان بایستند، و این آرامش را در چهلمین روز، نشانهای از سوی او ندانست.
نمیدانم این آرامش تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؛ هر چند بسیار آرزو دارم دشمنان مکارمان رام شده باشند. اما یک چیز را بهخوبی میدانم: من به هموطنی با مردم ایران افتخار میکنم، و این بزرگترین سعادت زندگی من است.
در کنار شما بودن، مدالی افتخارآمیزست که بر سینه هر کس بنشیند، باید تا ابد سرش را بالا نگه دارد؛ حتی آنان که در آخرین لحظه سوار بر واگن انتهایی این قطار افتخار شدند.
ایران هست، چون شما هستید. فرزندانتان در نیروهای نظامی، با پشتگرمی شما و یاری خداوند، این دشمن را در جای خود نشاندند و اگر خطایی دوباره رخ دهد، باز هم خواهند نشاند و اینبار کوبندتر.
به یاد تمام شهدایمان در جنگ ۱۲ روزه، دیماه و جنگ رمضانپاینده باد ایرانپاینده باید مردم ایران
#رهبر_شهید #جنگ_رمضان
۷۲۴
۲۱:۰۰
شما نگران ایران نباشید
پرویز پرستویی نسبت به تحلیلهای مجری مزدور اینترنشنال واکنش نشان داد و نوشت:
باز شروع شد...؟!!!بالاخره به چه ساز شما تحلیلگران که همیشه تحلیل هاتون جواب برعکس میده باید رقصید ...؟اکثر شماها که در فرمایشاتتون پشتتون به کتاب خونه است و مثلا همیشه در حال مطالعه و...هستید...
شک ندارم که فقط بالا تنه تون کت و کراوات و پوشته و پایین تنه تون لباس راحتی است ...حتی یک بار یکی از دوستان تحلیلگرتون دوربینش افتاد و معلوم شد که با لباس زیر (شورت ) نشسته...
بس کنید...اینقدر مردم ایران را کوچک نشمرید ...مردم فهیم ایران نیازی به هدایت و رهبری شما ندارند ...میدانم بالاخره شما هم از همین راه ارتزاق می کنید...
شاهمراد ویسی...مردم ایران از ۹ اسفند ۱۴۰۴ از شب تا صبح در خیابان ها و میادین هستند با کل اعضای خانواده ،در زیر شلیک موشک ها و پهپاد های عمو ترامپ و بی بی نتانیاهوتون ...و حتی به شهادت هم رسیدند...اونوقت شما یک بار در قلب آمریکا ،مهد آزادی در تجمعِ حمایت از آمریکا و اسرائیل بر علیه ایران شرکت کردید اون هم با جلیقه ضد گلوله...توصیه میکنم در این مدت آتش بس جلیقه تون و باز کنید و به استراحت بپردازید ...
خدای مردم ایران بزرگتر از شما ناجیان غرق شده در افکار پوسیده است...اکثر همین مردم کوچه و خیابان و میادین مشکل معاش و مسکن و ...دارند...مردم ایران سختی های زیادی را در این چند دهه متحمل شدند ...آنهم بخاطر مسئولین بی کفایتی که سر سفره انقلاب نشستند ...اختلاس کردند و ثروت های زیادی را شخم زدند و رفتند و الان هم در همان دور و بر شما ایستاده اند و به ما و شما می خندند...
بله خیلی از جوانان کشته شدند...زندانی شدند ...بله همه این هارا میدانیم و می بینیم...هنوز هم مردم مطالباتی دارند که بایستی شنیده شود...ولی الان در خط مقدم استوار ایستاده اند برای وطن برای ایران برای اعتقاداتشان ...تا آدم خوار های جزیزه اپستین و کودک کشان مدافعشان نباشند...بله از شما به مردم ایران رسید...از شما ها در عید نوروز کادو های بشر دوستانه زیادی گرفتیم...شهدای دختران میناب...شهدای ناوچه دنا...شهدای لانچر ها ...پترو شیمی...بیمارستان...انستیتو پاستور...و ............... دریغ از یک تسلیت...بسه دیگه جلیقه تون و باز کنید ...شما نگران ایران نباشید ...
رصد، تحلیل و بررسی سینما ایران
@sodacinema
باز شروع شد...؟!!!بالاخره به چه ساز شما تحلیلگران که همیشه تحلیل هاتون جواب برعکس میده باید رقصید ...؟اکثر شماها که در فرمایشاتتون پشتتون به کتاب خونه است و مثلا همیشه در حال مطالعه و...هستید...
شک ندارم که فقط بالا تنه تون کت و کراوات و پوشته و پایین تنه تون لباس راحتی است ...حتی یک بار یکی از دوستان تحلیلگرتون دوربینش افتاد و معلوم شد که با لباس زیر (شورت ) نشسته...
بس کنید...اینقدر مردم ایران را کوچک نشمرید ...مردم فهیم ایران نیازی به هدایت و رهبری شما ندارند ...میدانم بالاخره شما هم از همین راه ارتزاق می کنید...
شاهمراد ویسی...مردم ایران از ۹ اسفند ۱۴۰۴ از شب تا صبح در خیابان ها و میادین هستند با کل اعضای خانواده ،در زیر شلیک موشک ها و پهپاد های عمو ترامپ و بی بی نتانیاهوتون ...و حتی به شهادت هم رسیدند...اونوقت شما یک بار در قلب آمریکا ،مهد آزادی در تجمعِ حمایت از آمریکا و اسرائیل بر علیه ایران شرکت کردید اون هم با جلیقه ضد گلوله...توصیه میکنم در این مدت آتش بس جلیقه تون و باز کنید و به استراحت بپردازید ...
خدای مردم ایران بزرگتر از شما ناجیان غرق شده در افکار پوسیده است...اکثر همین مردم کوچه و خیابان و میادین مشکل معاش و مسکن و ...دارند...مردم ایران سختی های زیادی را در این چند دهه متحمل شدند ...آنهم بخاطر مسئولین بی کفایتی که سر سفره انقلاب نشستند ...اختلاس کردند و ثروت های زیادی را شخم زدند و رفتند و الان هم در همان دور و بر شما ایستاده اند و به ما و شما می خندند...
بله خیلی از جوانان کشته شدند...زندانی شدند ...بله همه این هارا میدانیم و می بینیم...هنوز هم مردم مطالباتی دارند که بایستی شنیده شود...ولی الان در خط مقدم استوار ایستاده اند برای وطن برای ایران برای اعتقاداتشان ...تا آدم خوار های جزیزه اپستین و کودک کشان مدافعشان نباشند...بله از شما به مردم ایران رسید...از شما ها در عید نوروز کادو های بشر دوستانه زیادی گرفتیم...شهدای دختران میناب...شهدای ناوچه دنا...شهدای لانچر ها ...پترو شیمی...بیمارستان...انستیتو پاستور...و ............... دریغ از یک تسلیت...بسه دیگه جلیقه تون و باز کنید ...شما نگران ایران نباشید ...
۸۲۸
۲۲:۰۱
اسامی فیلمهای حاضر در جشنواره کن ٢٠٢۶ منتشر شد
هفتاد و نهمین جشنواره فیلم کن، با حضور چهرههایی چون پدرو آلمادوار، پاول پاولیکوفسکی، کریستین مونجیو، هیروکازو کورئیدا، آندری زویاگینتسف، ریوسوکه هاماگوچی و همچنین اصغر فرهادی، از ٢٢ اردیبهشت تا ٢ خرداد برگزار خواهد شد.
فهرست کامل فیلمهای بخش مسابقه اصلی جشنواره کن، نامزدهای نخل طلایی:
«مینوتائور» ساخته آندری زویاگینتسف«معشوق» ساخته رودریگو سوروگوین«مردی که دوستش دارم» ساخته ایرا ساکس«سرزمین پدری» ساخته پاول پاولیکوفسکی«مولن» ساخته لازلو نمس«جشن تولد» ساخته لیا میسیوس«آبدره» ساخته کریستین مونجیو«رستگاری ما» ساخته امانوئل مار«هیولای مهربان» ساخته ماری کروتزر«یادداشتهای ناگی» ساخته کوجی فوکادا«امید» ساخته نا هونگ جین«گوسفند در جعبه» ساخته هیروکازو کورئیدا«روزی دیگر» ساخته ژان هری«ناشناخته» ساخته آرتور هراری«ناگهان» ساخته ریوسکه هاماگوچی«ماجراجویی رویایی» ساخته والسکا گریسباخ«بزدل» ساخته لوکاس دونت«توپ سیاه» ساخته خاویر آمبروسی و خاویر کالوو«زندگی یک زن» ساخته شارلین بورژوا تاکه«قصههای موازی» ساخته اصغر فرهادی«کریسمس تلخ» ساخته پدرو آلمادوار
#جشنواره_کن_٢٠٢۶
رصد، تحلیل و بررسی سینما ایران
@sodacinema
«مینوتائور» ساخته آندری زویاگینتسف«معشوق» ساخته رودریگو سوروگوین«مردی که دوستش دارم» ساخته ایرا ساکس«سرزمین پدری» ساخته پاول پاولیکوفسکی«مولن» ساخته لازلو نمس«جشن تولد» ساخته لیا میسیوس«آبدره» ساخته کریستین مونجیو«رستگاری ما» ساخته امانوئل مار«هیولای مهربان» ساخته ماری کروتزر«یادداشتهای ناگی» ساخته کوجی فوکادا«امید» ساخته نا هونگ جین«گوسفند در جعبه» ساخته هیروکازو کورئیدا«روزی دیگر» ساخته ژان هری«ناشناخته» ساخته آرتور هراری«ناگهان» ساخته ریوسکه هاماگوچی«ماجراجویی رویایی» ساخته والسکا گریسباخ«بزدل» ساخته لوکاس دونت«توپ سیاه» ساخته خاویر آمبروسی و خاویر کالوو«زندگی یک زن» ساخته شارلین بورژوا تاکه«قصههای موازی» ساخته اصغر فرهادی«کریسمس تلخ» ساخته پدرو آلمادوار
#جشنواره_کن_٢٠٢۶
۸۶۱
۱۷:۰۹
ایران مهد بزرگترین تمدنهاست
مایکل مور مستند ساز آمریکایی، در واکنش به تهدید ترامپ در مورد نابود کردن تمدن ایران نوشت:
دونالد ترامپ یک تروریست است که بهراحتی تهدید به نسلکشی میکند. رهبران و رسانههای ما به قدری احمق هستند که مدام میپرسند چرا آنها از ما متنفرند؟ آنها از ما متنفر نیستند، بلکه ما از آنها متنفریم! ما آدمبدهای این ماجرا هستیم. اگر در زمان رؤسای جمهور قبلی متوجه این موضوع نشده بودید، حداقل ترامپ حالا نقاب را پاره کرده و به شما نشان داده که ما واقعاً چه کسی هستیم.
ایران مهد یکی از بزرگترین تمدنهایی است که این سیاره تا کنون به خود دیده است. در حالی که اجداد ما در اروپا هنوز درحال یادگیری این بودند که چگونه کلبه بسازند، پارسیها قبلاً اولین اعلامیه حقوق بشر جهان را نوشته بودند. آنها یک امپراتوری چندفرهنگی ساختند که با مردم مغلوب باوقار رفتار میکرد و در ریاضیات و پزشکی کارهایی انجام میدادند که ما تا هزارسال بعد به آن نمیرسیدیم.
اینها مردمی هستند که جبر، پزشکی و حتی موسیقی تیتراژ «بازی تاجوتخت» را به ما دادند. علیرغم سانسور، ایران هنوز هم برخی از بزرگترین فیلمسازان جهان را تولید میکند. اما در مقابل، آمریکا از سال ۱۹۵۳ فقط درحال دخالت و حمله به ایران بوده است.
ارتش آمریکا باید از دستورات غیرقانونی و غیراخلاقی سرپیچی کند. کنگره باید پیت هگست، وزیر جنگ را استیضاح کند و خواستار اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری ترامپ از مقامش شود. هیچکس قرار نیست به داد ما برسد؛ ما باید خودمان این کار را بکنیم.
رصد، تحلیل و بررسی سینما ایران
@sodacinema
دونالد ترامپ یک تروریست است که بهراحتی تهدید به نسلکشی میکند. رهبران و رسانههای ما به قدری احمق هستند که مدام میپرسند چرا آنها از ما متنفرند؟ آنها از ما متنفر نیستند، بلکه ما از آنها متنفریم! ما آدمبدهای این ماجرا هستیم. اگر در زمان رؤسای جمهور قبلی متوجه این موضوع نشده بودید، حداقل ترامپ حالا نقاب را پاره کرده و به شما نشان داده که ما واقعاً چه کسی هستیم.
ایران مهد یکی از بزرگترین تمدنهایی است که این سیاره تا کنون به خود دیده است. در حالی که اجداد ما در اروپا هنوز درحال یادگیری این بودند که چگونه کلبه بسازند، پارسیها قبلاً اولین اعلامیه حقوق بشر جهان را نوشته بودند. آنها یک امپراتوری چندفرهنگی ساختند که با مردم مغلوب باوقار رفتار میکرد و در ریاضیات و پزشکی کارهایی انجام میدادند که ما تا هزارسال بعد به آن نمیرسیدیم.
اینها مردمی هستند که جبر، پزشکی و حتی موسیقی تیتراژ «بازی تاجوتخت» را به ما دادند. علیرغم سانسور، ایران هنوز هم برخی از بزرگترین فیلمسازان جهان را تولید میکند. اما در مقابل، آمریکا از سال ۱۹۵۳ فقط درحال دخالت و حمله به ایران بوده است.
ارتش آمریکا باید از دستورات غیرقانونی و غیراخلاقی سرپیچی کند. کنگره باید پیت هگست، وزیر جنگ را استیضاح کند و خواستار اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری ترامپ از مقامش شود. هیچکس قرار نیست به داد ما برسد؛ ما باید خودمان این کار را بکنیم.
۱.۷K
۱۳:۴۴
#اطلاعیه#سودایسینما
۱.۶K
۱۰:۳۸
پنجمین شماره پرده خیال منتشر شد
پنجمین ویژهنامه تحلیلی «پرده خیال» فرهنگستان هنر، با محوریت بررسی و تحلیل چهلوچهارمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد.
در این شماره، فیلمهای حاضر در جشنواره چهلوچهارم فجر از منظر گونههای جنگی، اجتماعی، سایکودرام، کمدی و معمایی ارزیابی شدهاند.
علاوه بر بررسی مستقل هر فیلم، پروندهای جامع با عنوان «فجر زیر ذرهبین» تهیه شده است که در آن مجموع آثار جشنواره با توجه به نهادهای تولیدکننده و سرمایهگذار، ویژگیهای سینمای امنیتی و قانونمحور این دوره، و نیز متن و حواشی جشنواره بررسی و تحلیل شده است تا تصویری جامع و چند لایه از مهمترین رویداد سینمایی کشور به دست دهد.
دانلود نسخه دیجیتال نشریه
#پرده_خیال#جشنواره_فیلم_فجر_44
رصد، تحلیل و بررسی سینما ایران
@sodacinema
دانلود نسخه دیجیتال نشریه
#پرده_خیال#جشنواره_فیلم_فجر_44
۴.۱K
۱۲:۲۷
بازارسال شده از راز
به نام خدا
همانطور که قبلاً به اطلاع شما مخاطبین گرامی راز رسیده بود، سکوهای انتشار راز در پیامرسانها و شبکههای اجتماعی مختلف در حال تأسیس است.
قدم دوم: پیامرسان روبیکا
از آنجا که برای مخاطبین جدید یک کانال، یکی از مولفههای تأثیرگذار جهت تصمیمگیری برای عضویت یا عدم عضویت، تعداد اعضای آن کانال است، به همین جهت از شما همراهان گرامی راز دعوت میشود تا با عضویت در کانال روبیکای راز ما را در جذب مخاطب یاری فرمایید.
گفتنی است آرشیو کاملی از تمام تولیدات سابق راز، در کانال روبیکا نیز بارگذاری شده است.
نشانی راز در بله:
ble.ir/razmedia_info
نشانی راز در روبیکا:
rubika.ir/razmedia_info
نشانی راز در ایتا:
eitaa.com/razmedia_info
این #راز گفتنی است؛ به راز بپیوندید:
@razmedia_info
همانطور که قبلاً به اطلاع شما مخاطبین گرامی راز رسیده بود، سکوهای انتشار راز در پیامرسانها و شبکههای اجتماعی مختلف در حال تأسیس است.
ble.ir/razmedia_info
rubika.ir/razmedia_info
eitaa.com/razmedia_info
۲
۱۳:۴۷
سعید روستایی در جشنواره کن اینبار در قامت تهیه کننده
با اعلام بخشهای تازه جشنواره کن، فیلمی به تهیه کنندگی سعید روستایی و به کارگردانی امیرحسین شجاعی در کنار دو فیلم دیگر در بخش نمایش ویژه کلاسیک کن به نمایش درخواهند آمد.
فیلم «زمین بازی» محصول مشترک ایران و فرانسه است و در خلاصه داستان آن آمده:
«پدری دختر خردسالش را در زمین بازی رها میکند. بلافاصله پشیمان میشود، برمیگردد و کودکی را مییابد که دقیقاً شبیه دخترش است، اما دختر او را نمیشناسد.»
امیرحسین شجاعی که پیش از این عکاس سینما و دستیار کارگردان بوده، عکاسی در ١۵ اثرِ مغزهای کوچک زنگ زده، عرق سرد، اتاق تاریک، ویلاییها، شعله ور، بدون تاریخ بدون امضاء، ابد و یک روز، در سکوت، رگ خواب، آرایش غلیظ، ۵۰ قدم آخر، سر به مهر، زندگی خصوصی آقا و خانم میم و ملکه و همچنین سریال شهرزاد ١ را بر عهده داشته است.
امیرحسین شجاعی سال ١٣٩۵ برای فیلم رگ خواب به کارگردانی حمید نعمتالله توانست در ٣۵مین دوره جشنواره فیلم فجر، جایزه سیمرغ بلورین بهترین عکس را بدست آورد.
#جشنواره_فیلم_فجر_کن
رصد، تحلیل و بررسی سینما ایران
@sodacinema
«پدری دختر خردسالش را در زمین بازی رها میکند. بلافاصله پشیمان میشود، برمیگردد و کودکی را مییابد که دقیقاً شبیه دخترش است، اما دختر او را نمیشناسد.»
امیرحسین شجاعی سال ١٣٩۵ برای فیلم رگ خواب به کارگردانی حمید نعمتالله توانست در ٣۵مین دوره جشنواره فیلم فجر، جایزه سیمرغ بلورین بهترین عکس را بدست آورد.
#جشنواره_فیلم_فجر_کن
۶۵۳
۱۶:۰۴
بازارسال شده از هیئت فاطمیون حوزه هنری
السلام علیک یا اباعبدالله 
عطری که از حوالی پرچم وزیده استما را به سمت مجلس آقا کشیده است
از صحن هر حسینیه تا صحن کربلاصد کوچه بازکنید محرم رسیده است┈┈••✾❀


❀✾••┈┈
@fatemionhh
عطری که از حوالی پرچم وزیده استما را به سمت مجلس آقا کشیده است
از صحن هر حسینیه تا صحن کربلاصد کوچه بازکنید محرم رسیده است┈┈••✾❀
۳
۱۰:۳۹